|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 15 Aug 2024, 08:58 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Raspunsul asta arata cat de marsavi au fost reprezentantii statului si ARF cand au aprobat contracte CSP de 10 ani doar pe anumite linii, ca si cum in tara doar unii platesc taxe si impozite la stat si merita sa aiba transport public iar restul sa stea inchisi in casa 10 ani pana binevoieste ARF sa faca acel studiu de piata cica... Pai tu primesti zeci si sute de petitii din care reiese necesitatea reintroducerii trenului pe linii inchise si mai ai nevoie de studiu pe proiect european... Asta e spalare de bani publici, pierdere de timp si oameni lasati prada transportatorilor particulari, majoritatea pirati care nu contribuie cu nimic la buget prin TVA samd... Asta e stadiul la care s-a ajuns... Mafia PSD-PNL sub umbrela UE ticsita cu regulamente fara nicio legatura cu realitatea din Romania
În CSP s-au inlcus liniile care aveau trafic, nu cele fără trafic de 10 ani. Apoi, în caz că nu ştii, un studiu plătit din fonduri europene a arătat că linia Crasna - Huşi trebuie închisă şi desfiinţată. Ăla e studiul pe care ARF vrea să îl actualizeze, tocmai ca să scape de aberaţiile astea. Dar până ce acel studiu nu e actualizat... o atribuire directă pe o secţie dintre cele din listă ar fi atras ca un magnet Curtea de Conturi şi DNA-ul. În plus, de când a renunţat CFR Călători să mai opereze şi până la finele lui 2022, pentru secţia asta s-au blocat bani în fiecare buget pentru 4 trenuri pe zi. Bugetul ăla a fost pierdut, în loc să se pună un tren pe unde chiar e nevoie, în CSP-urile anterioare s-a menţinut ,,pachetul de rezervă" care includea toate fundăturile pe care nu le mai voia nimeni. - Citat :
- Dar ca avem un IR 77 Brasov - Curtici care plimba un vagon in spatele ditamai DA care consuma 270 litri motorina pe ora de mers... aia nu mai vede nimeni... Si cate astfel de trenuri platite masiv de romani din taxe si impozite, avem in tara, desigur sub umbrela unui contract CSP de 10 ani facut cadou lui Rodrigo si prietenilor lui ceferisti sa aiba si ei unde arde gazul de pomana inca 10 ani in speranta ca vor iesi la pensie de undeva... Le era o teama maxima ca prin liberalizarea transportului feroviar de calatori ar fi fost nevoiti sa se reangajeze la privati de unde nu mai puteau sa-si lanseze toate sporurile de ars gazul de pomana...
O, da, trenul ăla e plătit masiv de români, cu vagonul MAV De fapt, ăla e trenul ideal, că vagonul ăla e al ungurilor, e întreţinut de ei, CFR Călători nici măcar nu dă cu mătura prin el. În rest, ţin să îţi (re)amintesc că inclusiv Italia, Cehia, Austria, Franţa şi Germania au acordat CSP-uri pe 10 ani, fie la nivel naţional, fie la nivel de land/regiune. Şi ăstora le e frică de liberalizare? De sindicat nu mai vorbesc, uită-te ce a fost în Franţa când au vrut să abroge statutul feroviarului francez, de până la urmă nu l-au abrogat (a fost crescută doar vârsta de pensionare, dar asta la nivel naţional, pentru toată lumea). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 15 Aug 2024, 16:12 | |
| Prin atribuire directa am inteles ca nu se poate, dar ARF-ul poate oricand doreste sa organizeze o licitatie publica la care sa se prezinte toti OTF de calatori care ar vrea sa opereze trenuri de calatori pe aceasta linie!
Dar chiar daca ARF-ul ar face o astfel de licitatie publica cea mai mare problema o reprezinta si este la nivelul ministerului de finante, pentru ca acest minister este singurul care poate decide majorarea bugetului de subventii/compensatii virat catre ARF, pentru ca, la randul sau, ARF-ul sa poata plati, din acest buget, subventia/compensatia catre un eventual OTF de calatori, care ar opera trenuri de calatori pe aceasta linie!
Deci pana la urma decizia finala depinde de ministrul de finante! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 15 Aug 2024, 21:17 | |
| Impactul bugetar pentru 2024 după recalcularea pensiilor este de 9,45 miliarde de lei. @ldh80 deci uite pe ce va pune accentul ministerul de finanțe. Așa că ia-ți gândul că va majora bugetul pentru subvenții la CFR.
https://m.mediafax.ro/politic/recalcularea-pensiilor-peste-800-000-de-pensionari-nu-primesc-majorare-22461331 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 15 Aug 2024, 21:46 | |
| - Vitosa a scris:
- Impactul bugetar pentru 2024 după recalcularea pensiilor este de 9,45 miliarde de lei.
@ldh80 deci uite pe ce va pune accentul ministerul de finanțe. Așa că ia-ți gândul că va majora bugetul pentru subvenții la CFR.
https://m.mediafax.ro/politic/recalcularea-pensiilor-peste-800-000-de-pensionari-nu-primesc-majorare-22461331 Aia sunt viitorul țării că votează continuitatea restul sa le.dam.la.mue să plătească ei cu copiii lor 30 de ani împrumuturile |
| | | ACFCH
Numarul mesajelor : 14 Localizare : Husi Reputatie : 249 Data de inscriere : 07/04/2024
| | | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 05 Sept 2024, 20:43 | |
| Intrarea în pădure a traseului Crasna - Huși Foto Bistriceanu Codrin Claudio (facebook) |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 05 Sept 2024, 21:00 | |
| Florinelu, pe aici vrei să îți vină trenul ? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9710 Data de inscriere : 02/11/2008
| | | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 06 Sept 2024, 09:01 | |
| Asa estimativ (o intrebare pentru cineva care stie preturile si costurile materialelor de cale si a manoperei), tinand cont de starea actuala a liniei (cum se vede si in aceasta fotografie si in alte fotografie postate mai demult pe acest topic) cam cat ar costa reconstructia completa a liniei, cu: -Refacerea completa a terasamentului (cu: strat de pamant, geotextil, sistem de drenare si colectare a apelor pluviale, santuri betonate, strat de balast nou, strat de piatra sparta nou); -Traverse noi in totalitate (de beton+ de lemn in curbe mai stranse) -Prindere elastica a sinei de traversa -Sina noua tip 60 -Inlocuite toate podurile si podetele cu altele noi. -Pentru viteza stabilita de 80 (sau 100) km/h intre Crasna si Cretesti si de 40 km/h intre Cretesti si Husi.
Mentionez ca lungimea liniei este de 33,1 km. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 06 Sept 2024, 09:13 | |
| - cristi CFR a scris:
- Vitosa a scris:
- Florinelu, pe aici vrei să îți vină trenul ?
- CFR SA a scris:
- Secția Crasna – Huşi este închisă
permanent. La necesitate se poate asigura agent. Se pot solicita la program trenuri de marfă, cu min 48 ore înainte Cică anul trecut a cerut CFR Marfă o trasă. S-a dus trenul pe acolo, după care a venit îndărăt împins şi LDH-ul s-a ales şi cu un geam spart de la vegetaţie. Evident, n-a putut ajunge la destinaţie. În condiţiile unei defrişări serioase şi a unor cârpeli minimale, probabil s-ar putea da drumul la circulaţie cu 15 - 20 km/h într-o săptămână, nicidecum în 48 ore. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4075 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 06 Sept 2024, 09:35 | |
| Banii pe trasa i-a restitutit Infra sau considera ca le-au facut o favoare ca s-au plimbat pe acolo? - ldh80 a scris:
- Asa estimativ (o intrebare pentru cineva care stie preturile si costurile materialelor de cale si a manoperei), tinand cont de starea actuala a liniei (cum se vede si in aceasta fotografie si in alte fotografie postate mai demult pe acest topic) cam cat ar costa reconstructia completa a liniei
Faurei-Buzau a fost cam 2 milioane de euro/km, dar e linie de campie. Sa zicem ca ar costa la fel (desi eu as mai pune 50%), ar fi vreo 66 de milioane de euro. Insa un studiu de fezabilitate mi-e ca ar iesi la 90 de milioane de euro. Despre perioada de amortizare daca pui un Desiro pe zi cu 10 calatori...nu mai vorbim. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6897 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12299 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 06 Sept 2024, 12:23 | |
| "Cică anul trecut a cerut CFR Marfă o trasă. S-a dus trenul pe acolo, după care a venit îndărăt împins şi LDH-ul s-a ales şi cu un geam spart de la vegetaţie. Evident, n-a putut ajunge la destinaţie".
Interesanta informatie! Deci anul trecut ar fi circulat un tren pe aceasta linie ?!
Pana in ce punct al liniei a ajuns acel tren si ce marfa trebuia sa transporte ?
Pe Buzau- Faurei s-a schimbat cred numai stratul de piatra sparta, traversele, prinderile si sinele- nu cred ca s-a intervenit asupra terasamentului liniei si a stratului de pamant!
Pe Crasna- Husi normal ar trebui reconstruita de la 0 intreaga infrastructura si suprastructura a liniei, inclusiv terasamentul si stratul de pamant, incepand de la nivelul solului (inclusiv sapatura). Copacii care au crescut pe linie au radacini destul de adanci si ca sa-i scoti cu tot cu radacini trebuie sa sapi destul de adanc in terasament si in stratul de pamant.
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4075 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 06 Sept 2024, 13:51 | |
| Pe Buzau-Faurei s-a intervenit inclusiv pe stratul de pamant, cum se lucreaza acum si la firul 1. Diferenta e ca vorbim de o linie aflata in circulatie vs o linie pe care nu s-a mai circulat de ani de zile. Plus ca vorbim de o linie care nu doar ca asigura legatura Braila-Galati cu Bucurestiul si cu Brasovul, cat si traficul de marfa dinspre Iasi/Suceava catre Fetesti, de asta se investeste aici, restul pana la Braila/Galati primeste doar reparatii punctuale.
Iti dai seama ca pentru un cost exact trebuie un studiu de fezabilitate, cu comisie trimisa in teren care sa numere exact copacii ce trebuie taiati, santuri decolmatate, cost per dala de beton instalata, etc.
Anyway, iti dai seama ca si la un cost de 60 de milioane de euro, nu ar baga nimeni banii astia in linia asta la ora actuala cat timp nu ar genera trafic de calatori nici cat Brasov-Intorsura Buzaului, sa vina vreun RC sau TFC.
Totusi, avand in vedere taxa de trasa perceputa de Infra pentru epava asta de sectie, puteau si ei sa bage o curatare inainte, nu sa nu poata trece trenul din cauza copacilor din gabarit. Stim ca lenea e mare inclusiv sa curatam magistralele circulate de balarii (noroc ca pe Buc-Predeal e noua linia si n-au apucat sa creasca balarii prin terasament), dar totusi... |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 06 Sept 2024, 19:15 | |
| Văzusem anul trecut pe un grup pe facebook filmare dintr-o drezină în timp ce răzbea crengile copacilor. Evident că nu a reușit să ajungă la Huși. Să văd dacă o mai găsesc. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Vin 06 Sept 2024, 20:28 | |
| - Vitosa a scris:
- Văzusem anul trecut pe un grup pe facebook filmare dintr-o drezină în timp ce răzbea crengile copacilor. Evident că nu a reușit să ajungă la Huși.
Să văd dacă o mai găsesc. Cred ca era vorba de linia Zorleni - Falciu... Au defrisat doar pana in padurea Horga... Era vorba sa aduca ucraineni in tara prin punctul Falciu dar s-a renuntat... Linia de Husi e cu discul rosu la intrare in Crasna demult... De cativa ani buni... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |