Schita complexului feroviar Ploiesti:
Acesta cuprinde:
-Triajul Ploiesti, infiintat in anul 1915 (al doilea triaj de pe teritoriul de atunci al Romaniei), triaj care cuprinde grupa A (cu cca 16 linii), grupa B (cu cca 32 linii) si grupa D (cu cca 15 linii). Are instalatie CED.
Din capatul grupelor A si D a triajului Ploiesti se ramifica linii industriale pentru: Comat, Umerva, Foradex.
-Triajul Ghighiu, infiintat dupa anul 1960, cuprinzand doua grupa- A cu cca 13 linii si B cu cca 25 de linii. Are instalatie CED.
-Statia Ploiesti Sud, prima statie de cale ferata din Ploiesti, infiintata in 1872. Are cca 12 linii, din care 7 linii cu peroane pentru calatori. Este prima statie de pe reteaua CFR, care a fost echipata cu instalatie de centralizare electronica, dupa 1990 (in decembrie 2000).
Are revizie de vagoane calatori si depou de locomotive.
Prin linii industriale deserveste/deservea: rafinaria "Columbia", rafinaria "Astra Romana", UZUC, Upetrom, Sectia de producere industriala pentru materiale de cale (aici se impregnau cu creuzot si se reconditionau traversele din lemn), Confer.
-Statia Ploiesti-Vest, infiintata in 1938. Are in total 5 linii, din care 4 cu peroane pentru calatori.
Are instalatie CE.
Tot aici se afla si "centrul de electrificare Ploiesti".
-Statia Ploiesti-Est. Are in total cca 13 linii si instalatie CED.
Deserveste rafinaria "Petrotel-Lukoil-Telejean" si un centru remat.
-Statia Ploiesti-Nord. Are cca 6 linii si instalatie SBW.
Prin linii industriale deserveste/deservea: rafinaria "Vega", cramele Halewood, fabrica "24 Ianuarie", fabrica "Flacara", un centru remat, Ciprom. Isover.
-HM Ploiesti-Crang. Are probabil instalatie SBW si cca 10 linii.
Prin linii industriale deservea/deserveste: Electro Montaj, Brittish American Tobacco, Anco Stas, un siloz, zona industriala si de depozitare "Xenia", Cablul romanesc, Metachim, Unilever, Bianca Ceramica.
-Statia Brazi. Are cca 17 linii si instalatie CE.
Deserveste rafinaria "Petrobrazi", CET Brazi. Tot aici se afla sediul punctului de lucru al GFR din Ploiesti si probabil si o remiza de locomotive a GFR.
-HM Dambu, cu cca 5 linii si instalatie CED.
-HM Corlatesti, cu cca 4 linii si instalatie CED.
-Statia Buda, cu 6 linii si instalatie CE.
-Ram. Ploiesti Est Post 1 (cunoscuta ca si "halta Dacia"). Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate cred din instalatia CED a statiei Ploiesti Est. De aici se ramifica si o linie industriala pentru un centru remat.
-Ramificatia Ploiesti Triaj, locul de unde se despart magistralele 300 si 500. Macazurile si semnalele de ramificatie de aici sunt controlate din instalatia CE ori a statiei Ploiesti Sud ori a statiei Ploiesti Vest.
-Alte unitati de exploatare feroviara din Ploiesti: depoul de locomotive (apartinand CFR-Calatori), revizia de vagoane calatori, centrul de electrificare.
Nu stiu unde se afla sediul: sectiei linii Ploiesti, sectiei CT, sectiei IFTE-LC din Ploiesti.
Ca unitati auxiliare feroviare din Ploiesti exista spitalul CFR Ploiesti si "Grup Scolar Industrial Transporturi Cai Ferate Ploiesti".
Exista si 3 "antestatii industriale", care deservesc rafinariile: Vega, Petrobrazi si Petrotel-Lukoil-Teleajen.
Legat de complexul feroviar Ploiesti amintesc si de fosta linie care lega statiile Ploiesti Crang si Ploiesti Nord, prin partea de nord a municipiului Ploiesti, linie desfiintata in anii 60. Aceasta linie se continua din linia industriala ce ajungea in incinta "Bianca Ceramica", traversa Bdul. Republicii, mergea paralel cu Soseaua Nordului, trecea printr-un parc, traversa strada Gageni, trecea pe langa depoul de tramvaie si ajungea in statia Ploiesti Nord.
In Ploiesti erau si doua intersectii la nivel dintre cai ferate industriale si linii de tramvaie: una pe Soseaua Vestului (pe linia industriala care intra in incinta "Bianca Ceramica") si una pe strada Mihai Bravu (pe linia industriala care intra in incinta rafinariei "Petrotel-Lukoil Teleajen").
Ar fi foarte utila realizarea unei strazi noi, care sa lege direct statiile CFR Ploiesti-Sud si Ploiesti-Vest, prin largirea/modernizarea actualelor strazi: Depoului, Rudului/Aleea Macazului/Strada Vagonului, strada Domnisori, strada Libertatii.