|
| Complex feroviar Bucuresti | |
|
+9Cipri Andrei Neculai ldh80 Bebe Laurentiu Ciobanu riciu IonutFanRailway dan tm Vitosa Dr2005 13 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Complex feroviar Bucuresti Joi 06 Iul 2023, 13:22 | |
| Deschid acest topic pentru a discuta despre complexul feroviar Bucuresti, in general.
Acesta cuprinde:
-Statiile CFR: Bucuresti Nord (instalatie CE din anul ?), Bucuresti-Baneasa (CE), Bucuresti-Obor (macazuri manuale, semnale luminoase, bariera manuala), Bucuresti-Progresul (macazuri manuale, semnale luminoase, bariera manuala), Bucurestii Noi (CED), Bucuresti Sud/Titan/Catelu (cu doua grupe; SBW), Bucuresti-Vest (Ciorogarla)(CED), Mogosoaia (CED), Pantelimon (CE), Jilava (CED), Chiajna (CED), Chitila (CE), Aeroport Henri Coanda T1 (CE);
-Haltele de miscare (HM): Pajura (CE), Titan-Sud (macazuri manuale, semnale luminoase, bariera automata), Otopeni (CED), Voluntari/Constantin David (CED), Popesti-Leordeni (SBW), Berceni (SBW), Varteju (CED)
-In 1990 existau in Bucuresti si cateva "antestatii industriale", pentru deservirea unor intreprinderi/platforme industriale: Antestatia Republica/23 August, Antestatia Policolor, Antestatia IMGB si Antestatia Ciurel.
-Haltele deschise pentru traficul de calatori: Bucuresti-Basarab h., Carpati h., Depoul Bucuresti Triaj h., Pantelimon Sud h., Parc Mogosoaia h., Patinoar h., Otopeni Nord h.
-Astazi in Bucuresti mai exista 6 agentii de voiaj CFR (Palat CFR, Berceni, Titan, Militari, Unirii si Carrefour Colentina)
-Triajul CFR Bucuresti, care, in 1990, cuprindea grupele: A1 (desfiintata), B1 (desfiintata), A2, B2, D2.
-Doua depouri de locomotive- Bucuresti Calatori si Bucuresti Triaj
-Remize de locomotive: Basarab, Bucuresti-Obor. Nu stiu daca la Bucuresti-Progresul a existat remiza de locomotive.
-Revizii de vagoane calatori: Bucuresti-Grivita, Bucuresti-Basarab, Bucuresti-Obor (desfiintata in 2012) si Bucuresti-Progresul (desfiintata in 1995)
-Revizii de vagoane marfa: Bucuresti-Triaj si Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Marfuri (desfiintata).
-Terminale transcontainere: Bucurestii Noi si Bucuresti Sud/Titan/Catelu Grupa Calatori
-Magaziile de marfuri Bucurestii Noi
-Sectia Linii Bucuresti si SIMC Bucuresti, situate in zona strazii Inovatorilor, in apropiere de Ramificatia Pajura. Care sunt districtele de intretinere linii din Bucuresti ?
-Sectia Centralizare-Telecomenzi Bucuresti. Care sunt districtele SCB din Bucuresti ?
-Unitati de intretinere a SC Electrificare SA si a SC Telecomunicatii SA
-Regulatorul central de circulatie Bucuresti
-Alte unitati cu specific feroviar:
-CENAFER (infiintata sub aceasta denumire in 2004; Prin legea nr. 2 din 1971 era infiintat "Centrul de perfectionare si calificare a personalului feroviar", cu subunitati in fiecare din celelalte 7 centre de regionala CFR (Iasi, Galati, Constanta, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca si Brasov. Adresa sediului central al CENAFER este: Bucuresti, sector 1, Calea Grivitei, nr. 343, telefon 031.6203902),
-"AFER" (infiintata in 1998),
-"Institutul de studii si proiectari cai ferate" (infiintat in 1947),
-"Centrala de constructii cai ferate" (Infiintata initial in anul 1883, sub denumirea de "Serviciul lucrari noi", in cadrul administratiei CFR. In 1995 este privatizata prin metoda "MEBO". Adresa: Bucuresti, sector 1, strada Knappe Carol, nr. 14, telefon 021.3111154)
-"Intreprinderea de semnalizari si automatizari feroviare" , infiintata in 1951.
-In Bucuresti exista doua spitale CFR
-De asemenea exista 3 licee/grupuri scolare cu specific feroviar: Colegiul Tehnic pentru Material Rulant "Dinicu Golescu" (infiintat in 1921), Colegiul Tehnic Grivita si Colegiul Feroviar "Mihai intai". In cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti functioneaza si "Facultatea de transporturi".
-Exista si clubul CFR Grivita si clubul sportiv "Rapid Bucuresti" (infiintat in 1923, care dispune de: stadionul "Giulesti", sala de sport, bazin de inot)
-In 1990 existau in Bucuresti si doua intreprinderi care produceau echipamente pentru semnalizarea si dirijarea traficului feroviar: "Electromagnetica" si "Intreprinderea de constructie si reparatie echipamente de telecomunicatii". |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Lun 17 Iul 2023, 15:39 | |
| Din cele scrise pe "Club feroviar" inteleg ca se doreste constructia unei "bretele" care sa faca legatura intre calea ferata de centura si M700, in zona podului feroviar peste raul Colentina (Km 8+800 si km 8+900 al M700)!
Si tot in acel articol scrie ca viitoarele macazuri se semnale de ramificatie de acolo vor fi controlate de la Ram. Post Giulesti! Nu ar fi mai logic sa fie controlate ori din HM Pajura ori din statia Mogosoaia, mai ales ca introducerea lor va determina si modificarea configuratiei BLA-ului pe M700, dintre HM Pajura si statia Mogosoaia ?!
Macazurile si semnalele de la "Ram Post Rudeni" si de la "Ram Post Colentina" de unde sunt controlate ?
Macazurile si semnalele de la "Ramificatia Pajura" (locul de unde incepe dublarea M800) de unde sunt controlate ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Dum 06 Aug 2023, 21:05 | |
| In afara de fabrica de sticla "Stirom" mai exista vreo unitate cu profil de productie industriala (in afara de diverse depozite, CET-uri, etc), in Bucuresti, care sa utilizeze transportul feroviar de marfa ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Dum 06 Aug 2023, 21:26 | |
| CET-urile noastre merg cu gaz, chiar dacă mai au şi depozite de păcură, moştenite din vremuri imemoriale. La CET Sud se află depozitul Rezervelor de Stat de unde s-a tot donat păcură Ucrainei (că noi oricum nu mai avem ce face cu ea).
În rest, sunt numeroase depozite unde vin containere şi paleţi cu mărfuri, mai avem şi Remat Bucureşti Sud care încarcă fier vechi, se găsesc destui clienţi pentru calea ferată. Iar din staţia Buc. Progresu se face accesul către o fabrică de ciment. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Lun 14 Aug 2023, 22:11 | |
| -Care sunt "Sectiile Linii" si districtele de intretinere linii din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov ?
-Care sunt "Sectiile CT (Centralizare-Telecomenzi") si "districtele SCB" din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov ?
-Care sunt sectiile si districtele IFTE din municipiul Bucuresti si judetul Ilfov ?
Regulatorul Central de Circulatie s-ar afla in incinta turnului CE al statiei Bucuresti-Nord. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Lun 14 Aug 2023, 22:52 | |
| Care turn ? E o clădire la sol. Undeva pe lângă SELC Basarab. Turnul e demult istorie. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Lun 14 Aug 2023, 23:08 | |
| - Vitosa a scris:
- Care turn ? E o clădire la sol. Undeva pe lângă SELC Basarab.
Turnul e demult istorie. "Turnul" (sau cladirea, cum vreti sa-i spuneti) unde se afla actuala instalatie de centralizare electronica a statiei Bucuresti-Nord! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Lun 14 Aug 2023, 23:33 | |
| Poate ca in Bucuresti nu se mai afla in turn ca pe vremuri.
Turnul ala negru(care era pe mersurile de tren în RSR) de lîngă pasajul Basarab cred ca este abandonat, asa arata daca treci cu trenul pe acolo. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mar 15 Aug 2023, 08:36 | |
| M-am referit la clădirea nouă, unde se afla actuala instalație CE a stației București Nord! Conform celor arătate pe google maps tot in aceea clădire s-ar afla și regulatorul central de circulație! |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 845 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mar 15 Aug 2023, 10:31 | |
| Are idee cineva daca se mai poate reface electrificarea dintre ramificatia M800 si statia CF Bucuresti Sud (Grupa de marfuri), nu a fost dezafectata (mai bine zis distrusa...) in 2007?
Stiu ca unul dintre fire dintre statia Chiaja - Bucuresti Vest - Jilava a fost modernizat (VS de 120km/h este destul de binisor) celalat fir de ce nu a fost modernizat? |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mier 16 Aug 2023, 13:42 | |
| Doar un fir este facut. Nu stiu daca il vor reface si pe celalalt sau nu. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mier 16 Aug 2023, 14:17 | |
| Un al doilea fir este refacut doar daca nu face fata primul; in ziua de azi poti imbunatati-automatiza semnalizarea ca sa compensezi acest lucru.
Gara Deli din Budapesta e legata de retea printr-un tunel cu un singur fir, insa are traficul mai mare decat gara de Nord. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 845 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mier 16 Aug 2023, 16:53 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Un al doilea fir este refacut doar daca nu face fata primul; in ziua de azi poti imbunatati-automatiza semnalizarea ca sa compensezi acest lucru.
Gara Deli din Budapesta e legata de retea printr-un tunel cu un singur fir, insa are traficul mai mare decat gara de Nord. Total de acord, linia centura Chiajna - Bucuresti Vest - Jilava este dotata cu BLA, cea ce permite capacitate mare de transport la nevoie! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mier 16 Aug 2023, 18:48 | |
| Cat o mai fi functional BLA-ul pe acolo si din cate am observat din unele filmari pe acolo ar fi "BLA specializat" (nu "banalizat")!
Sa vedem cand va fi gata studiul de fezabilitate si cand va incepe efectiv reconstructia si modernizarea caii ferate de centura! |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 845 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti Mier 16 Aug 2023, 19:55 | |
| - ldh80 a scris:
- Cat o mai fi functional BLA-ul pe acolo si din cate am observat din unele filmari pe acolo ar fi "BLA specializat" (nu "banalizat")!
Sa vedem cand va fi gata studiul de fezabilitate si cand va incepe efectiv reconstructia si modernizarea caii ferate de centura! BLA Specializat adica doar pentru o singura directie este valabil? De asta se explica ca la trecerea cu masina peste CF la pod catre bragadiru se vedea semnalul BLA pe o singura directie. Deci sa inteleg ca sa modernizat doar un fir care are BLA pe o singura directie si pe cealta circulandu-se la cale libera... nici macar nu sau chinuit sa faca si pentru celalat sens BLA-ul. Asta nu prea as numi-o modernizare daca vroiau sa faca ceva o faceau de la 0 si gata, BLA pe ambele directii + Semnalizare TMV si circulatie apta de 160km/h cu linie electrificata |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Complex feroviar Bucuresti | |
| |
| | | | Complex feroviar Bucuresti | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |