|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 20 Iul 2024, 23:21 | |
| Nu se pot introduce rute noi şi nu se pot desfiinţa rute existente. Doar se pot muta unele prestaţii de pe o rută pe alta sau de la un rang la altul. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 20 Iul 2024, 23:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ce s-a anulat, s-a scos şi din CSP cu ocazia diferitelor modificări. Nu uita că dl. Titi a vurt să anuleze vreo 118 trenuri (au fost "scurse" în presă adresele) - https://clubferoviar.ro/preoteasa-vrea-trenuri-mai-putine/ . Şi a rămas cu dorinţa.
Preluare de pe facebook Trașcă Emilian Anunț de maximă importanță • Începând de luni, 22 iulie 2024, trenurile 13245 (București Nord 11:04 - Pitești 13:19) și 13211 (Pitești 13:26 - București Nord 15:41) se vor ANULA până la data de 15 august 2024 inclusiv! • Aceste trenuri au legătură pentru Curtea de Argeş cu trenurile 13932 (Curtea de Argeș 12:10 - Pitești 13:10) și 9533 (Pitești 13:40 - Curtea de Argeş 14:40). Cele două trenuri menționate mai sus, ce fac parte din graficul de circulație dintre Pitești și Curtea de Argeş, nu vor fi anulate, conform sistemului. Însă NU vor mai avea legătură de la/spre București! [Ar avea 13932, însă durata între trenuri la legătură în Pitești, cu următorul tren spre București, este de 2h22min]. • Așadar, de la București la Curtea de Argeş, dacă nu se modifică orarul dintre Pitești și Curtea de Argeş, timp de o lună vom rămâne cu doar două legături: 13001 - 13931 (București Nord 07:30 - Curtea de Argeș 11:00) și 13913 - 13935 (București Nord 18:28 - Curtea de Argeş 21:30) ȘI TOTUȘI, EXISTĂ VARIANTE DE MODIFICARE A PROGRAMULUI DINTRE PITEȘTI ȘI CURTEA DE ARGEŞ 13932 > Curtea de Argeş 14:20 - Pitești 15:20 [cu legătură la trenul 13043, Pitești 15:32 - București Nord 17:50] 9533 (13933) > Pitești 16:00 - Curtea de Argeş 17:00 [cu legătură de la trenul 13053, București Nord 13:44 - Pitești 15:47] 13934 > Curtea de Argeş 18:05 - Pitești 19:06 [cu legătură la trenurile 13959, Pitești 19:25 - București Nord 21:30 și 13099 (tren Regio, opriri peste tot între Pitești și București), Pitești 19:45 - București Nord 22:34] Bineînțeles, cu bunăvoința CFR Călători și CFR Calatori Craiova. Cum e bre cu CSP-ul ? Mai modifică-l încă o dată să fie totul legal... absolut legal... Că vorba aia Regulamentul 1370 vă permite modificarea CSP-ului de 3 ori pe an... Dar nu nu se anulează trenuri când vrea don Titi. Pe bune, nu ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Sam 20 Iul 2024, 23:52 | |
| După ştiinţa mea, nu s-a aprobat nicio modificare. Dacă CFR Călători o face ilegal... o să aflu zilele astea, că am fost în concediu câteva zile. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 21 Iul 2024, 00:15 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu se pot introduce rute noi şi nu se pot desfiinţa rute existente. Doar se pot muta unele prestaţii de pe o rută pe alta sau de la un rang la altul.
Cu tot respectul dar daca se poate modifica o lege în parlament nu cred că nu se poate modifica acest CSP și în el sa se introducă rute noi! Daca ARF decide cred că poate modifica acest CSP și în el să introducă rute noi (și nu numai Crasna-Huși dar și alte rute precum Zorleni - Fălciu, etc). Bineînțeles ar trebui sa fie de acord și Ministerul de finanțe, deoarece introducerea de rute noi in CSP înseamnă automat mărirea sumei alocate pentru plata subvențiilor (compensației) către OTF, pentru trenurile de călători care ar circula pe aceste rute noi! De exemplul pentru 6 perechi de trenuri regio/zi care ar circula pe linia Crasna-Huși care ar fi valoarea compensației subvenție pe care ARF ar trebui sa o plătească către OTF ul care ar opera aceste trenuri de călători ? Apoi ARF ar trebui să organizeze o licitație la care sa participe toți OTF care ar fi interesați să opereze trenuri de călători pe aceasta linie iar dintre aceștia ARF ar trebui sa aleagă un câștigător al licitației (în funcție de ce criterii ?). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 21 Iul 2024, 00:20 | |
| Nu face Florinelu nimic această instituție parazit. Și la noul mers vom auzi aceleași scuze că n-au oameni suficienți, că s-a opus Boloș, etc etc scuze. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 21 Iul 2024, 16:12 | |
| https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:02007R1370-20171224
Nu poţi să modifici în Parlamentul României un regulament UE. Ca să faci licitaţie, îţi trebuie buget, pe care dl. Boloş nu ţi-l dă nici pentru CSP actual, vezi toptanul de HGuri cu fondul de rezervă (altă găselniţă a lui Boloş, aplicată şi anul trecut, în care nu se mai face rectificare bugetară).
Desigur, autoritatea competentă locală, dacă există, nu are nicio limită (mă rog, are una - 23 mil. tren-km pe an, ceea ce clar nu se atinge cu câteva trenuri Vaslui - Huşi) în a atribui direct un astfel de contract. Deci un eventual ADI de transport compus din localităţile de pe traseul liniei Huşi - Crasna (că presupun că toate sunt în judeţul Vaslui) sau chiar CJ Vaslui ar putea încheia un contract de activitate cu CFR S.A. şi un contract de servicii publice cu un OTF (că tot se laudă 2 firme că au adus zeci de automotoare de prin alte ţări). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Dum 21 Iul 2024, 19:53 | |
| - Dr2005 a scris:
- https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:02007R1370-20171224
Nu poţi să modifici în Parlamentul României un regulament UE. Ca să faci licitaţie, îţi trebuie buget, pe care dl. Boloş nu ţi-l dă nici pentru CSP actual, vezi toptanul de HGuri cu fondul de rezervă (altă găselniţă a lui Boloş, aplicată şi anul trecut, în care nu se mai face rectificare bugetară).
Desigur, autoritatea competentă locală, dacă există, nu are nicio limită (mă rog, are una - 23 mil. tren-km pe an, ceea ce clar nu se atinge cu câteva trenuri Vaslui - Huşi) în a atribui direct un astfel de contract. Deci un eventual ADI de transport compus din localităţile de pe traseul liniei Huşi - Crasna (că presupun că toate sunt în judeţul Vaslui) sau chiar CJ Vaslui ar putea încheia un contract de activitate cu CFR S.A. şi un contract de servicii publice cu un OTF (că tot se laudă 2 firme că au adus zeci de automotoare de prin alte ţări). Acuma nu cred ca un regulament european poate sa interzica modificarea, de catre ARF, a contractului de servicii publice prin introducerea in el de rute si trasee noi! Acest CSP trebuie sa poata fi modificat de ARF, prin introducerea de rute noi, de cateva ori pe an (acuma nu stiu daca pe anul 2024 s-a atins aceasta limita, de cate ori a fost modificat, de la inceputul anului pana acuma, acest CSP). Partea cu bugetul acordat de ministerul de finante catre ARF, pentru plata compensatiei/subventiei catre OTF de calatori, este cred adevarata! Ca sa introduci rute si implicit trenuri noi in CSP si sa poti plati catre OTF compensatia/subventia pentru ele desigur ca ar trebui majorat bugetul pe care-l primeste ARF pentru acest lucru, aspect care depinde de ministerul de finante! Ideea de a se constitui o "Asociatie de dezvoltare intercomunitara", intre UAT-urile de pe traseul acestei linii si Consiliul Judetean Vaslui, pentru operarea acestei linii, este una buna! Insa mai precis cum ar functiona o astfel de "ADI" si ce atributii ar aveea ? in primul rand o astfel de ADI ar trebui sa plateasca TUI catre CN CFR SA (care ar administra si opera infrastructura liniei) si apoi sa plateasca subventia/compensatia catre OTF-ul care ar opera trenuri de calatori, pe aceasta linie ? O astfel de ADI ar aveea dreptul legal sa desemneze direct (fara licitatie) un OTF care sa opereze trenuri de calatori pe aceasta linie ? |
| | | da._.luca
Numarul mesajelor : 13 Varsta : 16 Localizare : Oradea Reputatie : 343 Data de inscriere : 02/01/2024
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 22 Iul 2024, 12:00 | |
| @ldh80 Și mie mi se pare importantă reintroducerea trenurilor de călători pe linia secundară Crasna-Huși, dar această redeschidere a circulației pe o anumită rută secundară trebuie să aducă profit, adică să fie călători care să circule pe această rută. Credeți că lumea dorește să circule pe rute secundare unde viteza este sub 50 de km/h? Problema nu este pe rutele secundare, care, multe dintre ele, sunt dezafectate de ani întregi, ci pe rutele principale, gen Cluj-Brașov, unde CFR Infrastructură nu are bani de reparații și circulă mulți navetiști și elevi. |
| | | ACFCH
Numarul mesajelor : 14 Localizare : Husi Reputatie : 249 Data de inscriere : 07/04/2024
| Subiect: ASOCIATIA CALEA FERATA CRASNA - HUSI | DIALOG Lun 22 Iul 2024, 12:10 | |
| - da._.luca a scris:
- @ldh80 Și mie mi se pare importantă reintroducerea trenurilor de călători pe linia secundară Crasna-Huși, dar această redeschidere a circulației pe o anumită rută secundară trebuie să aducă profit, adică să fie călători care să circule pe această rută. Credeți că lumea dorește să circule pe rute secundare unde viteza este sub 50 de km/h? Problema nu este pe rutele secundare, care, multe dintre ele, sunt dezafectate de ani întregi, ci pe rutele principale, gen Cluj-Brașov, unde CFR Infrastructură nu are bani de reparații și circulă mulți navetiști și elevi.
Nu stiu cat de mult conteaza calatorii pe o linie secundara cat subventiile mult cautate. |
| | | da._.luca
Numarul mesajelor : 13 Varsta : 16 Localizare : Oradea Reputatie : 343 Data de inscriere : 02/01/2024
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 22 Iul 2024, 12:12 | |
| @ACFCH Așa este! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13018 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 22 Iul 2024, 17:42 | |
| Doctore ADI astea sînt niste inventii care paraziteaza activitatea ea de transport. Vezi cazul Timisoara unde ADI numita SMTP capuseaza si sufoca STPT. Plus ca autobuzelor li se poate modigica orarul de azi pe mîine. Oamenii se plîng la primarie. Primaria face imediat o solicitare ca se schimba ora aia ca se schimba traseul ala ca se baga statia cutare. ADI aproba imediat pentru ca primariile platesc.
Nu o sa vezi niciodată o autoritate locala sa intre intr-o afacere cu transport feroviar. In zona Vaslui zona e si saraca si subdezvoltată. Putinii bani ar trebui sa mearga spre apa si canalizare, drumuri. Plus ca au obiceiuri si cutume de secol XIX. Zona de est a tarii trebuie ajutata sa evolueze. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Lun 22 Iul 2024, 19:10 | |
| Legal vorbind, nicio autoritate nu poate subvenţiona servicii de transport în afara zonei pe care o administrează. De aia au apărut ADI-uri sau organisme asemănătoare peste tot prin Europa. De exemplu, în Germania ADI de transport se numeşte Verkehrsverbund.
Orarul autobuzului se modifică numai prin decizie a ADI-ului. Asta nu vor să priceapă fostele RAT-uri, transformate din pix în societăţi comerciale.
Iar transportul public local nu e este o afacere, e un serviciu social. _________________ :TTT:
|
| | | ACFCH
Numarul mesajelor : 14 Localizare : Husi Reputatie : 249 Data de inscriere : 07/04/2024
| Subiect: ASOCIATIA CALEA FERATA CRASNA - HUSI | MESAJ OFICIAL Mier 14 Aug 2024, 15:37 | |
| INFORMATIE CU INTERES PUBLIC AFISATA LEGEA 544/2001 -------------------- Prin prezenta ASOCIATIA "CALEA FERATA CRASNA - HUSI" pune la dispozitie catre PUBLICUL LARG a documentului prezentat mai jos. Redactat de catre ARF in data de 14.08.2024 si semnat de catre Presedinte Stefan - Adrian Roseanu cat si Sef Birou Laurentiu Ninu. Asteptam pareri si opinii in forum!!ASOCIATIA "CALEA FERATA CRASNA - HUSI" Asteptam pareri si opinii in forum!! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mier 14 Aug 2024, 22:25 | |
| Raspunsul asta arata cat de marsavi au fost reprezentantii statului si ARF cand au aprobat contracte CSP de 10 ani doar pe anumite linii, ca si cum in tara doar unii platesc taxe si impozite la stat si merita sa aiba transport public iar restul sa stea inchisi in casa 10 ani pana binevoieste ARF sa faca acel studiu de piata cica... Pai tu primesti zeci si sute de petitii din care reiese necesitatea reintroducerii trenului pe linii inchise si mai ai nevoie de studiu pe proiect european... Asta e spalare de bani publici, pierdere de timp si oameni lasati prada transportatorilor particulari, majoritatea pirati care nu contribuie cu nimic la buget prin TVA samd... Asta e stadiul la care s-a ajuns... Mafia PSD-PNL sub umbrela UE ticsita cu regulamente fara nicio legatura cu realitatea din Romania Au ajuns ei la concluzia ca anumite linii sunt nerentabile si le-au inchis repede... Dar ca avem un IR 77 Brasov - Curtici care plimba un vagon in spatele ditamai DA care consuma 270 litri motorina pe ora de mers... aia nu mai vede nimeni... Si cate astfel de trenuri platite masiv de romani din taxe si impozite, avem in tara, desigur sub umbrela unui contract CSP de 10 ani facut cadou lui Rodrigo si prietenilor lui ceferisti sa aiba si ei unde arde gazul de pomana inca 10 ani in speranta ca vor iesi la pensie de undeva... Le era o teama maxima ca prin liberalizarea transportului feroviar de calatori ar fi fost nevoiti sa se reangajeze la privati de unde nu mai puteau sa-si lanseze toate sporurile de ars gazul de pomana...
Ultima editare efectuata de catre IonutCFR2009 in Mier 14 Aug 2024, 22:58, editata de 2 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mier 14 Aug 2024, 22:55 | |
| Degeaba fac licitatii dac liniile.sunt praf descompletate nu o sa vina nici naiba |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |