|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 03 Iul 2021, 11:15 | |
| Ce spune Astra Transcarpatic despre anulări și despre problemele automotoarelor în zona Predeal
de Vlad Barza Vineri, 2 iulie 2021, 14:02 Astra Transcarpatic este cunoscută pentru trenurile galben-verzi și a fost foarte lăudată în primii ani pentru vagoanele confortabile produse la Arad. În ultimii doi ani însă, Astra a anulat de multe ori trenurile și mulți oameni au fost foarte nemulțumiți. I-am întrebat pe cei de la Astra de ce sunt așa de dese anulările și cum se explică faptul că în unele cazuri trenurile companiei au fost tractate chiar și de locomotive CFR Marfă. Afirmația că trenurile “ trag foarte greu" în zona Predeal este "puțin tendențioasă", a spus pentru HotNews.ro administratorul companiei ATC. El a spus și că o pereche de trenuri Brașov - București a fost anulată câteva zile fiindcă trebuie să sosească o piesă.
Operatorul feroviar Astra Trascarpatic este o companie paradoxală fiindcă nimeni altcineva nu a primit atât de multe laude pentru trenuri dar nicio altă companie nu le anulează atât de des.
Astra a devenit cunoscută pentru vagoanele de dormit luxoase introduse în februarie 2017 între București și Arad, unele având și duș. Laudele au curs, iar Astra a devenit renumită pentru trenurile sale. Erau singurele trenuri ce erau spălate des la exterior, iar personalul de tren avea uniforme impecabile.
Însă în ultimii doi ani anulările de trenuri au fost atât de dese, încât mulți pasageri s-au plâns, pe drept cuvânt. Și este păcat, fiindcă mulți au prezentat Astra TC ca o alternativă bună la CFR Călători, cu trenuri mai civilizate. O mare problemă este că mulți pasageri au aflat că trenurile au fost anulate doar în ultimul moment, când au mers la gară. Compania anunța anulările și pe Facebook, dar de câteva luni nu mai face asta.
Și acum, dacă intri pe site-ul companiei poți vedea anulări (spre exemplu RE 15533 si RE 15532 Brașov - București și retur sunt anulate din 28 iunie, până cel puțin în 4 iulie).
"Va informam ca trenurile RE 15533 si RE 15532 ,pe relatia Bucuresti -Brasov si retur , sunt anulate in data de 02.07.2021!
Va informam ca trenurile RE 15532 pe relatia Brasov - Bucuresti Nord si RE 15535 pe relatia Bucuresti Nord - Brasov, sunt anulate in perioda 03.07.2021 - 04.07.2021!"
Am trimis câteva întrebări celor de la ATC, iată răspunsurile primite de la Liviu Pescărașu, administrator al companiei.
Ce se întâmplă cu automotoarele IC 2 pe Brașov - Predeal. Mai multă lume a semnalat că trag foarte greu. Mi s-a spus că duminică trenul a circulat doar între Predeal și București. De ce aceste trenuri au probleme acolo?
Și la automotoarele IC2 apar defecțiuni, care sunt inerente la orice mijloc de transport – terestru , aerian, naval. Duminică am înregistrat o anomalie la calculatorul central al automotorului care circula spre Brașov și recomandabilă a fost limitarea circulației acestuia la Predeal.
Afirmația că trenurile “ trag foarte greu" pe zona respectivă este puțin tendențioasă. Parametrii tehnici ai trenului asigură circulația corectă și pe zona de munte. Problema sesizată de calculatorul central al trenului a necesitat retragerea acestuia din circulație duminică seara. Este necesară înlocuirea unei piese și din păcate furnizorul o poate livra în câteva zile. În această situație circulația trenului spre munte a fost anulată câteva zile, întrucât materialul rulant disponibil circulă spre litoral.
Oamenii au mai pus și fotografii cu vagoanele Astra trase de locomotive CFR Călători sau chiar CFR Marfă. Pentru a acoperi mai bine nevoia, nu puteți închiria încă o locomotivă electrică?
ASTRA TRANS CARPATIC utilizează locomotive închiriate de la firme de profil, iar în situații deosebite când este absolut necesar, pentru operativitate și de la alți operatori feroviari. Nu toate locomotivele utilizate sunt vopsite în culorile ASTRA. Și în continuare vor fi cazuri și fotografii când locomotiva este de altă culoare. Numărul actual de locomotive închiriate asigură volumul nostru de trafic.
Sunt rute noi pe care vreți să intrați?
Sunt planuri de dezvoltare a activității, de intrare pe noi rute cât și de creștere a parcului de material rulant, dar acestea sunt strâns legate de evoluția economico-socială din România.
Astra Transcarpatic este compania fabricii de vagoane de la Arad și este cunoscută pentru trenurile galben-verzi și în septembrie 2018 a introdus și automotoarele IC2 aduse din Danemarca, unde au avut probleme. Astra are puține trenuri pe zi, iar cota de piață, la număr de trenuri operate, este de 0,31%, în timp ce numărul de angajați era de 83 în 2020, iar compensația primită a fost de 14,3 milioane lei.
https://m.hotnews.ro/stire/24895540 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Iul 2021, 13:41 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu, Garda de Coastă e o unitate a Poliţiei de Frontieră, nu se ocupă cu salvarea pe mare.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii,Cătălin Drulă,a anunțat că Agenția pentru Salvarea Vieților Omenești pe Mare va fi desființată,iar atribuțiile vor fi preluate de IGSU. Cătălin Drulă:”Noi aveam un control pornit la cererea mea, control încheiat care a ridicat o serie largă de probleme pe seria de achiziții. Această agenție va fi desființată, am discutat și cu premierul și și-a dat acordul, iar atribuțiile ei vor fi preluate de IGSU. De fapt nici nu-și avea neapărat rostul, iar prin felul în care au acționat vedem și aceste acuzații. E un dosar în curs, va trebui să ajungă la final, arată că sunt suspiciuni mari de integritate, în orice caz de competențe grave. Vom desființa această agenție” Context: Totodată, Dumitru Ciobanu, fost general SIE în anii 90, apare în stenogramele DNA referitoare la traficul de influență privind favorizarea unei companii turce care participa la licitații organizate de Ministerul Transporturilor. Din aceleași stenograme reiese că Bogdan Stan, fost șef ANAF în Guvernul PSD și actual consilier la Curtea de Conturi, i-a cerut, în luna martie, șefului Curții de Conturi din Constanța, Ioan Bobe, să tempereze un control la firma de la care Agenția Română pentru Salvarea Vieților Omenești pe Mare (ARSVOM) ar fi cumpărat două nave la suprapreț. Nu în ultimul rând, procurorii arată în document că omul de afaceri Ion Macovei (aflat acum în arest la domiciliu) îi spune lui Mădălin Matica, consilierul secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, că s-a înțeles cu reprezentanții companiei estoniene care furniza navele să primească 5% din profitul estonienilor stabilit la 25%, adică aproximativ 300.000 lei pentru o navă. Lui Mădălin Matica i s-a părut prea mică suma raportată la valoarea contractului, mai ales că suma urma a fi împărțită între șapte persoane, arată procurorii DNA în documentul consultat de G4Media. Sursa: https://www.g4media.ro/breaking-agentia-pentru-salvarea-vietilor-omenesti-pe-mare-va-fi-desfiintata-dupa-stenogramele-dna-a-anuntat-ministrul-transporturilor-catalin-drula-am-vorbit-si-cu-premierul-a-fost-de-acord-atri.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 04 Iul 2021, 14:02 | |
| IGSU e structura aia a MAI care nu ştie că incendiul electric nu se stinge cu apă. Ce mai urmează, desfiinţarea Salvamontului şi trecerea lui la Jandarmerie (ca întâi să dea cu pulanul şi apoi să te salveze)? _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 05 Iul 2021, 11:12 | |
| Si uite asa ramaneau în depou cate 100l la o tura de Cluj Napoca Timișoara
https://www.dejeanul.ro/content/perchezitii-in-judetul-cluj-la-angajati-cfr-furau-tone-de-motorina-din-locomotive-video/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Dum 11 Iul 2021, 17:10 | |
| Tot cea mai fezabila varianta ar fi prin Cluj Oradea Episcopia Bihor Ungaria Slovacia Polonia
https://www.digi24.ro/stiri/economie/cum-vor-fi-finantate-proiectele-uriase-de-infrastructura-menite-sa-lege-romania-de-polonia-iohannis-e-nevoie-de-o-abordare-speciala-1591967 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Dum 11 Iul 2021, 22:46 | |
| Toată partea românească de cale ferată e deja inclusă în POIM, iar ce nu a mai încăput e propusă la PNRR, nu se va trage împrumutul de la americani. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 12 Iul 2021, 16:24 | |
| Ungaria este primul dintre membrii Grupului Visegrád care și-a finalizat studiul de fezabilitate pentru o linie ferată de mare viteză care leagă Budapesta de Varșovia, prin Bratislava și Praga, a declarat vineri ministrul Afacerilor Externe și Comerțului, Péter Szijjártó, după un summit al liderilor guvernamentali V4 cu prim-ministrul Sloveniei, la Ljubljana.
Szijjártó a declarat că grupul de lucru pentru transportul V4 se va reuni în septembrie. Linia ferată planificată va circula pe o distanță de 170 km în Ungaria, de la stația Kelenföld a capitalei până la Győr, apoi până la granița cu Austria și Slovacia, permițând o conexiune cu liniile feroviare de mare viteză din Europa de Vest, a spus el. Trenurile de pe traseu ar putea călători în mod realist la viteze de 230-320 km / oră, a adăugat el.
Linia ferată ar reduce timpul de călătorie pentru călătoriile de la Budapesta la Bratislava la 1,5 ore, de la Budapesta la Praga la 3,5 ore și de la Budapesta la Varșovia la 5,5 ore, a spus Szijjártó. Conexiunea la rețelele feroviare de mare viteză din Europa de Vest ar permite călătorilor să ajungă la Frankfurt, Berlin și Milano de la Budapesta în aproximativ jumătate de zi, a adăugat el. (D.C.)
https://clubferoviar.ro/ungaria-a-finalizat-studiul-de-fezabilitate-pentru-linia-de-mare-viteza-spre-slovacia-cehia-si-polonia/
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 13 Iul 2021, 13:19 | |
| Vitalie Cojocari
Metrorex și STB anunță modificări tarifare. Cele două companii de stat le numesc ”armonizări tarifare” pentru că propun bilete, abonamente în comun și anunță oficial scumpiri.
Metrorex, acum! Cartela de 2 călătorii - 5 Lei Cartela de 10 călătorii - 20 lei Abonament 1 zi - 8 lei Abonament 1 lună - 70 lei Abonament 1 an - 720 lei(147 euro)
STB, acum! 1 călătorie - 1.3 lei Abonament 1 zi - 8 lei Abonament 1 săptămână - 17 lei Abonament 15 zile - 25 lei Abonament 1 lună pe o linie - 30 lei Abonament 1 lună pe toate liniile - 50 lei
Ce se schimbă? 1 călătorie cu metroul sau cu STB va costa(separat) 3 lei
1 bilet comun Metrorex și STB - 5 lei. Adică, aveți dreptul la o călătorie cu metroul și la 90 de minute cu STB.
1 abonament separat 24h Metrou sau STB - 8 lei 1 abonament comun 24h Metrou și STB - 14 lei
1 abonament comun 72h Metrou și STB - 35 lei(nu știu cât este separat)
1 abonament separat 1 lună Metrou sau STB - 80 lei 1 abonament comun 1 lună Metrou și STB - 140 lei 1 abonament separat 6 luni Metrou sau STB - 400 lei 1 abonament comun 6 luni Metrou și STB - 700 lei
1 abonament separat 1 an Metrou sau STB - 700 lei 1 abonament comun 1 an Metrou și STB - 1200 lei(240 euro)
Tragem linie! În cazul STB, o călătorie crește de la 1,3 lei la 3 lei. În cazul Metrorex, o călătorie crește de la 2,5 lei la 3 lei.
În comunicatul oficial, această majorare este justificată în felul următor: ”în cazul STB, aceasta este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008. Iar la metrou, ultima ajustare a prețurilor a fost în 2014.”
Autoritățile vin și cu o promisiune: ”încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condițiile de călătorie - prin investițiile pe care cele două companii le vor putea efectua.”
Noile tarife intră în vigoare de la 1 August! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mar 13 Iul 2021, 15:32 | |
| E normal sa creasca, vezi cat costa autobuzul si metroul prin Berlin, Viena si alte state civilizate de prin UE. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 13 Iul 2021, 16:13 | |
| Si asa sunt destul de mici 1euro/2 calatori Abonament lunar la metrou 70 de lei cat 3 pachete de tigari.. |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6524 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Iul 2021, 09:56 | |
| https://expressdebanat.ro/news-alert-urs-lovit-de-tren-intre-armenis-si-teregova/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Iul 2021, 10:34 | |
| - Nesebar a scris:
- E normal sa creasca, vezi cat costa autobuzul si metroul prin Berlin, Viena si alte state civilizate de prin UE.
Dar salariile si pensiile din Romania nu sunt acceleasi ca la Berlin sau Viena! Nu-i poti cere unui pensionar obisnuit din Romania (care sa zicem are o pensie de 1500 ron) sa plateasca acceleasi tarife la servicii si utilitati ca un pensionar din Germania sau Austria care are o pensie mult mai mare! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Iul 2021, 10:41 | |
| - ldh80 a scris:
- Nesebar a scris:
- E normal sa creasca, vezi cat costa autobuzul si metroul prin Berlin, Viena si alte state civilizate de prin UE.
Dar salariile si pensiile din Romania nu sunt acceleasi ca la Berlin sau Viena! Nu-i poti cere unui pensionar obisnuit din Romania (care sa zicem are o pensie de 1500 ron) sa plateasca acceleasi tarife la servicii si utilitati ca un pensionar din Germania sau Austria care are o pensie mult mai mare! Șalariu mediu în București și Cluj este 4500 de lei deci undeva la 1000 de euro. Pensionarii din București călătoresc gratis ca si în multe localități, în multe se dau cupoane doar cei cu pensii pana în 2000 de lei |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Iul 2021, 17:31 | |
| E normal să crească, dar nu în astfel de salturi, cel puţin la călătoriile simple. Se putea face un plan treptat, de exemplu 1,5 lei de la 1 august, 2 lei de la 1 decembrie şi 3 lei de la 1 martie 2022 sau ceva de genul ăsta. Pentru 2 - 3 staţii nu o să mai plătească nici 'ul, o să se facă blatul la greu. Nu mai zic că săltarea asta de preţ va arunca în aer şi preţurile la taxi (măcar astea sunt limitate la 3,5 lei pe km, acum cele mai multe firme au între 1,99 şi 2,29 lei/km), nu mai zic de alea ,a ,,ridesharing" care deja sunt în funcţie de mutra (şi istoricul curselor) clientului, neavând nicio limită superioară, iar noaptea poţi să dai şi 100 lei pe o cursă de 5 - 6 km (probabil se vor dubla preţurile astea, acum că transportul de suprafaţă a devenit cel mai scump din ţară). @ldh80: Pensionarii din Bucureşti au gratuit la transportul public urban de suprafaţă, indiferent de pensie. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 14 Iul 2021, 17:49 | |
| - Dr2005 a scris:
- E normal să crească, dar nu în astfel de salturi, cel puţin la călătoriile simple. Se putea face un plan treptat, de exemplu 1,5 lei de la 1 august, 2 lei de la 1 decembrie şi 3 lei de la 1 martie 2022 sau ceva de genul ăsta. Pentru 2 - 3 staţii nu o să mai plătească nici 'ul, o să se facă blatul la greu. Nu mai zic că săltarea asta de preţ va arunca în aer şi preţurile la taxi (măcar astea sunt limitate la 3,5 lei pe km, acum cele mai multe firme au între 1,99 şi 2,29 lei/km), nu mai zic de alea ,a ,,ridesharing" care deja sunt în funcţie de mutra (şi istoricul curselor) clientului, neavând nicio limită superioară, iar noaptea poţi să dai şi 100 lei pe o cursă de 5 - 6 km (probabil se vor dubla preţurile astea, acum că transportul de suprafaţă a devenit cel mai scump din ţară).
@ldh80: Pensionarii din Bucureşti au gratuit la transportul public urban de suprafaţă, indiferent de pensie. Cum veniti cu conceptia asta ca pentru 2-3 statii nu o sa mai plateasca nimeni? Merg in Timisoara la fiecare 2 saptamani si dimineata merg cu E8 o statie si platesc biletul cu telefonul.. Am ajuns la 23.45 si am luat ultimul tramvai de la GDN din Timisoara care se ratragea la depoul Dambovita si tot am platit cursa.. Dr2005 multe orase avea 2.5lei demult iar la taxiuri sun si 2.59 in multe orase.. Eu zic ca trebuiau sa adopte biletul de 3 lei/60 min |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |