|
| M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
+44Bebe cristi_tgv Vitosa t1972 Dr2005 Adrian78 razvan - trenuri Peter Fodor Laurentiu Ciobanu sun20 kasapis2007 Theijs DUAL AeroX MariusM Jeorje dan tm sp59 ravers75 spiderpc Katalyn TER200 cardinal alliens Nesebar bobi ciprian71 alinx3330 marius_catalin84 marius664 cristinat @ndrey laurentzu IonutCFR2009 sorin teoiasi riciu mielutu zburator Adirmvl neluadi cfr500 DAS 2011 ldh80 Andrey_tm 48 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Mier 16 Noi 2022, 12:24 | |
| De la noul mers de tren apar schimbari importante in circulatia trenurilor de calatori pe M600 sau raman acceleasi trenuri ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Vin 18 Noi 2022, 14:15 | |
| Cam cat ar costa dublarea a 87 km de linie (Grajduri- HM Rebricea, Buhaiesti- Vaslui- HM Munteni si Barlad- Tecuci Ram. Frunzeasca), echiparea cu BLA a 65 km de linie (Buhaiesti- Vaslui si HM Munteni- Crasna- HM Zorleni) si echiparea cu instalatie CED a HM Banca ?
Nu cred ca daca s-ar dori nu s-ar gasi bani in bugetul Ministerului Transporturilor sau al CFR-SA, pentru aceste lucrari!
Chiar si numai pentru traficul actual de calatori s-ar merita de facut aceste lucrari , ca sa nu mai stea trenurile de calatori la incrucisare prin HM Balteni, Vaslui , HM Munteni, HM Tutova, etc!
In plus, daca s-ar face aceste lucrari, s-ar putea introduce mai multe trenuri de calatori pe M600, unde exista potential pentru mai multe trenuri de calatori intre Iasi- Vaslui/Barlad ! |
| | | sun20
Numarul mesajelor : 22 Reputatie : 965 Data de inscriere : 24/04/2022
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 19 Noi 2022, 13:56 | |
| - Dr2005 a scris:
- sun20 a scris:
- Când are de gând CFR-ul să prelungească linia cu ecartament larg până în stația Nicolina?
Numai după ce ne cuceresc ruşii şi ne anexează. Altfel, linii largi nu poţi să construieşti în interiorul UE, iar fiind foarte aproape de frontieră e şi total contraindicat dpdv strategic. În perioada 15-17 noiembrie, în orașul Târgu Neamț, România, delegația Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a participat la Comisia feroviară de frontieră a Societăților Naţionale de Transport Feroviar din România și CFM.
În vederea unei mai bune cooperări feroviare dintre CFM și cele trei Societăți Naționale Feroviare CFR SA, CFR marfă, CFR călători, în cadrul ședințelor de lucru, părțile au convenit asupra unui plan de acțiune comun în domeniul dezvoltării infrastructurii feroviare pentru următorul an. În cele din urmă, s-a decis:
️Extinderea liniei cu ecartament- 1520 mm de la stația Socola până la stația Iași. Urmează a fi construită o linie suplimentară cu ecartament 1520 mm paralel cu linia existentă de la stația Ungheni Prut, până la stația Socola ( aproximativ 17,1 km) utilizată atât pentru transportul mărfurilor, cât și pentru transportul de călători. [...]sursa: https://www.facebook.com/cfm.md Sper să puteți implementa cu succes și cât mai repede acest proiect! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 19 Noi 2022, 14:24 | |
| În acelaşi timp, la Bucureşti, la întâlnirea la nivel de secretar de stat, s-a agreat prelungirea liniei de ecartament normal spre Chişinău... Însă văd că dl. Tofilat o ţine pe a lui. Eu pot să vă dau în scris că în niciun caz nu se poate construi această linie. _________________ :TTT:
|
| | | sun20
Numarul mesajelor : 22 Reputatie : 965 Data de inscriere : 24/04/2022
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 19 Noi 2022, 14:49 | |
| Sunt necesare ambele. Odată cu războiul, Europa dorește să extindă coridoarele de transport în Ucraina și Rep. Moldova (cel puțin în partea vestică a lor). Deci cred că va fi mai receptivă la accererarea birocrației.
Chiar dacă moldovenii sunt reticenți cu ecartamentul de 1435 mm, ar trebui să veniți în întâmpinarea lor dacă tot doresc linie largă până la Iași. Efortul e incomparabil mai mic pentru România. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 19 Noi 2022, 21:20 | |
| Dar de ce sînt moldovenii reticenti la ecartamentul normal de 1435, daca o tot ard cu integrarea europeana?
de ce sa ne facem noi cale larga daca ei vor integrare?
noi ca sa ne integram si in prezent trebuie sa be tot ,,armonizam" legislatia cu UE?
ei o lălăie cu integrarea dar trag tot catre rasarit.
prea ne tin de prosti ăia de peste Prut. |
| | | Peter Fodor
Numarul mesajelor : 205 Varsta : 45 Reputatie : 3376 Data de inscriere : 22/03/2016
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 19 Noi 2022, 22:34 | |
| - dan tm a scris:
- Dar de ce sînt moldovenii reticenti la ecartamentul normal de 1435, daca o tot ard cu integrarea europeana?
de ce sa ne facem noi cale larga daca ei vor integrare?
noi ca sa ne integram si in prezent trebuie sa be tot ,,armonizam" legislatia cu UE?
ei o lălăie cu integrarea dar trag tot catre rasarit.
prea ne tin de prosti ăia de peste Prut. Ai mare dreptate ! Săptămâna aceasta am fost la o conferință unde au participat colegi din Anglia, Belgia și Republica Moldova. Dezbaterile s-au purtat în limba engleză. Dintre toți participanții numai cei 5 moldoveni nu știau engleza, miciunul, au stat tot timpul cu căștile pe cap, ascultând traducerea. În schimb, în pauze au remarcat că aceștia vorbeau între ei în limba .............. rusă. Așa că, ce frați români, ce UE ..... ruski, tavarisci .... Am mai spus-o și o repet : populația Republicii Moldova este una majoritar înapoiată, cu convingeri comuniste și orientări vădit rusofile. ”Prietenia” lor cu ”frații” români este una pur interesată, mereu au ținut mâna întinsă către autoritățile de la București care dealungul timpului le-au tot dat una - alta (cetățenie, burse etc.). În rest, ei se uită către maica Rusia/URSS, n-au niciun chef de democrație sau economie de piață, mulți încă mai păstrează pe perete portretul lui Iosif Visaioronovici Stalin. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 19 Noi 2022, 23:07 | |
| Ar fi culmea prostiei ca Romania sa faca o linie larga pînă in gara Iasi pentru trenurile lor cînd in tara se inchid linii si se anuleaza trenuri. Pai gara Socola e tot în Iasi, mă mir ca nu le este rusine sa ceara linie. Dar au tupeu ca doar si - au gasit fraierii. |
| | | sun20
Numarul mesajelor : 22 Reputatie : 965 Data de inscriere : 24/04/2022
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Sam 19 Noi 2022, 23:15 | |
| Pe voi ardelenii/banățenii mereu vă fură moldovenii, zici că vă iau pâinea de la gură.
Auzi, culmea prostiei! Când trenul are circulație zilnică, cu două curse pe zi (de la circulație doar sâmbătă și duminică).
Evident că sunt reticenți: tot ce transportă CFM vine pe cale largă dinspre răsărit: petrol, minereu de fier, cereale etc. Pentru România e o nimica toată să facă 5-10 km de linie largă, peste Prut nu e așa simplu să bagi ecartament normal cât timp nu și-l schimbă nici ucrainienii. Ce să transporte pe ecartament normal? Tot ce vine dinspre vest se exportă prin porturile din România, doar n-o să treacă granița să exporte prin Giurgiulești. Partea de transport călători e oricum pierdere pentru CFM, ce justificare ar avea să investească și în infrastructură și în material rulant și să și piardă bani?!
România chiar are interes să aducă călători cu trenul la Aeroportul din Iași (apropo, CFM oferă transfer gratuit la aeroport) care se dezvoltă accelerat odată cu închidrea spațiului aerian din Ucraina și plecarea Wizz de la Chișinău. În momentul de față, Iași este și cel mai apropiat aeroport de Odesa și Kiev, în afară de Chișinău.
PS: vă faceți că nu vedeți cât cheltuiesc ungurii pentru diaspora lor. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 20 Noi 2022, 00:25 | |
| - Dr2005 a scris:
- În acelaşi timp, la Bucureşti, la întâlnirea la nivel de secretar de stat, s-a agreat prelungirea liniei de ecartament normal spre Chişinău...
Însă văd că dl. Tofilat o ţine pe a lui. Eu pot să vă dau în scris că în niciun caz nu se poate construi această linie. Ma bucur ca in sfarsit autoritatile din Republica Moldova s-au convins de necesitatea construirii unei linii de ecartament normal pana la Chisinau! Acuma ramane problema pe unde s-ar construi aceasta cale ferata, de ecartament normal, pana la Chisinau! Si aici ar fi: -Ori varianta care presupune transformarea liniei existente Ungheni- Chisinau din linie de ecartament larg in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg). Dar aceasta varianta are unele dezavantaje: -Terasamentul actual al liniei Ungheni- Chisinau nu cred ca permite viteze prea mari, nefiind intr-o stare foarte buna (la fel si podurile si podetele); -Mentine ocolul prin iasi; -O linie incalecata impune inimi de incalecare-descalecare la fiecare intrare-iesire din statii, ceea ce inseamna restrictii si limitari de viteza. -Sau o alta varianta (pentru constructia unei linii de ecartament normal pana la Chisinau) , pe care as propune-o, ar fi: -Refacerea/reconstructia liniei Crasna- Cretesti- fosta HM Podgoriile Husului- Husi pentru o viteza de 100 km/h de la Crasna la Cretesti (prin corectarea usoara a unor curbe se poate cred ridica VS intre Crasna si Cretesti de la 80 km/h, cat era in 1994, la 100 km/h) si pentru o VS de 40 km/h intre Cretesti- fosta HM Podgoriile Husului- Husi. -Constructia unei linii complet noi, de ecartament normal, pe un traseu cat mai drept posibil (prin traversarea perpendiculara a dealurilor dintre Husi si Chisinau), pentru o VS de 160 km/h, intre fosta HM Podgoriile Husului si statia Ghidighici, de langa Chisinau. -De la statia Ghidighici pana la statia Chisinau actuala linie de ecartament larg poate fi transformata in linie incalecata sau construit paralel un fir de ecartament normal (loc in teren exista) -Avantajele unei linii complet noi, de ecartament normal, pe un traseu cat mai drept posibil (traversand perpendicular dealurile dintre Husi si Chisinau), intre fosta HM Podgoriile Husului si statia Ghidighici, ar fi: scurtarea distantei pe calea ferata intre Bucuresti si Chisinau cu cca 100- 120 km (evitand ocolul prin Iasi), linie complet noua de ecartament normal proiecta si construita din start pentru VS de 160 km/h, lipsa inimilor de incalecare-descalecare la intrarea/iesirea din statii. -O astfel de cale ferata noua de ecartament normal intre fosta HM Podgoriile Husului (care ar trebui astfel reinfiintata ca si halta de miscare) si statia Ghidighici ar aveea urmatorul traseu: s-ar desprinde din capatul spre Husi al fostei HM Podgoriile Husului, ar face apoi o curba larga spre dreapta, ar trece pe la margine cartierului Corni, ar traversa drumul judetean Husi- Epureni- Duda- Arsura- Ghermanesti, ar trece pe la sud de satul Epureni, la nord de satele Valea Grecului si Soparleni, ar traversa DN 28, apoi ar ajunge intr-o statie de frontiera Albita CFR (care s-ar putea construi la nord si paralel de actuala vama rutiera Albita), apoi ar traversa raul Prut, ar trece pe la sud de satul Leuseni, la sud de satul Pervomaiscoe, la nord de Lapusna, la nord de satul Sipoteni si de satul Stolniceni, prin zona satului Malcoci, la est de satul Truseni si ar ajunge la statia Ghidighici. -In privinta celorlalte proiecte discutate si amintite: -S-ar dori reconstructia separata a firului de ecartament larg dintre HM Ungheni Prut si statia Socola ? Ideea nu este rea, deoarece in acest fel s-ar elimina inimile de incalecare/descalecare din statiile Socola, HM Holboca, Cristesti-Jijia si HM Ungheni-Prut si s-ar putea ridica VS dintre Socola si HM Ungheni Prut (pe firul de ecartament normal) de la 80 km/h la 100 sau 120 km/h. -In privinta transformarii liniei existente Socola- Nicolina- Iasi din linie de ecartament normal in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg) si deci a aducerii firului de ecartament larg pana in statia Iasi, acest lucru nu cred ca este tehnic posibil datorita macazurilor de la iesirea din statia Socola, din Socola Grupa A, din statia Nicolina si de la intrarea in statia Iasi si a lipsei spatiului in teren pentru un eventual fir separat de ecartament larg Socola- Nicolina- Iasi! Ce se poate face (pentru asigurarea unei legaturi mai bune intre statiile CFR Iasi si Socola), pentru calatori, este modificarea, de catre CTP Iasi, a traseului autobuzului urban 51, care sa circule pe traseul Gara Iasi- Gara Socola. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 20 Noi 2022, 01:12 | |
| - sun20 a scris:
- Evident că sunt reticenți: tot ce transportă CFM vine pe cale largă dinspre răsărit: petrol, minereu de fier, cereale etc. Pentru România e o nimica toată să facă 5-10 km de linie largă, peste Prut nu e așa simplu să bagi ecartament normal cât timp nu și-l schimbă nici ucrainienii.
Corect este venea, acum nu mai vine nimic. Şi nici în viitor nu o să mai vină mare lucru, industria Ucrainei a fost distrusă de rachetele ruseşti, zonele miniere au fost deja anexate de Rusia şi chiar dacă Ucraina îşi va recupera teritoriile, reconstrucţia ţării va dura zeci de ani. Aşa că perspectivele de export vor fi foarte reduse. - sun20 a scris:
- Ce să transporte pe ecartament normal? Tot ce vine dinspre vest se exportă prin porturile din România, doar n-o să treacă granița să exporte prin Giurgiulești.
Nu-i vorba de export, ci de import, că Republica Moldova are nevoie să importe mult. Iar din Rusia sau via Rusia nu o să mai vină nimic în următorii minim 10 ani. Într-adevăr, Ucraina tot tatonează terenul pentru nişte refacţii de linii largi, probabil Zelenski se visează lider regional şi doreşte Moldova în sfera lui de influenţă, ca piaţă de desfacere pentru mărfurile ucrainene neconforme normelor UE (mă rog, câte mărfuri or mai putea să exporte), dar perfect conforme GOST-urilor. Or asta nu ştiu cât îi va ajuta pe moldoveni. Pe când dacă Moldova ar avea linii de ecartament normal, atunci schimburile comerciale s-ar face mai mult cu România şi UE, decât cu Ucraina. - sun20 a scris:
- Partea de transport călători e oricum pierdere pentru CFM, ce justificare ar avea să investească și în infrastructură și în material rulant și să și piardă bani?!
E plină piaţa europeană de automotoare trase în conservare... DB şi SNCF au parcuri reci imense. Singurul motiv pentru care acele trenuri stau este că au azbest, iar dezmembrarea lor costă mai mult decât valoarea fierului vechi obţinut. Numai că în Republica Moldova nu e ilegal azbestul, deci se pot pune în circulaţie imediat dacă se doreşte. - ldh80 a scris:
- -Ori varianta care presupune transformarea liniei existente Ungheni- Chisinau din linie de ecartament larg in linie incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg). Dar aceasta varianta are unele dezavantaje:
-Terasamentul actual al liniei Ungheni- Chisinau nu cred ca permite viteze prea mari, nefiind intr-o stare foarte buna (la fel si podurile si podetele); -Mentine ocolul prin iasi; -O linie incalecata impune inimi de incalecare-descalecare la fiecare intrare-iesire din statii, ceea ce inseamna restrictii si limitari de viteza. Am înţeles că în anii '80 a existat o idee de dublare a liniei Ungheni - Chişinău, ocazie cu care, la refacţia de atunci liniei existente, toate rambleele şi terasamentele s-au făcut pentru linie dublă. Construcţia unui fir separat nu ar presupune închiderea traficului, pe când o linie încălecată va necesita întreruperi de circulaţie. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 20 Noi 2022, 08:47 | |
| - Dr2005 a scris:
- Moldova în sfera lui de influenţă, ca piaţă de desfacere pentru mărfurile ucrainene neconforme normelor UE (mă rog, câte mărfuri or mai putea să exporte), dar perfect conforme GOST-urilor. Or asta nu ştiu cât îi va ajuta pe moldoveni.
Ce conforme sunt alea UE... Numai E-uri si pesticide. Marfurile GOST sunt de 10 ori mai conforme cu sanatatea omenirii decat mizeriile produse in UE la care si noi am aderat ca nestiutorii ca sa nu zic altfel. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 20 Noi 2022, 15:31 | |
| Profilul, geometria si terasamentul caii ferate Ungheni- Chisinau nu cred ca permite o viteza mai mare de 100 km/h! In 1991, in fosta RSS Moldoveneasca, nu cred ca trenurile circulau cu viteze mai mari de 100 km/h! De altfel in 1991 trenurile internationale de calatori "Romania express" si "Danubius Express" parcurgeau distanta Ungheni- Chisinau (fara oprire) in cca 1 h si 45 minute, deci nici atunci nu mergeau cu mai mult de 100 km/h intre Ungheni si Chisinau!
Intradevar, terasamentul liniei Ungheni- Chisinau fusesera pregatit pentru dublarea liniei in anii 80 (reusindu-se dublarea unei scurte portiuni).
Asadar astazi daca s-ar construi un fir de ecartament normal (alaturi de firul de ecartament lrg existent) intre Ungheni si Chisinau, trenurile nu ar putea circula cu mai mult de 100 km/h, pe un eventual fir de ecartament normal, amplasat pe actualul traseu si terasament dintre Ungheni si Chisinau!
In schimb daca s-ar construi o linie complet noua de ecartament normal, proiectata din start pentru 160 km/h, pe un traseu cat mai drept posibil, strabatand perpendicular dealurile dintre Husi si Chisinau, ar fi de o calitate evident mai buna. Lungimea unui traseu aproape complet drept intre fosta HM Podgoriile Husului si statia Ghidighici ar fi de cca 70 km.
Insa este adevarat ca un astfel de traseu ar presupune cred mai multe tuneluri si viaducte si ar trebui facuta si o analiza geologica a stabilitatii solului pe un astfel de traseu! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 20 Noi 2022, 17:16 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Ce conforme sunt alea UE... Numai E-uri si pesticide. Marfurile GOST sunt de 10 ori mai conforme cu sanatatea omenirii decat mizeriile produse in UE la care si noi am aderat ca nestiutorii ca sa nu zic altfel.
Da, ce să zic, foarte bune pentru consumul uman sunt mărfurile GOST. De aia standardele GOST încă mai permit conductele de apă potabilă din azbociment. A, da, freonul interzis la noi de vreo 30 de ani a fost interzis în CSI abia în 2020. Apropo, vezi că în clasa ,,E"-urilor intră multe substanţe naturale, de exemplu sarea de lămâie. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni Dum 20 Noi 2022, 17:48 | |
| - sun20 a scris:
- Pe voi ardelenii/banățenii mereu vă fură moldovenii, zici că vă iau pâinea de la gură.
Auzi, culmea prostiei! Când trenul are circulație zilnică, cu două curse pe zi (de la circulație doar sâmbătă și duminică).
PS: vă faceți că nu vedeți cât cheltuiesc ungurii pentru diaspora lor. Vezi ca vorbim de moldovenii de dincolo nu de ai nostrii. Daca ar fi sa faca in partea noastra ceva investitii sa-i ridice din saracie DA. Dar pentru cei de dincolo nu. Au de venit la noi? sa-si transpuna trenurile, sa vina la Socola ca pina acolo avem linie. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
| |
| | | | M 600 : Faurei - Tecuci - Vaslui - Iasi - Ungheni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |