|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+75vlad237 CristianSM bobi laurentzu apmatei TER200 TVlad kristi kkk ravers75 florrinel Capsuneanu NicuS florin29sv bubu cristy79 vatmanul billy752-istu Cipri Andrei Neculai CRT AndiCFR AeroX florin94 costy_92 huiu_goe cfr500 aris86 IonutChircu IonutCFR2009 Andrey_tm Codrut1985 seby1998 qew00 get. sorinache96 Rarau Ciprian LanceR rich1974 @ndrey ldh80 cristi ar Vale_ntin sp59 didinul alex.barac.5 dan tm marius_catalin84 Elful AlexCFRB marius664 Norbi cardinal riciu mielutu zburator DUAL CristyanC Vitosa lapsanszkitamas johnsmoke 92Dragos Jhonyla ciprian71 ets2oltromânia Katalyn Luna Warrington Adirmvl alliens alex.alexus.tm Adrian78 Sabik alex1987 neluadi Dr2005 Nesebar 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 27 Iun 2017, 11:58 | |
| Pai si atunci macazele pe traverse din beton, montate pe reteaua CFR pe liniile reabilitate/modernizate, sa inteleg ca sunt importate ?
Din cate stiu, in Romania exista acum doi mari producatori de traverse din beton pentru calea ferata- si anume Metabet Pitesti si Prebet Aiud! Nici unul din acesti doi producatori nu realizeaza traverse speciale din beton, pentru aparate de cale ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 27 Iun 2017, 12:20 | |
| Legat de prizele din vagoanele de calatori!
-Sunt intradevar oameni care calatoresc cu trenul in interes de serviciu, si care pe durata calatoriei pot aveea nevoie de priza, pentru un laptop de exemplul, pe care fac anumite lucrari pentru serviciu.
-Insa, majoritatea calatorilor, care merg cu trenul, merg ori pentru deplasarea la locul de munca sau domiciliul, ori calatoresc in interes turistic, ori sunt elevi/studenti care vin in localitatile de domiciliul, etc. Acestia nu cred ca au nevoie de prize in vagoane (ca cineva vrea sa se uite neaparat sau sa posteze ceva pe Facebook cat calatoreste cu trenul, nu cred ca este un motiv serios).
Si daca tot a venit vorba de prize, ipotetic vorbind, daca si inainte de 1989 administratia CFR ar fi vrut sa doteze vagoanele de calatori pe care le aveea in parc atunci cu prize, tehnic vorbind, putea face acest lucru ?
Din cate stiu, inainte de 1989, la vagoanele de calatori construite noi in Romania sau importate dupa anul 1964, si anume seriile 19-40, 20-40, 20-57, 19-57, 20-47, 19-47, 21-47, 11-47, 20-50, 19-50, 26-26, rame TE, etc, energia electrica pentru iluminarea vagoanelor era furnizata de bateriile de acumulatori a vagoanelor (la 24 Vcc), bateriile care erau reincarcate in mers de generatorul electric montat pe boghiul vagoanelor.
Insa mai ales in anii 80, când calitatea bateriilor de acumulatori scazusera drastic, si nu mai erau inlocuite la timp, iluminarea vagoanelor de calatori in timpul stationarilor era destul de precara.
Pe de alte parte, dupa 1964, toate vagoanele de calatori construite noi in Romania ori importate, erau prevazute cu posibilitatea incalzirii electrice a acestora, de la cupla IT a locomotivelor electrice.
Insa aceasta cupla IT a locomotivelor electrice furniza curent electric la 1500 V, 50 Hz, alternativ monofazat!
Din cauza ca- cel putin din cate stiu- pe toate seriile de vagoane sus-amintite, nu exista convertizor static, curentul electric furnizat de cupla IT a locomotivelor electrice nu putea fi nici transformat, nici redresat, si putea fi folosit doar la tensiunea si intensitatea furnizata de locomotivele electrice, prin cupla IT. Din aceasta cauza, acel curent electric putea fi utilizat strict pentru incalzirea electrica a vagoanelor (de aceea, inainte de 1990, pe timpul verii, in cazul tractarii unui tren de calatori cu locomotiva electrica, cablul electric al primului vagon nu era conectat la cupla IT a locomotivei electrice ).
Totusi, pe unele din seriile de vagoane de calatori amintite mai sus, existau si alti cativa consumatori electrici, in afara de sistemele de iluminat si incalzire.
Cel putin in unele pliante de atunci, se spunea ca unele vagoane de calatori aveau un fel de sistem de ventilatie sau la toalete priza pentru aparatele automate de ras. Din ce surse se alimentau acesti consumatori electrici atunci ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 27 Iun 2017, 12:39 | |
| - ldh80 a scris:
- Pai si atunci macazele pe traverse din beton, montate pe reteaua CFR pe liniile reabilitate/modernizate, sa inteleg ca sunt importate ?
Din cate stiu, in Romania exista acum doi mari producatori de traverse din beton pentru calea ferata- si anume Metabet Pitesti si Prebet Aiud! Nici unul din acesti doi producatori nu realizeaza traverse speciale din beton, pentru aparate de cale ? Traversele pentru macaze se fac pe comandă specială! Nu ştiu dacă cei doi producători produc aşa ceva, bănuiesc că la comandă ar putea să producă. Firma care câştigă contractul de modernizare poate aduce macazuri şi din Congo, câtă vreme corespund specificaţiilor tehnice. - ldh80 a scris:
- Insa, majoritatea calatorilor, care merg cu trenul, merg ori pentru deplasarea la locul de munca sau domiciliul, ori calatoresc in interes turistic, ori sunt elevi/studenti care vin in localitatile de domiciliul, etc.
Acestia nu cred ca au nevoie de prize in vagoane (ca cineva vrea sa se uite neaparat sau sa posteze ceva pe Facebook cat calatoreste cu trenul, nu cred ca este un motiv serios). Crezi tu? Dacă tu încă plângi după vremea lui Ceauşescu, nu înseamnă că toţi gândesc la fel. Un 21-86 sau 21-76 are o priză la 2 locuri... sunt situaţii când nu găseşti niciun liberă în tot vagonul! - ldh80 a scris:
- Si daca tot a venit vorba de prize, ipotetic vorbind, daca si inainte de 1989 administratia CFR ar fi vrut sa doteze vagoanele de calatori pe care le aveea in parc atunci cu prize, tehnic vorbind, putea face acest lucru ?
Vagoanele apte de trafic internaţional conform normelor de atunci ale UIC aveau convertizor static, ca să poată fi alimentate şi la alte tensiuni. Acele surse aveau şi ieşiri de 110/220 V 50 Hz c.a., de aia aveau priză la baie şi în cabinele de VD. Însă puterea instalată era foarte mică, orice dispozitiv mai puternic ca un aparat de ras probabil ardea nişte siguranţe. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6913 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 27 Iun 2017, 13:05 | |
| - Dr2005 a scris:
Dacă ţie îţi plac condiţiile din anul 1995 (cu indulgenţă)... Cred că aş înnebuni să călătoresc mai mult de 1 oră în asemenea condiţii. La ce-mi trebuie să mă car cu kilograme întregi de maculatură după mine, când într-un telefon sau tabletă pot să îmi iau toată biblioteca cu mine?
Apropo de Belgia, la clasa I sunt prize la toate trenurile. La a 2a cel puţin pe IC-uri sunt prize. Acum depinde de fiecare, oricum lumea din ziua de azi e mult prea dependenta de telefon si alte gadgeduri...Eu unul nu suport sa citesc pe laptop sau telefon o carte sau revista, sunt satul de calculator la munca ori acasa .Iar o carte sau doua nu cantareste chiar asa mult. Sunt utile prizele in tren in secolul in care traim dar sunt probleme mult mai importante decat acestea in transportul nostru feroviar.Prefer sa nu fie prize si sa junga trenurile fara intarziere sau sa avem suficiente vagoane si curate.E mai important sa fie apa la WC decat priza in tren,nu? Bine aia cu abonament de 100 lei pe luna la telefon si closet in fundul curtii nu prea sunt de acord Am fost cu avionul acum 8 ani in Australia si am zburat aproape o zi ...si n-am murit fara priza sau telefon. Iar noi nu ne putem compara cu alta tara in ceea ce priveste transportul feroviar(exceptie facand Bulgaria, Albania si Moldova).M-as bucura sa depasim noi salariile si nivelul de trai din Belgia si sa nu avem prize la clasa 2.Dar cum asta nu se intampla, macar sa visam in continuare ca vom ajunge de la Satu Mare la Mangalia in ceva mai putin de 10 ore... Apropo cat timp face un tren in Belgia pe o distanta de 900 km???.Eu am fost indulgent si am facut un calcul la o viteza de 100 km/h, cred ca secolul in care traim permite sa am o pretentie mai mare in ceea ce priveste viteza de deplasare, asa cum am pretentia sa-mi pot incarca laptopul in tren... |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 27 Iun 2017, 14:02 | |
| O carte care să mă țină ocupat până la Cluj are cam 400 de pagini, și cum eu nu dau bani pe hardcovere, ediția simplă ar cântări cam 300 de grame. Îmi mai iau camera foto și telefonul, 2 l de apă și sunt mai mult decât mulțumit.
Sincer, prefer condițiile din 1995 când se mai punea preț pe comfortul pentru picioare și spate decât să stau înghesuit și chinuit într-un 20-83 în care nu ai nicio șansă să-ți mai dezmorțești spatele, picioarele etc. mai ales că trenul nu oprește mult decât la Iași.
Și nu în ultimul rând, poți admira peisajul de pe 502 care am înțeles că e minunat (nu știu, n-am fost niciodată acolo). Dacă mergeam Constanța - Brașov, să zicem, unde viteza nu scade sub 100 km/h decât după Predeal, aș fi preferat și eu saloane moderne, pentru că durata e scurtă, iar la 120-140 km/h geamul deschis e cam enervant...
Sub nicio formă însă nu sunt de acord cu compartimentate pe trenuri de sub 4-5 ore. Compartimentatele, câte mai avem, trebuie să meargă la trenul de noapte cu precădere. Pentru 4-5 ore și 20-83 e un vagon potrivit, nu mor după măsuța din 21-76 și spațiul mai mare pe care-l oferă. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 27 Iun 2017, 15:02 | |
| Eu unu nu concep sa merg in conditii din 90 fara clima si fara prize in ziua de azi. Clima e ceva normal si firesc in ziua de azi. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 27 Iun 2017, 17:51 | |
| La fel de normal mi se pare să ai și geamuri care se deschid ca variantă de rezervă! De atâtea ori am auzit de oameni care s-au copt în vagoane climatizate cu clima defectă, în care gemulețele alea de 5 mm nu fac față. Dacă ai prins combinația DA + 21-76 te-ai ars, ajungi cu 15 kg mai slab la destinație.
Eu unul nu mai concep să merg 10-12-14 ore în salon, indiferent că e zi sau noapte. Ajung terminat de spate la destinație. Spre Cluj nu am altă variantă decât 1745, dar aici nu e problematic că trenul e relativ gol și ocup 3 locuri ca să stau omenește în acvariu.
Am făcut tâmpenia să merg de la Alba la București cu 1836, la 20-83. Deși Dr2005 m-a avertizat că e jale am zis că nu poate fi așa rău... A fost foarte aiurea, 11 ore din care 4 cu trenul plin ochi (după Craiova nu am mai putut să-mi întind picioarele că s-a ocupat în fața mea), și după Videle nici măcar la budă nu mai puteam merge de aglomerație. Din fericire n-a întârziat decât 45 de minute, dacă băga ore întregi cum mai face uneori ajungeam handicapat acasă cred.
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 28 Iun 2017, 13:14 | |
| A plecat un Desiro de la Cluj Napoca la Iasi ca si garnitura goala G.
Cind merg asa dintr-o parte in alta a tarii au si sef de tren sau doar mecanicul? |
| | | ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4079 Data de inscriere : 15/06/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 28 Iun 2017, 20:54 | |
| Daca cumpar un bilet cfr online pentru data de 30/1 primesc reducerea aceea de bilet online? Si la cate zile se da(adica daca cumpar cu doua zile inainte mai am parte de reducere)? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 28 Iun 2017, 21:36 | |
| Reducerea pentru bilete online nu e conditionata de anticipatie, se poate cumula insa cu reducerea pentru anticipatie. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6454 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Vin 30 Iun 2017, 20:00 | |
| - dan tm a scris:
- A plecat un Desiro de la Cluj Napoca la Iasi ca si garnitura goala G.
Cind merg asa dintr-o parte in alta a tarii au si sef de tren sau doar mecanicul? Are si sef de tren ,e G -garnitura goala, nu L-locomotiva izolata . Peste asta se suprapune aplicare ord 310/1993 cond tr pe pante mari in sistem simplificat! |
| | | Vale_ntin
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 44 Localizare : Galati Reputatie : 4670 Data de inscriere : 11/08/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 01 Iul 2017, 03:15 | |
| Știe cineva dacă există vreo restricție pentru studenți pentru gratuitate 100%, gen repetat anul, sau la taxă. Eu din câte știu, este ca facultatea să fie acreditată. Posibil să fie o întrebare stupidă, dar am întâlnit un caz astăzi. Student care a repetat un an la Dunărea de Jos din Galați, repetent un an, trecut de la buget la taxă, cică nu i s-ar fi eliberat legitimația de călătorie de la facultate. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3791 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 01 Iul 2017, 03:38 | |
| - marius664 a scris:
- Apropo cat timp face un tren in Belgia pe o distanta de 900 km???
Belgia are vreo 30.000 kmp, e de vreo 7-8 ori mai mică decât România. Ca să faci 900 km cu trenul, plecând de la Bruxelles, ori ajungi în Scoția la Edinburgh (trecând prin Londra) ori ajungi pe la Linz, în Austria, trecând peste toată Germania de la vest la est |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6913 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 01 Iul 2017, 11:56 | |
| Stiu, dar era un exemplu la un exemplu , ca tot ne dadea Dragos exemple cu Belgia.Iar daca vrei sa faci 900 km cu trenul in Belgia poti sa-i faci , asa cum poti face 3000 km cu trenul in Romania... |
| | | Vale_ntin
Numarul mesajelor : 178 Varsta : 44 Localizare : Galati Reputatie : 4670 Data de inscriere : 11/08/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 01 Iul 2017, 12:27 | |
| - Vale_ntin a scris:
- Știe cineva dacă există vreo restricție pentru studenți pentru gratuitate 100%, gen repetat anul, sau la taxă. Eu din câte știu, este ca facultatea să fie acreditată. Posibil să fie o întrebare stupidă, dar am întâlnit un caz astăzi. Student care a repetat un an la Dunărea de Jos din Galați, repetent un an, trecut de la buget la taxă, cică nu i s-ar fi eliberat legitimația de călătorie de la facultate.
Știe cineva, sau au trecut amendamentele cum o să treacă legea penalilor, deja trecută tacit, că sunt în vacanță? HM? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |