| Revista presei | |
|
+29Adirmvl Peter Fodor Ony_x cardinal ciprian71 CalinIonMihai Adrian78 Vitosa riciu DAS 2011 Dr2005 Luna TVlad Laurentiu Ciobanu IonutCFR2009 Bebe SMDS cfr500 dan tm Nesebar t1972 razvan - trenuri alexmorph3us Johnny84 Cipri Andrei Neculai cristi CFR ldh80 AeroX @ndrey 33 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 10:17 | |
| De când face Reloc locomotive cu motoare asincrone?Am.vazut și Pumele alt experiment eșuat tot așa o să fie și astea netestate doar date la.CFR Călători sa se spele.cu ele.pe cap singura observație că o să trebuiască Reloc sa le.repare că au mentenanța inclusa fata de TG de acuma de un an unde ajunge.ajunge la.gard tot ce e reparat sau modernizat de Reloc Am.intrebat ce dotări o să aibă după.modernizare ?Pot sa circule.in multipla.tractiune ,fac proba de frana singure,au sistem de.preincalzire garnitura? |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 11:35 | |
| Cred ca nici cei de la Reloc nu stiu inca ce vor sa faca la locomotivlele modernizate, ma refer la lista completa de modificari. Ma gandesc ca se va face un proiect care va trebui dupa aia omologat, definita o noua clasa de locomotive cu probabil un nou nume. Sa avem intai proiectul locomotivei si o sa putem discuta pe el. Oricum este clar ca sunt multe de facut, in afara de modernizarea instalatiei electrice si a motoarelor de tractiune, trebuie modernizata cabina cu echipament de comanda moderna, aer conditionat, scaune de comanda ergonomice. Locomotivele modernizate ar trebui sa aiba si sistem de franare recuperativ. Tractiune multipla ar fi bine sa aiba dar sistemul asta nu prea foloseste la CFR calatori cu trenuri de 1-2 vagoane. Mai mult la CFR marfa si privati care mai trag si trenuri ceva mai grele. Probabil ca ETCS nu se va pune pe ele desi ar fi fost bine. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 13:17 | |
| - Ony_x a scris:
- Cred ca nici cei de la Reloc nu stiu inca ce vor sa faca la locomotivlele modernizate, ma refer la lista completa de modificari. Ma gandesc ca se va face un proiect care va trebui dupa aia omologat, definita o noua clasa de locomotive cu probabil un nou nume. Sa avem intai proiectul locomotivei si o sa putem discuta pe el. Oricum este clar ca sunt multe de facut, in afara de modernizarea instalatiei electrice si a motoarelor de tractiune, trebuie modernizata cabina cu echipament de comanda moderna, aer conditionat, scaune de comanda ergonomice. Locomotivele modernizate ar trebui sa aiba si sistem de franare recuperativ. Tractiune multipla ar fi bine sa aiba dar sistemul asta nu prea foloseste la CFR calatori cu trenuri de 1-2 vagoane. Mai mult la CFR marfa si privati care mai trag si trenuri ceva mai grele. Probabil ca ETCS nu se va pune pe ele desi ar fi fost bine.
Nu știu dacă trebuie clasa.noua pentru că există clasa 48 unde intra LEMA locomotiva cu motoare asincrone Sa vedem daca o sa fie cabina noua că aia trebuie omologata după norme.TSI de impact .Am citit că numai zilele astea LEMA a fost omologata pentru a circula pe infrastructura europeană deși mă.indoiesc că o să circule.prin Austria De ce sa nu circule.in comanda multipla.la.CFR Călători mai ales unde sunt trenuri care au dubla tractiune și mai plătești un mecanic in plus de la Timișoara la.Severin sau București Brașov plus că dacă are prize UIC poți să o folosești și la garnituri pushpull ETCS înseamnă între 300-500 de mii de euro în plus deși parcă din 2025 intra obligativitatea că locomotivele.ramele.electrice să fie dotate cu ETCS
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 28 Iun 2023, 15:30, editata de 1 ori |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 14:54 | |
| Evident va trebui definit un nou tip de vehicul în baza de date ERADIS. Iar certificări se vor face doar pe subsistemele la care se modernizează. Oricum, ce face Reloc nu va avea nicio legătură cu LE-MA.
Pentru lotul de EA-uri cu ETCS probabil va veni Softronic, caz în care alea vor fi LE-MA în cutii vechi de EA. Dar şi acolo vor trebui certificări şi tip nou de vehicul, pentru că un vehicul modernizat e diferit de unul nou în accepţiunea ERA. _________________ :TTT:
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 15:33 | |
| Eu zic că am rămas prostii Europei că tot băgăm bani in cazanele.astea mai ales la ce trenuri avem acuma cu doua vagoane sau un etajat La alte.companii cu manageri se închiriază locomotive Vectron pentru tracțiunea trenurilor internaționale.sau pentru trenuri suplimentare adică HZ Croația și PKP IC |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 15:53 | |
| Tot e bine ca se face macar ceva. Cu loturile asta de EA-uri modernizate + noile automomotoare electrice, partea de trenuri pe liniile electrificate ar trebui sa fie ok. Problemele mari vor ramane la trenurile pe liniile ne-electrificate, acolo avem desiro care se desfac in bucati, malaxoare, Sultzer-uri originale. EGM-urile sunt inca ok, bine ca macar astea au fost modernizate bine la timpul lor. Poate ar fi bine sa fie si niste Sultzer-uri clasice bagate la modernizare, in stilul EGM. Problemele cele mai mari sunt la desiro, acolo singura solutie sunt automotoare diesel noi. Asa poate reusim in sfarsit sa trimitem la fier vechi desiroaiele si malaxoarele. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 16:18 | |
| GMurile sunt vai mama lor mai ales.la.trenurile.sezoniere unde nu pot sa tracteze fara să scoata IT pe declivitățile.de pe Constanta-Mangalia. Apropo scria cineva că GM.nu o sa mai fabrice piese de schimb pentru ele Pentru trenurile sezoniere îți trebuie locomotive de minim 3000cp Îmi aduc aminte de acuma 5-6 ani cand am.mers cu 1621 și 347 de.la Sibiu la Simeria și a fost congelator in vagoane Desiro de ce sa le.arunci la.fier vechi atâta timp cât nu le-o aruncat nemții danezii norvegienii austriecii cehii și dacă le.intretii cum scrie la.manual mai duc bine zece ani |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 16:48 | |
| - Adrian78 a scris:
- GMurile sunt vai mama lor mai ales.la.trenurile.sezoniere unde nu pot sa tracteze fara să scoata IT pe declivitățile.de pe Constanta-Mangalia.
Apropo scria cineva că GM.nu o sa mai fabrice piese de schimb pentru ele Pentru trenurile sezoniere îți trebuie locomotive de minim 3000cp Îmi aduc aminte de acuma 5-6 ani cand am.mers cu 1621 și 347 de.la Sibiu la Simeria și a fost congelator in vagoane Desiro de ce sa le.arunci la.fier vechi atâta timp cât nu le-o aruncat nemții danezii norvegienii austriecii cehii și dacă le.intretii cum scrie la.manual mai duc bine zece ani Cred ca prin Germania nu prea mai merg rame Desiro vechi de aproape 20 de ani ca ale noastre. Dar e posibil, tu stii clar mai bine in aceasta privinta. Eu nu am nimic cu Desiro, sunt niste rame fumoase si inca moderne, dar din punct de vedere economic, la starea in care au ajuns majoritatea celor de la CFR calatori, crezi ca se mai merita reparate capital ? Nu cred ca Siemens mai produce varianta asta de Desiro, iar piesele de schimp pentru variantele vechi sunt probabil scumpe. Ma gandesc ca s-ar putea cumpara tot Desiro, noi de la Siemens + contract de post-garantie pentru ele dupa perioada de garantie. La chestia cu EGM-urile daca GM nu va mai produce piese de schimb pentru ele inseamna ca si EGM-urile vor deveni o problema foarte curand. Cea mai buna solutie aici ar fi electrificarea tuturor liniilor importante din tara ramase neelectrificate (inclusiv Constanta -Mangalia) . Restul liniilor mai putin importante pot fi deservite integral de automotoare diesel (gen Desiro). In aceasta varianta, ar fi nevoie de foarte putine locomotive diesel, in mare parte doar ca rezerva de tractare in cazul defectarii retelelor electrice. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 17:29 | |
| - Adrian78 a scris:
- GMurile sunt vai mama lor mai ales.la.trenurile.sezoniere unde nu pot sa tracteze fara să scoata IT pe declivitățile.de pe Constanta-Mangalia.
Apropo scria cineva că GM.nu o sa mai fabrice piese de schimb pentru ele Pentru trenurile sezoniere îți trebuie locomotive de minim 3000cp Îmi aduc aminte de acuma 5-6 ani cand am.mers cu 1621 și 347 de.la Sibiu la Simeria și a fost congelator in vagoane Desiro de ce sa le.arunci la.fier vechi atâta timp cât nu le-o aruncat nemții danezii norvegienii austriecii cehii și dacă le.intretii cum scrie la.manual mai duc bine zece ani Constanţa - Mangalia se electrifică în câţiva ani. Cu GM... greu de spus, nu se mai fac piese de ceva vreme, doar ce mai manufacturează industria locală. Desiro circulă bine mersi în Germania şi Austria şi vor mai circula, doar că acolo reviziile mari se fac de către Alstom sau Siemens, nu de uzine de vagoane de marfă. Danemarca îşi termină electrificarea prin 2028, o să devină disponibile ceva automotoare (nu vorbesc de hârburile IC4), dacă nu le-or lua ungurii sau cehii am putea să le luăm noi. Sau varianta 2, dat tot ce e diesel şi nu se poate face cu 35 GM/60 Desiro/25 Malaxa/15 LDH CAT (am pus orientativ nişte cifre, ca să se asigure şi rezervele) dat la OTF privaţi şi pe electrificat doar CFR Călători... numai că asta necesită nişte avize cam greu de obţinut de la Consiliul Concurenţei şi e la limita limitelor cu Regulamentul 1370. _________________ :TTT:
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 17:59 | |
| Uite cele care circula prin Germania
Local DMUs "Desiro" from Siemens/Düwag based on Regiosprinter (238 built, more at DB Regio EGB(15x)/KHB(20x)/SOB(5x)/WFB(45x)/ÖBB(3x)
Problema este că producătorii mari nu mai produc automotoare diesel și ce sunt se convertesc pe baterii am.vazut și Bombardierele AGC in Franța au primit ceva mod cu baterii Cred că doar Pesa mai are o comanda mare de 120 de unități pentru Cehia in rest Stadler mai livrează Flirt diesel pentru Slovenia Lituania in rest toate sunt bimode diesel/electric sau baterii/electric sau trimode toate la.un loc In Bulgaria mentenanța la Desiro este făcută de Alstom |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4501 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 18:27 | |
| Da, cam asta este viitorul in UE, o data ce sa decis ca pana prin 2040 sa nu mai fabrice decat vehicole electrice in uniunea europeana, este clar ca si transportul feroviar va trebui sa fie la fel. Si la noi ar merge solutia cu automotoare pe baterii dar doar pe liniile scurte de pana in 100 de kilometri. Altfel risti sa ramai fara energie in baterii pe drum. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 28 Iun 2023, 18:50 | |
| - Ony_x a scris:
- Da, cam asta este viitorul in UE, o data ce sa decis ca pana prin 2040 sa nu mai fabrice decat vehicole electrice in uniunea europeana, este clar ca si transportul feroviar va trebui sa fie la fel. Si la noi ar merge solutia cu automotoare pe baterii dar doar pe liniile scurte de pana in 100 de kilometri. Altfel risti sa ramai fara energie in baterii pe drum.
Nici asta nu e solutie prea viabila pentru distante mari.Am vazut ca se descopera combustibili facuti din materiale reciclabile cu emisii zero |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 29 Iun 2023, 19:30 | |
| @Dr2005 unde dragule în Bănie dar nu la Reloc ? Vrei să spui la Softronic? Nu cred că se bagă Softronic la așa ceva în condițiile în care până la LEMA 093 sunt vândute toate și abia sunt la LEMA cu nr 076. Iar producția de TransMontana va crește treptat. EA asincron e un proiect imposibil de realizat. Plus că durează mai mult testele și autorizările decât durata utilizării fondurilor. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 29 Iun 2023, 22:34 | |
| EA asincron e fix LEMA, cutia e identică, boghiurile sunt identice. Crezi că e greu de făcut? În fine, o să aflăm mai încolo, că a contestat Alstom licitaţia _________________ :TTT:
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 29 Iun 2023, 23:16 | |
| Mda am văzut că Alstom a contestat pe.motiv că le.trebuie 12 luni procedura de proiectare și 48 de luni termenul de.livrare.Apropo ce o sa fie in interior MS3 pe partea de tracțiune?Nu știu de unde o sa ia ei motoare de asincrone daca cele de la.LEMA.le.produc Softronic și sunt semi-suspendate https://mobilitate.eu/licitatie-cfr-suspendata-alstom/?fbclid=IwAR17b8LkPXxo9tuO0uK8fPS5DewMiiAINTCfV6UYYpbG_esszgasd-OnUq8 |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
|
| |
| Revista presei | |
|