Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Întrebări şi răspunsuri

In jos 
+61
Ionut31
Bebe
comradetymo
Johnny84
Laurentiu Ciobanu
Costin.B
vlad237
frank81
LokDiesel
Chemnitzer
sp59
Ony_x
Pandelea50
TGV 4515
bubu
MariusM
CalinIonMihai
Norbi
DAS 2011
pwilk47490
TVlad
riciu
Cipri Andrei Neculai
Adrian78
cardinal
Peter Fodor
SMDS
daniel_c
sytrus
cristi ar
razvan - trenuri
Lumunita Stana
cristi CFR
bobi
alinx3330
ldh80
CristianSM
lokomo69
AeroX
vanchorusebulgaria
TER200
cfr500
Vitosa
Adirmvl
alex.alexus.tm
rizelgeorgel2004
AndreiCFRbv
Luna
didinul
ravers75
ciprian71
marius664
dan tm
get.
Veaceslav_MD
@ndrey
Nesebar
Katalyn
Dr2005
DUAL
IonutCFR2009
65 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 33 ... 56  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeLun 29 Iul 2019, 22:37

Daca merg doua trenuri cuplate nu inteleg de ce nu merg ca inainte cu locomotiva intercalata sau cu ea la urma?

Cred s-a mai vorbit aici despre situatia asta.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 08:36

dan tm a scris:
Daca merg doua trenuri cuplate nu inteleg de ce nu merg ca inainte cu locomotiva intercalata sau cu ea la urma?

Cred s-a mai vorbit aici despre situatia asta.

Pai si la marfa inainte mergeai de la Simeria Triaj sau Calan Bai cu EC DA sau Ludmila la urma acuma de vreo doi ani nu te mai lasa doar la roata si la Pui manevrezi si o bagi la urma doar asa a visat unu noaptea si a realizat mai castiga banii Infra pe manevra ca e descompunere de tren
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 10:20

Pe Valea Jiului nu ai voie cu împingătoare pe 6 osii şi regula asta e de vreo 40 de ani. Acum nu mai e voie cum împingătoare de la Simeria la Pui?

Când ai tracţiune multiplă nu ai nevoie să pui mecanic pe fiecare vehicul, dar de la CFR Călători doar pe GM, Desiro, AM700 şi AM900 ai aşa ceva. La marfă ai doar pe Siemens-uri (cele de la CTV + taurii de la OeBB + ce mai vine închiriat). Altfel trebuie să ai mecanic pe toate.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 12:10

Deci doar la GM-uri cand le-au modernizat le-au dotat cu posibilitatea de comanda multipla! Am observat mai demult mai multe prize (in afara prizei IT) pe partea frontala a locomotivelor GM modernizate si nu stiam pentru ce au pus atatea prize! Deci sunt pentru comanda multipla!


Pacat ca atunci cand au modernizat si locomotivele electrice (EA si EC) nu le-au prevazut si pe acestea cu posibilitatea de comanda multipla!


Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 13:18

Dr2005 a scris:
Pe Valea Jiului nu ai voie cu împingătoare pe 6 osii şi regula asta e de vreo 40 de ani.  Acum nu mai e voie cum împingătoare de la Simeria la Pui?

Când ai tracţiune multiplă nu ai nevoie să pui mecanic pe fiecare vehicul, dar de la CFR Călători doar pe GM, Desiro, AM700 şi AM900 ai aşa ceva. La marfă ai doar pe Siemens-uri (cele de la CTV + taurii de la OeBB + ce mai vine închiriat). Altfel trebuie să ai mecanic pe toate.

Ai voie cu împingătoare pe 6 osii dar doar de la Tg Jiu la Petrosani
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 15:53

ldh80 a scris:
Pacat ca atunci cand au modernizat si locomotivele electrice (EA si EC) nu le-au prevazut si pe acestea cu posibilitatea de comanda multipla!
La acţionarea cu graduator ai avea şocuri prea mari la demaraj. Şi la DA s-a încercat prin anii '60 tracţiunea multiplă şi tot din cauza şocurilor mari la demaraj s-a renunţat.
La GM deja vorbim de computer de bord, acolo toţi parametrii sunt stabiliţi de computer. Bănuiesc că la delfini s-ar fi putut configura ceva din soft dacă s-ar fi cerut.

Adrian78 a scris:
Ai voie cu împingătoare pe 6 osii dar doar de la Tg Jiu la Petrosani
Păi şi pe Petroşani - Pui?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 18:41

Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
Pacat ca atunci cand au modernizat si locomotivele electrice (EA si EC) nu le-au prevazut si pe acestea cu posibilitatea de comanda multipla!
La acţionarea cu graduator ai avea şocuri prea mari la demaraj. Şi la DA s-a încercat prin anii '60 tracţiunea multiplă şi tot din cauza şocurilor mari la demaraj s-a renunţat.
La GM deja vorbim de computer de bord, acolo toţi parametrii sunt stabiliţi de computer. Bănuiesc că la delfini s-ar fi putut configura ceva din soft dacă s-ar fi cerut.

Adrian78 a scris:
Ai voie cu împingătoare pe 6 osii dar doar de la Tg Jiu la Petrosani
Păi şi pe Petroşani - Pui?

Tg Jiu Petrosani 2000t cu împingătoare iar de la Petroșani la Bănița 2000t cu împingătoare EC sau LDE
Pui Petroșani e 1000t simpla 1235dubla tracțiune sau 1500t cu împingătoare doar EC LDE Ludmila /Hercules
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 20:47

Si la calatori de ce nu se mai permite intercalata?

Adica inainte pleca din Arad trenul de Oradea combinat cu Bradul cu DA intercalata. In Sintana decuplau si plecau fiecare in directia lui.

Am venit de la Sacuieni Bihor si in Sarmasag trenul sosit de la Jibou era deja pregatit sa intre la semnal peste cel de la Sacuieni Bihor, au circulat cu DA activa la urma.Mi se pare ca in Zalau Nord s-au decuplat. Totul pentru eficienta.

Alta data am vazut in Deva un tren care avea cuplat la urma trenul de la Ilia cu electrica la urma. Este singura data cind am vazut electrica la urma unui tren de calatori.

Acuma nu se mai poate, merge trenul din Simeria combinat cu o garnitura care se intoarce din Savirsin la Simeria, dar cu doua locomotive in cap. ca sa pierzi timp cu manevrarea lor si la atasare si la detasare.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 22:20

dan tm a scris:
Si la calatori de ce nu se mai permite intercalata?

Adica inainte pleca din Arad trenul de Oradea combinat cu Bradul cu DA intercalata. In Sintana decuplau si plecau fiecare in directia lui.

Acuma nu se mai poate, merge trenul din Simeria combinat cu o garnitura care se intoarce din Savirsin la Simeria, dar cu doua locomotive in cap. ca sa pierzi timp cu manevrarea lor si la atasare si la detasare.
In anii '80 din Arad pleca un tren spre Brad cuplat cu altul spre Ciumeghiu si in nici un caz spre Oradea. Trenul era format din malaxa 700. Nu stiu sigur daca si spre Cernei era alt tren de Brad. Ineu - Cernei era asigurat sigur din malaxa 700. Eu am apucat spre merg din Arad la Bocsig cativa ani cu dimitroave compartimentate si TE-uri. Dupa 1990 dimitroavele au fost inlocuite cu 20-57 si 20-47.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 22:26

Nu vorbesc de trenuri compuse din automotoare sau care duceau automotoare la urma.
Vorbesc perioada dupa 1990.
probabil daca am avea livrete am gasi suficiente explicatii despre trenurile de calatori intercalate.
Ca sa nu mai spun ca se permitea locomotiva intercalata si la marfa, ba chiar locomotiva impingtoare nelegata la tren si frina.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 22:38

dan tm a scris:
Si la calatori de ce nu se mai permite intercalata?

Adica inainte pleca din Arad trenul de Oradea combinat cu Bradul cu DA intercalata. In Sintana decuplau si plecau fiecare in directia lui.

Am venit de la Sacuieni Bihor si in Sarmasag trenul sosit de la Jibou era deja pregatit sa intre la semnal peste cel de la Sacuieni Bihor, au circulat cu DA activa la urma.Mi se pare ca in Zalau Nord s-au decuplat. Totul pentru eficienta.

Alta data am vazut in Deva un tren care avea cuplat la urma trenul de la Ilia cu electrica la urma. Este singura data cind am vazut electrica la urma unui tren de calatori.

Acuma nu se mai poate, merge trenul din Simeria combinat cu o garnitura care se intoarce din Savirsin la Simeria, dar cu doua locomotive in cap. ca sa pierzi timp cu manevrarea lor si la atasare si la detasare.

Eu din ce îmi aduc aminte pe vremea lui Ceasca am văzut doar 1766 cu împingătoare Pojorata Mestecăniș
Dane 2024 a circulat un an cu 4 garnituri și 3 locomotive doua în cap și Caterpilarul intercalat
Pai da la Săvârșin combina doua trenuri și erau cazuri când nu le.ajungea numa de ora să le.combine și făceau proba in 2-3 minute
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeMar 30 Iul 2019, 23:51

Aici o poza din Sarmasag, pe cea din Arad nu o gasesc(inca).

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Dsc03610
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:08

La unele vagoane modernizate de calatori am remarcat ca au in salon sau in compartimente difuzoare! Au fost vreodata utilizate acele difuzoare ? Exista ceva de genul un microfon care sa poata fi conectat la tabloul electric general al vagonului si prin care seful de tren sa poata face eventuale anunturi- de genul ce statie urmeaza, etc ?

Inainte de 1990 existau vagoane de calatori a CFR-ului care sa fi avut difuzoare ?


De asemenea am remarcat ca la unele vagoane de calatori modernizate exista, in zona burdufului de intercomunicatie, in interiorul vagonului, o priza electrica cu un cablul! La ce foloseste ?
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13104
Data de inscriere : 06/04/2012

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:13

Tin minte ca in copilarie am mers cu mama intr-un 20-50. Nu mai stiu in compunerea carui Accelerat era, dar din difuzor se auzea ceva radio.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitimeDum 11 Aug 2019, 23:16

Am prins la 1745 la 20-76 și 22-96 anunța nasul statiile acum 5 ani
Sus In jos
Continut sponsorizat





Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 11 Icon_minitime

Sus In jos
 
Întrebări şi răspunsuri
Sus 
Pagina 11 din 56Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 33 ... 56  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Revista presei
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Întrebări şi răspunsuri

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: