Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+84
ravers75
get.
sorinache96
didinul
ets2oltromânia
spiderpc
laur 133
alinx3330
@ndrey
baiazid
neluadi
daniel_c
TVlad
ttavi
aris86
nelucozac
kristi kkk
AeroX
Petre_IFTE
TonyGFR
Amiralul
Goanga
cristi ar
alinutz23
nenuandrei
CristyanC
cfr500
florin94
Norbi
Teodor
cristi CFR
Adisoft1991s
Balto
Mihay
lifetec
Andrey_tm
alliens
Semafor
tzifrea
rich1974
Luna
Adirmvl
Caspar
alex1987
92Dragos
DAS 2011
LanceR
sp59
DUAL
NicuS
Bobby_TM
vatmanul
Vale
alex.alexus.tm
marius664
bobi
alex.barac.5
apmatei
yeu1
dexter23
deconectat
riciu
bubu
Re6/6
Ony_x
Rarau
AndiCFR
DPS
Jurnal Feroviar
Vitosa
cristy79
mureseanu_976
Katalyn
cardinal
razvan - trenuri
19jimmy84
IonutChircu
dan tm
mielutu zburator
Dr2005
IonutCFR2009
ldh80
Adrian78
Nesebar
88 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 28 ... 52, 53, 54 ... 60 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeVin 15 Iul 2016, 21:32

Un bilet la Cluj cu TAROM pentru peste o lună e 40 euro... şi include mult mai multe decât cel de la Wizz.

Tu ai idee măcar câte taxe plăteşte autocarul ăla de 19 euro? Îţi spun eu: 2500 lei pe an rovinieta. ATÂT. La asta adaugi motorina, RCA-ul şi salariul şoferului. Dacă transportul auto ar fi fost taxat la costul real, nu ar fi putut avea bilete mai ieftine decât trenurile. Dar nu este, transportul auto este subvenţionat puternic.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22397
Data de inscriere : 06/12/2009

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeVin 15 Iul 2016, 22:44

Si ce iei foc? Pe cetatean il intereseaza sa fie ieftin apoi in Romania mersul cu autocarul a prins puternic la oameni fata de tren. Te oftici sau nu asta e adevarul.
Tu mereu trebuie sa comentezi Gica contra la orice. Subventioneaza transportul feroviar masiv, scade tarifele ca cele actuale sunt extrem de piperate, creste viteza de circulatie si atunci ai sa ai si calatori, pana atunci te oftici degeaba.
Ca fapt divers am o colega la munca care pleaca la mare in August, ghici, cu autocarul, e mult mai ieftin ca trenul si pretul conteaza! Wink

_________________
595423Revista presei - Pagina 53 Bdeem_8496_aRevista presei - Pagina 53 Bdeem_8496_aRevista presei - Pagina 53 Bdeem_8496_a
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3357
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8371
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 01:05

Kapпaтй a scris:

Ca fapt divers am o colega la munca care pleaca la mare in August, ghici, cu autocarul, e mult mai ieftin ca trenul si pretul conteaza! Wink


Dar este posibil ca durata sa fie de 4 ore cu autocarul Bucuresti - Constanta, datorita aglomeratiei de pe autostrada. Trenurile NU au intarzieri decat rar.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 02:36

Domeniul auto a fost întotdeauna favorizat.

Karpaty a scris:
Tu mereu trebuie sa comentezi Gica contra la orice. Subventioneaza transportul feroviar masiv, scade tarifele ca cele actuale sunt extrem de piperate, creste viteza de circulatie si atunci ai sa ai si calatori, pana atunci te oftici degeaba.
Tu ai o obsesie cu tarifele... nu înţelegi că operatorii de transport feroviar nu sunt agenţii de binefacere? Vrei bani mai mulţi... du-te şi fă o facultate şi caută-ţi alt loc de muncă.
Preţul călătoriei trebuie să acopere costurile călătoriei. Tarifele actuale şi aşa sunt foarte mici comparativ cu cheltuielile, în niciun caz nu trebuie reduse.
În schimb, statul ar trebui să se implice mai mult în reglementarea şi verificarea transportului rutier, precum şi în taxarea la valoarea reală a utilizării drumurilor publice. 2500 lei pe an pentru un autocar e extrem de puţin, valoarea asta ar trebui să fie de cel puţin 5 ori mai mare. Valabil şi pentru camioane de mare tonaj. Deci nu să oblige trenul să meargă în pierdere, ci să oblige rutierul să plătească costul real al utilizării drumului. Acest cost s-ar vedea în preţul biletelor, care nu ar mai putea concura cu cel al biletelor de tren.

Ia pune rovinieta 12.500 lei pe an pentru autobuz, pune radare fixe peste tot şi vitezograf pe atuobuz ca pe tren şi apoi verifică parcursul şi trânteşte câte o amendă pentru fiecare depăşire de viteză (inclusiv pentru că nu a circulat cu 30 km/h în dreptul trecerilor de pietoni pe drumurile neiluminate cu o bandă pe sens)... în 3 luni îţi spun eu că se lasă de meserie 3/4 din firmele de transport auto pe distanţe mari. Dacă reglementezi şi mai bine transportul regulat poţi scăpa şi de rechini ca MementoBus, care fac concurenţă neloială atât trenului, cât şi celorlalte autobuze licenţiate.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13107
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 02:43

Imi povestea un prieten acum cateva saptamani, copilot la Wizz, cat haos e la italieni.

Avion: Cerem permisiunea sa efectuam manevra X.
Turn: Asteptati, mai dati o tura.
Dupa cateva minute...
Avion: Permisiunea pentru manevra X, pentru aterizare...
Turn: A, da, sigur, puteti face manevra X pentru aterizare!

Daca la fel a fost si aici nu e de mirare ca a avut loc impactul.
Sus In jos
lifetec




Numarul mesajelor : 329
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4739
Data de inscriere : 01/11/2012

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 11:13

Doctore te cam inseli. Doar regiile care opereaza in orase primesc subventii.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 14:54

lifetec a scris:
Doctore te cam inseli. Doar regiile care opereaza in orase primesc subventii.

E subvenţionat indirect, prin taxe de drum ridicol de mici în raport cu uzura provocată drumurilor.
Să nu mai vorbesc de faptul că nu-ţi trebuie aproape niciun act ca să circului, vezi MementoBus. Vi se pare normal?

Un bilet de tren Amsterdam - Bruxelles, în condiţii mult mai proaste decât la noi (3h30min pentru 214 km) costă 44 euro. Da, patruzeci şi patru de euro. Fără prize, fără măsuţe şi cu o singură budă pe vagon, nu două ca la noi. Nu zic să coste 44 euro un bilet la noi, că e prea mult pentru salariile noastre, dar nici să daci 5 euro pe un drum de 200 km (adică tariful de regio) şi să mai ai şi pretenţia să te ducă repede, în condiţiile în care în toată Europa civilizată e vreo 2,5 euro un bilet de tramvai.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13107
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 15:09

Ca e mult mai reglementat transportul feroviar fata de cel rutier cred. Dar... Nu cumva daca ai tarife mai mici ai mai multi calatori? Vezi Bucuresti - Curtea/Muscel/Pietrosita. Si aici vorbesc strict de incasarile din bilete, fara subventia de patru ori mai mare pentru R fata de IR.

Si nu cumva tot cefereul e f#t#t din cauza ca e spart in mai multe companii? Vezi cazul despre care se discuta in alt topic despre Regio-ul Bucuresti - Rosiori cu DA, EA la roata (!!!!!!!!) vagoane, pentru ca, din ce spun colegii, la Rosiori e revizia Marfii, deci Calatori nu poate alimenta acolo si trebuie sa duca locomotivele in Capitala sa le adape cu motorina.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9108
Reputatie : 13017
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 15:12

Pe acelasi principiu, vezi ca e un tren Orsova-Timisoara Nord care joia are alt mers.

Joia duce/aduce LDH ul de manevra calatori in Caransebes de la depoul Timisoara.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 15:21

Adirmvl a scris:
Ca e mult mai reglementat transportul feroviar fata de cel rutier cred. Dar... Nu cumva daca ai tarife mai mici ai mai multi calatori? Vezi Bucuresti - Curtea/Muscel/Pietrosita. Si aici vorbesc strict de incasarile din bilete, fara subventia de patru ori mai mare pentru R fata de IR.
Ba da. Dar trebuie să asiguri un echilibru între încasări şi subvenţie... pentru că dacă faci prea multe încasări, ţi se taie subvenţia.


Adirmvl a scris:
Si nu cumva tot cefereul e f#t#t din cauza ca e spart in mai multe companii? Vezi cazul despre care se discuta in alt topic despre Regio-ul Bucuresti - Rosiori cu DA, EA la roata (!!!!!!!!) vagoane, pentru ca, din ce spun colegii, la Rosiori e revizia Marfii, deci Calatori nu poate alimenta acolo si trebuie sa duca locomotivele in Capitala sa le adape cu motorina.
Situaţia asta e de ani de zile... locomotiva e a Ploieştiului, trebuie să ajungă la Remiza Basarab. Mai demult erau locomotive de Piteşti, dar şi alea se cuplau cumva cu trenurile de pe Caracal - Piatra Olt şi alimentau acolo (deşi e scandal mare între CFR Marfă şi CFR Călători pentru Piatra Olt şi Ploieşti, fiecare se plânge că celălalt îi încurcă activitatea).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9108
Reputatie : 13017
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 15:28

Pai dupa atitia ani nu se pot hotari pe Piatra Olt si Pitesti?
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6915
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 15:34

Dr2005 a scris:


Un bilet de tren Amsterdam - Bruxelles, în condiţii mult mai proaste decât la noi (3h30min pentru 214 km) costă 44 euro. Da, patruzeci şi patru de euro. Fără prize, fără măsuţe şi cu o singură budă pe vagon, nu două ca la noi. Nu zic să coste 44 euro un bilet la noi, că e prea mult pentru salariile noastre, dar nici să daci 5 euro pe un drum de 200 km (adică tariful de regio) şi să mai ai şi pretenţia să te ducă repede, în condiţiile în care în toată Europa civilizată e vreo 2,5 euro un bilet de tramvai.
Te rog eu nu ne mai compara cu altii, iar daca o faci pune te rog si cat au salariile si cat dau pe facturi comparativ cu noi si cat pe alimente. La noi stangi tot anul sa pleci in vacanta la cuseta cu familia, si pe langa conditiile "superioare"  din vagoane mai ajungi si cu 2 ore mai tarziu. Asta ti se pare normal???
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 15:43

Nu compar salariile, dar compar costurile. Curentul electric la noi costă la fel ca în Occident, motorina la fel, dar biletele sunt de 3 ori mai ieftine. Evident, diferenţa e compensată de la bugetul de stat. Dacă reduci tarifele trebuie să creşti compensaţia. Dacă creşti compensaţia, trebuie să tai investiţiile ca să ai bani. Deci... vreţi să daţi 25 lei pe Bucureşti - Braşov şi să faceţi 5 ore sau să daţi 60 lei şi să faceţi 2 ore jumate?

Occidentalul nu prea îşi face concediul la cuşetă... că el are autostrăzi. Dar face naveta zilnic cu trenul. Pe când la noi e invers, se merge de la Buftea la Bucureşti cu maşina şi de la Satu Mare la Mangalia cu trenul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 15:59

Dr2005 a scris:
Adirmvl a scris:
Ca e mult mai reglementat transportul feroviar fata de cel rutier cred. Dar... Nu cumva daca ai tarife mai mici ai mai multi calatori? Vezi Bucuresti - Curtea/Muscel/Pietrosita. Si aici vorbesc strict de incasarile din bilete, fara subventia de patru ori mai mare pentru R fata de IR.
Ba da. Dar trebuie să asiguri un echilibru între încasări şi subvenţie... pentru că dacă faci prea multe încasări, ţi se taie subvenţia.


Adirmvl a scris:
Si nu cumva tot cefereul e f#t#t din cauza ca e spart in mai multe companii? Vezi cazul despre care se discuta in alt topic despre Regio-ul Bucuresti - Rosiori cu DA, EA la roata (!!!!!!!!) vagoane, pentru ca, din ce spun colegii, la Rosiori e revizia Marfii, deci Calatori nu poate alimenta acolo si trebuie sa duca locomotivele in Capitala sa le adape cu motorina.
Situaţia asta e de ani de zile... locomotiva e a Ploieştiului, trebuie să ajungă la Remiza Basarab. Mai demult erau locomotive de Piteşti, dar şi alea se cuplau cumva cu trenurile de pe Caracal - Piatra Olt şi alimentau acolo (deşi e scandal mare între CFR Marfă şi CFR Călători pentru Piatra Olt şi Ploieşti, fiecare se plânge că celălalt îi încurcă activitatea).
Pai si plimbatul asta nu mai este aceeasi risipa colosala de locomotive si personal de care aminteai a fi prin 2000 ? vezi comentariul tau aici   http://www.forumtrenuri.com/t4842p75-intrebari-i-raspunsuri
Si tin sa te contrazic pentru ca si la ora actuala locomotivele ce fac serviciu la Rosiori sunt amestecate cand ale Ploiestiului cand ale Pitestiului.

Dr2005 a scris:
pentru Piatra Olt şi Ploieşti
Poate ai vrut sa spui Pitesti.

@Adirmvl
Da ai dreptate pentru ca de la 1.10.1998 a inceput declinul CFR si situatia dezastruoasa in care a ajuns. Partea proasta e ca cel care a fost cu solutia si-a exprimat intentia de revenire la carma transporturilor.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13107
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitimeSam 16 Iul 2016, 16:04

Dr2005 a scris:
Nu compar salariile, dar compar costurile. Curentul electric la noi costă la fel ca în Occident, motorina la fel, dar biletele sunt de 3 ori mai ieftine. Evident, diferenţa e compensată de la bugetul de stat. Dacă reduci tarifele trebuie să creşti compensaţia. Dacă creşti compensaţia, trebuie să tai investiţiile ca să ai bani. Deci... vreţi să daţi 25 lei pe Bucureşti - Braşov şi să faceţi 5 ore sau să daţi 60 lei şi să faceţi 2 ore jumate?

Costurile sint mari, dar daca tot vrei sa ne comparam cu BeNeLux hai sa comparam si materialul rulant. Cat de nou e la ei si cat de vechi e la noi? Cat de eficient e la ei si cat de energofac e la noi? Vezi cazul liniei 201, unde pentru R-uri ai ori rasnitele de malaxe 900, ori doua 20-55-uri infecte, cu geamuri blocate, ca bude imputite, fara apa, dar cu DA la tractiune. Sigur, putem nuanta referitor la unde merg banii pentru intretinere, reparatii sau curatenie, dar momentan nu intru in detalii. Nici nu le cunosc mai bine ca voi.

Tot comparandu-ne cu Vestul, hai sa vedem si cat costa sa intretii un Desiro la DB si cat costa sa repari ceva la un imputit de 20-55 (altfel vagoane foarte bune), ori sa faci acelasi tip de lucrari la malaxele alea cu consum redus. Sint atat de laudate pentru asta de zici ca dau ele motorina CFR-ului.

Cat are salariu un mecanic de locomotiva la CFR Calatori si cat are unul la SNCF. Dar un controlor?

Si lista poate continua.

PS: Cand am citit faza cu bilete prea multe si pierdutul subventiei imi imaginam un foc de artificii. Atat de tare mi se pare faza.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 53 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 53 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 53 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 28 ... 52, 53, 54 ... 60 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei (partea II)
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei (partea III)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: