| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+61Ionut31 Bebe comradetymo Johnny84 Laurentiu Ciobanu Costin.B vlad237 frank81 LokDiesel Chemnitzer sp59 Ony_x Pandelea50 TGV 4515 bubu MariusM CalinIonMihai Norbi DAS 2011 pwilk47490 TVlad riciu Cipri Andrei Neculai Adrian78 cardinal Peter Fodor SMDS daniel_c sytrus cristi ar razvan - trenuri Lumunita Stana cristi CFR bobi alinx3330 ldh80 CristianSM lokomo69 AeroX vanchorusebulgaria TER200 cfr500 Vitosa Adirmvl alex.alexus.tm rizelgeorgel2004 AndreiCFRbv Luna didinul ravers75 ciprian71 marius664 dan tm get. Veaceslav_MD @ndrey Nesebar Katalyn Dr2005 DUAL IonutCFR2009 65 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 22:37 | |
| Daca merg doua trenuri cuplate nu inteleg de ce nu merg ca inainte cu locomotiva intercalata sau cu ea la urma?
Cred s-a mai vorbit aici despre situatia asta. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 08:36 | |
| - dan tm a scris:
- Daca merg doua trenuri cuplate nu inteleg de ce nu merg ca inainte cu locomotiva intercalata sau cu ea la urma?
Cred s-a mai vorbit aici despre situatia asta. Pai si la marfa inainte mergeai de la Simeria Triaj sau Calan Bai cu EC DA sau Ludmila la urma acuma de vreo doi ani nu te mai lasa doar la roata si la Pui manevrezi si o bagi la urma doar asa a visat unu noaptea si a realizat mai castiga banii Infra pe manevra ca e descompunere de tren |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 10:20 | |
| Pe Valea Jiului nu ai voie cu împingătoare pe 6 osii şi regula asta e de vreo 40 de ani. Acum nu mai e voie cum împingătoare de la Simeria la Pui?
Când ai tracţiune multiplă nu ai nevoie să pui mecanic pe fiecare vehicul, dar de la CFR Călători doar pe GM, Desiro, AM700 şi AM900 ai aşa ceva. La marfă ai doar pe Siemens-uri (cele de la CTV + taurii de la OeBB + ce mai vine închiriat). Altfel trebuie să ai mecanic pe toate. _________________ :TTT:
|
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 12:10 | |
| Deci doar la GM-uri cand le-au modernizat le-au dotat cu posibilitatea de comanda multipla! Am observat mai demult mai multe prize (in afara prizei IT) pe partea frontala a locomotivelor GM modernizate si nu stiam pentru ce au pus atatea prize! Deci sunt pentru comanda multipla!
Pacat ca atunci cand au modernizat si locomotivele electrice (EA si EC) nu le-au prevazut si pe acestea cu posibilitatea de comanda multipla!
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 13:18 | |
| - Dr2005 a scris:
- Pe Valea Jiului nu ai voie cu împingătoare pe 6 osii şi regula asta e de vreo 40 de ani. Acum nu mai e voie cum împingătoare de la Simeria la Pui?
Când ai tracţiune multiplă nu ai nevoie să pui mecanic pe fiecare vehicul, dar de la CFR Călători doar pe GM, Desiro, AM700 şi AM900 ai aşa ceva. La marfă ai doar pe Siemens-uri (cele de la CTV + taurii de la OeBB + ce mai vine închiriat). Altfel trebuie să ai mecanic pe toate. Ai voie cu împingătoare pe 6 osii dar doar de la Tg Jiu la Petrosani |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 15:53 | |
| - ldh80 a scris:
- Pacat ca atunci cand au modernizat si locomotivele electrice (EA si EC) nu le-au prevazut si pe acestea cu posibilitatea de comanda multipla!
La acţionarea cu graduator ai avea şocuri prea mari la demaraj. Şi la DA s-a încercat prin anii '60 tracţiunea multiplă şi tot din cauza şocurilor mari la demaraj s-a renunţat. La GM deja vorbim de computer de bord, acolo toţi parametrii sunt stabiliţi de computer. Bănuiesc că la delfini s-ar fi putut configura ceva din soft dacă s-ar fi cerut. - Adrian78 a scris:
- Ai voie cu împingătoare pe 6 osii dar doar de la Tg Jiu la Petrosani
Păi şi pe Petroşani - Pui? _________________ :TTT:
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 18:41 | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- Pacat ca atunci cand au modernizat si locomotivele electrice (EA si EC) nu le-au prevazut si pe acestea cu posibilitatea de comanda multipla!
La acţionarea cu graduator ai avea şocuri prea mari la demaraj. Şi la DA s-a încercat prin anii '60 tracţiunea multiplă şi tot din cauza şocurilor mari la demaraj s-a renunţat. La GM deja vorbim de computer de bord, acolo toţi parametrii sunt stabiliţi de computer. Bănuiesc că la delfini s-ar fi putut configura ceva din soft dacă s-ar fi cerut.
- Adrian78 a scris:
- Ai voie cu împingătoare pe 6 osii dar doar de la Tg Jiu la Petrosani
Păi şi pe Petroşani - Pui? Tg Jiu Petrosani 2000t cu împingătoare iar de la Petroșani la Bănița 2000t cu împingătoare EC sau LDE Pui Petroșani e 1000t simpla 1235dubla tracțiune sau 1500t cu împingătoare doar EC LDE Ludmila /Hercules |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 20:47 | |
| Si la calatori de ce nu se mai permite intercalata?
Adica inainte pleca din Arad trenul de Oradea combinat cu Bradul cu DA intercalata. In Sintana decuplau si plecau fiecare in directia lui.
Am venit de la Sacuieni Bihor si in Sarmasag trenul sosit de la Jibou era deja pregatit sa intre la semnal peste cel de la Sacuieni Bihor, au circulat cu DA activa la urma.Mi se pare ca in Zalau Nord s-au decuplat. Totul pentru eficienta.
Alta data am vazut in Deva un tren care avea cuplat la urma trenul de la Ilia cu electrica la urma. Este singura data cind am vazut electrica la urma unui tren de calatori.
Acuma nu se mai poate, merge trenul din Simeria combinat cu o garnitura care se intoarce din Savirsin la Simeria, dar cu doua locomotive in cap. ca sa pierzi timp cu manevrarea lor si la atasare si la detasare. |
|
| |
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4750 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 22:20 | |
| - dan tm a scris:
- Si la calatori de ce nu se mai permite intercalata?
Adica inainte pleca din Arad trenul de Oradea combinat cu Bradul cu DA intercalata. In Sintana decuplau si plecau fiecare in directia lui.
Acuma nu se mai poate, merge trenul din Simeria combinat cu o garnitura care se intoarce din Savirsin la Simeria, dar cu doua locomotive in cap. ca sa pierzi timp cu manevrarea lor si la atasare si la detasare. In anii '80 din Arad pleca un tren spre Brad cuplat cu altul spre Ciumeghiu si in nici un caz spre Oradea. Trenul era format din malaxa 700. Nu stiu sigur daca si spre Cernei era alt tren de Brad. Ineu - Cernei era asigurat sigur din malaxa 700. Eu am apucat spre merg din Arad la Bocsig cativa ani cu dimitroave compartimentate si TE-uri. Dupa 1990 dimitroavele au fost inlocuite cu 20-57 si 20-47. |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 22:26 | |
| Nu vorbesc de trenuri compuse din automotoare sau care duceau automotoare la urma. Vorbesc perioada dupa 1990. probabil daca am avea livrete am gasi suficiente explicatii despre trenurile de calatori intercalate. Ca sa nu mai spun ca se permitea locomotiva intercalata si la marfa, ba chiar locomotiva impingtoare nelegata la tren si frina. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 22:38 | |
| - dan tm a scris:
- Si la calatori de ce nu se mai permite intercalata?
Adica inainte pleca din Arad trenul de Oradea combinat cu Bradul cu DA intercalata. In Sintana decuplau si plecau fiecare in directia lui.
Am venit de la Sacuieni Bihor si in Sarmasag trenul sosit de la Jibou era deja pregatit sa intre la semnal peste cel de la Sacuieni Bihor, au circulat cu DA activa la urma.Mi se pare ca in Zalau Nord s-au decuplat. Totul pentru eficienta.
Alta data am vazut in Deva un tren care avea cuplat la urma trenul de la Ilia cu electrica la urma. Este singura data cind am vazut electrica la urma unui tren de calatori.
Acuma nu se mai poate, merge trenul din Simeria combinat cu o garnitura care se intoarce din Savirsin la Simeria, dar cu doua locomotive in cap. ca sa pierzi timp cu manevrarea lor si la atasare si la detasare. Eu din ce îmi aduc aminte pe vremea lui Ceasca am văzut doar 1766 cu împingătoare Pojorata Mestecăniș Dane 2024 a circulat un an cu 4 garnituri și 3 locomotive doua în cap și Caterpilarul intercalat Pai da la Săvârșin combina doua trenuri și erau cazuri când nu le.ajungea numa de ora să le.combine și făceau proba in 2-3 minute |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 30 Iul 2019, 23:51 | |
| Aici o poza din Sarmasag, pe cea din Arad nu o gasesc(inca). |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 11 Aug 2019, 23:08 | |
| La unele vagoane modernizate de calatori am remarcat ca au in salon sau in compartimente difuzoare! Au fost vreodata utilizate acele difuzoare ? Exista ceva de genul un microfon care sa poata fi conectat la tabloul electric general al vagonului si prin care seful de tren sa poata face eventuale anunturi- de genul ce statie urmeaza, etc ?
Inainte de 1990 existau vagoane de calatori a CFR-ului care sa fi avut difuzoare ?
De asemenea am remarcat ca la unele vagoane de calatori modernizate exista, in zona burdufului de intercomunicatie, in interiorul vagonului, o priza electrica cu un cablul! La ce foloseste ? |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 11 Aug 2019, 23:13 | |
| Tin minte ca in copilarie am mers cu mama intr-un 20-50. Nu mai stiu in compunerea carui Accelerat era, dar din difuzor se auzea ceva radio. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 11 Aug 2019, 23:16 | |
| Am prins la 1745 la 20-76 și 22-96 anunța nasul statiile acum 5 ani |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
|
| |
| Întrebări şi răspunsuri | |
|