|
| M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
|
+134cardinal Vale_ntin AeroX Sabik bobi Capsuneanu alliens saint aris86 Theo A. florin94 laurentzu neluadi Andrei Cts Theijs deconectat spiderpc Katalyn Semafor buldozer2 mariushal marius664 lifetec Luca tgv nokia2010 dan tm mielutu zburator 92Dragos MRBFCRB stefan_br Razvan Tudor Adirmvl ionutsever spsdc7 florin29sv membru dezactivat , ALEXCFR Cont.dezactivat calin941-2 stefanb.steff @ndrey DanyCfrPascani Norbi Simply18 baiazid boldalexandru KOSTYK chatnoir401 NicuS liviulav33 DUAL sorin riciu kristi kkk AlexandruC kasapis2007 Luna Katalin4653 Rarau popovici Kriszti219 Andrey_tm Balto bostanescu gigel user dezactivat... basa manuela iuli.hard razvan - trenuri cfr500 AlexD nenuandrei electrica912 Vitosa AndiCFR halmarius alinx3330 Dr2005 DAS 2011 Adrian78 George33 MariusM TVlad falex didinul alexmorph3us sorinucu redeme Mihay iDorin adycfrbucuresti DPS cont dezactivat . alexandruh ravers75 IonutChircu VeV danny96 ATM ldh80 Cobra cristi CFR yo8scr mureseanu_976 jionutz ionutz85 Marius Iulian Bogdan-CFR mihaiuc catalinu' didi cont inactiv mi.tudor Axwell21 srazvi biokosmy cata Codrut1985 gica38 bogdan srl Costin.H mishu88 Nesebar cortexedge IonutCFR2009 membru inactiv marius_catalin84 lovekomotive Vlad marius_m Ionutz Lde 2100 mardaryroby myster2008 138 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Joi 23 Mai 2019, 14:57 | |
| - ciprian71 a scris:
- dan tm a scris:
- Trenurile astea spre Ucraina au ceva calatori s-au sint tinute artificial in viata?
IR.380/381 este compus din doua vagoane clasa2salon, pline spre 100% intre Bucuresti si Suceava. Din experienta mea personala de anul trecut de la Suceava am ramas doar doi romani si s-au urcat un ucrainean si doi din UK la Suceava pana la Vadu Siret cu dorinta celor doi sa mearga la Cernauti. In ce a ce priveste linia, e jalnic. Se taraste cu probabil max. 30km/h. Mult spus tren international. Nu cunosc situatia vagonului de dormit UZ, dar imi este greu sa cred ca sunt romani sa circule. Dormitorul UZ este plin 100% din Cernauti. Tot din experienta mea personala locuri la INT.118/117 Cernauti -Kiev-Cernauti compus din 16vag. sunt epuizate cu 7 zile inainte. Daca sunt asa putini calatori intre Suceava si Vadu Siretului- Cernauti, mai bine s-ar intelege CFR-Calatori si UZ sa bage un automotor Desiro de la Suceava la Vadu Siretului iar UZ un automotor de cale larga de Vadu Siretului la Cernauti, cu orare corelate! Oricum un Desiro ar consuma mult mai putina motorina decat locomotiva DA care sa traga doua sau 3 vagoane! Si nu stiu cate locomotive diesel functionale mai sunt la depoul Suceava Nord! Asa poate de la Suceava la Cernauti ar mai fi ceva calatori daca ar aveea trenuri mai dese (chiar cu schimbarea trenului in Vadu Siretului)! Suceava este relativ aproape de Cernauti si cine locuieste in Suceava (sau in Darmanesti, Milisauti, Dornesti) poate ar mai trage o fuga pana la Cernauti- poate pentru cumparaturi (bazar-ul din Cernauti este imens), o iesire la sfarsit de saptamana (Cernautiul este un oras destul de frumos ce merita vizitat), etc! Cat priveste linia: -Pe teritoriul Romaniei, de la Suceava la Vicsani VS era de 100 km/h , iar de la Vicsani la Vadu Siretului era de 60 km/h in 1990. Probabil asa este si acuma. -Insa pe teritoriul Ucrainei, judecand dupa timpii de mers, intradevar VS este destul de mica! Si in 1990, trenurile internationale de atunci ("Bulgaria Express", "Sofia Express", "Marea Neagra") parcurgeau distanta Vadu Siretului- Cernauti in aproape o ora (si atunci cu siguranta nu opreau intre Vadu Siretului si Cernauti). Si tinand cont ca aceasta distanta este de doar cca 40 km, rezulta si atunci o VS destul de mica. Acum de ce ucrainienii nu au investit si nici nu cred ca vor investi in viitorul apropiat in modernizarea liniei Vadu Siretului- Cernauti ? Fara a merge pe "teoria conspiratiei" cred ca suspiciunea si retinerea autoritatilor ucrainiene fata de Romania si de romani contribuie la acest lucru. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 24 Mai 2019, 00:00 | |
| - ldh80 a scris:
- ciprian71 a scris:
IR.380/381 este compus din doua vagoane clasa2salon, pline spre 100% intre Bucuresti si Suceava. Din experienta mea personala de anul trecut de la Suceava am ramas doar doi romani si s-au urcat un ucrainean si doi din UK la Suceava pana la Vadu Siret cu dorinta celor doi sa mearga la Cernauti. In ce a ce priveste linia, e jalnic. Se taraste cu probabil max. 30km/h. Mult spus tren international. Nu cunosc situatia vagonului de dormit UZ, dar imi este greu sa cred ca sunt romani sa circule. Dormitorul UZ este plin 100% din Cernauti. Tot din experienta mea personala locuri la INT.118/117 Cernauti -Kiev-Cernauti compus din 16vag. sunt epuizate cu 7 zile inainte.
Daca sunt asa putini calatori intre Suceava si Vadu Siretului- Cernauti, mai bine s-ar intelege CFR-Calatori si UZ sa bage un automotor Desiro de la Suceava la Vadu Siretului iar UZ un automotor de cale larga de Vadu Siretului la Cernauti, cu orare corelate! Oricum un Desiro ar consuma mult mai putina motorina decat locomotiva DA care sa traga doua sau 3 vagoane!
Si nu stiu cate locomotive diesel functionale mai sunt la depoul Suceava Nord!
Asa poate de la Suceava la Cernauti ar mai fi ceva calatori daca ar aveea trenuri mai dese (chiar cu schimbarea trenului in Vadu Siretului)! Suceava este relativ aproape de Cernauti si cine locuieste in Suceava (sau in Darmanesti, Milisauti, Dornesti) poate ar mai trage o fuga pana la Cernauti- poate pentru cumparaturi (bazar-ul din Cernauti este imens), o iesire la sfarsit de saptamana (Cernautiul este un oras destul de frumos ce merita vizitat), etc!
Acum de ce ucrainienii nu au investit si nici nu cred ca vor investi in viitorul apropiat in modernizarea liniei Vadu Siretului- Cernauti ?
Fara a merge pe "teoria conspiratiei" cred ca suspiciunea si retinerea autoritatilor ucrainiene fata de Romania si de romani contribuie la acest lucru. Intre Vadu Siret si Cernauti circula tren personal 960/961 care opreste in toate statiile. Este compus din doua vagoane UZ salon. Sunt suficiente, in ziua in care am calatorit, trenul avea un grad de ocupare aproximativ 90%. Sunt localnici ce mergeau la Cernauti. La acel tren personal(regio)se ataseaza dormitorul UZ. In nici un caz nu circula romani cu acel tren regio. Romanii calatoresc cu microbuzele fiind mai ieftin si mai multe pe zi. Cu alete cuvinte nu poate fi vorba vreodata de o eventuala modernizare( linia incalecata si electrificata intre Suceava si Cernauti. Nu aceeasi situatie este intre Chop si Zahony. Unde circula tren regio la care se ataseaza dormitor UZ . Acolo se folosesc doua vagoane H-START ceva in genul dimitroavelor, cu grad de ocupare de peste 100%. Si nici in acel caz nici vorba de electrificare intre cele doua orase sau linie incalecata. In cele doua vagoane sunt majoritatea unguri si turisti. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 24 Mai 2019, 08:44 | |
| Bine ca tin aici doua perechi de trenuri cu care nu merge aproape nimeni, ba mai sint trase cu locomotiva, si dincolo la Serbia unde romanii merg cu buletinul si chiar erau calatori, nu mai este nici un tren. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 24 Mai 2019, 09:33 | |
| Poate daca ar fi mai multe trenuri (sa zicem 3 perechi/zi) intre Suceava si Cernauti, compuse cu material rulant adecvat- automotoare (am vazut unele fotografii cu automotoare ucrainiene noi de cale larga), ar fi si calatori!
Iar ca pret nu cred ca microbuzul de la Suceava la Cernauti poate fi mai ieftin decat trenul!
Si oricum, ca si spatiu si confort (mai ales daca mai cumperi si cate ceva din Cernauti) decat sa stai inghesuit intr-un microbuz de la Suceava la Cernauti, este mult mai bine intr-un automotor Desiro si intr-un automotor ucrainian nou, chiar daca ar trebui sa schimbi trenul in Vadu Siretului!
De exemplul ucrainienii ar putea introduce pe ruta Vadu Siretului- Cernauti automotoare noi tip "610-M", "620-M", "630-M" (produse de "PESA' Polonia) sau "DPKr2" (care sunt utilizate pe ruta Cernauti- Lvov). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 24 Mai 2019, 10:07 | |
| Si un aspect pe care nu-l inteleg: ce rost are ca trenurile "IR" Bucuresti- Vadu Siretului si "Prietenia' sa fie tinute cca o ora in statiile de frontiera (la Vicsani si la HM Ungheni Prut), pe sensul de iesire din tara ?!
In sens invers- la intrarea in Romania- as intelege un timp mai indelungat de stationare in statia romaneasca de frontiera, pentru un control vamal mai amanuntit- ca sa nu se aduca produse de contrabanda din Ucraina sau din Republica Moldova in Romania!
Insa pe sensul de iesire din Romania spre Ucraina sau spre Republica Moldova un timp de stationare in Vicsani sau HM Ungheni Prut de sa zicem 20 de minute ar fi cred suficient! Nu cred ca s-ar apuca cineva sa cumpere tigari din Romania si sa le vanda in Ucraina sau Republica Moldova. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 24 Mai 2019, 10:15 | |
| - ldh80 a scris:
- Si un aspect pe care nu-l inteleg: ce rost are ca trenurile "IR" Bucuresti- Vadu Siretului si "Prietenia' sa fie tinute cca o ora in statiile de frontiera (la Vicsani si la HM Ungheni Prut), pe sensul de iesire din tara ?!
Reglementări vamale sunt şi la export, nu doar la import. Apoi, ai nevoie să faci controlul paşapoartelor, care trebui citite electronic şi verificate cu lampa UV să nu fie contrafăcute... asta înseamnă că poliţaiul adună paşapoartele şi se duce cu ele în clădirea PTF, care poate nu e la 10m de linie. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin 24 Mai 2019, 11:44 | |
| Asta cu adunatul pasapoartelor de catre politia de frontiera se poate simplifica! Desi vorba aia- Romania tara europeana, etc!, dar la capitolul asta mai evoluata pare politia de frontiera din Republica Moldova!
Cand am fost cu trenul de la Iasi la Ungheni , imediat dupa ce trenul a oprit dupa pod, politista de frontiera din Republica Moldova s-a urcat in tren si aveea la dansa un aparat cu care scana pe loc pasapoartele - foarte rapid, in cateva minute- si le inapoia posesorului pe loc!
Toata operatiunea nu a durat mai mult de 15- 20 de minute, pentru toti calatorii!
Prin contrast, la HM Ungheni Prut, a cules politistul de frontiera roman pasapoartele, s-a dat jos din vagon, s-a dus in cladire, etc, apoi le-a adus inapoi!
Dar chiar si asa, dupa ce politistul de frontiera s-a urcat din nou in vagon si a inapoiat pasaportele sau buletinele calatorilor si dupa ce vamesul a trecut prin fiecare compartiment si a verificat bagajele calatorilor, pana a plecat trenul din HM Ungheni Prut spre Ungheni tot au mai trecut cel putin 30 de minute!
Nu cred ca poate fi un motiv logic si normal sa mai tii trenul inca cel putin 30 minute, dupa ce s-a incheiat controlul vamal si al documentelor!
Daca s-ar vrea, toate aceste proceduri s-ar putea simplifica si scurta! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mai 2019, 15:46 | |
| Schite propuse pentru statiile dintre Suceava Nord- Vadu Siretului UZ, in cazul dublarii liniei si a constructiei separate a firului de ecartament larg dintre Dornesti si Vadu Siretului UZ: 1. Statia Darmanesti (Cu liniile II si III directe pentru M500 si linia 4 directa pentru HM Cacica. De asemenea ar fi util de realizat un racord pentru accesul direct dinspre Dornesti spre HM Cacica, pentru evitarea rebrusarii in statia Darmanesti, in cazul electrificarii liniei Darmanesti- Vadu Siretului UZ). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mai 2019, 15:47 | |
| 2. HM (fosta statie) Milisauti (Cu 5 linii, din care liniile II si III directe) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mai 2019, 15:57 | |
| 3. Statia Dornesti Prin dublarea liniei si repozitionarea macazurilor si prin montarea a 4 TDJ-uri in capatul dinspre HM Milisauti, configuratia liniilor ar fi: In grupa de calatori: -Linia 1 directa pentru Siret si pentru accesul in remiza -Liniile II si III directe pentru M500 -Linia 4 directa pentru Radauti -Linia 5 pentru eventuala rebrusare a locomotivei, daca trenurile spre Putna ar fi compuse din vagoane si locomotiva. In grupa de Marfa: -Liniile 6, 7, 8 de ecartament larg -Linia 9 de ecartament normal -Liniile 10, 11, 12 de ecartament normal (spre HM Milisauti) respective de ecartament larg (spre Vicsani) -linia 13 de ecartament larg -Liniile 14, 15 si 16 de ecartament normal. De asemenea configuratia propusa ar permite accesul din toate cele 4 directii spre oricare din liniile din statie (bineinteles- in functie de ecartament), dar si accesul de la liniile 14, 15 si 16 spre Vicsani. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mai 2019, 15:58 | |
| Cu negru am marcat liniile de ecartament normal si cu rosu cele de ecartament larg. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mai 2019, 16:04 | |
| 4. Statia Vicsani CFR -Linia 1 de ecartament normal -Liniile II si III de ecartament normal, care ar fi directe -Liniile 4, 5, 6 de ecartament larg (din care 4 ar fi directa pentru firul de ecartament larg) -Linia 7 de ecartament normal -Liniile 8 si 9- de ecartament normal spre Dornesti si de ecartament larg spre Vadu Siretului UZ. Statia deserveste o unitate economica- "Bulrom Gas", care are acces atat la linie industriala de ambele ecartamente. Schita propusa am intocmit-o cu ajutorul unei schite existente a statiei Vicsani, gasita intr-un raport de investigatie AFER. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 28 Mai 2019, 16:14 | |
| 5. Statia Vadu Siretului UZ- Grupa de calatori Ar fi 3 linii de ecartament normal si 3 linii de ecartament larg in grupa de calatori, cu peroane mai largi intre linii si eventual cu pasaje subterane pentru calatori. Dupa grupa de calatori, in sensul spre Cernauti, la capatul a doua fire de ecartament normal, ar fi montate doua instalatii tip SUW-2000, pentru boghiuri cu ecartament variabil. In acest fel, un tren international Bucuresti- Kiev ar ajunge pana in Vadu Siretului UZ tractat cu locomotive electrica romaneasca. Aici locomotiva electrica romaneasca ar rebrusa, ar impinge trenul din grupa de calatori a statiei Vadu Siretului UZ cateva sute de metri pana in zona instalatiilor SUW-2000, apoi in capatul celalalt al trenului ar fi cuplata locomotiva ucraineana de ecartament larg. In acest fel s-ar elimina si necesitatea schimbarii boghiurilor la vagoane , dar si a schimbarii locomotivei in Suceava. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6913 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 29 Mai 2019, 02:13 | |
| O instalatie din aia costa vreo 100.000$...Si-ar scoate banii in vreo 10 ani, daca trenul ar circula plin.Crezi ca mai e rentabil...Instalatia este rentabila daca ai schimburi de marfuri dese intre cele 2 tari, cum este la granita cu Polonia, aia 2 calatori care circula saptamanal pe aceasta ruta pot fi transbodati...sau pot astepta in tren.Mai invata si tu economie, iar daca tot ai capul plin de propuneri, mai vino si cu idei de finantare, CFR nu are bani sa schimbe 3 suruburi si o traversa, visezi electrificare pentru un tren cu doua vagoane??? Coboara jos din bula aia, te rog, si limiteaza doar la desenele alea cu statii...unele sunt interesante... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 29 Mai 2019, 07:32 | |
| La vagoanele de Marfa, echipate cu boghiuri "Diamond" (cum sunt vagoanele de Marfa din fosta URSS), nu cred ca este tehnic posibil utilizarea instalatiilor SUW-2000, deoarece boghiurile "Diamond", din cate stiu, nu sunt construite cu ecartament variabil!
La frontiera dintre Ucraina si Polonia instalatiile SUW-2000 se utilizeaza la trenurile de calatori, cu vagoane de calatori poloneze, echipate evident cu boghiuri poloneze cu ecartament variabil! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
| |
| | | | M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |