Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 18 Iun 2019, 00:19
Zi cum a fost gradul de ocupare in vagonul tau. In plus tu cred ca ai prins oferta aia care e introdusă de 1 an sau cand au introduso ca nu mai tin minte.
Vezi ca 90 RON era vorba de Ploiesti-Chisinau nu doar până la Iași și acum 2 ani nu era oferta aia care e acum, era mai scump atunci eu asa imi amintesc.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 18 Iun 2019, 00:26
Da, am fost cu oferta Smart Prietenia.
Insotitorul a raportat vamesilor 11 calatori in vagonul cu 36 de locuri. Deci... Vreo 30%. Dar! Vezi ca la compartimente au geamuri fixe si doar cateva de pe hol se deshid! Ceea ce inseamna ca o sa fie cald rau in compartiment! In general oamenii dormeau in chiloti, cu usa compartimentului deschisa.
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 18 Iun 2019, 00:30
Tinand cont ca circula noaptea nu e chiar asa de cald odata cu apusul soarelui se face racoare. Din Chisinau pana la Ungheni da, intr-adevar mi-a fost cald.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 18 Iun 2019, 00:49
La sfârșitul lui august e la fel ca in mijlocul lui iulie. Nu e problemă cu căldură pot sa stau doar in șort important e să dorm ca o sa fiu obosit.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 18 Iun 2019, 02:45
Dr2005 a scris:
Kapпaтй a scris:
Adirmvl a scris:
In vagoanele cuseta se poate face dus? Daca da, in care anume?
Cuseta e fara conditii, pentru 34 de lei cate sa fie? Dus e doar la dormitor, dai un ban dar ai conditii. Cuseta a fost conceputa ca un pat in care sa te poti intinde sa nu stai pe scaun, atat.
Fiecare vagon cuşetă are două cabine de duş, dar nu garantez că sunt funcţionale (odată mi-am băgat bicicleta într-una, că nu funcţiona duşul). De altfel, nu am încredere să fac duş în tren, există riscul să se termine apa din rezervor şi să rămân cu săpunul pe mine sau, mai rău, cu şamponul.
Vagoanele cuseta (la CFR) NU au dus, e clar ca ai ceva probleme. Cuseta are 2 WC pe capete si o cabina cu spalator(doar o ghiuveta) in capatul opus unde sta insotitorul iar la insotitor mai e o "bucatartie" doar in mintea ta e dus la cuseta. Doamne fereste! Nu stiu cum altii chiar cred toate bazaconiile tale.
_________________
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 08 Iul 2019, 11:33
Dr2005 la astia cum se poate asa ceva se urca pe alta locomotiva fara foaie fara stampile o lasa in alta gara locomotiva apartine altui operator? Sa nu mai zic 2000t doar dubla tractiune si nu se mai rup cuplele
Asa ar trebui si la noi CFR Calatori la multe trenuri cu dubla tractiune locomotive in comanda multipla ecemplu 1992 sa ia dubla locomotiva de la Caransebes pana la Craiova unde manevreaza iara si sa permita instructia sa mearga mecanicul cu aceeasi foaie pana la Craiova
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 08 Iul 2019, 16:30
Nu cred că mecanicul austriac merge fără foaie de parcurs, cu siguranţă există un sistem prin care se ştie ce mecanic a condus ce locomotivă şi pe ce relaţie, probabil datele sunt introduse în sistemul ETCS, care are un formular în care se introduc aceste date. În plus, în ETCS pe display ai şi informaţiile privind trenul (tonaj, lungime, procent de masă frânată) şi cele de mers, deci nici de livret tipărit nu mai ai nevoie.
Dubla tracţiune e permisă şi la noi, problema e că nu prea avem cu ce, la CFR Călători doar GM, Desiro, AM700 şi AM900 permit aşa ceva.
_________________ :TTT:
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 11:57
Dar de exemplul cu locomotive electrice sau cu Sulzer nu se poate utiliza dubla tractiune ? Stiu ca inainte de 1990 erau folosite astfel de locomotive la dubla si uneori chiar tripla tractiune- bineinteles, cu mecanic si mecanic-ajutor in fiecare locomotiva!
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 12:07
si o intrebare: Am observant ca in Pascani sau pana in Pascani unele trenuri care merg pe relatiile Iasi- Suceava sau Iasi- Bacau- Adjud , pana in Pascani (de la Iasi) sau din Pascani (spre Iasi) merg combinate !
Si in asemenea cazuri am observat ca intre Iasi si Pascani, pe parcursul pe care merg combinate, in fata sunt doua locomotive electrice si cea de-a doua locomotive are si ea pantograful ridicat si conectat!
De ce si a doua locomotiva are pantograful ridicat si conectat ?!
Doar a doua locomotiva nu participa la tractiune (la 3 sau 4 vagoane maxim cat mai au trenurile regio care trec prin Pascani evident ca nu este nevoie de dubla tractiune).
M-am gandit ca eventual un motiv pentru care si a doua locomotiva are pantograful ridicat si conectat ar fi acela ca a doua locomotiva alimenteaza cu energie electrica vagoanele si are in functiune numai transformatorul principal si aparatura pentru servicii auxiliare (alimentarea IT a vagoanelor)!
Dar de exemplul alimentarea cu energie electrica a vagoanelor nu s-ar putea realiza de prima locomotive, printr-un cablul care sa fie conectat intre prima locomotiva si a doua locomotiva si apoi printr-un alt cablu care sa fie conectat intre a doua locomotiva si primul vagon ?
Doar locomotivele electrice au prize IT la ambele capete!
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 13:29
ldh80 a scris:
M-am gandit ca eventual un motiv pentru care si a doua locomotiva are pantograful ridicat si conectat ar fi acela ca a doua locomotiva alimenteaza cu energie electrica vagoanele si are in functiune numai transformatorul principal si aparatura pentru servicii auxiliare (alimentarea IT a vagoanelor)!
În general nu se admite transportul locomotivelor în stare rece (pantograf coborât, motor diesel oprit după caz) în trenurile de călători.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 14:27
ldh80 a scris:
Dar de exemplul cu locomotive electrice sau cu Sulzer nu se poate utiliza dubla tractiune ? Stiu ca inainte de 1990 erau folosite astfel de locomotive la dubla si uneori chiar tripla tractiune- bineinteles, cu mecanic si mecanic-ajutor in fiecare locomotiva!
Cand m-am referit la dubla tractiune la ei in multipla comanda legate la cabluri fara mecanic pe a doua masina
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 18:22
Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
M-am gandit ca eventual un motiv pentru care si a doua locomotiva are pantograful ridicat si conectat ar fi acela ca a doua locomotiva alimenteaza cu energie electrica vagoanele si are in functiune numai transformatorul principal si aparatura pentru servicii auxiliare (alimentarea IT a vagoanelor)!
În general nu se admite transportul locomotivelor în stare rece (pantograf coborât, motor diesel oprit după caz) în trenurile de călători.
Asa este instructia sau ar fi vreo problema tehnica daca o locomotiva ar fi transportata in stare rece intr-un tren de calatori (eventual atasata la urma trenului) ?
alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5492 Data de inscriere : 23/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 20:56
Adrian78 a scris:
ldh80 a scris:
Dar de exemplul cu locomotive electrice sau cu Sulzer nu se poate utiliza dubla tractiune ? Stiu ca inainte de 1990 erau folosite astfel de locomotive la dubla si uneori chiar tripla tractiune- bineinteles, cu mecanic si mecanic-ajutor in fiecare locomotiva!
Cand m-am referit la dubla tractiune la ei in multipla comanda legate la cabluri fara mecanic pe a doua masina
asa face regiotransu, sau mai nou regiocalatori, la ei s au admis asa ceva parca ar avea alte instructii dar si materialul rulant le permite acest lucru
alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5492 Data de inscriere : 23/10/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 20:57
ldh80 a scris:
Dr2005 a scris:
În general nu se admite transportul locomotivelor în stare rece (pantograf coborât, motor diesel oprit după caz) în trenurile de călători.
Asa este instructia sau ar fi vreo problema tehnica daca o locomotiva ar fi transportata in stare rece intr-un tren de calatori (eventual atasata la urma trenului) ?
e problema tehnica a materialului rulant
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 29 Iul 2019, 21:22
Problema tehnica a materialului rulant ?!
Pai sa vedem: vagoanele de calatori actuale necesita a fi alimentate prin:
-Semicuplajul de 5 bari pentru sistemul de franare; acest lucru se poate realiza si daca a doua locomotiva ar circula in stare rece;
-Semicuplajul de 10 bari; aici intradevar ar putea fi o problema daca a doua locomotiva ar circula in stare rece ( sa zicem ca ar functiona compresorul de la prima locomotiva, dar nu ar functiona compresorul de la a doua locomotiva; nu sunt 100% sigur daca in acest caz vagoanele ar putea fi alimentate la 10 bari)
-Cupla IT de alimentare cu energie electrica. In acest caz, daca a doua locomotiva ar circula in stare rece, ma gandesc ca s-ar putea monta doua cabluri electrice (primul intre prima locomotiva si a doua locomotiva si al doilea intre a doua locomotiva si primul vagon, astfel incat vagoanele sa poate fi alimentate cu energie electrica de la prima locomotiva).