Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 17:07
Șeful de tren știe în secunda doi de ce se oprește trenul mai ales că toți au stații RTF dar multi de frica nu vor sa.informeze călătorii.Iti dau un exemplu pățit de.mine cu 1844 când circula care avea 100 de.min întârziere din cauza vagon cu osia blocat și scos afara la Săvârșin dar în gara Deva se anunță că are 45 de min apoi 60 de.min și după nu au mai anunțat nimic.. Mai multa transparență nu ar strica la CFR Călători ar mai trebui făcute niste cursuri de training că sunt la.pamant
Peter Fodor
Numarul mesajelor : 205 Varsta : 45 Reputatie : 3378 Data de inscriere : 22/03/2016
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 18:26
Adrian78 a scris:
... As adauga la asta completa lipsa de planuri si proceduri pentru asemenea evenimente. Autobuze, apa, sandvisuri…
Asta era, domnule, nu le-a dat de mancare cand erau aproape ajunsi la destinatie ! O ard pe Facebook cu harneala asta că cica in privat e altfel, ”afară” e altfel, nu ca la statul acesta incompetent dar le crapă buza după un un sandviș și o apă, așteaptă pomană de la același stat. De parcă n-au băgat destul în ei toată noptea la masa de revelion la Sinaia sau pe unde au fost. Nu a mai mâncat și gura lor un sandviș de la CFR. În altă ordine de idei, de unde ar putea să știe șeful de tren cu exactitate (că aste se pretinde de fapt) când va fi în stare Grup Feroviar Român să-și miște conserva aia arsă de pe linie ?
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6765 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 18:41
Asta cu apa si mancarea...in mintea unora doar pocnesc din degete angajatii CFR si le aduc la Cuca Macaii tot ce vor...dar cand sunt intr-o gara mare sau aproape de casa au mari pretentii sa li se faca si masaj. Si alea cu reducere de 50% ceva.
Cat despre sefi de tren/conductori, ar trebui sa poata fi pregatiti psihologic mai bine. Dar si sa existe instruire. Sa se faca acea "scoala de stewardese". Parca asa promitea dl Costescu prin 2020. Un conductor trebuie sa explice scurt si la obiect: ce se intampla si din ce cauza, in ce statie se afla calatorii (unii nici atat nu stiu, mai ales daca e si noapte), normal ca nu poate anticipa nasul intarzierea, dar in unele cazuri poate oferi anumite informatii, poate solicita sa se astepte trenul intarziat la legatura si cate si mai cate. De multe ori nu se intampla un minim esential, de asta lumea fuge de tren. Unii au mers candva, au dat peste o situatie din asta si au zis ca nu le mai trebuie si altadata.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 22:05
De ce în alte țări se poate și la noi nu? De ce atâta birocrație în legislația românească sau în punerea ei în practică?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 22:20
După cum am mai spus acolo contează călătorul.. Deci daca în jumătate de oră.nu se poate circula ori se face transbordare cu taxiuri și microbuze de 8 locuri ori se deviază trenul fara sa mai stea aia că mecanicul nu are.recunoastere că doară merge după livret și BAR..
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 22:42
Așa e, contează călătorul. Nu că aici unde căutăm tot felul de scuze și tot felul de chichițe doar doar să îl îndepărtăm de tren.
Păi am avut și noi secții pe care pe vremuri se devia circulația în caz de forță majoră, dar le-au închis parțial sau total, vezi 213 e una din ele. Dar ce ne mai mirăm acum când știm ce habarniști conduc calea ferată.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 23:02
Adrian78 a scris:
Șeful de tren știe în secunda doi de ce se oprește trenul mai ales că toți au stații RTF dar multi de frica nu vor sa.informeze călătorii.Iti dau un exemplu pățit de.mine cu 1844 când circula care avea 100 de.min întârziere din cauza vagon cu osia blocat și scos afara la Săvârșin dar în gara Deva se anunță că are 45 de min apoi 60 de.min și după nu au mai anunțat nimic.. Mai multa transparență nu ar strica la CFR Călători ar mai trebui făcute niste cursuri de training că sunt la.pamant
Staţia RTF nu e pentru bârfă între naş şi IDM. Apoi, chiar dacă se anunţă ,,a luat foc locomotiva X în staţia Y", IDM din staţia Z nu o să stea să întrebe din minut în minut pe colegul din staţia Y ce se întâmplă cu locomotiva X. I se spune că e blocat şi aşteaptă avizul de acolo că s-a eliberat linia şi poate da drumul la trenuri. Alte detalii nu au de ce să fie aduse la cunoştinţa IDM din staţia Z, cu atât mai puţin la cunoştinţa călătorilor (99% din ei oricum nu ştiu ce e un generator principal sau un transformator principal şi probabil vreo 95% din ei nu fac diferenţa nici între DA şi EA)... alea sunt informaţii pentru AGIFER, pe care cine chiar e pasionat de subiect le poate citi în raportul de investigare.
Vitosa a scris:
De ce în alte țări se poate și la noi nu? De ce atâta birocrație în legislația românească sau în punerea ei în practică?
Eşti tu sigur că se poate peste tot? Eu sunt convins că se poate doar la trenurile de scurt parcurs, dar asta nu pentru că DB sau SNCB ar avea autobuze proprii, ci pentru că reţelele de transport suburban cu autobuzul sunt foarte dezvoltate. Dacă crapă un tren R, e simplu să opreşti nişte autobuze care oricum fac curse regulate pe acolo şi să îi preia pe călătorii ăia 10 - 20 - 30 km până la destinaţie sau până la altă gară de unde sunt mutaţi la loc în tren. Dar asta înseamnă un protocol cu firma de autobuze sau cu autoritatea de transport; de regulă a doua variantă, caz în care autoritatea de transport oricum are CSP şi cu trenul şi cu autobuzele, deci e posibil ca mulţi călători oricum să aibă bilete/abonamente comune, deci nici nu e nevoie să se mai deconteze între ei operatorul feroviar cu cel auto sau de alt tip (metrou, altfel de tren, tramvai, troleu ş.a.). De exemplu mi s-a întâmplat în Germania să se oprească trenul cu vreo 30 km înainte de Berlin că au fost lucrări noaptea aia şi nu erau gata... toată lumea a fost trimisă la S-Bahn, care e tot operat de o filială DB, dar a făcut vreo 45 minute pe ăia 30 km (trenul R normal făcea vreo 20), că oprea din km în km. Credeţi că s-a plâns cineva că ajunge în Berlin cu 25 minute mai târziu? Nu, ne-am mutat cu toţii în S-Bahn (după vreo 100m pe jos între staţia de tren şi cea de S-Bahn) şi aia a fost. Evident, DB a aceptat la transport pe S-Bahn şi biletele care în mod normal nu erau valabile pe S-Bahn (FIP, bilete DB neintegrate, Interrail ş.a.), dar n-a stat nimeni să verifice câte bilete din astea au fost. Sau varianta 2, îţi anulează trenul direct din staţia de formare şi ghinion de neşansă, stai după următorul. Dacă trec 24h şi nu a venit niciun tren, primeşti banii înapoi. Ceva similar e şi la belgieni, dacă se blochează linia, te dai jos şi iei autobuzul de la DeLijn, TEC sau STIB (în funcţie de regiune) până la următoarea gară şi apoi alt tren. Ipotetic vorbind, ar însemna ca la noi dacă se strică un tren la Periş, să te duci cu autobuzul STB-ului până la Piaţa Presei şi, eventual, cu un 105 de acolo la Gara de Nord, în contul biletului de tren, apoi să se înţeleagă OTF cu STB pe bilete (de ex. şoferul să numere câţi călători sunt în situaţia asta şi să informeze dispeceratul mai departe). Dar mai mult decât protocoale cu transportatorii rutieri din zonă nu ai cum să faci, nu ţine nimeni autobuze pregătite pentru cazurile în care se blochează linia accidental.
Vitosa a scris:
Păi am avut și noi secții pe care pe vremuri se devia circulația în caz de forță majoră
În caz de forţă majoră şi locomotivă diesel disponibilă vrei să spui. Dar pentru Ploieşti - Bucureşti o astfel de deviere ar fi însemnat Ploieşti - Urziceni - Bucureşti, adică TUI la RC-CF + locomotivă diesel + trase + TUI în plus la CFR S.A. + motorină + ocolul prin Buciumeni că Baloteşti - Pajura e secţie cu capacitate saturată. Probabil dura vreo 4 ore cu totul, în cazul fericit (trasă fără încrucişări sau aşteptări), or în 2h s-a redeschis linia Brazi - Bucureşti. Altfel, dacă era ceva gen Cârcea, cu siguranţă se deviau trenurile prin Urziceni sau Târgovişte, deci erau asigurate variante pentru forţa majoră.
_________________ :TTT:
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 23:30
Eu nu am afirmat nimic despre incidentul de ieri sau despre cum ar fi trebuit procedat. Doar generalizam situația la nivel de țară.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 03 Ian 2022, 23:34
Nu au existat incidente identice (mă rog, cu excepţia Balotei ), implicit nu ai cum să generalizezi situaţia.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Mier 23 Feb 2022, 20:45
Gili Metani
Regionalul Constanta---Tulcea. Asa arata in anul 2022 singurul tren ce leaga municipiul Tulcea de un nod feroviar. Vagoane infecte, (2 bucati) fotolii rupte,mizerabile de iti vomiti matele, usile de intrare in tren care stau deschise in timpul deplasarii trenului, am incercat sa le închid dar fara succes, caldura canci în compartiment,peretii plin de jeg,usa compartimentului se deschide la cea mai mica franare a trenului, wc-ul eahhhh.. Cum dracu sa vina calatorii in asemenea conditii sa calatoreasca? Viteza de deplasare intre 5 km/ h si 50 km/h 180 km, acoperiti in 4 ore! In poza cu bezna este o gara. Mihail kogalniceanu,Zebil la fel. Fara un bec! La fel si Tulcea oras, statie finala.Nici macar un bec in gara...!!! Ce natie de sacali au condus tara asta in ultimii 30 de ani. Jeguri mari!!!
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 21 Mar 2022, 19:30
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Lun 21 Mar 2022, 20:58
Adirmvl eu ce zic de atât timp că 30-76 ar trebui downgradate sau făcute ceva vagoane cu PMR și locuri de biciclete și lăsate 3 compartimente și jumătate de salon dar cu alte scaune.Ca preturile la cls1 sunt preturi de avion dar condiții de 2 bani fata de CD PKP și MAV Mă mir cum de nu a zis nimic de praf și mizeria de pe geamuri Uite review la cls1 de la CD la aceași bani
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Mar 22 Mar 2022, 21:45
Da, stiu, mai ales cand prinzi vezi ca ai 22-76/96 la clasa a II-a. Am prins vreo 10 minute acum cateva lui la grupa de Cloogi a Daciei. Pai zgomot, intra frigul de la capete, in general vagonul era obosit. Desi mai inghesuit, 21-86-le in care am mers era mult peste.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (4) Mier 06 Apr 2022, 22:16
Jenant ce se întâmplă la CFR Călători.. Azi 2708 sa defectat la Băcia la 7 km de Simeria și a durat 2 ore sa remedieze defectul la EC129 un jaf ambulant..Deci la 7km de Simeria și nu ești în stare să aduci alta locomotiva mai bine pierd oamenii legătură din Petroșani că nu găsești un mecanic la ora aia.. Am mers la maxim taxi ZMK sa prin măcar pe 2088 de la Petroșani..Acolo alta surpriza biletul de la 14 lei sa făcut 19 lei.. In Petroșani am fost să îmi iau banii măcar pe bucata Calan-Petrosani sictirită aia de la casa a zis că nu se poate că trebuia să nu îmi de-a aia bilet la Călan și că trebuia să cer acolo bani înapoi..
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011