|
| Revista presei | |
|
+34Tony Ist 92Dragos CalinIonMihai Dr2005 @ndrey Adrian78 Peter Fodor TVlad cristi ar bubu AeroX IonutCFR2009 Re6/6 DUAL mtk DAS 2011 razvan - trenuri riciu MariusM florin94 Nesebar Cipri Andrei Neculai Norbi Adirmvl ldh80 cfr500 marius664 Amiralul Vitosa ciprian71 alinx3330 alexmorph3us Luna dan tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 10:21 | |
| - Adrian78 a scris:
- Da nu incalzirea ma gandeam la masini de gatit electrice..
Şi plita electrică funcţionează pe acelaşi principiu cu radiatorul, se bazează pe efectul termic al curentului electric. Am destui prieteni care au cel puţin cuptorul electric, unii au tot ,,aragazul" electric şi s-au debranşat total de la gaze. Dar şi genul ăsta de instalaţii, dacă ajung prea multe, ar putea pune la grea încercare reţelele electrice. Din simplul fapt că, la momentul proiectării, acestea erau gândite să ţină câte 2 becuri, un frigider şi un televizor (şi ăla doar câteva ore pe zi) într-un apartament, nu existau aparate de aer condiţionat, cuptoare cu microunde, maşini de spălat vase, PC-uri, maşinile de spălat rufe erau un lux (poate d'aia marca lor se chema Albalux ) ), iar uscătorul de păr (cine-l avea, că şi ăsta bătea spre lux), aspiratorul şi bormaşina nu se foloseau simultan, că altfel crăpa siguranţa şi nu găseai alta (de aici improvizaţiile făcute de toţi prin panouri, cu patroane înfăşurate cu liţă). E drept că aparatele de azi au avansat, consumurile au scăzut pentru unele, fie prin impunerea unei puteri mai mici (gen aspirator), fie prin schimbarea modelului constructiv (de ex. un TV cu LED va consuma infinit mai puţin decât un CRT), dar asta nu înseamnă că putem să trecem totul pe electric. Da, cu o reţea electrică făcută de la zero, dimensionată din start pentru consumatori mari (preferabil cu circuite măcar pe 400V pentru încălzire şi gătit, nu pe 230) şi vreo 4 - 5 reactoare nucleare prin ţară, putem să trecem cu toţii pe electric şi să scăpăm de termoficare. Dar mai avem mult până acolo. - Adrian78 a scris:
- Dr2005 si daca is numai autobuze de 50 de locuri de unde iasa 300 de mil de călători?
Mai ales ca nici pe auto situatia nu este prea roza inainte de pandemie erau autocarele pline Petrosani Timisoara si Cluj acum macim 15 - 20 de calatori. Tot faci comparatie tren auto dar si la tren intrun vagon nu is mai multi de 25-30 de calatori pe unele trenuri Nu ştiu de unde scoate INS cifrele alea, câtă vreme multe firme nu raportează, de fapt nici în calea ferată nu raportează toţi. Cifrele reale pentru feroviar o să le avem în curând, măcar alea pot fi garantate. - Vitosa a scris:
- În București știu blocuri care ulterior au renunțat la repartitoare pe motiv că locatarii plăteau căldura la fel ca cei de la paușal, dar că nici nu prea beneficiau de agentul termic
Păi şi noi am renunţat la utilizarea lor, dar le avem montate. Evident că dacă totul e la pauşal, când mi-e cald deschid geamul, nu mai închid caloriferul. Nici vecinii nu le mai închid, aşa că nu mă mai găsesc în situaţia ca al meu calorifer să încălzească şi vecinii din lateral/deasupra/dedesubt. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 10:27 | |
| - Vitosa a scris:
- https://www.puterea.ro/miza-scandalului-de-la-metrorex-milioanele-de-euro-pe-care-le-ar-putea-pierde-sindicatul/
Legal vorbind, închirierea unor spaţii publice aparţinând Statului Român şi concesionate e cvasi-imposibilă de când a apărut noul Cod Administrativ. Şi de la CFR şi de la Metrorex s-a cerut modificarea unor prevederi, mai ales că s-a ajuns la situaţii absurde de genul locuinţă de serviciu vândută, dar la care CFR S.A. nu mai poate închiria fără licitaţie locul de parcare din faţa locuinţei... evident că nici dracu' nu vrea un loc de parcare acolo, proprietarul casei oricum îşi parchează maşina acolo, iar CFR nu mai încasează nimic. La fel e şi cu diversele spaţii adiacente, gen magazii, rampe. Pentru că Codul Adminsitrativ zice clar că bunurile statului se închiriază doar prin licitaţie publică şi nu se pot subconcesiona. Dar în categoria asta intră şi calea ferată şi tunelul de metrou, dar şi WC-ul public din gara Cucuieţii din Deal. Până acum nu a existat voinţă politică, s-a transmis elegant tuturor care vin cu propuneri de modificări legislative să îşi ţină gura şi să îşi vadă de lucrările lor curente. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 10:58 | |
| Dr2005 mai nou instalatiile in casa se fac separat pe etaje bucatarie /baie si chiar am prieteni care si-au facut circuit separat pentru cuptorul electric dar tot nu il foloseste in acelasi timp cu masina de spalat.. Apropo plitele cuptoarele si alea cu inductie sunt tiate cu termostat cand ajung la o anumita temperatura decuplează |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 11:03 | |
| Ca tot scrie de gari, duminica am trecut orin marea Eurogara Severin care nu mai are nici macar un chioșc calatorii ii numeri pe degete iar liniile abatute cu 5 km/h
Gara din Craiova a fost modernizata cu o investiţie de aproape 5 milioane de euro. "Modernizarea" a fost partiala, nu a cuprins peroanele si nici partea externa, ci doar cladirea care si-a pastrat fatada comunista, in 3 culori, cu o totala discrepanta si neincadrare in PIATA GARII. Călătorii care ies din clădirea "modernizată" a gării dau de un peisaj dezolant si fac slalom cu troller-ele printre craterele de pe peroane. Este inadmisibil sa numesti modernizare ceea ce s-a intamplat in acest proiect de modernizare pe 5 milioane de euro. acum mai bine de 5 ani. Va invitam sa dezbatem problema si sa venim cu propuneri si solutii in vederea inaintarii unei petitii in acest sens. Daca va intriga puteti da DISTRIBUIRE pentru repunerea in discutie a unui subiect ocolit si ingropat !
@Adrian Virgil
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Joi 28 Ian 2021, 11:58, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 11:31 | |
| Într-adevăr, proiectul a inclus doar clădirea, fără peroane. Peroanele urmează să fie refăcute odată cu linia. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 11:59 | |
| Bani aruncati aiurea pe geam ca si gaseltina cu paza din gari7 |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 12:06 | |
| - Dr2005 a scris:
- Vitosa a scris:
- https://www.puterea.ro/miza-scandalului-de-la-metrorex-milioanele-de-euro-pe-care-le-ar-putea-pierde-sindicatul/
Legal vorbind, închirierea unor spaţii publice aparţinând Statului Român şi concesionate e cvasi-imposibilă de când a apărut noul Cod Administrativ. Şi de la CFR şi de la Metrorex s-a cerut modificarea unor prevederi, mai ales că s-a ajuns la situaţii absurde de genul locuinţă de serviciu vândută, dar la care CFR S.A. nu mai poate închiria fără licitaţie locul de parcare din faţa locuinţei... evident că nici dracu' nu vrea un loc de parcare acolo, proprietarul casei oricum îşi parchează maşina acolo, iar CFR nu mai încasează nimic. La fel e şi cu diversele spaţii adiacente, gen magazii, rampe. Pentru că Codul Adminsitrativ zice clar că bunurile statului se închiriază doar prin licitaţie publică şi nu se pot subconcesiona. Dar în categoria asta intră şi calea ferată şi tunelul de metrou, dar şi WC-ul public din gara Cucuieţii din Deal. Până acum nu a existat voinţă politică, s-a transmis elegant tuturor care vin cu propuneri de modificări legislative să îşi ţină gura şi să îşi vadă de lucrările lor curente. Cum e imposibila? dimpotriva trebuie sa fie transparenta. OUG 572019 stabileste modul de concesionare.pentru cine e interesat Articolul 311 Principii pentru atribuirea contractului de concesiune de bunuri proprietate publicăPrincipiile care stau la baza atribuirii contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică sunt:a) transparenţa - punerea la dispoziţie tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de bunuri proprietate publică;b) tratamentul egal - aplicarea, într-o manieră nediscriminatorie, de către autoritatea publică, a criteriilor de atribuire a contractului de concesiune de bunuri proprietate publică;c) proporţionalitatea - orice măsură stabilită de autoritatea publică trebuie să fie necesară şi corespunzătoare naturii contractului;d) nediscriminarea - aplicarea de către autoritatea publică a aceloraşi reguli, indiferent de naţionalitatea participanţilor la procedura de atribuire a contractului de concesiune de bunuri proprietate publică, potrivit condiţiilor prevăzute în acordurile şi convenţiile la care România este parte;e) libera concurenţă - asigurarea de către autoritatea publică a condiţiilor pentru ca orice participant la procedura de atribuire să aibă dreptul de a deveni concesionar în condiţiile legii, ale convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 12:43 | |
| - Adrian78 a scris:
- Dr2005 mai nou instalatiile in casa se fac separat pe etaje bucatarie /baie si chiar am prieteni care si-au facut circuit separat pentru cuptorul electric dar tot nu il foloseste in acelasi timp cu masina de spalat..
Apropo plitele cuptoarele si alea cu inductie sunt tiate cu termostat cand ajung la o anumita temperatura decuplează Pentru instalatiile electrice (casnice) trebuie respectate in general cateva reguli de baza (dar din pacate la noi de multe ori nu se respecta): -Circuite separate de prize si iluminat (pe circuite de prize - cu cablu de 2,5 mmp si pe cele de iluminat cu cablu de 1,5 mmp) -Pentru consumatorii care depasesc 2000 W obligatoriu circuit separat (dedicat). Obligatoriu circuite separate (dedicate) pentru: masina de spalat vase, masina de spalat rufe, aer conditionat, centrala termica de apartament si plita si/sau cuptor electric -De exemplul pentru o plita electrica cu inductie cu o putere de cca 7000 W obligatoriu circuit trifazat dedicat -Protectia circuitelor de prize cu sigurante automate recomandat cu curba B (desi la noi se folosesc in mare parte cele cu curba C), pe circuitele de prize sigurante de 16 A -Pe circuitele de iluminat- protejate cu sigurante curba B, de 10 A -Cel putin un RCCB (protectie la curent diferentiat) pe general sau ideal (dar varianta asta de multe ori nu este acceptata de clienti, datorita costului mai mare) cate un RCBO sau AFDD pe fiecare circuit in parte. Ideea este ca fiecare circuit trebuie sa aibe protectie la curent diferentiat. -Cel putin un mijloc de protectie la supratensiune in tabloul electric general din apartament (ceea ce foarte putina lume monteaza) -Pentru protectia unor relee, sonerii, etc, siguranta de 6 A, curba B -Conductorul PE trebuie sa existe la fiecare circuit, indiferent ca vorbim de circuite de priza sau de iluminat, si trebuie dus pana la fiecare priza sau fiecare corp de iluminat (lustra, aplica, spot, etc). Din pacate la noi in Romania de cele mai multe ori se monteaza ceea ce este cel mai ieftin (tablouri "Comtec", sigurante "Comtec", protectie la curent diferentiat numai pe prizele din bai sau bucatarii sau sigurante automate curba C- ca de astea se gasesc in comert sau unii mai pun si o siguranta de 20 A pe un circuit de prize unde au si cuptor electric si masina de spalat rufe- dupa principiu "o punem de 20 A ca sa tina"! Nu mai spun de respectarea culorii conductoarelor in tablou, de "inadirea" sau cositorirea conductoarelor ca vorba aia clemele WAGO sunt scumpe). |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 14:28 | |
| Fara legatura cu subiectul in cauza: cine o fi molusca aia care tot da minusuri cam tuturor prezenti aici? Daca are o nemultumire, sa o spuna in fata sa stim si noi. Iar cu ultimul mesaj al lui LDH80 ce o fi avut? Ce a scris e absolut corect. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 28 Ian 2021, 15:03 | |
| - dan tm a scris:
- Cum e imposibila?
dimpotriva trebuie sa fie transparenta.
OUG 572019
stabileste modul de concesionare.pentru cine e interesat
Articolul 311 Principii pentru atribuirea contractului de concesiune Art. 333 din Codul Administrativ (1) Închirierea bunurilor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale se aprobă, după caz, prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local. (2) Hotărârea prevăzută la alin. (1) cuprinde următoarele elemente: a) datele de identificare şi valoarea de inventar ale bunului care face obiectul închirierii; b) destinaţia dată bunului care face obiectul închirierii; c) durata închirierii; d) preţul minim al închirierii. (3) În cazul în care contractul de închiriere se încheie de către titularul dreptului de administrare, acesta are dreptul să încaseze din chirie o cotă-parte între 20-50%, stabilită, după caz, prin hotărârea Guvernului, a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local al comunei, al oraşului sau al municipiului prin care s-a aprobat închirierea. (4) Prevederile alin. (3) nu se aplică în cazul în care activitatea titularului dreptului de administrare este subvenţionată de la bugetul de stat sau de la bugetul local. (5) Închirierea bunurilor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale se face pe bază de licitaţie publică. Practic, CFR S.A. şi Metrorex pot închiria doar proprietatea privată, doar că nu poţi trece bunul public la statului în privatul CFR/Metrorex decât pentru casare şi valorificare, prin HG. Dar asta exclude orice închiriere. _________________ :TTT:
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 29 Ian 2021, 12:48 | |
| A propos de ce zicea ieri LDH80, cu instalatiile electrice facute de mintuiala: ati auzit probabil de incendiul de la Matei Bals. Nu s-a stabilit inca din ce cauza a pornit dar e o mare probabilitate sa fie de la o instalatie electrica proasta.
Autoritatile noastre sint extraordinar de vigilente cind e vorba de gaz, de exemplu, au avut grija sa ne oblige sa punem detectoare in toate colturile posibile si imposibile, inclusiv pe scara blocului nostru avem doua aparate pentru simplul motiv ca avem fix 10 cm de teava de gaz la parter insa aceleasi autoritati permit vinzarea pe piata noastra a tot felul de prize, intrerupatoare si alte dispozitive electrice de o calitate mai mult decit infecta. Toate porcariile chinezesti facute pe vapor se gasesc la noi, chiar si in magazine mari.
In institutiile de stat lucrarile astea sint probabil facute printr-o cascada de intermediari, cu "pierderi" de bani la fiecare etapa iar rezultatul e ca se instaleaza cele mai ieftine echipamente posibile, de catre cei mai nepriceputi instalatori. La sectia noastra de politie, de exemplu, am fost recent intr-un birou si functionara de acolo a stat jumatate de ora sa scrie doua vorbe la calculator ca s-a resetat de 5 ori din cauza intreruperii alimentarii in toata cladirea. M-am uitat si toate prizele erau chinezesti, smulse din doze si afumate.
Niste rude si-au montat boiler electric la baie ca sa nu mai stea sa astepte dupa apa calda a Radetului. M-au chemat sa vad ce se intimpla ca era ceva in neregula la priza. Cind ma uit, nemernicul de instalator nici nu conectase firul de impamintare la stecher! Ce siguranta diferentiala, ce protectie! Verific tabloul de sigurante, firul de impamintare in aer. Lucrasera alti electrozugravi pe acolo si au facut ei cum s-au priceput.
Un prieten era sa ia foc de la o aeroterma. S-a topit stecherul in priza. Priza, chinezeasca, cu un surub care sectioneaza conductorul. Acum vreo 30 de ani nu existau decit prize cu prinder tip menghina: conductorul se rasuceste ca un semn de intrebare si se prinde intre doua saibe cu surub si e strins bine. Astea mai noi (si ieftine) au numai o gaura cilindrica unde intra conductorul si un surub care il prinde. Capatul surubului e bavurat si distruge metalul conductorulul, reducind sectiunea si ducind la cresterea rezistentei electrice si deci a temperaturii. In timp fenomenul se agraveaza si se poate ajunge la incendiu. Ar trebui pur si simplu interzise. Nu numai prize din astea exista ci si stechere. Cu greu am gasit un stecher nou cu prindere menghina, cele mai multe - chiar si de firma - sint tip surub. Moarte sigura.
Sigurante fuzibile? Neah! Pune sirma cit mai groasa, "sa tina". |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 29 Ian 2021, 13:11 | |
| Off topic: nimeni nu spune ca la ATI concentratia de oxigen in aer este peste 21%, daca acolo sunt oameni conectati la oxigen; si surpriza, intr-un - sa zicem 28-30% oxigen in incinta - lucrurile ard mult mai "cu talent". Omul tot 4-5% oxigen ia din aer la o respiratie si cam tot atat dioxid de carbon da afara, fie ca respira aer, fie ca respira 99.99% oxigen! Restul se duce in incinta si se dilueaza cu aerul de acolo. Deci la ATI oxigenul surplus face ca lucrurile sa arda respectiv sa ia foc mai usor decat in incinte obisnuite! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 29 Ian 2021, 19:42 | |
| Dr2005 iauzi bre prime salariale cand ei vai mama lor ce trafic au avut.Ce obiective au indeplinit sau cati bani au afus la profit?
Catalin Drula
Aeroporturile Otopeni și Băneasa au de astăzi la conducere profesioniști: un nou consiliu de administrație și un nou director general.
Compania Națională Aeroporturi București a avut pierderi de 120 de milioane de lei anul trecut. Desigur, pandemia a afectat major veniturile companiei, dar măsurile necesare de reducere a costurilor nu au fost aplicate. În condițiile unei reduceri a traficului și veniturilor cu 70%, s-au acordat prime salariale de milioane de lei în 2020.
Recent au apărut în spațiul public o serie de fotografii care arătau starea deplorabilă a interiorului clădirii.
I-am cerut noului director general Cosmin Peșteșan să se ocupe cu prioritate de aceste aspecte care ne fac de rușine principala poartă de intrare aeriană în țară.
În noul consiliu de administrație membrii sunt atât specialiști în aviație, cât și oameni cu profil solid în business, finanțe și audit.
Prioritar pentru ei este un plan solid de dezvoltare și finanțare a aeroportului, a noului terminal modern, care să aibă infrastructuri feroviare și rutiere de sec. 21 integrate.
Ne ținem de promisiuni și continuăm să ridicăm standardele în privința managementului companiilor de stat. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 29 Ian 2021, 21:40 | |
| Ca și la calea ferată trebuie reformă din temelii + privatizare, apoi putem vorbi despre eficiență și mersul lucrurilor pe + Deocamdată însă cât timp birourile gem de amiciție amante și neamuri, batem pasul pe loc. De dat din gură nici pe mine nu m-ar durea gura, să vedem fapte și după aceea laude. Nu mai așa îți câștigi respectul și încrederea oamenilor. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 30 Ian 2021, 19:53 | |
| Metroul de Otopeni: E oficial. Guvernul pune cruce secțiunii de la Băneasa până la aeroport. Documentația pentru lansarea la licitație a secțiunii de la Băneasa până la Aeroportul Otopeni a Magistralei 6 de metrou a fost respinsă de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), instituție aflată în subordinea Secretariatului General al Guvernului. De asemenea, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a vorbit recent de reprioritizarea proiectelor de metrou, promovând continuarea Magistralei 5 în defavoarea Magistralei 6. https://www.economica.net/metroul-de-otopeni-e-oficial-guvernul-pune-cruce-sec-iunii-de-la-baneasa-pana-la-aeroport_196322.html
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |