|
| Complex feroviar Bucuresti | |
|
+9Cipri Andrei Neculai ldh80 Bebe Laurentiu Ciobanu riciu IonutFanRailway dan tm Vitosa Dr2005 13 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mier Aug 16, 2023 8:06 pm | |
| Ambele fire (intre Chiajna- Bucuresti Vest- Varteju- Jilava) au BLA, numai ca este un "BLA Specializat", care permite circulatia, la sector de bloc, pe fiecare fir numai intr-o anumita directie (nu si in directia opusa). Adica fiecare fir este "specializat" (destinat) , pentru circulatia la sector de bloc, numai intr-o anumita directie!
Ciudata pozitionarea acelui semnal prevestitor cu doua becuri! In mod normal firul "specializat" de circulatie, spre statia Varteju, ar fi cel din dreapta (unde se afla semnalul BLA care face si functia de semnal prevestitor al statiei Varteju, cu 3+1 becuri)!
Ar fi interesant de vazut ce cuprinde (daca a fost intocmit) proiectul tehnic de modernizare si reconstructie a caii ferate de centura! In mod normal acesta ar trebui sa cuprinda urmatoarele: -Reconstructia si modernizare infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza stabilita de 120 km/h (suficienta pentru trenurile de marfa si cele de calatori suburbane) -Electrificarea in totalitate a cf de centura -Dublarea aproape in totalitate a cf de centura (cu exceptia portiunii Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia, unde nu este loc fizic in teren pentru dublarea cf de centura) -Echiparea cu instalatii de centralizare electronica a tuturor statiilor si HM-urilor situate pe cf de centura (Mogosoaia, HM Otopeni, HM Voluntari, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Calatori, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Marfa, Ram. Abator, HM Popesti-Leordeni, HM Berceni, Jilava, HM Varteju, Bucuresti-Vest, Chiajna, Ram. Post Rudeni, Ram. Post Colentina) -Echiparea liniei cu BLA banalizat, cu 4 indicatii.
Daca cf de centura ar fi reconstruita si modernizata, ar permite si dirijarea tuturor trenurilor de marfa care vin dinspre Craiova si Ploiesti si merg spre Constanta pe sectorul de nord al cf de centura (Mogosoaia- Otopeni- Voluntari- Ram. Pasarea) si astfel pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti, al M800, ar circula numai trenuri de calatori!
Tot pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti al M800 ar mai trebui construite cateva pasaje rutiere denivelate peste M800, astfel:
-Pasaj rutier denivelat peste M800 care sa lege Soseaua Nordului de strada Elena Vacarescu, pentru imbunatirea accesului spre cartierul de blocuri "Baneasa Noua"
-Pasaj rutier denivelat al strazii Avionului peste M800, pentru accesul spre cartierul ANL Henri Coanda
-Pasaj rutier denivelat peste M800 al soselei Petricani. |
| | | Bebe
Numarul mesajelor : 92 Reputatie : 723 Data de inscriere : 06/03/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Joi Aug 17, 2023 6:49 pm | |
| Ce capacitate intelectuala are acest trist individ.....cum le stie el pe toate |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Joi Aug 17, 2023 6:58 pm | |
| - ldh80 a scris:
- Ambele fire (intre Chiajna- Bucuresti Vest- Varteju- Jilava) au BLA, numai ca este un "BLA Specializat", care permite circulatia, la sector de bloc, pe fiecare fir numai intr-o anumita directie (nu si in directia opusa). Adica fiecare fir este "specializat" (destinat) , pentru circulatia la sector de bloc, numai intr-o anumita directie!
Ciudata pozitionarea acelui semnal prevestitor cu doua becuri! In mod normal firul "specializat" de circulatie, spre statia Varteju, ar fi cel din dreapta (unde se afla semnalul BLA care face si functia de semnal prevestitor al statiei Varteju, cu 3+1 becuri)!
Ar fi interesant de vazut ce cuprinde (daca a fost intocmit) proiectul tehnic de modernizare si reconstructie a caii ferate de centura! In mod normal acesta ar trebui sa cuprinda urmatoarele: -Reconstructia si modernizare infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza stabilita de 120 km/h (suficienta pentru trenurile de marfa si cele de calatori suburbane) -Electrificarea in totalitate a cf de centura -Dublarea aproape in totalitate a cf de centura (cu exceptia portiunii Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia, unde nu este loc fizic in teren pentru dublarea cf de centura) -Echiparea cu instalatii de centralizare electronica a tuturor statiilor si HM-urilor situate pe cf de centura (Mogosoaia, HM Otopeni, HM Voluntari, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Calatori, Bucuresti Sud/Catelu/Titan Grupa Marfa, Ram. Abator, HM Popesti-Leordeni, HM Berceni, Jilava, HM Varteju, Bucuresti-Vest, Chiajna, Ram. Post Rudeni, Ram. Post Colentina) -Echiparea liniei cu BLA banalizat, cu 4 indicatii.
Daca cf de centura ar fi reconstruita si modernizata, ar permite si dirijarea tuturor trenurilor de marfa care vin dinspre Craiova si Ploiesti si merg spre Constanta pe sectorul de nord al cf de centura (Mogosoaia- Otopeni- Voluntari- Ram. Pasarea) si astfel pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti, al M800, ar circula numai trenuri de calatori!
Tot pe sectorul din interiorul municipiului Bucuresti al M800 ar mai trebui construite cateva pasaje rutiere denivelate peste M800, astfel:
-Pasaj rutier denivelat peste M800 care sa lege Soseaua Nordului de strada Elena Vacarescu, pentru imbunatirea accesului spre cartierul de blocuri "Baneasa Noua"
-Pasaj rutier denivelat al strazii Avionului peste M800, pentru accesul spre cartierul ANL Henri Coanda
-Pasaj rutier denivelat peste M800 al soselei Petricani. Sa speram ca intr-o zi totul va deveni realitate, sunt mare fan al centuri CF din București ar fi fost interesant sa fie facută o "a doua centura", o cale ferata dubla si electrificata paralela cu autostrada A0 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Vin Aug 18, 2023 8:11 pm | |
| Centura se va dubla şi electrifica şi, cel puţin pentru următorii 30 de ani, e mai mult decât suficientă această investiţie. E puţin probabil că, în urma modernizării, va mai rămâne purcoiul de HM-uri actual, mai ales că nici LFI-uri nu (mai) sunt. În afară de Bucureşti Vest, Jilava, Bucureşti Sud, Voluntari şi Mogoşoaia + HM la Berceni (pentru LFI pentru Remat) şi HM la Popeşti Leordeni (pentru LFI Metrorex şi CET Progresu), restul nu mai au de ce să existe. Nu pun la socoteală Chiajna şi Chitila, că astea sunt oricum pe linii principale şi pe Coridoare TEN-T. Ram. Abator nu mai există de mult, iar Abatorul e demolat de prin 1979, odată cu tot cartierul Linia spre CET Sud, unde e şi depozitul de păcură al Rezervelor de Stat, porneşte din Bucureşti Sud. Nu se pune problema de pasaje la orice alee şi străduţă; intersecţiile cu DN-uri sunt toate denivelate, la fel cu drumuri de interes judeţean (acuş e gata şi pasajul de la Cernica). Pe când la drumurile de interes local... fără supărare, acolo e treaba primăriilor. La Voluntari nici Nicuşor, nici Pandele nu vor să se asocieze (doamna cu sârma în posterior voia să nu mai circule trenuri ziua ca să meargă ea mai lejer), la Avionului te duci nicăieri (mai eşti şi în zona de protecţie a Aeroportului Băneasa), iar la Elena Văcărescu visează tanti Clătite la pasaj, deşi va trebui să exproprieze atât Autobaza Nordului (mulţi râvnesc la terenul ăla), cât şi Parcul Mişu Întâi (dar pe care lumea îl ştie de Herăstrău) care am impresia că e monument istoric şi nu se poate distruge. În rest, sunt pasaje peste Centură la Chitila, Otopeni, Ştefăneşti, Afumaţi, Cernica (în construcţie), Popeşti-Leordeni, Berceni, Măgurele, Bragadiru, Domneşti... deci destule. Să zicem că ar mai trebui unul la Mogoşoaia pe DN1A şi la Splai (discutabilă nevoia acestuia din urmă, câtă vreme a făcut Negoiţă pod în capătul străzii Nicolae Teclu şi dacă vii pe Splai şi vrei pe A2, poţi să o iei pe acolo, fără să mai cedezi trecerea traficului de pe DNCB). TUIul se plăteşte la km şi niciodată un operator privat, deci nesubvenţionat, de marfă n-o să vrea să ocolească 30 km... traficul Constanţa - Curtici tot prin Băneasa va trece, mai ales că la Băneasa e facil şi schimbul de personal. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 9:46 am | |
| De la Ram. Abator , din calea ferată de centura, se ramifica câteva linii industriale care deservesc niste depozite și ceea ce pare a fi niste rezervoare de ciment (pe Google Maps se observă și câteva vagoane garate acolo)!
Linia industrială pentru CET Progresul se ramifica de la Ram. Jilava și din grupa de marfă a stației București Progresul!
Ar exista un proiect de îndreptare, lărgirea și prelungire a străzii Avionului spre nord (cu pasaj rutier denivelat peste M800), pentru a face legătura cu cartierul ANL Henri Coandă, inclusiv prin modernizarea Drum Nisipoasa.
Proiectul ar fi mai amplu și ar prevedea inclusiv realizarea unei străzi noi, care sa plece din zona cartierului ANL Henri Coandă, cu tunel rutier pe sub pista aeroportului Băneasa, și să ajungă în zona intersecției Aleea Privighetorilor/Erou Iancu Nicolae și chiar la soseaua de centură!
Pasaj rutier denivelat care sa lege Soseaua Nordului cu strada Elena Văcărescu ar fi necesar, și pentru o foarte utila reconstrucție a liniilor de troleibuze care sa lege Gara de Nord de cartierele Herăstrău și Băneasa, prin reconstrucția/construcția infrastructurii pentru troleibuze pe: Gara de Nord- Piata Victoriei - Soseaua Kiseleff - Piata Presei Libere- Soseaua București Ploiești, până la Complexul Comercial Băneasa și respectiv pe traseul Piața Victoriei- Soseaua Aviatorilor- Bdul. Beijing- Soseaua Nordului- Strada Elena Vacarescu- Soseaua București Ploiești și transformarea autobazei Nordului și (sau in) garaj de troleibuze! |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 10:16 am | |
| In legatura cu ramificatia pajura, mai exista legatura directa dintre M100 si M800? Parca ramificatia incepe din statia CF Bucurestii Noi, trece peste M300 si ajunge la M800.
Statia CF Bucuresti Vest va avea pe viitor vreun beneficiu avand in vedere dezvoltarea rapida din zona? Stiu ca are racord cu Metrorex si parca o unitate industriala (sau ceva depozit) de pe linia catre fosta CF Bucuresti-Cotroceni mai este activa!
Stiu ca era si un racord catre portul Bucuresti in apropriere de CF Bucuresti Progresul!
Ultima editare efectuata de catre IonutFanRailway in Sam Aug 19, 2023 10:17 am, editata de 1 ori (Motiv : Corectarea de greseli a cuvintelor.) |
| | | Bebe
Numarul mesajelor : 92 Reputatie : 723 Data de inscriere : 06/03/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 12:36 pm | |
| bai ldh ramai la tine la husi acolo.Ce treaba ai tu troleibuzele prin bucuresti,habar nu ai despre ce este vorba,postezi numai balarii si imbecilitati non stop |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 7:27 pm | |
| Daca nu știați până la începutul anilor 80 au existat linii de troleibuze care ajungeau până la aeroportul Băneasa și până la parcul Herăstrău, desființarea lor fiind evident o mare greșeală ! Acele linii de troleibuze ar trebui reînființate (și duse până la Complexul Comercial Băneasa) ! |
| | | Cipri Andrei Neculai
Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3367 Data de inscriere : 29/09/2016
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 9:38 pm | |
| - IonutFanRailway a scris:
- In legatura cu ramificatia pajura, mai exista legatura directa dintre M100 si M800?
Parca ramificatia incepe din statia CF Bucurestii Noi, trece peste M300 si ajunge la M800. Din cate stiu, da. Nu pe acolo trece sezonierul Timisoara - Mangalia? Altfel nu cred ca l-ar fi dat pe Chiajna - Chitila cu rebrusare. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 9:47 pm | |
| Da, sezonierul Timișoara - Mangalia trecea pe linia de racord Bucureștii Noi Grupa "Guvernamentală" (aceea grupa de linii situata la nord de statia propriu- zisa Bucureștii Noi)- București Triaj Post 17- Ramificatia Pajura!
Acuma de ce i-au modificat traseul prin statia Chitila ? |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6667 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 9:55 pm | |
| Nu s-a modificat nimic. Trece tot asa. Nu ajunge in Chitila. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Aug 19, 2023 10:01 pm | |
| - Cipri Andrei Neculai a scris:
- IonutFanRailway a scris:
- In legatura cu ramificatia pajura, mai exista legatura directa dintre M100 si M800?
Parca ramificatia incepe din statia CF Bucurestii Noi, trece peste M300 si ajunge la M800.
Din cate stiu, da. Nu pe acolo trece sezonierul Timisoara - Mangalia? Altfel nu cred ca l-ar fi dat pe Chiajna - Chitila cu rebrusare. Super, sunt curios pe unde vor trece trenurile de marfa&călători in timpul procedurilor de demolare a pasajului Săbăreni. Probabil vor opri in Chitila și de acolo locomotiva rebruseaza și dupa se circula pe ramificația de marfa dintre Chitila și Chiajna! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Sam Iun 01, 2024 6:36 pm | |
| Schita complexului Bucuresti- Triaj, asa cum era in 1990 (cu grupele: A1, B1, A2, B2, D2, depoul Bucuresti-Triaj, revizia vagoane de marfa, etc). Cu negru am marcat liniile existente in 1990 si cu rosu o linie propusa (care sa se ramifice din firul 3 Chitila imediat la vest de halta Depoul Bucuresti Triaj h. si sa faca legatura cu linia de racord care iese la Ram. Post Colentina, pentru a se realiza o legatura intre firul 3 Chitila si calea ferata de centura). Ar exista un proiect de prelungire a firului care vine dinspre statia Chitila si ajunge la fosta grupa de triere A1, pana in HM Pajura! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Lun Iun 03, 2024 1:49 pm | |
| Schitele punctelor de ramificatie din linie curenta, din cadrul complexului CFR Bucuresti: 1. Bucuresti Nord Post 5 (Desfiintat. Era locul unde, din firul 3 Chitila, se ramificau liniile spre: fosta grupa B1 Triaj, fosta revizie vagoane marfa si spre Bucuresti Triaj Post 17. Cele 5 macazuri si semnalele de ramificatie de acolo erau controlate cred de la fosta instalatie CED a statiei Bucuresti Nord). Acest punct de ramificatie era situat in imediata apropiere a haltei Carpati h. 2. Ram. 1 Jilava, pe calea ferata de centura. Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate din statia Jilava. Instalatie CED. De aici se ramificau si doua linii industriale, pentru fabricile "Arteca" si "Pilorex" si pentru Antestatie CET Progresu. 3. Ram. 2 Jilava. Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate din statia Jilava. Instalatie CED. De aici se ramifica si o linie industriala. 4. Ram. 3 Jilava, pe calea ferata de centura Era locul de unde, din calea ferata de centura, urma sa se ramifice linia industriala spre ceea ce urma a fi portul "Bucuresti- 30/1 Decembrie". 5. Ram. Baneasa, pe M800 Era locul de unde se ramificau liniile industriale pentru fosta fabrica de panificatie "Baneasa" si pentru fosta betoniera "Aviatiei". Macazul si semnalele de ramificatie de aici erau cred controlate din fosta instalatie CED a statiei Bucuresti-Baneasa. 6. Ram. Europolis Logistic Park, pe M100. Macazul si semnalele de ramificatie de aici sunt cred controlate din instalatia CE a statiei Chiajna. 7. Ram. Loulis, pe calea ferata de centura Deserveste fabrica de panificatie cu accelasi nume. Are macazuri manuale si semnale luminoase, fiind deservita de un acar (pe tura). 8. Ram. Magurele, pe calea ferata de centura Macazul si semnalele de ramificatie de aici era cred controlate din instalatia CED a statiei Varteju. Linia industriala care se ramifica de aici deservea Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” (1956) si Institutul National pentru Fizica Pamantului . 9. Ram. Pajura Macazurile si semnalele de aici sunt controlate cred din instalatia CE a HM Pajura. De aici se mai ramifica linii industriale pentru: SIMC Bucuresti, o fabrica, fabrica "Rio Bucovina". Din firul Bucuresti Grivita- Bucuresti Baneasa se ramificau, in trecut, linii industriale pentru: betoniera "Expozitiei", CCCF, Compania industriala "Grivita" si pentru Romexpo. 10. Ram. Pasarea, pe M800 Macazurile si semnalele de aici sunt controlate cred din instalatia CE a statiei Pasarea. 11. Ram. Pipera, pe M800 Macazurile si semnalele de ramificatie de aici erau cred controlate din fosta instalatie CED a statiei Bucuresti Baneasa. Era locul de unde se ramifica linia industriala ce deservea fosta platforma industriala Pipera (Betoniera, Combinatul de industrializare a lemnului, CET Pipera, Electronica TV, Intreprinderea de cinescoape "Rocin"). 12. Ram. Post Abator, pe calea ferata de centura. Are instalatie SBW, fiind deservit de un acar (pe tura). De aici se ramifica linii industriale pentru o betoniera, rampa de descarcare a cimentului si a altor materiale de constructii si pentru "Centrul Logistic Massa". Probabil pana prin 1985- 1987 (cand raul Dambovita a fost sistematizat si amenajat in interiorul municipiului Bucuresti) a existat o cale ferata industriala ce mergea paralel cu raul Dambovita si ajungea la fostul abator "Splai". 13. Ram. Post Colentina, pe calea ferata de centura. Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate din instalatia CE a Ram. Post Giulesti. 14. Ram. Post Giulesti Are instalatie CE. 15. Ram. Post Rudeni, pe calea ferata de centura. Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate din instalatia CE a Ram. Post Giulesti. De la Ram. Post Rudeni se ramificau si linii industriale pentru terminalul transcontainere si pentru magaziile CFR "16 Februarie/Bucurestii Noi". 16. Ram. Remiza Speciala Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate ori din instalatia CE a statiei Chitila ori din instalatia CED a statiei Mogosoaia. Este locul de unde se ramifica linia care deserveste asa-numita "remiza speciala", unde este garat si trenul prezidential. 17. Ram. Voluntari, pe calea ferata de centura. Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate din instalatia CED a HM Voluntari. 18. Ramificatia Buciumeni Semnalele si macazurile de aici sunt cred controlate din instalatia CE a statiei Chitila. In fine amintesc si de fostele statii CFR din Bucuresti, care au fosta desfiintate: -Fosta statie CFR Bucuresti- Filaret, desfiintata in 1960. In prezent este autogara. -Fosta statie CFR Bucuresti-Herastrau, desfiintata cel mai probabil intre anii 1985- 1987, cu ocazia constructiei Bdul. Aviator Alexandru Serbanescu- Bdul. Barbu Vacarescu si a liniei de tramvaie de pe aceste bulevarde. A fost si prima statie, de pe reteaua CFR, echipata cu instalatie CED-CR-2 (in 1952 sau 1957). -Fosta statiei CFR Dealul Spirii, care era situata in apropierea intersectiei Caii 13 Septembrie cu Soseaua Progresul. A fost desfiintata probabil prin 1966, cand linia de cale ferata care trecea pe acolo a fost transformata din linie curenta in linie industriala. -Fosta "gara regala Bucuresti- Cotroceni", situata in spatele Palatului Cotroceni. In anul 1938 rolul ei a fost preluat de "gara regala Baneasa". Probabil in 1966 linia de cale ferata, care trecea prin fosta "gara regala Cotroceni", a fost desfiintata. -Fosta statie CFR Bucuresti-Cotroceni-(Militari). Aveea instalatie SBW, cu semnal prevestitor luminos. A fost intai retrogradata ca si "antestatie industriala" (in ce an ?). Incepand din anul 2005 au inceput sa fie demontate liniile de acolo. In prezent a mai ramas doar cladirea fostei statii, care este locuinta privata. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Lun Iun 03, 2024 1:57 pm | |
| Ca si "antestatii industriale" in Bucuresti, existau in 1990:
-Antestatie Faur/Republica (in zona strazilor Ghetu Anghel si Drum Gura Badicului)
-Antestatie Policolor
-Antestatie IMGB
-Antestatie CFU Vulcan
-Antestatie Ciurel |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti | |
| |
| | | | Complex feroviar Bucuresti | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |