|
| M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) | |
|
+19riciu ldh80 IonutCFR2009 Nesebar Adrian78 TVlad cardinal MariusM Whyse1 aris86 Dr2005 razvan - trenuri ALEXCFR CalinIonMihai vlad237 Johnny84 AeroX Vitosa dan tm 23 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 09:22 | |
| Ca idee, cam cat ar costa sa:
-fie electrificata intreaga linie Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci- Barlad- Vaslui- Iasi si echipate cu instalatii CE toate statiile si HM-urile si cu BLA toata linia ?;
-fie dublata linia pe toata distanta Tecuci Ram. Frunzeasca- Vaslui- Iasi ?
-fie adusa la 160 km/h toata linia Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci, iar de la Tecuci la Vaslui- Grajduri tot la 160 km/h , daca permite configuratia liniei pe actualul amplasament sau daca nu permite configuratia liniei macar la 140 km/h ?.
Chiar daca nu s-ar putea obtine fonduri europene pentru aceste lucrari, lucrarile ar trebui facute cu fonduri de la bugetul de stat sau cu bani din imprumuturi externe (ca si asa Romania a imprumutat si imprumuta sume foarte mari din strainatate si macar aceste sume sa fie investite in infrastructura, nu sa mearga pentru consum). Din cate miliarde de euro a imprumutat si imprumuta Romania de pe la FMI, Banca Mondiala, etc, cu siguranta se gaseau bani si pentru reconstructia/modernizarea acestei linii! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 09:32 | |
| Traficul nu se justifică pentru asemenea investiții. Daca nu ar fi fost urcarea de la Bârnova poate se trasa ceva marfa pe aici dar așa tonajul mic împiedică tranzitul și dinspre port.. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 10:57 | |
| Daca ar fi electrificata linia Faurei- Tecuci- Barlad- Iasi unele trenuri de marfa care circula acum sau au circulat pe M500 si merg spre Iasi (cele cu benzina/motorina/pacura de la Brazi pentru Ungheni, cele cu carbune din port Constanta pentru CET Holboca, poate unele trenuri cu cereale de la Vladeni/Iasi pentru port Constanta) ar circula pe Faurei- Tecuci si pe M600!
Tocmai faptul ca linia nu este electrificata si modernizata nu atrage traficul de marfa!
Iar in legatura cu "celebra" rampa de la Barnova: daca linia ar fi electrificata, deci cu tractiune electrica, care ar putea fi tonajul maxim al trenurilor , pe actualul traseu si profil al liniei ? Ca si putere o locomotiva electrica 060-EA are o putere (in cp) mai mult decat tripla fata de o locomotiva 060-DA, deci si tonajul trenurilor remorcate ar trebui sa fie cel putin dublu sau chiar triplu!
Sau pentru a aveea o declivitate mai mica la Barnova linia ar putea fi reconstruita eventual pe un alt traseu intre statia Grajduri si HM Ciurea (aproximativ la vest de localitatile Curaturi, Piciorul Lupului si Ciurea), cu mutarea HM Barnova si a haltei Piciorul Lupului pe alte amplasamente! |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 11:09 | |
| Cel putin sa fie electrificata si dublata magistrala intre Tecuci si Iasi.
Dar, momentan lumea se ocupa doar cu coridorul IV plus intre Teius si frontiera cu Ungaria. Restul peste multi ani, vom ajunge noi batrani cand se vor finaliza magistralele din Moldova.
Ultima editare efectuata de catre razvan - trenuri in Mar 08 Noi 2022, 11:12, editata de 1 ori |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 11:09 | |
| Descompunerea trenurilor este preferata de calatori in dauna schimbatului trenului deoarece dispare disconfortul trambalatului dintr-un tren intr-altul, dispare stress-ul ca nu prinzi trenul de legatura, etc, chiar daca trenul face mai mult timp overall.
Ma uit si in Bucuresti la acest aspect la autobuze, daca ajung cu trenul la GdN si am bagaj greu sau sunt obosit, prefer sa iau 282-ul sa ma plimbe pe la Domenii dar sa ma lase apoi in fata blocului decat sa iau metroul ca sa merg apoi un sfert de ora pe jos, chit ca as ajunge mai repede asa.
@ldh80: unii spun ca e mai bine ca Faurei-Iasi nu e electrificata si nu vezi marfa pe acolo deoarece linia nu are de suferit; liniile se deterioreaza in general de la traficul de marfa. Oricum, noi avem diesele de 120, ar fi bine daca s-ar putea merge macar cu 120 prin toata tara. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 13:13 | |
| - ldh80 a scris:
- Daca ar fi electrificata linia Faurei- Tecuci- Barlad- Iasi unele trenuri de marfa care circula acum sau au circulat pe M500 si merg spre Iasi (cele cu benzina/motorina/pacura de la Brazi pentru Ungheni, cele cu carbune din port Constanta pentru CET Holboca, poate unele trenuri cu cereale de la Vladeni/Iasi pentru port Constanta) ar circula pe Faurei- Tecuci si pe M600!
Tocmai faptul ca linia nu este electrificata si modernizata nu atrage traficul de marfa!
Iar in legatura cu "celebra" rampa de la Barnova: daca linia ar fi electrificata, deci cu tractiune electrica, care ar putea fi tonajul maxim al trenurilor , pe actualul traseu si profil al liniei ? Ca si putere o locomotiva electrica 060-EA are o putere (in cp) mai mult decat tripla fata de o locomotiva 060-DA, deci si tonajul trenurilor remorcate ar trebui sa fie cel putin dublu sau chiar triplu!
Sau pentru a aveea o declivitate mai mica la Barnova linia ar putea fi reconstruita eventual pe un alt traseu intre statia Grajduri si HM Ciurea (aproximativ la vest de localitatile Curaturi, Piciorul Lupului si Ciurea), cu mutarea HM Barnova si a haltei Piciorul Lupului pe alte amplasamente! Declivitatea între Ciurea și Bârnova este de 24 la.mie deci și dacă s-ar electrifica asta ar însemna un tonaj de maxim de 800t cu o locomotiva EA la.marfa in cel bun caz 1600t cu locomotiva EA împingătoare.. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 16:45 | |
| - Dr2005 a scris:
Din Făurei - Tecuci nu ai ce să mai scoţi, traficul de călători a fost ZERO pe acolo încă de la construcţie. Trece prin 4 judeţe (Brăila, Vrancea, Buzău, Galaţi), cine să ia trenul, câtă vreme punctele de interes nu sunt atinse? De la bun început s-a construit doar pentru accesul mai rapid al trupelor pe frontul de est. Pe vremea Malaxelor, călătorii erau formaţi din personalul CFR de pe secţie. . Mersul Trenurilor 2000/2001 P 6102 Tecuci 04:30 - Faurei 06:38 P 6104 Tecuci 08:38 - Faurei 10:40 A 1764 Tecuci 14:41 - Faurei 16:24 (Circula la Bucuresti) P 7022 Tecuci 16:33 - Faurei 18:50 (Circula la Bucuresti) P 6106 Tecuci 20:05 - Faurei 22:28 A 1862 Tecuci 00:59 - Faurei 02:43 (Circula la Mangalia) R 401 Tecuci 02:01 - Faurei 03:32 (Circula la Bucuresti) Asadar, care personal CFR al sectiei se afla in trenurile de mai sus ? P 7022 pleca din Tecuci cu 7 vagoane 26-26 pline, A 1764 avea vreo 9 vagoane pline, A 1862 de Mangalia la fel... Care personal CFR al sectiei mergea cu trenul de 8:38 din Tecuci ? Aaaa... ca au ramas 10 ani mai tarziu doar 2 trenuri pe zi facute cu LVT (atentie), nu malaxe.,... si circulau la ora cand se facea schimbul personalului CFR (4:30 si 20:05) e altceva... Cu asa mers de numai 2 trenuri pe zi la distanta de 12 ore intre ele, normal ca niciun calator n-ar fi ales trenul si de asta nici nu bagau altceva decat LVT... Daca facem o comparatie cu azi, traficul era aproape identic cu ce vedem acum pe M700 Galati-Faurei, ca nr de trenuri... Cum a ajuns sectia Tecuci-Faurei sa ramana cu zero trafic, raspunsul il gasim in marea imparteala a hotiei interoperabilitatii... Cum au decis unii, sa izoleze comunitati intregi in favoarea altora, desi avem pretentia de a fi membri UE acolo unde valorile si drepturile cetatenilor cica sunt respectate... |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2979 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Mar 08 Noi 2022, 19:04 | |
| |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mar 08 Noi 2022, 22:17 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
P 7022 pleca din Tecuci cu 7 vagoane 26-26 pline, A 1764 avea vreo 9 vagoane pline, A 1862 de Mangalia la fel... Care personal CFR al sectiei mergea cu trenul de 8:38 din Tecuci ? Intrebarea e si cati calatori aveau bilet in cele 7 vagoane, pentru ca stim cu totii ca blatismul era in floare pe personale la vremea respectiva. Ca tare imi e ca, daca punea CFR vagoane doar pentru cate bilete se vindeau, si Malaxa ar fi mers in paguba. Chiar ma intreb pe ce criterii se puneau vagoane la trenuri atunci, ca sigur nu dupa numarul de bilete. |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2979 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Mier 09 Noi 2022, 18:46 | |
| Costurile de operare ale unui tren la noi sint enorm de mari..caci acel tren trebuie sa duca foarte multe scaune,nu in vagoane ci in birouri..mai bine anulam trenuri decit sa inchidem birouri..cum am mai spus,sint foarte multe regionale in raport cu nr de trenuri in circulatie..dar asa se vrea..nu sint deacord cu concedierea celor din birouri unii din ei pot fi si relocati..la noi se poarta, salariati cu functii de teren si ei sint de fapt in birouri..si normal in normative posturile din birouri sint la limita sau au deficit de personal..asa ca reducem din cheltuieli cu anularea trenurilor, nu cu operarea lor..ex..merge malaxa cu mecanic conductor si sef de tren cu 20 de calatori...ma refer la malaxa la care urcarea se face prin fata..In alte tari am vazut cum mecanicul conductor este si casier.. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mier 09 Noi 2022, 22:13 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Dr2005 a scris:
Din Făurei - Tecuci nu ai ce să mai scoţi, traficul de călători a fost ZERO pe acolo încă de la construcţie. Trece prin 4 judeţe (Brăila, Vrancea, Buzău, Galaţi), cine să ia trenul, câtă vreme punctele de interes nu sunt atinse? De la bun început s-a construit doar pentru accesul mai rapid al trupelor pe frontul de est. Pe vremea Malaxelor, călătorii erau formaţi din personalul CFR de pe secţie. . Mersul Trenurilor 2000/2001
P 6102 Tecuci 04:30 - Faurei 06:38 P 6104 Tecuci 08:38 - Faurei 10:40 A 1764 Tecuci 14:41 - Faurei 16:24 (Circula la Bucuresti) P 7022 Tecuci 16:33 - Faurei 18:50 (Circula la Bucuresti) P 6106 Tecuci 20:05 - Faurei 22:28 A 1862 Tecuci 00:59 - Faurei 02:43 (Circula la Mangalia) R 401 Tecuci 02:01 - Faurei 03:32 (Circula la Bucuresti)
Asadar, care personal CFR al sectiei se afla in trenurile de mai sus ? P 7022 pleca din Tecuci cu 7 vagoane 26-26 pline, A 1764 avea vreo 9 vagoane pline, A 1862 de Mangalia la fel... Care personal CFR al sectiei mergea cu trenul de 8:38 din Tecuci ?
Aaaa... ca au ramas 10 ani mai tarziu doar 2 trenuri pe zi facute cu LVT (atentie), nu malaxe.,... si circulau la ora cand se facea schimbul personalului CFR (4:30 si 20:05) e altceva... Cu asa mers de numai 2 trenuri pe zi la distanta de 12 ore intre ele, normal ca niciun calator n-ar fi ales trenul si de asta nici nu bagau altceva decat LVT... Daca facem o comparatie cu azi, traficul era aproape identic cu ce vedem acum pe M700 Galati-Faurei, ca nr de trenuri... Cum a ajuns sectia Tecuci-Faurei sa ramana cu zero trafic, raspunsul il gasim in marea imparteala a hotiei interoperabilitatii... Cum au decis unii, sa izoleze comunitati intregi in favoarea altora, desi avem pretentia de a fi membri UE acolo unde valorile si drepturile cetatenilor cica sunt respectate... Dacă vrei să faci o analiză corectă, trebuie să compari şi cu restul secţiilor din zonă, inclusiv Tecuci - Galaţi. Dacă nu era tren la ora aia, normal că lumea nu avea de ales, aşa că aveai 7 vagoane. Apoi, dacă 7022 ăla mergea la Bucureşti, era o alternativă low-cost la accelerate, deci cei din el se duceau la Bucureşti, nu aveau treabă cu linia de Tecuci. Trenurile de Bucureşti şi Constanţa/Mangalia au fost mutate prin Buzău pe unde au mai mulţi călători (în mod sigur veneau de la Iaşi, nu se formau în Tecuci), iar 401 e celebra Prietenie moldavă, care până prin 2008 a fost doar tren închis în trafic intern, deci nu aveai voie să urci în el decât dacă voiai la Chişinău. Tot pe acolo mai trecea şi sezonierul Saratov - Negru Vodă - Varna cu o grupă de Constanţa, că, na, să îşi facă şi personalul de deservire orele. Să nu uităm că Tecuci - Făurei avea puncte de secţionare din 7 în 7 km, toate astea aveau IDM, probabil şi casă de bilete... o groază de personal care trebuia să îşi justifice cumva activitatea. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Mier 09 Noi 2022, 23:16 | |
| - Dr2005 a scris:
Trenurile de Bucureşti şi Constanţa/Mangalia au fost mutate prin Buzău pe unde au mai mulţi călători (în mod sigur veneau de la Iaşi, nu se formau în Tecuci. Din contra, mutarea trenului de Constanta pe Buzau, a avut ca efect pierderea unui numar important de calatori datorita rutei ocolitoare care inseamna un adaos de peste 1 ora la timpul de mers. Acum trenul acesta IR 1861/1862, a ramas doar cu 2 vagoane amarate nici alea pline... Focsani, Ramnicu Sarat si Buzau nu dau asa multi calatori cat ar putea sa dea Iasi, Vaslui, Barlad daca trenul ar ajunge cu 1 ora mai repede la destinatie pe ruta directa via Ciorasti. |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2979 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Joi 10 Noi 2022, 11:27 | |
| Nu intereseaza pe nimeni nr de calatori,mai degraba conteza trasa..Economie de motorina, doar atit.. Nu intereseaza pe nimeni ca trenul Iasi Constanta circula prin Buzau si ca omul sta mai bine de o ora in plus si ca pretul biletului este mai mare,acei calatori care se mai incumeta sa mai mearga cu el majoritatea au reduceri..Asa sa intamplat cu toate trasele..Operatorul de stat imvoca puerderi si reduceri de costuri iar concurenta ia crema..Mai bine ocolim si tinem pretrile sus..Nu acuz si nu defaimez,dar Unii circula pe profit iar altii?,cum o da dumnezeu asa cum spunea cineva.. |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2979 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Joi 10 Noi 2022, 11:32 | |
| Sau anulat trenurile de Galati prin Urziceni, nu din cauza pierderilor ci din alte motive..Era un personal 7002 pleca la 6 ,10 din Galati si ajungea la Buc la 10,20 ,era Ok sica mers si la pret incepuse sa fie si calatori,se intorcea seara din Buc, dar baietii lau anulat...de ce?Un motiv pueril nu era rentabil.. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) Joi 10 Noi 2022, 11:55 | |
| Chiar daca este adevarat ca linia Faurei- Tecuci a fost la inceput construita din necesitatile celui de-al doilea razboi mondial, totusi , dupa razboi, a avut o utilitate economica certa!
Prin faptul ca ofera o legatura mult mai directa si rapida a zonei Moldovei cu portul Constanta, a fost intens utilizata de traficul de marfa in anii 70 si 80, pentru transportul produselor realizate de fabricile din Iasi, Vaslui, Barlad si Tecuci, care mergeau la export, prin portul Constanta! De asemenea si trenurile cu cereale care se formau din statiile de pe M600 si mergeau la export prin portul Constanta circulau tot pe aceasta linie.
In plus existau unitati economice care erau deservite de statiile de pe linia Faurei- Tecuci: balastiera de la Condrea, baza de receptie a cerealelelor de la Suraia, fabrica de zahar de la Tataranu, etc.
Asadar linia aveea o utilitate economica certa si un important trafic de marfa in anii 70- 80. Daca nu venea revolutia in decembrie 1989 probabil pana in 1995 era electrificata si echipata cu BLA toata linia Iasi- Vaslui- Barlad- Tecuci- Faurei- Urziceni- Bucuresti.
Astazi din pacate nu mai exista fabricile din Iasi, Vaslui, Barlad si Tecuci care sa genereze trafic de marfa spre portul Constanta si in privinta traficului de marfa doar trenuri cu cereale mai circula pe aceasta linie.
Insa, chiar si asa, linia Tecuci- Faurei- Urziceni- Bucuresti are potential, pentru traficul de calatori, din doua motive: -Ofera un traseu mai scurt intre Iasi si Bucuresti decat M500; -Are un traseu mult mai drept, este o linie usoara de campie, cu o declivitate mai mica.
In special portiunile Suraia- halta Udresti h. (cu o usoara curba la Ciorasti) si HM Rusetu- fosta halta Manasia sunt portiuni de linie aproape complet drepte, aproape fara nici o curba, care, dpdv al traseului liniei, s-ar preta la viteze mai mari. Daca linia ar fi reconstruita/modernizata si electrificata, fara sa necesite schimbarea traseului, pe aceste portiuni de linie aproape perfect dreapta s-ar prinde lejer 160 km/h!
Este un avantaj care trebuie si merita sa fie valorificat.
In prima faza macar un RK la toata linia Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci ar trebui facut (si repus in functiune intreg BLA-ul) , ca sa se poata circula cu vitezele din 1990. Nu cred ca daca ar vrea cei din conducerea CFR-SA si din conducerea Ministerului Transporturilor nu ar gasi fonduri pentru un astfel de RK- care apropo cam cat ar costa ?
Daca linia Bucuresti- Urziceni- Faurei- Tecuci ar fi readusa macar in parametri si la viteza din 1990 pe aceasta linie ar merge introduse cel putin 3 perechi de trenuri IR (cu garnituri compuse cu vagoane): -O a cincea pereche de IR Iasi- Bucuresti via Faurei, care sa plece din ambele capete a traseului in jurul orei 9.00 sau 9.30 si sa faca incrucisare la Suraia; -IR-ul Iasi- Mangalia care sa circule pe traseul mult mai scurt pe Tecuci- Faurei care, in acest fel, ar aveea un timp de mers semnificativ mai mic si cu siguranta ar atrage mai multi calatori din Iasi, Vaslui, Husi, Barlad, Tecuci. -IR-ul "Prietenia"
Ca trenuri regio pe linia Tecuci- Faurei ar fi suficiente 3 perechi/zi (dimineata, la pranz si seara), compuse cu automotoare, deservite de depourile Buzau si Tecuci, care sa circule pe relatia Buzau- Faurei- Tecuci.
Fostele trenuri "personale" de lung-parcurs care circulau in 1990 pe aceasta linie (personalele Iasi- Bucuresti, Tecuci- Bucuresti si Tecuci- Fetesti) nu cred ca astazi ar mai fi utile (cine locuieste in Tecuci si vrea sa ajunga la Bucuresti merge cu IR-ul, iar cine locuieste in Tecuci nu prea vad ce treaba ar putea aveea in orase precum Faurei, Tandarei sau Fetesti).
Utilitatea liniei Tecuci- Faurei , pentru legatura dintre Iasi si Bucuresti, este oarecum demonstrata si de "experimentul" care s-a incercat prin 2003! Atunci fusesera introduse acele trenuri "IC", compuse cu automotoare (nou aduse pe atunci) "Desiro", pe ruta Iasi- Faurei- Bucuresti, care opreau in putine statii (nu am acuma in fata "mersul trenurilor" din acel an, dar, din cate retin, opreau numai in Vaslui, Barlad, Tecuci si Urziceni! Desi in 2003 viteza pe linia Tecuci- Faurei scazusera deja fata de 1990, desi nu era foarte confortabil sa mergi intr-un automotor "Desiro" de la Iasi la Bucuresti, totusi acele automotoare "Desiro" Iasi- Faurei- Bucuresti au avut atunci un anumit succes si faceau de la Iasi la Bucuresti via Faurei, daca retin bine, in jur de 5 h si 30 minute. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) | |
| |
| | | | M 700 : Bucuresti Nord - Urziceni - Faurei - Galati (2) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |