|
| Revista presei | |
|
+84ravers75 get. sorinache96 didinul ets2oltromânia spiderpc laur 133 alinx3330 @ndrey baiazid neluadi daniel_c TVlad ttavi aris86 nelucozac kristi kkk AeroX Petre_IFTE TonyGFR Amiralul Goanga cristi ar alinutz23 nenuandrei CristyanC cfr500 florin94 Norbi Teodor cristi CFR Adisoft1991s Balto Mihay lifetec Andrey_tm alliens Semafor tzifrea rich1974 Luna Adirmvl Caspar alex1987 92Dragos DAS 2011 LanceR sp59 DUAL NicuS Bobby_TM vatmanul Vale alex.alexus.tm marius664 bobi alex.barac.5 apmatei yeu1 dexter23 deconectat riciu bubu Re6/6 Ony_x Rarau AndiCFR DPS Jurnal Feroviar Vitosa cristy79 mureseanu_976 Katalyn cardinal razvan - trenuri 19jimmy84 IonutChircu dan tm mielutu zburator Dr2005 IonutCFR2009 ldh80 Adrian78 Nesebar 88 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 15 Iul 2016, 21:32 | |
| Un bilet la Cluj cu TAROM pentru peste o lună e 40 euro... şi include mult mai multe decât cel de la Wizz.
Tu ai idee măcar câte taxe plăteşte autocarul ăla de 19 euro? Îţi spun eu: 2500 lei pe an rovinieta. ATÂT. La asta adaugi motorina, RCA-ul şi salariul şoferului. Dacă transportul auto ar fi fost taxat la costul real, nu ar fi putut avea bilete mai ieftine decât trenurile. Dar nu este, transportul auto este subvenţionat puternic. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Vin 15 Iul 2016, 22:44 | |
| Si ce iei foc? Pe cetatean il intereseaza sa fie ieftin apoi in Romania mersul cu autocarul a prins puternic la oameni fata de tren. Te oftici sau nu asta e adevarul. Tu mereu trebuie sa comentezi Gica contra la orice. Subventioneaza transportul feroviar masiv, scade tarifele ca cele actuale sunt extrem de piperate, creste viteza de circulatie si atunci ai sa ai si calatori, pana atunci te oftici degeaba. Ca fapt divers am o colega la munca care pleaca la mare in August, ghici, cu autocarul, e mult mai ieftin ca trenul si pretul conteaza! |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3357 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8371 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 01:05 | |
| - Kapпaтй a scris:
Ca fapt divers am o colega la munca care pleaca la mare in August, ghici, cu autocarul, e mult mai ieftin ca trenul si pretul conteaza! Dar este posibil ca durata sa fie de 4 ore cu autocarul Bucuresti - Constanta, datorita aglomeratiei de pe autostrada. Trenurile NU au intarzieri decat rar. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 02:36 | |
| Domeniul auto a fost întotdeauna favorizat. - Karpaty a scris:
- Tu mereu trebuie sa comentezi Gica contra la orice. Subventioneaza transportul feroviar masiv, scade tarifele ca cele actuale sunt extrem de piperate, creste viteza de circulatie si atunci ai sa ai si calatori, pana atunci te oftici degeaba.
Tu ai o obsesie cu tarifele... nu înţelegi că operatorii de transport feroviar nu sunt agenţii de binefacere? Vrei bani mai mulţi... du-te şi fă o facultate şi caută-ţi alt loc de muncă. Preţul călătoriei trebuie să acopere costurile călătoriei. Tarifele actuale şi aşa sunt foarte mici comparativ cu cheltuielile, în niciun caz nu trebuie reduse. În schimb, statul ar trebui să se implice mai mult în reglementarea şi verificarea transportului rutier, precum şi în taxarea la valoarea reală a utilizării drumurilor publice. 2500 lei pe an pentru un autocar e extrem de puţin, valoarea asta ar trebui să fie de cel puţin 5 ori mai mare. Valabil şi pentru camioane de mare tonaj. Deci nu să oblige trenul să meargă în pierdere, ci să oblige rutierul să plătească costul real al utilizării drumului. Acest cost s-ar vedea în preţul biletelor, care nu ar mai putea concura cu cel al biletelor de tren. Ia pune rovinieta 12.500 lei pe an pentru autobuz, pune radare fixe peste tot şi vitezograf pe atuobuz ca pe tren şi apoi verifică parcursul şi trânteşte câte o amendă pentru fiecare depăşire de viteză (inclusiv pentru că nu a circulat cu 30 km/h în dreptul trecerilor de pietoni pe drumurile neiluminate cu o bandă pe sens)... în 3 luni îţi spun eu că se lasă de meserie 3/4 din firmele de transport auto pe distanţe mari. Dacă reglementezi şi mai bine transportul regulat poţi scăpa şi de rechini ca MementoBus, care fac concurenţă neloială atât trenului, cât şi celorlalte autobuze licenţiate. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 02:43 | |
| Imi povestea un prieten acum cateva saptamani, copilot la Wizz, cat haos e la italieni.
Avion: Cerem permisiunea sa efectuam manevra X. Turn: Asteptati, mai dati o tura. Dupa cateva minute... Avion: Permisiunea pentru manevra X, pentru aterizare... Turn: A, da, sigur, puteti face manevra X pentru aterizare!
Daca la fel a fost si aici nu e de mirare ca a avut loc impactul. |
| | | lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4739 Data de inscriere : 01/11/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 11:13 | |
| Doctore te cam inseli. Doar regiile care opereaza in orase primesc subventii. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 14:54 | |
| - lifetec a scris:
- Doctore te cam inseli. Doar regiile care opereaza in orase primesc subventii.
E subvenţionat indirect, prin taxe de drum ridicol de mici în raport cu uzura provocată drumurilor. Să nu mai vorbesc de faptul că nu-ţi trebuie aproape niciun act ca să circului, vezi MementoBus. Vi se pare normal? Un bilet de tren Amsterdam - Bruxelles, în condiţii mult mai proaste decât la noi (3h30min pentru 214 km) costă 44 euro. Da, patruzeci şi patru de euro. Fără prize, fără măsuţe şi cu o singură budă pe vagon, nu două ca la noi. Nu zic să coste 44 euro un bilet la noi, că e prea mult pentru salariile noastre, dar nici să daci 5 euro pe un drum de 200 km (adică tariful de regio) şi să mai ai şi pretenţia să te ducă repede, în condiţiile în care în toată Europa civilizată e vreo 2,5 euro un bilet de tramvai. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 15:09 | |
| Ca e mult mai reglementat transportul feroviar fata de cel rutier cred. Dar... Nu cumva daca ai tarife mai mici ai mai multi calatori? Vezi Bucuresti - Curtea/Muscel/Pietrosita. Si aici vorbesc strict de incasarile din bilete, fara subventia de patru ori mai mare pentru R fata de IR.
Si nu cumva tot cefereul e f#t#t din cauza ca e spart in mai multe companii? Vezi cazul despre care se discuta in alt topic despre Regio-ul Bucuresti - Rosiori cu DA, EA la roata (!!!!!!!!) vagoane, pentru ca, din ce spun colegii, la Rosiori e revizia Marfii, deci Calatori nu poate alimenta acolo si trebuie sa duca locomotivele in Capitala sa le adape cu motorina. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 15:12 | |
| Pe acelasi principiu, vezi ca e un tren Orsova-Timisoara Nord care joia are alt mers.
Joia duce/aduce LDH ul de manevra calatori in Caransebes de la depoul Timisoara. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 15:21 | |
| - Adirmvl a scris:
- Ca e mult mai reglementat transportul feroviar fata de cel rutier cred. Dar... Nu cumva daca ai tarife mai mici ai mai multi calatori? Vezi Bucuresti - Curtea/Muscel/Pietrosita. Si aici vorbesc strict de incasarile din bilete, fara subventia de patru ori mai mare pentru R fata de IR.
Ba da. Dar trebuie să asiguri un echilibru între încasări şi subvenţie... pentru că dacă faci prea multe încasări, ţi se taie subvenţia. - Adirmvl a scris:
- Si nu cumva tot cefereul e f#t#t din cauza ca e spart in mai multe companii? Vezi cazul despre care se discuta in alt topic despre Regio-ul Bucuresti - Rosiori cu DA, EA la roata (!!!!!!!!) vagoane, pentru ca, din ce spun colegii, la Rosiori e revizia Marfii, deci Calatori nu poate alimenta acolo si trebuie sa duca locomotivele in Capitala sa le adape cu motorina.
Situaţia asta e de ani de zile... locomotiva e a Ploieştiului, trebuie să ajungă la Remiza Basarab. Mai demult erau locomotive de Piteşti, dar şi alea se cuplau cumva cu trenurile de pe Caracal - Piatra Olt şi alimentau acolo (deşi e scandal mare între CFR Marfă şi CFR Călători pentru Piatra Olt şi Ploieşti, fiecare se plânge că celălalt îi încurcă activitatea). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 15:28 | |
| Pai dupa atitia ani nu se pot hotari pe Piatra Olt si Pitesti?
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6915 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 15:34 | |
| - Dr2005 a scris:
Un bilet de tren Amsterdam - Bruxelles, în condiţii mult mai proaste decât la noi (3h30min pentru 214 km) costă 44 euro. Da, patruzeci şi patru de euro. Fără prize, fără măsuţe şi cu o singură budă pe vagon, nu două ca la noi. Nu zic să coste 44 euro un bilet la noi, că e prea mult pentru salariile noastre, dar nici să daci 5 euro pe un drum de 200 km (adică tariful de regio) şi să mai ai şi pretenţia să te ducă repede, în condiţiile în care în toată Europa civilizată e vreo 2,5 euro un bilet de tramvai. Te rog eu nu ne mai compara cu altii, iar daca o faci pune te rog si cat au salariile si cat dau pe facturi comparativ cu noi si cat pe alimente. La noi stangi tot anul sa pleci in vacanta la cuseta cu familia, si pe langa conditiile "superioare" din vagoane mai ajungi si cu 2 ore mai tarziu. Asta ti se pare normal??? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25579 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 15:43 | |
| Nu compar salariile, dar compar costurile. Curentul electric la noi costă la fel ca în Occident, motorina la fel, dar biletele sunt de 3 ori mai ieftine. Evident, diferenţa e compensată de la bugetul de stat. Dacă reduci tarifele trebuie să creşti compensaţia. Dacă creşti compensaţia, trebuie să tai investiţiile ca să ai bani. Deci... vreţi să daţi 25 lei pe Bucureşti - Braşov şi să faceţi 5 ore sau să daţi 60 lei şi să faceţi 2 ore jumate?
Occidentalul nu prea îşi face concediul la cuşetă... că el are autostrăzi. Dar face naveta zilnic cu trenul. Pe când la noi e invers, se merge de la Buftea la Bucureşti cu maşina şi de la Satu Mare la Mangalia cu trenul. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 15:59 | |
| - Dr2005 a scris:
- Adirmvl a scris:
- Ca e mult mai reglementat transportul feroviar fata de cel rutier cred. Dar... Nu cumva daca ai tarife mai mici ai mai multi calatori? Vezi Bucuresti - Curtea/Muscel/Pietrosita. Si aici vorbesc strict de incasarile din bilete, fara subventia de patru ori mai mare pentru R fata de IR.
Ba da. Dar trebuie să asiguri un echilibru între încasări şi subvenţie... pentru că dacă faci prea multe încasări, ţi se taie subvenţia.
- Adirmvl a scris:
- Si nu cumva tot cefereul e f#t#t din cauza ca e spart in mai multe companii? Vezi cazul despre care se discuta in alt topic despre Regio-ul Bucuresti - Rosiori cu DA, EA la roata (!!!!!!!!) vagoane, pentru ca, din ce spun colegii, la Rosiori e revizia Marfii, deci Calatori nu poate alimenta acolo si trebuie sa duca locomotivele in Capitala sa le adape cu motorina.
Situaţia asta e de ani de zile... locomotiva e a Ploieştiului, trebuie să ajungă la Remiza Basarab. Mai demult erau locomotive de Piteşti, dar şi alea se cuplau cumva cu trenurile de pe Caracal - Piatra Olt şi alimentau acolo (deşi e scandal mare între CFR Marfă şi CFR Călători pentru Piatra Olt şi Ploieşti, fiecare se plânge că celălalt îi încurcă activitatea). Pai si plimbatul asta nu mai este aceeasi risipa colosala de locomotive si personal de care aminteai a fi prin 2000 ? vezi comentariul tau aici http://www.forumtrenuri.com/t4842p75-intrebari-i-raspunsuri Si tin sa te contrazic pentru ca si la ora actuala locomotivele ce fac serviciu la Rosiori sunt amestecate cand ale Ploiestiului cand ale Pitestiului. - Dr2005 a scris:
- pentru Piatra Olt şi Ploieşti
Poate ai vrut sa spui Pitesti. @Adirmvl Da ai dreptate pentru ca de la 1.10.1998 a inceput declinul CFR si situatia dezastruoasa in care a ajuns. Partea proasta e ca cel care a fost cu solutia si-a exprimat intentia de revenire la carma transporturilor. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Sam 16 Iul 2016, 16:04 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu compar salariile, dar compar costurile. Curentul electric la noi costă la fel ca în Occident, motorina la fel, dar biletele sunt de 3 ori mai ieftine. Evident, diferenţa e compensată de la bugetul de stat. Dacă reduci tarifele trebuie să creşti compensaţia. Dacă creşti compensaţia, trebuie să tai investiţiile ca să ai bani. Deci... vreţi să daţi 25 lei pe Bucureşti - Braşov şi să faceţi 5 ore sau să daţi 60 lei şi să faceţi 2 ore jumate?
Costurile sint mari, dar daca tot vrei sa ne comparam cu BeNeLux hai sa comparam si materialul rulant. Cat de nou e la ei si cat de vechi e la noi? Cat de eficient e la ei si cat de energofac e la noi? Vezi cazul liniei 201, unde pentru R-uri ai ori rasnitele de malaxe 900, ori doua 20-55-uri infecte, cu geamuri blocate, ca bude imputite, fara apa, dar cu DA la tractiune. Sigur, putem nuanta referitor la unde merg banii pentru intretinere, reparatii sau curatenie, dar momentan nu intru in detalii. Nici nu le cunosc mai bine ca voi. Tot comparandu-ne cu Vestul, hai sa vedem si cat costa sa intretii un Desiro la DB si cat costa sa repari ceva la un imputit de 20-55 (altfel vagoane foarte bune), ori sa faci acelasi tip de lucrari la malaxele alea cu consum redus. Sint atat de laudate pentru asta de zici ca dau ele motorina CFR-ului. Cat are salariu un mecanic de locomotiva la CFR Calatori si cat are unul la SNCF. Dar un controlor? Si lista poate continua. PS: Cand am citit faza cu bilete prea multe si pierdutul subventiei imi imaginam un foc de artificii. Atat de tare mi se pare faza. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |