Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Complex feroviar Ploiesti

In jos 
3 participanți
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Complex feroviar Ploiesti Empty
MesajSubiect: Complex feroviar Ploiesti   Complex feroviar Ploiesti Icon_minitimeSam 15 Iun 2024, 18:51

Schita complexului feroviar Ploiesti:

Complex feroviar Ploiesti Comple15

Acesta cuprinde:

-Triajul Ploiesti, infiintat in anul 1915 (al doilea triaj de pe teritoriul de atunci al Romaniei), triaj care cuprinde grupa A (cu cca 16 linii), grupa B (cu cca 32 linii) si grupa D (cu cca 15 linii). Are instalatie CED.
 Din capatul grupelor A si D a triajului Ploiesti se ramifica linii industriale pentru: Comat, Umerva, Foradex.

-Triajul Ghighiu, infiintat dupa anul 1960, cuprinzand doua grupa- A cu cca 13 linii si B cu cca 25 de linii. Are instalatie CED.

-Statia Ploiesti Sud, prima statie de cale ferata din Ploiesti, infiintata in 1872. Are cca 12 linii, din care 7 linii cu peroane pentru calatori. Este prima statie de pe reteaua CFR, care a fost echipata cu instalatie de centralizare electronica, dupa 1990 (in decembrie 2000).
 Are revizie de vagoane calatori si depou de locomotive.
 Prin linii industriale deserveste/deservea: rafinaria "Columbia", rafinaria "Astra Romana", UZUC, Upetrom, Sectia de producere industriala pentru materiale de cale (aici se impregnau cu creuzot si se reconditionau traversele din lemn), Confer.

-Statia Ploiesti-Vest, infiintata in 1938. Are in total 5 linii, din care 4 cu peroane pentru calatori.
  Are instalatie CE.
  Tot aici se afla si "centrul de electrificare Ploiesti".

-Statia Ploiesti-Est. Are in total cca 13 linii si instalatie CED.
 Deserveste rafinaria "Petrotel-Lukoil-Telejean" si un centru remat.

-Statia Ploiesti-Nord. Are cca 6 linii si instalatie SBW.
 Prin linii industriale deserveste/deservea: rafinaria "Vega", cramele Halewood, fabrica "24 Ianuarie", fabrica "Flacara", un centru remat, Ciprom. Isover.

-HM Ploiesti-Crang. Are probabil instalatie SBW si cca 10 linii.
 Prin linii industriale deservea/deserveste: Electro Montaj, Brittish American Tobacco, Anco Stas, un siloz, zona industriala si de depozitare "Xenia", Cablul romanesc, Metachim, Unilever, Bianca Ceramica.

-Statia Brazi. Are cca 17 linii si instalatie CE.
 Deserveste rafinaria "Petrobrazi", CET Brazi. Tot aici se afla sediul punctului de lucru al GFR din Ploiesti si probabil si o remiza de locomotive a GFR.

-HM Dambu, cu cca 5 linii si instalatie CED.

-HM Corlatesti, cu cca 4 linii si instalatie CED.

-Statia Buda, cu 6 linii si instalatie CE.

-Ram. Ploiesti Est Post 1 (cunoscuta ca si "halta Dacia"). Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate cred din instalatia CED a statiei Ploiesti Est. De aici se ramifica si o linie industriala pentru un centru remat.

-Ramificatia Ploiesti Triaj, locul de unde se despart magistralele 300 si 500. Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate din instalatia CE ori a statiei Ploiesti Sud ori a statiei Ploiesti Vest.

-Alte unitati de exploatare feroviara din Ploiesti: depoul de locomotive (apartinand CFR-Calatori), revizia de vagoane calatori, centrul de electrificare.

Nu stiu unde se afla sediul: sectiei linii Ploiesti, sectiei CT, sectiei IFTE-LC din Ploiesti.

Ca unitati auxiliare feroviare din Ploiesti exista spitalul CFR Ploiesti si "Grup Scolar Industrial Transporturi Cai Ferate Ploiesti".

Exista si 3 "antestatii industriale", care deservesc rafinariile: Vega, Petrobrazi si Petrotel-Lukoil-Teleajen.


Legat de complexul feroviar Ploiesti amintesc si de fosta linie care lega statiile Ploiesti Crang si Ploiesti Nord, prin partea de nord a municipiului Ploiesti, linie desfiintata in anii 60. Aceasta linie se continua din linia industriala ce ajungea in incinta "Bianca Ceramica", traversa Bdul. Republicii, mergea paralel cu Soseaua Nordului, trecea printr-un parc, traversa strada Gageni, trecea pe langa depoul de tramvaie si ajungea in statia Ploiesti Nord.

In Ploiesti erau si doua intersectii la nivel dintre cai ferate industriale si linii de tramvaie: una pe Soseaua Vestului (pe linia industriala care intra in incinta "Bianca Ceramica") si una pe strada Mihai Bravu (pe linia industriala care intra in incinta rafinariei "Petrotel-Lukoil Teleajen").

Ar fi foarte utila realizarea unei strazi noi, care sa lege direct statiile CFR Ploiesti-Sud si Ploiesti-Vest, prin largirea/modernizarea actualelor strazi: Depoului, Rudului/Aleea Macazului/Strada Vagonului, strada Domnisori, strada Libertatii.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

Complex feroviar Ploiesti Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Ploiesti   Complex feroviar Ploiesti Icon_minitimeSam 15 Iun 2024, 19:15

Revizia de Vagoane Călători Ploiești Sud e demult desființată. În prezent e Post Revizie Vagoane, să aibe niște RTV-iști locali punct de lucru.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13006
Data de inscriere : 16/07/2014

Complex feroviar Ploiesti Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Ploiesti   Complex feroviar Ploiesti Icon_minitimeSam 15 Iun 2024, 23:09

racordul peste M300 Ploiesti Crîng- Crîngu lui Bot nu mai exista de multă vreme.
racordul spre Buda nu stiu daca s- a mai facut dupa ultima reconstructie a liniei 300.
Racordul peste M500 de la Est la Dîmbu este in curs de dezafectare. nu mai are catenara. cred ca si celalalt are aceeasi soarta.Am trecut in primavara și de la Urziceni la Ploiesti si am vazut la iesire dezafectarea catenarei.


Sus In jos
Continut sponsorizat





Complex feroviar Ploiesti Empty
MesajSubiect: Re: Complex feroviar Ploiesti   Complex feroviar Ploiesti Icon_minitime

Sus In jos
 
Complex feroviar Ploiesti
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Complex feroviar Bucuresti
» Complex feroviar Iasi
» Complex feroviar Constanta
» Complex feroviar Galati
» Gari din tara

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-
Mergi direct la: