Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Complex feroviar Bucuresti

In jos 
+9
Cipri Andrei Neculai
ldh80
Bebe
Laurentiu Ciobanu
riciu
IonutFanRailway
dan tm
Vitosa
Dr2005
13 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 04 Iul 2024, 13:33

In reviziile de vagoane Grivita si Basarab numerotarea liniilor se face de la nord la sud sau de la sud la nord ?

Din cate se observa pe Google Maps revizia de vagoane Grivita ar aveea 19 linii iar revizia de vagoane Basarab ar aveea 15 linii!

Legat de aceea poza cu fosta luminoschema a statiei Bucuresti-Nord:

-In revizia de vagoane Grivita apar 6 linii ca fiind "ocupate"- numai acele 6 linii (din Grivita) au sistem CELS (control electric al starii de liber/ocupat a liniei) ?

-Nu apar deloc marcate liniile din revizia de vagoane Basarab (ca pozitionare pe aceea fotografie cu luminoschema liniile reviziei de vagoane Basarab ar veni pozitionate in partea de centru-sus)

-Din gara Basarab (Bucuresti Nord Grupa B) este marcata o linie care, dupa TDJ-ul de la iesirea din gara Basarab este marcata ca mergand paralel cu firul 3 Chitila si apoi mergand paralel cu firul Bucurestii Noi- Bucuresti Nord al M100 si in final intrand in acest fir!
Pe teren nu poate fi decat prima linie din revizia de vagoane Basarab (de la nord la sud).

Sa inteleg ca in trecut a existat posibilitatea de a ajunge din firul Bucurestii Noi- Bucuresti Nord al M100 direct in gara Basarab, fara a mai circula pe firul 3 Chitila (trecand prin revizia de vagoane Basarab) ?

Din cate vad pe Google Maps capatul vestic al liniilor din revizia de vagoane Basarab se infunda in locul unde era "betoniera Crangasi"!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeMar 23 Iul 2024, 11:11

Astazi, din cadrul complexului CFR Bucuresti, numai in 8 statii/HM-uri se mai desfasoara activitate de manevra cu vagoane de marfa si se mai formeaza trenuri de marfa:

-Statia Mogosoaia: pentru depozitul de produse petroliere "Rompetrol", pentru ceea ce apare pe wikimapia marcat ca "BDP" (probabil tot un fel de depozite) si poate pentru depozitul "Lackner & Schvartz".

-Statia Bucuresti Sud/Catelu/Titan: pentru un terminal de containere (in "grupa de calatori") si fabrica de sticla "Stirom" (in "grupa de marfa").
Ocazional, prin aceasta statie, mai sunt introduse locomotive LDH, la "Faur Service", pentru reparatii.

-HM Berceni: pentru un centru remat

-Statia Jilava: pentru un depozit de produse petroliere "Petrom"

-Statia Bucuresti Progresu: se mai aduc si se descarca vagoane cu ciment si se mai incarca vagoane descoperite (probabil cu fier vechi si cu unele confectii metalice)

-Statia Bucuresti Vest: pe google maps- street view se observa vagoane de marfa garate in aceasta statie. Ce se transporta cu ele ?

-Statia Chiajna: pe aici intra trenurile cu containere pentru "Europolis Logistic Park"

-Statia Chitila: un centru remat, "Dona Logistica", "Miras", "Baurom", Baza de aprovizionare GFR si "Maersk Logistics & Services".

Ocazional din HM Popesti Leordeni mai erau/mai sunt introduse trenurile de metrou, spre depoul Metrorex Berceni (IMGB).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeMier 11 Sept 2024, 20:02

De pe "forum metrou usor" postez cateva schite cu proiectul de modernizare a caii ferate de centura si a complexului feroviar Bucuresti in general:

https://forum.metrouusor.com/File?id=226445&preview=False

https://forum.metrouusor.com/File?id=226446&preview=False

Sursa: https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/ComplexFeroviarBucuresti/

Din ce am vazut in aceea schita se propune si modificarea numarului de linii din statiile si HM-urile de pe calea ferata de centura, astfel:

-Statia Mogosoaia: 8 linii existente + una propusa ;
-HM Otopeni: din cele 5 linii una se va desfiinta;
-HM Voluntari: vor ramane toate 7 linii;
-Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Calatori: vor ramane toate 7 linii + 4 linii in zona transcontainere
-Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Marfa: din cele 18 linii vor ramane numai 7 (11 se vor desfiinta!);
-HM Popesti Leordeni: va aveea 5 linii (una se va desfiinta si una se va construi noua);
-HM Berceni: va aveea 5 linii (doua se vor desfiinta si una se va construi noua);
-Statia Jilava: 9 linii
-Statia Varteju: va ramane cu 6 linii (4 se vor desfiinta);
-Statia Bucuresti Vest: va ramane cu 7 linii (3 se vor desfiinta);
-Statia Chiajna: 7 linii

Din pacate dispozitivul de linii din statia Jilava nu este prevazut pentru dublarea liniei Bucuresti Progresu- Ram. 2 Jilava- Jilava- spre Giurgiu! Normal ar fi, atunci cand se va moderniza calea ferata de centura, dispozitivul de linii si macazuri din statia Jilava sa fie prevazut si adaptat si pentru dublarea intregii linii Bucuresti Progresu- Giurgiu!
Mai ales ca intre statia Bucuresti Progresu si Ram. 2 Jilava , in 1990, linia era dublata !

In privinta celorlalte statii din cadrul complexului feroviar Bucuresti:

-Statia Bucuresti Baneasa va aveea 9 linii!
In 1990 erau 8 linii. Acuma nu stiu cum vor face ei 9 linii in statia Bucuresti Baneasa, deoarece, in prezent: liniile II si III sunt directe (la linia II nu exista nici macar peron pentru calatori), linia 1 este abatuta, linia 4 este infundata Y spre Pantelimon, linia 5 nu stiu cat mai este utilizabila iar celelalte linii care erau in 1990 (6, 7 si Cool au fost desfiintate sau sunt neutilizabile!

-Statia Bucuresti Progresu ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica.
In grupa de calatori ar ramane cu 7 linii (doua se vor desfiinta) + inca 7 linii infundate (folosite pentru gararea unor vagoane de marfa).
In grupa de marfa (de fapt fosta grupa de marfa) erau 8 linii in 1990.

-Statia Bucuresti Obor ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica si cladirea statiei renovata si restaurata.
Ar ramane cu 10 linii (una se va desfiinta) + inca 3 linii in zona fostei revizii de vagoane calatori si a fostei remize.
Linia dintre statiile Bucuresti Obor si Pantelimon ar trebui refacuta ca sa se poata circula pe ea cu 100 km/h (viteza suficienta pentru un tren regio).
E bine ca se doreste prelungirea liniilor pana in zona pietei Bucur-Obor si infiintarea acolo a unei halte/punct de oprire!

-HM Titan Sud ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica.
Linia dintre HM Titan Sud si statia Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Calatori ar trebui si ea modernizata si refacuta, ca sa se poata circula cu 80 km/h.
Pentru manevrarea automotoarelor de pe o linie pe alta s-ar putea prelungi linia directa spre vest, in capul Y (infundat), cu cca 100- 200 m, lungime suficienta pentru un automotor.

-Statia Bucurestii Noi ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica.
Statia are 7 linii + inca 4 in asa-numita "Grupa C/Guvernamentala".

-HM Pajura va ramane cu 6 linii;

-Statia Pantelimon va ramane cu 8 linii (din care doua infundate);

-Statia Chitila va ramane cu 12 linii.


De asemenea vad ca se propune si realizarea unor noi linii de legatura sau fire noi:

-Al treilea fir intre statiile Pantelimon si Bucuresti Baneasa;
-Fire noi intre Bucuresti Baneasa si Bucuresti Grivita;
-Fir nou (paralel cu actualul fir III Chitila) intre HM Pajura si revizia de vagoane calatori Bucuresti Basarab;
-Bretea noua in punctul in care calea ferata de centura si M700 incep sa mearga paralel spre statia Mogosoaia

*Pentru realizarea unei legaturi intre firul III Chitila si calea ferata de centura as face altfel: montat un macaz simplu pe firul III Chitila, imediat la vest de halta Depoul Bucuresti Triaj h., apoi un TDJ pe linia de racord dintre fosta grupa A1 Triaj si statia Chitila si apoi un alt macaz simplu pe linia care face legatura intre depoul Bucuresti- Triaj si Ram. Post Colentina.
Apoi refacuta si linia de racord Depou Bucuresti Triaj- Ram. Post Colentina.
In acest fel ar fi utilizat, in cea mai mare parte (intre statia Bucuresti Nord si halta Depoul Bucuresti Triaj h) firul III Chitila existent!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14503
Data de inscriere : 08/01/2011

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeMier 11 Sept 2024, 23:30

Îmi place ce văd în schițele alea dar totuși am câteva neclarități.
Se vorbește despre un al 2lea fir între București Nord și București Băneasa dar și de un al 3lea fir între București Băneasa și Pantelimon. Toate bune și frumoase dar la ieșire din gara Băneasa (cap Y) mai e loc de încă un pod pentru linie simplă pentru firul 3 ? Sau de ce nu l-au făcut de la bun început pentru 3 fire ?
Pentru linia 9 Băneasa se întind prea mult, cred că va fi cazul de expropiere.
Linia 1AT din Grivița ar dispărea ca număr (nu și fizic).
Cu linia 4 Băneasa mi-e neclar. O prelungesc pe asta din care la modernizarea stației au lăsat din ea doar cca 200m ? Asta ar însemna desființarea peronului dintre L3 și L5. Întreb.

Apoi salut inițiativa înființării firului K4 (cred că așa va fi numerotat). Pe aici poți aduce trenul de la aeroport. Te duci cu el spre aeroport pe firul 700 Pajura Hm, îl aduci la București Nord pe firul K4.
Apreciez și prelungirea liniei 5 din stația București Nord gr B.
Aici observ în schiță că ar urma să schimbe numerotarea liniilor față de cum e în prezent 4 1 2 3 5 linia Magazii CFR, în L 1 2 3 4 5 linia  Magazii CFR.
Totuși mai am niște neclarități. Linia 0A (zero A) stația București, pe ce distanță s-ar întinde? Până după trotuarul rulant care ar urma a fi desființat? Oricum e inutil și nefolosit(or). Sau linia s-ar opri unde începe trotuarul rulant ? Asta ar însemna o diminuare a peronului liniei 1.
Îmi place și faza cu liniile 1C 2C, dar totuși nu înțeleg ce vor să facă la mijlocul liniilor 5-6 și 7-8, acolo pare o bretea de macaze ?
Și de ce nu și înființarea liniei 15A (peron comun cu L14A) care să țină până în Muzeul Feroviar. Ar fi scurtă, dar nu mai bună să încapă tren scurt (ramă electrică, automotor). Dar asta ar însemna desființarea parcării de pe Calea Griviței.
Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 575
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2501
Data de inscriere : 30/08/2019

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 08:36

ldh80 a scris:

Sursa: https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/ComplexFeroviarBucuresti/

Nu stiu de unde ai linkul asta, dar e mana cereasca. Saru mana!
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1418
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4066
Data de inscriere : 24/08/2017

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 10:01

Banuiesc ca linia dubla ce urmeaza a se construi la Mogosoaia pentru ocolirea statiei, apoi prin tunel si reintrarea in M700 are rolul de a separa traficul de calatori catre aeroport si catre Snagov de cel de marfa, nu? Caci altfel era mai simplu sa se puna macaze cu viteza sporita in abatere in statia Mogosoaia.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 12 Sept 2024, 13:54

SMDS a scris:
ldh80 a scris:

Sursa: https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/ComplexFeroviarBucuresti/

Nu stiu de unde ai linkul asta, dar e mana cereasca. Saru mana!

Multumesc! Linkul asta l-am gasit postat pe forumul "metrou usor".
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeJoi 31 Oct 2024, 13:36

https://www.facebook.com/share/p/ZTQyVd1RH39Lx6Hg/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitimeVin 15 Noi 2024, 13:38

O schita a complexului CFR Bucuresti- Triaj, cu toate liniile si grupele de triere (A1, B1, A2, B2, D2) care existau in 1990.

Cu negru am marcat liniile existente in 1990, cu rosu liniile care se vor construi in cadrul proiectului de modernizare a complexului feroviar Bucuresti (noul fir HM Pajura- Bucuresti Nord si noul fir HM Pajura- Post Depou) si cu verde liniile existente in 1990 care se vor desfiinta in cadrul acceluiasi proiect.

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Comple17


Si o schita cu configuratia liniilor in zona "Post Depou Bucuresti Triaj" (in apropierea pasajului de nivel cu strada Teodor Neagoe). La fel-cu negru am marcat liniile existente in 1990, cu rosu liniile care se vor construi in cadrul proiectului de modernizare a complexului feroviar Bucuresti (noul fir HM Pajura- Bucuresti Nord si noul fir HM Pajura- Post Depou) si cu verde liniile existente in 1990 care se vor desfiinta in cadrul acceluiasi proiect.
Prin constructia noului fir HM Pajura- Post Depou in aceea zona va mai aparea un nou punct de ramificatie in linia curenta, care va fi probabil controlat din instalatia CE a Ram. Post Giulesti!
Dar prin constructia acestui fir nou HM Pajura- Post Depou nu va mai fi posibil accesul pe linia de racord dinspre statia Chitila spre fosta grupa de triere A1.

Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Comple18
Sus In jos
Continut sponsorizat





Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Bucuresti   Complex feroviar Bucuresti - Pagina 4 Icon_minitime

Sus In jos
 
Complex feroviar Bucuresti
Sus 
Pagina 4 din 4Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4
 Subiecte similare
-
» Complex feroviar Ploiesti
» Complex feroviar Galati
» Complex feroviar Iasi
» Complex feroviar Constanta
» Gari din tara

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: