Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 CFM-Moldova

In jos 
+31
Bebe
AeroX
DAS 2011
ciprian.fecioru.9
Laurentiu Ciobanu
Theijs
Saruman
TVlad
IonutCFR2009
@ndrey
Nesebar
cristi CFR
DUAL
Ony_x
alinx3330
Katalyn
razvan - trenuri
gaerlind
Vitosa
didinul
marius664
ciprian71
Adrian78
TER200
mielutu zburator
Cipri Andrei Neculai
Luna
Dr2005
dan tm
Veaceslav_MD
Adirmvl
35 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 51 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeJoi 13 Aug 2020, 13:58

Cand se vor realiza lucrarile de reparatii/modernizare la linia Tighina 2- Cainari- Basarabeasca- Abaclia- Etulia- Giurgiulesti CFM se va pastra traseul actual sau in anumite zone se va realiza si corectarea traseului (pe un alt amplasament) ?
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4502
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeMier 26 Aug 2020, 12:22

Adirmvl a scris:
Ai uitat sa zici de faptul ca in clip nu se vede fumul. Cele vechi, cu care cred ca am vazut clipuri chiar in locul ala, faceau semiintuneric cand treceau de negru, mult si gros ce era fumul.

La masinile TE10 (toate variantele) fumul legendar este cauzat in primul rand de motoarele in 2 timpi, nu neaparat de uzura motoarelor. Care nu cred ca au fost upgradate niciodata din anii 70 cand au fost concepute primele modele TE10. Cand spun upgradate ma refer doar la tipul motorului care a ramas acelasi, a fost upgradata doar dimensiunea lui , TE10U care este cea mai mare / puternica varianta de TE10 existenta, are evident motoare mai mari (fizic) decat TE10M dar ambele variante de motoare sunt in 2 timpi. Dupa sfarsitul perioadei sovietice nu exclud sa existe prin unele tari CSI si unele TE10 cu motoare mai moderne dar nu am informatii, poate Veaceslav sa stie mai mult in aceasta privinta. TE10 va fi totdeauna una din locomotivele mele favorite datorita aspectului de brute force, vibratiei cauzate de motoarele 2T si fumului legendar. Cand trag trenuri grele, practic devin niste locomotive cu abur:p Din pacate si consumul de carburant asociat cu fumul este la fel de legendar, iar despre normele de poluare ce sa mai vorbim Smile De acea timpul masinilor TE10 a cam trecut, locul lor este acum la muzeu.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13105
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeMier 26 Aug 2020, 13:47

Uite că nu știam de asta. Mulțumesc pentru lămuriri!

Da, aspectul lor și mie îmi place. Par niște cefe late și frunți înguste în varianta feroviară, capabile să tragă munți după ele. Very Happy
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3636
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeMier 26 Aug 2020, 14:06

Ony_x a scris:
Adirmvl a scris:
Ai uitat sa zici de faptul ca in clip nu se vede fumul. Cele vechi, cu care cred ca am vazut clipuri chiar in locul ala,  faceau semiintuneric cand treceau de negru, mult si gros ce era fumul.

La masinile TE10 (toate variantele) fumul legendar este cauzat in primul rand de motoarele in 2 timpi, nu neaparat de uzura motoarelor. Care nu cred ca au fost upgradate niciodata din anii 70 cand au fost concepute primele modele TE10. Cand spun upgradate ma refer doar la tipul motorului care a ramas acelasi, a fost upgradata doar dimensiunea lui , TE10U care este cea mai mare / puternica varianta de TE10 existenta, are evident motoare mai mari (fizic) decat TE10M dar ambele variante de motoare sunt in 2 timpi. Dupa sfarsitul perioadei sovietice nu exclud sa existe prin unele tari CSI si unele TE10 cu motoare mai moderne dar nu am informatii, poate Veaceslav sa stie mai mult in aceasta privinta. TE10 va fi totdeauna una din locomotivele mele favorite datorita aspectului de brute force, vibratiei cauzate de motoarele 2T si fumului legendar. Cand trag trenuri grele, practic devin niste locomotive cu abur:p Din pacate si consumul de carburant asociat cu fumul este la fel de legendar, iar despre normele de poluare ce sa mai vorbim Smile De acea timpul masinilor TE10 a cam trecut, locul lor este acum la muzeu.

Exista varianta modernizată 3ТЭ10МК, cu motorul 5Д49,
Astfel au fost modernizate și locomotivele Ex-CFM care au fost achiziționate de Rusia, acum lucrează în regiunea de după Baikal...
Sus In jos
Ony_x




Numarul mesajelor : 297
Reputatie : 4502
Data de inscriere : 21/05/2013

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeMier 26 Aug 2020, 14:47

Pentru cei care nu au avut niciodata sansa sa fie aproape de un TE10 am sa dau acest link de youtube: https://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90

Trenul are undeva la peste 50 de vagoane, probabil incargate si grele, primele locomotive sunt 3TE10U iar la sfarsitul trenului sunt un grup impingator de alte 3TE10U. Un modul de TE10U are undeva in jur de 2000 KW deci toata puterea insumata a chestilor alea este de peste 12000 KW. Pentru mai multe amanunte interesante despre istoricul clasei TE10 am gasit acest articol pe site-ul uneia din fabricile care au produs si probabil inca mai produc TE10 si anume cea de la Lugansk: http://www.tmholding.ru/en/about_us/enterprises/lugansk/
Acolo sunt mentionate si surorile mai mari ale clasei TE10 si anume 2TE116, 2TE121, TE136, 2TE136 care au in jur de 2х4000 h.p conform site-ului fabricii Lugansk. Pe site nu scrie daca aceste super-heavy locomotive s-au construit si in varianta 3TE sau 4TE, presupun ca nu, fiind oricum enorm de puternice si in combinatie 2TE
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3636
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeJoi 27 Aug 2020, 11:26

Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13105
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeJoi 27 Aug 2020, 13:19

"CFM e o întreprindere strategică, nu va fi privatizată".

Cum sună pentru angajați: stați liniștiți, nu vă dă nimeni afară.

Cum sună pentru băeți: cum să privatizăm, mă, vaca asta, când putem mulge atât din ea?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeLun 14 Sept 2020, 13:56

Daca si cand se va "repara" linia Tighina 2- Basarabeasca- Giurgiulesti, poate se va aveea in vedere introducerea unui tren direct de calatori Galati Calatori- Chisinau, tren care sa fie operat de CFM si sa circule evident pe cale larga! Un astfel de tren de calatori ar putea circula (dupa ce se va "repara" linia) pe traseul: Galati Calatori- Giurgiulesti- Reni- Etulia- Abaclia- Basarabeasca- Cainari- Revaca- Chisinau!

Ar fi util cred si pentru studentii si elevii din Republica Moldova care invata la Galati (am si eu un neam- baiatul unei rude din Soroca- care a facut liceul la Galati si facultatea la Sibiu).
Sus In jos
Saruman
V.I.P Member
V.I.P Member
Saruman


Numarul mesajelor : 144
Varsta : 35
Localizare : Bulgaria/Gabrovo
Reputatie : 5223
Data de inscriere : 09/01/2011

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeLun 14 Sept 2020, 15:40

Does somebody knows something about the new pair trains Chisinau - Ungeni (train runs daily)?

833Щ CHISINAU - 20:29 - UNGHENI - 23:26
830Щ UNGHENI - 16:02 - CHISINAU - 18:59
Sus In jos
http://trainspotters.tk
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3636
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeDum 04 Oct 2020, 23:52

Saruman a scris:
Does somebody knows something about the new pair trains Chisinau - Ungeni (train runs daily)?

833Щ CHISINAU - 20:29 - UNGHENI - 23:26
830Щ UNGHENI - 16:02 - CHISINAU - 18:59

ЧМЭ3 + 1 vagon
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13105
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeLun 05 Oct 2020, 20:54

Veaceslav_MD a scris:
ЧМЭ3 + 1 vagon

Cu ce fel de vagon?

A, si cum a trecut CFM de sezonul estival, ca ziceai ca au probleme cu AM-urile? Ceva incidente, anulari pentru Chisinau - Odesa - Chisinau?
Sus In jos
Veaceslav_MD

Veaceslav_MD


Numarul mesajelor : 240
Localizare : CFM
Reputatie : 3636
Data de inscriere : 09/08/2015

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeLun 05 Oct 2020, 21:02

Adirmvl a scris:
Veaceslav_MD a scris:
ЧМЭ3 + 1 vagon

Cu ce fel de vagon?

A, si cum a trecut CFM de sezonul estival, ca ziceai ca au probleme cu AM-urile? Ceva incidente, anulari pentru Chisinau - Odesa - Chisinau?

Nu circulă nici un tren internațional din martie ..

Un vagon verde plațkart, ca de obicei
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13105
Data de inscriere : 06/04/2012

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeLun 05 Oct 2020, 22:00

A, mda... Uitasem de problemele din cauza covidului.

E ciudat ca si asa, cu AM-uri disponibile (de la trenurile de Odesa si de Iasi), e compus din locomotiva si vagon trenul.

Multumesc pentru raspunsul promt (ca de obicei)!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeMar 06 Oct 2020, 09:16

Câte automotoare modernizate mai circulă?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24333
Data de inscriere : 05/10/2010

CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitimeMar 06 Oct 2020, 09:19

Dr2005 a scris:
Câte automotoare modernizate mai circulă?

Parca 3
Sus In jos
Continut sponsorizat





CFM-Moldova - Pagina 35 Empty
MesajSubiect: Re: CFM-Moldova   CFM-Moldova - Pagina 35 Icon_minitime

Sus In jos
 
CFM-Moldova
Sus 
Pagina 35 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 51 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» CFM-Moldova
» Moldova-Ucraina-Ungaria
» Impresii din Republica Moldova 12-20 iunie 2017
» Stiri internationale
» Singurul troleibuz satesc din Europa a circulat in Republica Moldova!

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-
Mergi direct la: