De pe "forum metrou usor" postez cateva schite cu proiectul de modernizare a caii ferate de centura si a complexului feroviar Bucuresti in general:
https://forum.metrouusor.com/File?id=226445&preview=False
https://forum.metrouusor.com/File?id=226446&preview=False
Sursa: https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/ComplexFeroviarBucuresti/
Din ce am vazut in aceea schita se propune si modificarea numarului de linii din statiile si HM-urile de pe calea ferata de centura, astfel:
-Statia Mogosoaia: 8 linii existente + una propusa ;
-HM Otopeni: din cele 5 linii una se va desfiinta;
-HM Voluntari: vor ramane toate 7 linii;
-Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Calatori: vor ramane toate 7 linii + 4 linii in zona transcontainere
-Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Marfa: din cele 18 linii vor ramane numai 7 (11 se vor desfiinta!);
-HM Popesti Leordeni: va aveea 5 linii (una se va desfiinta si una se va construi noua);
-HM Berceni: va aveea 5 linii (doua se vor desfiinta si una se va construi noua);
-Statia Jilava: 9 linii
-Statia Varteju: va ramane cu 6 linii (4 se vor desfiinta);
-Statia Bucuresti Vest: va ramane cu 7 linii (3 se vor desfiinta);
-Statia Chiajna: 7 linii
Din pacate dispozitivul de linii din statia Jilava nu este prevazut pentru dublarea liniei Bucuresti Progresu- Ram. 2 Jilava- Jilava- spre Giurgiu! Normal ar fi, atunci cand se va moderniza calea ferata de centura, dispozitivul de linii si macazuri din statia Jilava sa fie prevazut si adaptat si pentru dublarea intregii linii Bucuresti Progresu- Giurgiu!
Mai ales ca intre statia Bucuresti Progresu si Ram. 2 Jilava , in 1990, linia era dublata !
In privinta celorlalte statii din cadrul complexului feroviar Bucuresti:
-Statia Bucuresti Baneasa va aveea 9 linii!
In 1990 erau 8 linii. Acuma nu stiu cum vor face ei 9 linii in statia Bucuresti Baneasa, deoarece, in prezent: liniile II si III sunt directe (la linia II nu exista nici macar peron pentru calatori), linia 1 este abatuta, linia 4 este infundata Y spre Pantelimon, linia 5 nu stiu cat mai este utilizabila iar celelalte linii care erau in 1990 (6, 7 si
au fost desfiintate sau sunt neutilizabile!
-Statia Bucuresti Progresu ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica.
In grupa de calatori ar ramane cu 7 linii (doua se vor desfiinta) + inca 7 linii infundate (folosite pentru gararea unor vagoane de marfa).
In grupa de marfa (de fapt fosta grupa de marfa) erau 8 linii in 1990.
-Statia Bucuresti Obor ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica si cladirea statiei renovata si restaurata.
Ar ramane cu 10 linii (una se va desfiinta) + inca 3 linii in zona fostei revizii de vagoane calatori si a fostei remize.
Linia dintre statiile Bucuresti Obor si Pantelimon ar trebui refacuta ca sa se poata circula pe ea cu 100 km/h (viteza suficienta pentru un tren regio).
E bine ca se doreste prelungirea liniilor pana in zona pietei Bucur-Obor si infiintarea acolo a unei halte/punct de oprire!
-HM Titan Sud ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica.
Linia dintre HM Titan Sud si statia Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Calatori ar trebui si ea modernizata si refacuta, ca sa se poata circula cu 80 km/h.
Pentru manevrarea automotoarelor de pe o linie pe alta s-ar putea prelungi linia directa spre vest, in capul Y (infundat), cu cca 100- 200 m, lungime suficienta pentru un automotor.
-Statia Bucurestii Noi ar trebui echipata cu instalatie noua de centralizare electronica.
Statia are 7 linii + inca 4 in asa-numita "Grupa C/Guvernamentala".
-HM Pajura va ramane cu 6 linii;
-Statia Pantelimon va ramane cu 8 linii (din care doua infundate);
-Statia Chitila va ramane cu 12 linii.
De asemenea vad ca se propune si realizarea unor noi linii de legatura sau fire noi:
-Al treilea fir intre statiile Pantelimon si Bucuresti Baneasa;
-Fire noi intre Bucuresti Baneasa si Bucuresti Grivita;
-Fir nou (paralel cu actualul fir III Chitila) intre HM Pajura si revizia de vagoane calatori Bucuresti Basarab;
-Bretea noua in punctul in care calea ferata de centura si M700 incep sa mearga paralel spre statia Mogosoaia
*Pentru realizarea unei legaturi intre firul III Chitila si calea ferata de centura as face altfel: montat un macaz simplu pe firul III Chitila, imediat la vest de halta Depoul Bucuresti Triaj h., apoi un TDJ pe linia de racord dintre fosta grupa A1 Triaj si statia Chitila si apoi un alt macaz simplu pe linia care face legatura intre depoul Bucuresti- Triaj si Ram. Post Colentina.
Apoi refacuta si linia de racord Depou Bucuresti Triaj- Ram. Post Colentina.
In acest fel ar fi utilizat, in cea mai mare parte (intre statia Bucuresti Nord si halta Depoul Bucuresti Triaj h) firul III Chitila existent!