|
| Revista presei | |
|
+4692Dragos cristi ar TVlad marius_catalin84 didinul bobi mtk DAS 2011 cfr500 NIKU24 bubu Costin.B Norbi cristi CFR c o r v i n riciu MariusM get. cardinal TER200 sp59 alliens Amiralul ldh80 aris86 alinx3330 AndreiCFRbv daniel_c ciprian71 ets2oltromânia raulberian kristi kkk Adirmvl Katalyn marius664 AeroX Cipri Andrei Neculai Vitosa IonutCFR2009 alexmorph3us Rarau dan tm Luna Nesebar Dr2005 Adrian78 50 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier Iun 05, 2019 11:32 am | |
| - marius664 a scris:
Daa, si cati calatori raman pe peron ca numai sunt locuri...sau cati calatoresc in picioare.CFR Calatori mai are nevoie de vreo 350 de vagoane pentru a onora toate cerintele de transport.Ca sunt aberatii de loco+1 VAG, acolo unde trebuie sa fie o rama iar vagonul dus pe alta ruta, e alta mancare de peste, dar sa spui ca vor disparea din trenuri ca nu sunt calatori este o aberatie.Stai sa vezi ca incepe show-ul de saptamana viitoare, cand intra sezonierele...Sa vezi atunci trenuri cu 2 vagoane si calatori de 4... Da, raman la peron sau calatoresc in picioare pe cateva rute, dar nu sunt majoritare rutele alea. Da, vor disparea trenuri din lipsa de calatori cum au si facut-o deja pe unele rute, spre exemplu Rosiori - Costesti. Iar Berzovia - Oravita are doar un tren pe zi. Si cate trenuri or mai fi cu grad de ocupare sub 30%. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier Iun 05, 2019 12:50 pm | |
| - razvan - trenuri a scris:
- https://clubferoviar.ro/linia-ferata-cu-ecartament-european/
Cu bani de la Uniunea Europeană sau bănci poate se va construi această linie foarte necesară. Visez să existe trenuri directe cu vagoane românești de la Chișinău la Timișoara Nord, Constanța, Brașov, Budapesta și sigur București Nord. Dacă voi fi singur, voi merge de la un capăt la altul sa ma bucur de România Mare.
De cand se tot discuta de o linie cu ecartament normal de la Ungheni la Chisinau a curs multa apa pe Prut! In lipsa unor masuri concrete (macar pentru inceput intocmirea studiului de fezabilitate pentru o astfel de linie) intalnirea dintre Viorica Dancila si Pavel Filip s-a rezumat la vorbe, asa ca sa mai "bifam" pe agenda o intalnire! Ca sa discutam pe lucruri concrete, ce ar trebui sa faca autoritatile de la Bucuresti si cele de la Chisinau: a. Autoritatile de la Bucuresti: -Intocmirea tuturor documentelor si a formalitatilor cerute de UE (Comisia europeana), inclusiv studiu de fezabilitate si eventuale expropieri de terenuri necesare, studiu de mediu, etc, privind obiectivul de investitii ( care poate fi finantat din fonduri europene) - Modernizarea si reabilitarea caii ferate Iasi- Nicolina- Ungheni si a proiectului tehnic pentru acest obiectiv, proiect tehnic care sa include: modernizarea si schimbarea in totalitate a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe linia Iasi- Nicolina- Ungheni, pentru asigurarea unei VS de 100- 120 km/h, dublarea liniei intre Nicolina- Socola- Ungheni, electrificarea liniei intre Socola- Ungheni, reconstructia separata a firului de ecartament larg intre Socola- Ungheni, echiparea cu instalatii CE a statiilor Iasi, Nicolina, Socola Grupa A, Socola, HM Holboca, Cristesti-Jijia si HM Ungheni-Prut si realizarea a 3 noi poduri feroviare la Ungheni. Se poate estima costul acestor lucrari. Oricum, tronsonul Iasi- Nicolina- Ungheni face parte dintr-un coridor pan-European de transport feroviar- deci poate fi finantat din fonduri europene. Solutia tehnica pentru reabilitarea/modernizarea liniei Iasi- Nicolina- Ungheni se va adopta probabil cand se va intocmi proiectul tehnic pentru reconstructia/modernizarea liniei Ramificatie Ploiesti Triaj- Ploiesti Sud- Bacau- Pascani- Iasi- Nicolina- Ungheni. Oricum, sper ca atunci cand se va intocmi acel proiect tehnic, se vor include si modernizarile pe care le-am amintit mai sus pentru tronsonul Iasi- Nicolina- Ungheni. -Modificarea "Master planului de transporturi", in sensul includerii in acesta, ca lucrari prioritare, si a reabilitarii/modernizarii si a celorlalte linii de cale ferate care asigura sau ar putea asigura legatura cu Republica Moldova (reabilitarea/modernizarea liniilor Crasna- Husi, Zorleni- Falciu- Prut II, Galati Calatori- Giurgiulesti si constructia unei linii noi de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita- Ghidighici- Chisinau). Din punct de vedere legal, cei care au dreptul si autoritatea de a modifica "Master planul de transport" in acest sens sunt : primul ministru, ministrul transporturilor. Nu stiu daca pentru asta este necesar si votul parlamentului. Asadar este vorba in esenta de o decizie politica care trebuie asumata. b. Autoritatile de la Chisinau -Intocmirea tuturor documentelor si studiilor necesare -Realizarea demersurilor oficiale necesare pentru obtinerea finantarii din partea UE (in functie de ce posibilitati ofere UE Republicii Moldova, in calitate de stat care doreste in viitor sa adere la UE). |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier Iun 05, 2019 7:58 pm | |
| - Luna a scris:
Da, raman la peron sau calatoresc in picioare pe cateva rute, dar nu sunt majoritare rutele alea. Da, vor disparea trenuri din lipsa de calatori cum au si facut-o deja pe unele rute, spre exemplu Rosiori - Costesti. Iar Berzovia - Oravita are doar un tren pe zi. Si cate trenuri or mai fi cu grad de ocupare sub 30%. Sunt bilete fara loc vandute Bucuresti-Craiova sau Drobeta-Timisoara si tu imi spui de rute de 30 km care au fost la privati.Biletele fara loc vandute sunt in continua crestere, CFR Calatori are nevoie de vagoane nu de trenuri anulate.Nici macar numai au de unde disparea, poate sa inchida toate secundarele, dar si aici pe portiuni sunt depasiti...Nu vrei sa stii cati oameni circula in Malaxa de la Peret la Rosiori... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier Iun 05, 2019 10:35 pm | |
| Sunt bilete fără loc Bucureşti - Craiova sau Drobeta - Timisoara pentru că CFR Călători insistă să ţină rezervarea obligatorie indiferent de distanţă. Deci dacă înaintea ta vin 100 de oameni şi iau bilet până la Roşiori Nord, de pildă, tu care vrei la Craiova s-ar putea să nu mai găseşti niciun loc. Şi cum casiera nu stă să îţi spună dacă mai sunt locuri pe anumite bucăţi, s-ar putea ca de la Roşiori la Craiova să urce alţii pe locurile care se eliberează. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 12:19 am | |
| Pai si in logica ta ar trebui ca cei pe distante mai lungi sa aibe prioritate zici?!? Pai atunci nu vor mai calatori in picioare cei de la Bucuresti la Craiova ci cei pana la Rosiori ori Caracal.Pai e acelasi drac, adica tot n-au loc toti in tren...Stiu ca in 2017 CFR Calatori a vandut peste 700.000-da zerourile sunt bine- de bilete fara loc.Sunt curios cate au fost anul trecut, poate ne ajuti tu daca vrei sa urci cateva etaje ...Cifra este enorma, dupa parerea mea, in conditiile in care cererea a fost mai mare, dar nu pot vinde peste capacitatea vagonului decat maxim 20%...Deci cca 1 mil de calatori n-au avut loc in tren... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 9:02 am | |
| Nicăieri în lume nu au toţi loc pe scaun, până şi la ICE am văzut oameni în picioare. Regimul de rezervare nu ar trebui să existe pe distanţe scurte şi medii, România e ultima ţară din UE cu rezervări obligatorii în trafic intern, nici măcar la bulgari nu e rezervarea obligatorie decât la vreo 4 trenuri. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 2:59 pm | |
| Uite 1766 a plecat acum 10 minute. În gara erau calatori la 72 pentru Arad. Cum 72 urmeaza sa soseasca întîrziat calatorii au vrut sa profite si sa ia bilet la 1766 dar nu se mai pot da. Pai nu e o prostie? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 4:58 pm | |
| - marius664 a scris:
Sunt bilete fara loc vandute Bucuresti-Craiova sau Drobeta-Timisoara si tu imi spui de rute de 30 km care au fost la privati.Biletele fara loc vandute sunt in continua crestere, CFR Calatori are nevoie de vagoane nu de trenuri anulate.Nici macar numai au de unde disparea, poate sa inchida toate secundarele, dar si aici pe portiuni sunt depasiti...Nu vrei sa stii cati oameni circula in Malaxa de la Peret la Rosiori... Rutele alea de care zici tu sunt unele din randul celor care au cerere, alea clar nu vor disparea. Vrei sa ramana doar alea? Pai e simplu anulezi 50-70 de trenuri regio si pui vagoane pe rutele alea, ti s-ar parea normal asa ceva? Si in plus odata ce te referi la bilete vandute fara loc te referi la interregio, dar din totalul trenurilor aflate in circulatie cele cu regim de rezervare a locurilor sunt doar cam 25%, din 1200 de trenuri cate are cfr cam 900-950 sunt regio. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 6:03 pm | |
| Am dat un exemplu cu rutele alea...bilete fara loc sunt si intre Iasi-Bucuresti, sau Vatra Dornei-Suceava.Ideea era ca 700.000 de bilete fara loc vandute este mult, in conditiile in care cererea de transport este in continua crestere, iar multi nici nu apar in statistici-fie s-a suit in tren pe barba lor si au mers cu nasul, fie au fost refuzati ca era vagonul la aia 15% peste...Tu ziceai ca vor disparea trenuri ca nu sunt pline, insa nu prea se mai poate anula ceva...au anulat trenurile care trebuiau anulate.Aaa ca se vor retrage de pe sectii gen Oravita sau Turnu Magurele e altceva,, iar acolo au potential dar mersul este prost facut |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 6:15 pm | |
| Vezi tu, pe scurt situatia e asa: unele trenuri au cerere mare, altele prea mica. Daca cererea este in crestere trebuie satisfacuta, un manager adevarat ar face tot posibilul sa incaseze cat mai mult, deci sa suplimenteze/aiba cu ce suplimenta trenurile care e necesar sa fie suplimentate, nu sa mearga lumea in picioare, sa ramana jos ori sa mearga fara bilet. Iar cele ce cara aer: incercari de redresare (schimbat orar, rang, oferte), daca esueaza anulate, cu parere de rau. Desi cererea e in crestere, nr de vagoane e mic la multe trenuri comparat chiar cu perioada 2010-2012, normal ca nu mai e loc pentru toata lumea. Ce o sa fie cand ies din serviciu si 20-54/55-urile nu stiu, au de gand sa puna ceva in loc? Adica sa faca revizii la timp. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 8:53 pm | |
| Ce ziceți de planurile astea? Și pe alta parte aud că Dg vrea anulari de trenuri...
Valentin Dorobanțu: automotoare noi și mai multe vagoane cu aer condiționat și WI FI la CFR Călători În curând vom vedea mai multe vagoane modernizate dotate cu aer condiționat și WI FI la CFR Călători, a declarat pentru Club Feroviar directorul general Valentin Dorobanțu.
Adrian Bărbulescu
WI FI la CFR Călători Valentin Dorobanțu la CFR Călători
Operatorul feroviar de stat a încheiat acorduri cadru și sunt în derulare contracte subsecvente pentru modernizarea de vagoane.
Potrivit acestor acorduri încheiate pe o durată de un an și jumătate (36 de luni) cu companii specializate din România, vor fi modernizate minimum 22 și maximum 205 vagoane. În plus, urmează să mai fie semnat un acord pentru modernizarea a minimum două și maximum 50 de vagoane din parcul CFR Călători.
”Vagoanele vor fi dotate cu instalație de climatizare, internet WI FI, scaune moderne și ergonomice, toalete ecologice, ecrane de informare a pasagerilor și uși automate. Unele dintre ele vor fi transformate în vagoane salon, fără compartimente, și vor fi prevăzute și spații pentru transportul bicicletelor și al schiurilor”, a declarat Valentin Dorobanțu.
Vagoane cu WI FI la CFR Călători și locomotive modernizate El a precizat că pentru cele 36 de luni a asigurat capacitatea maximă de vagoane care pot fi supuse procesului de modernizare, iar acum totul depinde de alocările bugetare pentru anul în curs și pentru 2020. Valoare estimată în medie a modernizării unui vagon este de 500.000 de euro.
Pe de altă parte, CFR Călători a încheiat și un acord cadru și contracte subsecvente pentru modernizarea locomotivelor electrice din parcul societății. Acordul prevede, printre altele, montarea de echipamente electronice de bord, de comandă și control.
În altă ordine de idei, automotoarele Desiro (cunoscute sub denumirea de ”Săgeata Albastră”) au intrat într-un amplu program de reparații. ”În cursul acestui an am vrea să finalizăm redparațiile integrale de tip R8 și F7 – revizie generală, respectiv reparație capitală – la Desiro. Acest target se va atinge în funcție de capabilitatea tehnică a furnizorului”, a mai spus Valentin Dorobanțu.
Achiziție de automotoare Diesel și electrice În paralel, conducerea CFR Călători vrea să cumpere și automotoare Diesel și electrice. ”În perioada imediat următoare vom invita toți furnizorii de material rulant pentru acțiunea publică de consultarea a pieței, tehnică și economică, pentru cumpărarea de automotoare diesel noi și de rame electrice de construcție nouă”, a mai declarat Dorobanțu pentru Club Feroviar.
În plus, se intenționează introducerea unui sistem de tip pus&pull (automotor la care este cuplată o locomotivă), ceea ce va reduce foarte mult activitatea de manevră a trenurilor în gări. Potrivit directorului CFR Călători, acest sistem nu a mai fost făcut niciodată în România, cu tehnologie autohtonă. Pe de altă parte, se va investi și în upgradarea sistemului informatic de vânzare a biletelor Xsell, introdus în 1999.
Reducerea duratei călătoriei și uniforme pentru toți ceferiștii CFR Călători a făcut apel la Autoritatea Feroviară Română (AFER) pentru o modificare a prevederilor de instrucție feroviară și punerea lor în concordanță cu reglementările europene.
Este vorba de mărirea intervalului la care se fac reviziile tehnice intermediare și reviziile tehnice în trafic la vagoane. ”În acest fel se poate reduce durata călătoriei. De exemplu, în prezent trenul București – Suceava are revizie tehnică în tranzit la Bacău, unde staționează zece minute. Prin eliminarea acesteia, timpul de staționare se poate reduce la doar două minute”, a explicat Valentin Dorobanțu.
În altă ordine de idei, tot personalul CFR Călători va avea uniforme noi, pe care le vor primi gratuit. ”Astfel se va face un rebranding și o îmbunătățire a imaginii”, spune Valentin Dorobanțu.
Mai sunt doar trei vagoane restaurant O activitate care ”scârțâie” rău la CFR Călători este cea a alimentației publice. De câțiva ani, societatea mai operează doar trei vagoane restaurant.
”Vânzările la vagon restaurant au cunoscut o prăbușire agresivă după interzicerea fumatului, în 2006. Cele trei vagoane rămase sunt atașate la trenurile internaționale Ister și Dacia. Pe rutile unde există cerere, introducem vagoane de tip AR și BR (de clasa 1, respective clasa a doua – n.red.) cu sector de alimentație publică la mijloc”, a spus directorul CFR Călători.
O veste bună, după cea cu WI FI la CFR Călători, este și aceea că pasagerii ăși pot cumpăra din nou apă, sucuri și bere de la însoțitorii vagoanelor de dormit și cușetă, care au fost dotați cu case de marcat fiscal.
Actualizat zilnic de editorii nostri, clubferoviar.ro
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 10:02 pm | |
| |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 11:08 pm | |
| Cred ca lui Smart ii cam fuge scaunul de sub picioare si anunta realizari marete ca Dragnea in ultimele zile de mandat ma mir cum de nu a pomenit nimic de TGV Foarte interesant modernizare de vagon cu 500000 de euro cand 21-87 alea economice au fost 570000 euro noi si apte 160 nu m-ar mira ca 500000 de euro sa fie modernizarile 20+68 Sa ii propunem DG un pushpull cu 2 etajate Skoda si Vectron Dualmode ar merge Timisoara Iasi la 1833/1834 |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 11:22 pm | |
| Dar a uitat Malaxele. Chiar deunazi a pus Petre IFTE o poza cu una in drum spre Cîmpina. O fi minim una? Sau pe ele nu le numara? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi Iun 06, 2019 11:23 pm | |
| - dan tm a scris:
- Dar a uitat Malaxele. Chiar deunazi a pus Petre IFTE o poza cu una in drum spre Cîmpina.
O fi minim una? Sau pe ele nu le numara? Probabil intra si alea acolo dar wifi le pune? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |