| CFM-Moldova | |
|
+31Bebe AeroX DAS 2011 ciprian.fecioru.9 Laurentiu Ciobanu Theijs Saruman TVlad IonutCFR2009 @ndrey Nesebar cristi CFR DUAL Ony_x alinx3330 Katalyn razvan - trenuri gaerlind Vitosa didinul marius664 ciprian71 Adrian78 TER200 mielutu zburator Cipri Andrei Neculai Luna Dr2005 dan tm Veaceslav_MD Adirmvl 35 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 13 Aug 2020, 13:58 | |
| Cand se vor realiza lucrarile de reparatii/modernizare la linia Tighina 2- Cainari- Basarabeasca- Abaclia- Etulia- Giurgiulesti CFM se va pastra traseul actual sau in anumite zone se va realiza si corectarea traseului (pe un alt amplasament) ? |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 26 Aug 2020, 12:22 | |
| - Adirmvl a scris:
- Ai uitat sa zici de faptul ca in clip nu se vede fumul. Cele vechi, cu care cred ca am vazut clipuri chiar in locul ala, faceau semiintuneric cand treceau de negru, mult si gros ce era fumul.
La masinile TE10 (toate variantele) fumul legendar este cauzat in primul rand de motoarele in 2 timpi, nu neaparat de uzura motoarelor. Care nu cred ca au fost upgradate niciodata din anii 70 cand au fost concepute primele modele TE10. Cand spun upgradate ma refer doar la tipul motorului care a ramas acelasi, a fost upgradata doar dimensiunea lui , TE10U care este cea mai mare / puternica varianta de TE10 existenta, are evident motoare mai mari (fizic) decat TE10M dar ambele variante de motoare sunt in 2 timpi. Dupa sfarsitul perioadei sovietice nu exclud sa existe prin unele tari CSI si unele TE10 cu motoare mai moderne dar nu am informatii, poate Veaceslav sa stie mai mult in aceasta privinta. TE10 va fi totdeauna una din locomotivele mele favorite datorita aspectului de brute force, vibratiei cauzate de motoarele 2T si fumului legendar. Cand trag trenuri grele, practic devin niste locomotive cu abur:p Din pacate si consumul de carburant asociat cu fumul este la fel de legendar, iar despre normele de poluare ce sa mai vorbim De acea timpul masinilor TE10 a cam trecut, locul lor este acum la muzeu. |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 26 Aug 2020, 13:47 | |
| Uite că nu știam de asta. Mulțumesc pentru lămuriri! Da, aspectul lor și mie îmi place. Par niște cefe late și frunți înguste în varianta feroviară, capabile să tragă munți după ele. |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 26 Aug 2020, 14:06 | |
| - Ony_x a scris:
- Adirmvl a scris:
- Ai uitat sa zici de faptul ca in clip nu se vede fumul. Cele vechi, cu care cred ca am vazut clipuri chiar in locul ala, faceau semiintuneric cand treceau de negru, mult si gros ce era fumul.
La masinile TE10 (toate variantele) fumul legendar este cauzat in primul rand de motoarele in 2 timpi, nu neaparat de uzura motoarelor. Care nu cred ca au fost upgradate niciodata din anii 70 cand au fost concepute primele modele TE10. Cand spun upgradate ma refer doar la tipul motorului care a ramas acelasi, a fost upgradata doar dimensiunea lui , TE10U care este cea mai mare / puternica varianta de TE10 existenta, are evident motoare mai mari (fizic) decat TE10M dar ambele variante de motoare sunt in 2 timpi. Dupa sfarsitul perioadei sovietice nu exclud sa existe prin unele tari CSI si unele TE10 cu motoare mai moderne dar nu am informatii, poate Veaceslav sa stie mai mult in aceasta privinta. TE10 va fi totdeauna una din locomotivele mele favorite datorita aspectului de brute force, vibratiei cauzate de motoarele 2T si fumului legendar. Cand trag trenuri grele, practic devin niste locomotive cu abur:p Din pacate si consumul de carburant asociat cu fumul este la fel de legendar, iar despre normele de poluare ce sa mai vorbim De acea timpul masinilor TE10 a cam trecut, locul lor este acum la muzeu. Exista varianta modernizată 3ТЭ10МК, cu motorul 5Д49, Astfel au fost modernizate și locomotivele Ex-CFM care au fost achiziționate de Rusia, acum lucrează în regiunea de după Baikal... |
|
| |
Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mier 26 Aug 2020, 14:47 | |
| Pentru cei care nu au avut niciodata sansa sa fie aproape de un TE10 am sa dau acest link de youtube: https://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90
Trenul are undeva la peste 50 de vagoane, probabil incargate si grele, primele locomotive sunt 3TE10U iar la sfarsitul trenului sunt un grup impingator de alte 3TE10U. Un modul de TE10U are undeva in jur de 2000 KW deci toata puterea insumata a chestilor alea este de peste 12000 KW. Pentru mai multe amanunte interesante despre istoricul clasei TE10 am gasit acest articol pe site-ul uneia din fabricile care au produs si probabil inca mai produc TE10 si anume cea de la Lugansk: http://www.tmholding.ru/en/about_us/enterprises/lugansk/ Acolo sunt mentionate si surorile mai mari ale clasei TE10 si anume 2TE116, 2TE121, TE136, 2TE136 care au in jur de 2х4000 h.p conform site-ului fabricii Lugansk. Pe site nu scrie daca aceste super-heavy locomotive s-au construit si in varianta 3TE sau 4TE, presupun ca nu, fiind oricum enorm de puternice si in combinatie 2TE |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 27 Aug 2020, 11:26 | |
| |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Joi 27 Aug 2020, 13:19 | |
| "CFM e o întreprindere strategică, nu va fi privatizată".
Cum sună pentru angajați: stați liniștiți, nu vă dă nimeni afară.
Cum sună pentru băeți: cum să privatizăm, mă, vaca asta, când putem mulge atât din ea? |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 14 Sept 2020, 13:56 | |
| Daca si cand se va "repara" linia Tighina 2- Basarabeasca- Giurgiulesti, poate se va aveea in vedere introducerea unui tren direct de calatori Galati Calatori- Chisinau, tren care sa fie operat de CFM si sa circule evident pe cale larga! Un astfel de tren de calatori ar putea circula (dupa ce se va "repara" linia) pe traseul: Galati Calatori- Giurgiulesti- Reni- Etulia- Abaclia- Basarabeasca- Cainari- Revaca- Chisinau!
Ar fi util cred si pentru studentii si elevii din Republica Moldova care invata la Galati (am si eu un neam- baiatul unei rude din Soroca- care a facut liceul la Galati si facultatea la Sibiu). |
|
| |
Saruman V.I.P Member
Numarul mesajelor : 144 Varsta : 35 Localizare : Bulgaria/Gabrovo Reputatie : 5223 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 14 Sept 2020, 15:40 | |
| Does somebody knows something about the new pair trains Chisinau - Ungeni (train runs daily)?
833Щ CHISINAU - 20:29 - UNGHENI - 23:26 830Щ UNGHENI - 16:02 - CHISINAU - 18:59 |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Dum 04 Oct 2020, 23:52 | |
| - Saruman a scris:
- Does somebody knows something about the new pair trains Chisinau - Ungeni (train runs daily)?
833Щ CHISINAU - 20:29 - UNGHENI - 23:26 830Щ UNGHENI - 16:02 - CHISINAU - 18:59 ЧМЭ3 + 1 vagon |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 05 Oct 2020, 20:54 | |
| - Veaceslav_MD a scris:
- ЧМЭ3 + 1 vagon
Cu ce fel de vagon? A, si cum a trecut CFM de sezonul estival, ca ziceai ca au probleme cu AM-urile? Ceva incidente, anulari pentru Chisinau - Odesa - Chisinau? |
|
| |
Veaceslav_MD
Numarul mesajelor : 240 Localizare : CFM Reputatie : 3636 Data de inscriere : 09/08/2015
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 05 Oct 2020, 21:02 | |
| - Adirmvl a scris:
- Veaceslav_MD a scris:
- ЧМЭ3 + 1 vagon
Cu ce fel de vagon?
A, si cum a trecut CFM de sezonul estival, ca ziceai ca au probleme cu AM-urile? Ceva incidente, anulari pentru Chisinau - Odesa - Chisinau? Nu circulă nici un tren internațional din martie .. Un vagon verde plațkart, ca de obicei |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: CFM-Moldova Lun 05 Oct 2020, 22:00 | |
| A, mda... Uitasem de problemele din cauza covidului.
E ciudat ca si asa, cu AM-uri disponibile (de la trenurile de Odesa si de Iasi), e compus din locomotiva si vagon trenul.
Multumesc pentru raspunsul promt (ca de obicei)! |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 06 Oct 2020, 09:16 | |
| Câte automotoare modernizate mai circulă? _________________ :TTT:
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24333 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFM-Moldova Mar 06 Oct 2020, 09:19 | |
| - Dr2005 a scris:
- Câte automotoare modernizate mai circulă?
Parca 3 |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFM-Moldova | |
| |
|
| |
| CFM-Moldova | |
|