Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+58
florin94
Vale_ntin
Norbi
mishu88
CristyanC
Balto
Jhonyla
Amiralul
IonutChircu
@ndrey
Warrington
bobi
DAS 2011
ldh80
AndreiCFRbv
AndiCFR
CristianSM
92Dragos
bubu
neluadi
alex.alexus.tm
IonutCFR2009
ets2oltromânia
Sabik
johnsmoke
LanceR
cristi CFR
cristy79
M.I.C.I.
apmatei
COSTACHE MIHAIL
crystynyca
riciu
Vitosa
lifetec
cristi ar
dan tm
19jimmy84
Rarau
Adirmvl
alliens
aris86
razvan - trenuri
TVlad
cfr500
saint
marius664
Luna
Katalyn
mielutu zburator
AeroX
cardinal
ciprian71
kristi kkk
Nesebar
laurentzu
Dr2005
Adrian78
62 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 36, 37, 38 ... 52 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 08:34

Problema este ca nu poti interzice concurenta.Daca Memento bus vrea licenta pentru Bucuresti - Arad si indeplineste toate conditiile legale,nu poate fi interzisa.Daca o cursa este facuta in 8 ore asta este, spaga lor.Vor vea pasageri in defavoarea trenului si punc.Ei nu vor disparea de pe piata decat atunci cand trenul va prinde viteza.Nu il poti oblica pe calator sa mearga cu IR.1621, 12 ore???Cand ma urc in tren si ajung in maxim 7 ore, atunci Memento bus se va gandi daca mai renteaza ruta respectiva si va ajunge la ideea ta sa faca acele curse locale de care pomenesti tu.
Vezi exemplu Bucuresti - Constanta, castigul lor este limitat, se parcurge in 3h15min. si au o singura cursa la 18.45.Daca am treaba la Constanta si vreau sa plec de dimineata, clar ma duc la tren.Nu-mi mai pasa mi ede confortul lor si sa mai dau si 10 euro.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 03/09/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 09:44

Problema se pune în termenii ”tren vs auto” doar la nivelul pasagerului.

La nivel de firmă de transport, într-o societate bazată pe libera concurență, aceeași firmă operează și autobuze / autocare, dar și trenuri. Așa sunt National Express, Arriva sau Stagecoach în UK.

Trenul funcționează la altă scară decât autocarul, e complet nerezonabil să transporți câte 1.500 - 2.000 de pasageri cu autocare pe distanțe de 400 - 500 de kilometri. Invers, e la fel de nerezonabil să transporți 30 de pasageri cu trenul pe aceiași 400 - 500 de kilometri. Asta e treabă de autocar.

În ambele cazuri, firma de transport va încerca să ofere cele mai bune combinații pentru ca pasagerul să nu meargă cu mașina personală. Iar când concurența e destul de mare, va și reuși. În România concurența între firme nu e destul de mare, iar guvernanții se străduiesc să o reducă și mai mult.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 10:02

Warrington a scris:
Problema se pune în termenii ”tren vs auto” doar la nivelul pasagerului.

La nivel de firmă de transport, într-o societate bazată pe libera concurență, aceeași firmă operează și autobuze / autocare, dar și trenuri. Așa sunt National Express, Arriva sau Stagecoach în UK.

Trenul funcționează la altă scară decât autocarul, e complet nerezonabil să transporți câte 1.500 - 2.000 de pasageri cu autocare pe distanțe de 400 - 500 de kilometri. Invers, e la fel de nerezonabil să transporți 30 de pasageri cu trenul pe aceiași 400 - 500 de kilometri. Asta e treabă de autocar.

În ambele cazuri, firma de transport va încerca să ofere cele mai bune combinații pentru ca pasagerul să nu meargă cu mașina personală. Iar când concurența e destul de mare, va și reuși. În România concurența între firme nu e destul de mare, iar guvernanții se străduiesc să o reducă și mai mult.
Pai bine dar CFR nu isi va inbunatatii transportul pasagerilor si cu mijloace alternative gen CFR Bus.
Nu e normal desigur dar situatia este creata de guvernele anterioare si desigur cel in exercitiu.Memento bus este creatia guvernelor ce au pastorit transportul in Romania.Exista intotdeauna cineva care va exploata slabiciunile CFR -ului si atunci apare concurenta ce sapa si mai mult la temelia transportului feroviar.
Saptamana trecuta am ales sa merg cu masina personala pana la Arad.Fara nici o exagerare am ajuns in 6 ore.Personal nu-mi convine sa merg 600km cu masina, este obositor ca sofer si m-a costat benzina 150 lei dus.Mai mult daca as fi mers cu CFR sau ATC.Insa diferenta s-a tradus in a economisii 6 ore de drum.
Sus In jos
aris86




Numarul mesajelor : 315
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3448
Data de inscriere : 26/04/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 10:46

Si cu trenul tot atat te costa. Pana la Arad am facut 7 si nu am ajuns obosit, in schimb sa merg 12 h cu trenul este extrem de plictisitor si nu ai cu ce sa iti omori timpul. Pana la Baia Mare, cu 7 masina faci circa 11h, dar cu trenul te uita sfintii, indiferent ce ar spune unii, timpii lungi ai trenului pe distante mari, goneste treptat calatorii.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 11:00

Cu trenul ma costa 100 lei.Dar sa merg singur cu masina este nerentabil.Nu am mers niciodata cu autocarul pana la Arad.Gasesc un mijloc de transport obositor pentru cei 600km.Dar aceste curse exista in urma problemelor de pe calea ferata.Desigur exista si acum curse Bucuresti - Brasov/Constanta.Treaba lor, daca au pasageri sa fie sanatosi.Eu am o experienta proasta vis-a-vis de transportul cu autocarul.Am parintii sotiei la Poienari de Arges, putin mai departe de cunoscutul popas de mititei de la Dealul Negru.Am fost nevoit de cateva ori sa merg cu autocarul pana acolo.Sunt plecari din autogara Militari.De luat bilet dus, nu este nici o problema, iti da pana la Ramnicu Valcea, cu toate ca eu cobor cu 40km mai innapoi.La intoarcere nici vorba sa mai opreasca sa te mai ia.Si nu vorbim ca nu ar avea locuri, ci doar din faptul ca ce nevoia mai au si de tine ca pasager?
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 03/09/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 11:37

ciprian71 a scris:
Exista intotdeauna cineva care va exploata slabiciunile CFR -ului si atunci apare concurenta ce sapa si mai mult la temelia transportului feroviar.

Nu-i dreptate-n lume ... Laughing
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4750
Data de inscriere : 19/07/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 11:41

Warrington a scris:
ciprian71 a scris:
Exista intotdeauna cineva care va exploata slabiciunile CFR -ului si atunci apare concurenta ce sapa si mai mult la temelia transportului feroviar.

Nu-i dreptate-n lume ... Laughing
Multumesc,asta este.Si eu lucrez in mediu privat si acolo unde gasesc slabiciunea din partea adversarului, atac si musc din felia de tort.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3790
Data de inscriere : 03/09/2016

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 12:43

Într-o țară ca România, tortul din transporturi (sumele pe care clienții ar fi dispuși să le plătească dacă ar avea un transport eficient și civilizat) e mult mai mare decât au impresia operatorii români de transport, indiferent de domeniu (rutier, feroviar sau aerian).

Exact aceiași operatori de transport care vor măsuri protecționiste sunt cei care calcă tortul în picioare, ca într-o cocină de porci.
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6912
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 13:25

ldh80 a scris:


Microbuzele nu au ce cauta in transportul public de persoane, pe trasee regulate.
Iar vii cu idei pe  care nici macar comunismul tau mult iubit nu le acceptau??? Unde naiba ai mai vazut tu in galaxia asta asa ceva? Orice produs care aduce  servicii rapide si de calitate este benefic pentru populatie, iar o populatie multumita este telul oricarui stat. Astfel numai pleaca nimeni in afara, daca e multumit in tara lui, iar timpul pe care-l pierde un cetatean roman cu deplasarile pe infrastuctura noastra este una din nemultumiri...
Iar pentru buna ta informare trenul inca are castig in fata autocarelor pe distante lungi chiar daca merge mai incet, insa pierde din ce in ce mai mult in fata avioanelor...Pe astea de ce nu le interzici????
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 14:01

marius664 a scris:
ldh80 a scris:


Microbuzele nu au ce cauta in transportul public de persoane, pe trasee regulate.
Iar vii cu idei pe  care nici macar comunismul tau mult iubit nu le acceptau??? Unde naiba ai mai vazut tu in galaxia asta asa ceva? Orice produs care aduce  servicii rapide si de calitate este benefic pentru populatie, iar o populatie multumita este telul oricarui stat. Astfel numai pleaca nimeni in afara, daca e multumit in tara lui, iar timpul pe care-l pierde un cetatean roman cu deplasarile pe infrastuctura noastra este una din nemultumiri...
Iar pentru buna ta informare trenul inca are castig in fata autocarelor pe distante lungi chiar daca merge mai incet, insa pierde din ce in ce mai mult in fata avioanelor...Pe astea de ce nu le interzici????


Un microbuz (duba) numai servicii de calitate nu poate aduce! Aceste microbuze- nu au ce cauta pe linii regulate de transport interurban (si urban) auto!


Cat priveste cum era inainte- va informez ca in 1989, parcul ITA Vaslui- autocoloana calatori Husi- numara numai autobuze interurbane, de tipurile: RD-111 , RDM-109-Montana , DAC-112-UDM  (varianta interurbana) si DAC-117-UD (3 bucati)(varianta interurbana).

Pentru comparatie, in 1989 pe traseul interurban Husi- Duda Coop (13 km) se calatorea cu spatiosul  RD-111  (sau uneori cu RDM-109-Montana), iar astazi se calatoreste in niste jafuri de microbuze!

 Deci daca vreti sa facem comparatii de genul asta, cred ca mult mai confortabila era calatoria in RD-111 decat in jafurile de microbuze de azi (unde stai inghesuit ca sardelele).
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 14:06

Warrington a scris:
ciprian71 a scris:
Exista intotdeauna cineva care va exploata slabiciunile CFR -ului si atunci apare concurenta ce sapa si mai mult la temelia transportului feroviar.

Nu-i dreptate-n lume ... Laughing

Sau poate slabiciunile sunt deliberat lasate acolo doar sa profite altii

Poate ne explica Dr2005 de ce Tarom prmeste bani de avioane noi si CFR Calatori nu are voie ca se considera ajutor de stat.Pai Tarom nu tot pe piata concurentiala opereaza?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 14:20

AUSTRIA: Czech open access operator RegioJet is to enter the Austrian passenger market with the launch of four daily Wien – Břeclav – Brno – Praha return services from the December 2017 timetable change. The inter-city services would have ‘the best prices on the market’, RegioJet said, with its onboard offering including hot drinks, internet access, newspapers and magazines.

The services are to be operated in partnership with Graz-based rail and bus company Graz-Köflacher Bahn, which RegioJet has also selected as its exclusive partner for the future development of other services in Austria.

Announcing its plans on April 27, RegioJet said Austria would become the company’s third ‘home market’, after the Czech Republic and Slovakia.

RegioJet’s existing train services carried around 8 million passengers in 2016, with a similar number on its road services which include bus routes from Wien airport to the Czech Republic and Slovakia.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeJoi 27 Apr 2017, 15:08

Luna a scris:
Eu sunt de acord cu memento bus, sa nu mai existe/fie necesare licente pentru transportul auto. Astfel sa dispara monopoluri si legea cererii si ofertei sa faca dreptate. Firmele care cred ca memento bus le fura clientii cu politica lor tarifara pot oricand si ele sa adopte acceasi politica tarifara fara probleme. La fel celor carora nu le convine ca le fura trenul clientii, mai ales daca e vorba de clienti studenti pot sa devina (si) operator de transport feroviar, e piata libera. Exista si destule sectii secundare pe care nu le vrea nimeni la licitatii, pot si sa ceara trase pe interoperabile, e loc din belsug si concurenta sa faca ca cei buni sa ramana.
Nu ar fi deloc bine să dispară licenţele... pentru că firmele s-ar concentra pe rutele cele mai solicitate, iar pe alea cu câţiva călători sau cu infrastructură proastă le-ar lăsa în aer. Şi aşa sunt destule trasee rutiere neacoperite (prin Apuseni, de ex., e jale).

ldh80 a scris:
Apoi, când se da o licenta de transport interurban auto de calatori, firmei respective ar trebui sa i se impuna sa aibă: numai autobuze interurbane noi, de mare capacitate (cu o capacitate similara cu cea pe care o aveea autobuzul interurban romanesc RD-111),
E tehnic şi financiar imposibil, nici prin afară nu te obligă să ai autobuze noi şi să încapă tot satul într-un autobuz. Sunt trasee pe care abia ocupi 10 locuri la o cursă, ce să faci acolo cu maşină de 54 locuri? În oferta tuturor producătorilor de autobuze există şi vehicule mai mici, tocmai pentru cazuri din astea.

ldh80 a scris:
Cat priveste cum era inainte- va informez ca in 1989, parcul ITA Vaslui- autocoloana calatori Husi- numara numai autobuze interurbane, de tipurile: RD-111 , RDM-109-Montana , DAC-112-UDM (varianta interurbana) si DAC-117-UD (3 bucati)(varianta interurbana).
Care erau aproape integral subvenţionate de stat, iar oamenii oricum nu aveau cu ce altceva să călătorească. Nu mai vorbesc de orar, o maşină dimineaţa, una la prânz şi una seara, dacă nu se strica pe drum din cauza lipsei pieselor. Modelul ăla de transport clar nu mai poate funcţiona în zilele noastre.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8366
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeSam 29 Apr 2017, 00:26

S-a dat drumul la circulatie :

https://www.dcnews.ro/ministrul-transporturilor-am-venit-am-vazut-am-promis-si-am-rezolvat_541307.html?

-----------------------


http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/de-ce-nu-mai-opreste-acceleratul-in-gara-pascani-raspunsul-ministerului--158515.html
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitimeSam 29 Apr 2017, 00:41

Eu am impresia ca pe anumite segmente oamenii s-au obisnuit sa naveteze cu acceleratele sau eventual sa comenteze daca un tren nu opreste.

E o ramasita a comunismului unde trenurile opreau in orice nod mai mare.

Aici e de-a dreptul de neconceput ca un tren poate circula pe distante lungi fara sa opreasca in orice halta.

Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 37 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 37 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 37 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 20 ... 36, 37, 38 ... 52 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: