|
| 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest | |
|
+67Katalyn Ciprian NIKU24 alex1987 mariushal Capsuneanu @ndrey allred Wadan bostanescu 2 mishu88 NicuS ravers75 baiazid Katalin4653 ANDU2100HP Luna Kriszti219 EuroNight Radu srazvi George33 nenuandrei manuela iuli.hard kristi kkk razvan - trenuri 060-EA078 Laur Dr2005 AndiCFR Teodor mihai-calin Stere Serban lovekomotive Nesebar mihaiuc AlexD alliens bostanesku gigel DUAL IonutChircu rizelgeorgel2004 nokia2010 Nk11 redeme riciu tuborgtnp popovici Razvan Tudor Cobra cortexedge TVlad IonutCFR2009 ATM Adrian78 Vitosa decward bostanescu gigel cont dezactivat . Semaca DPS mardaryroby Ionutz COSTACHE MIHAIL Vlad KQQ 71 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6051 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Vin 13 Ian 2012, 19:32 | |
| - 060-EA078 a scris:
- Ca o curiozitate, in anii '90 timpii de mers la un tren de rang fara oprire era de 38 min pe aceasta distanta. Cam atat cu modernizarile
Reintorcandu-ne la oile noastre , mi-am amintit ca am vazut 38' pe Bucuresti-Ploiesti Vest chiar la sagetile care mergeau in sezon la Predeal parca in 2004 dar nu mai stiu exact... Deci 38' cu 120... Am mai vazut un mers foarte vechi cu Orient Expres parca in 35' dar atunci orasele Bucuresti si Ploiesti nu erau asa mari si lungite...Am mai vazut si 37' dupa 90' la unele trenuri (Brasovia expres si inca unul) deci se poate dar nu se vrea ... Asteptam cu interes sa mai scada timpii dupa lucrari ... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Vin 13 Ian 2012, 19:52 | |
| - 060-EA078 a scris:
- Clasificarea vitezelor conform UIC se face cam asa : 100-140 viteza normala, 140-160 viteza conventionala, 160-200 viteza sporita , >200 mare viteza. Teoretic, orice circula cu peste 200 se poate considera tren de mare viteza.
Va rog pentru a mia oara, nu mai emiteti pareri aiurea daca nu stiti despre ce e vorba... 200 se poate numi mare viteza. George, te contrazici singur... dacă >200 înseamnă mare viteză, 200 fix nu e peste 200, deci e doar viteză sporită. Dacă era 200,01 era mare viteză _________________ :TTT:
|
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6051 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Vin 13 Ian 2012, 20:53 | |
| Da , George le-a incurcat putin dar fara sa vrea cu gandul la definitia data de trenul de mare viteza dar si de cea data de linia de mare viteza intrucat definitiile sunt diferite .
Este o confuzie in doua directii si trebuie sa o lamurim odata pentru totdeauna:
a) viteza maxima constructiva a trenului de mare viteza (minimum 201 km/h , in practica adeseori 220 km/h) b) viteza maxima comerciala a trenului de mare viteza care pe o anumita linie poate fi limitata datorita caracteristicilor liniei (linie conventionala) si aici avem exemplul de tren de mare viteza care ruleaza pe linie clasica gen ICE sau Pendolino limitat de multe ori la 160km/h
In oricare din cele doua cazuri trenul tot de mare viteza este deoarece aspectul care conteaza in definitie este cel constructiv al trenului si nu al vitezei constructive a liniei pe care ruleaza iar daca ne intrebam de ce un tren conventional care ruleaza cu 200 km/h nu poate fi numit de mare viteza , dincolo de caracteristici tehnice si alte treburi care tin de stiinta , raspunsul in acest caz este foarte simplu: deoarece trenul nu poate mai mult de 200 km/h in serviciul comercial...
De aici si confuzia pentru cei care se gandesc la diferenta urmatoare de 1 km:
a) trenul de mare viteza trebuie sa poata macar 201km/h in serviciu comercial b) linia de mare viteza trebuie sa primeasca trenuri care sa ruleze cel putin cu 200km/h in regim comercial
In ceea ce priveste linia propriu-zisa , aici lucrurile sunt foarte simple adica daca zici linie recenta de 200 km/h zici HSR . Ca linia poate si mai mult sau este un upgrade de la 160 la 200 asta nu conteza , ea tot HSR este ! Exceptie de la regula fac doar liniile care pot 200 km/h dar sunt puse in exploatare de foarte mult timp si care nu au suferit o upgradare recenta (stiti si voi ca sistemul de semnalizare este foarte important atunci cand vorbim despre aceste lucruri) . Astfel de linii nu sunt foarte multe...
Astfel , pe linii upgradate sau noi de pana la 200 km/h avem:
-trenuri conventionale care circula cu viteze maxime de pana la 160-200 km/h -trenuri de mare viteza care circula cu viteze maxime de pana la 200 km/h (tilting trains in special)
Pe linii upgradate sau noi de pana la 250 km/h avem:
-trenuri conventionale care circula cu viteze maxime de pana la 200 km/h -trenuri de mare viteza care circula cu viteze maxime de pana la 230-250 km/h
|
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Sam 14 Ian 2012, 01:26 | |
| Dragos, sunt convins ca cine vrea sa inteleaga ce trebuie, intelege. Mai mare de 200 ( >200), e logic ca inseamna de la 201 in sus. Alta explicatie decat matematica nu cred ca e necesara, tocmai de asta m-am si folosit de semnul acela.
Este adevarat ceea ce spune colegul popovici in legatura cu practica de 220 si o sustin si eu. Dar nu inseamna ca daca circula cu 210 nu e tot tren de mare viteza. Eu din ce stiu, orice circula cu peste 200 (viteza de croaziera folosita pe traseu in mod curent si constant) e tren de mare viteza.
Viteza de parcurs curenta si viteza comerciala sunt doua lucruri total diferite care se calculeaza exact invers. In functie de viteza de parcurs se stabilesc timpii de mers pe o anumita sectiune ( ex. : la viteza de 120, pe distanta de 60 km, durata calatoriei va fi in jur 60 min ).
Viteza comerciala insa se stabileste in functie de timpii efectivi obtinuti pe traseu. Daca in cei 60 de kilometri se intampla sa existe restrictii, facand ca viteza sa scada, e clar ca nici timpii nu mai sunt aceiasi.Si atunci viteza comerciala scade. Iar din pacate, tot matematica face ca orice surplus de timpi sa aibe un impact negativ foarte mare asupra vitezei comerciale !
Diferente la vehiculele care pot circula cu mare viteza sunt multe. Practic exista trenuri care POT circula cu mare viteza, si exista trenuri CONSTRUITE SPECIAL pentru mare viteza , precum ramele germane sau frantuzesti. In ambele cazuri conceptul de "mare viteza" este valabil.
Eu sunt de parere ca un tren conventional, mai ales in Romania ar fi binevenit pentru inceput, mai ales ca avem potential de a produce asa ceva in tara. In spirit economic, locomotiva unui asemenea tren se poate folosi si pe alte linii, la nevoie, pe cand unitatea motoare a unei rame, nu !
Ceea ce afirma tot popovici, legat de "se poate dar nu se vrea", confirm milimetric ! Imi aduc aminte ca in momentul in care s-a terminat de modernizat 300-le intre Campina si Bucuresti dorinta initiala a fost de a se circula clar cu pana la 160, si chiar s-au scos si livrete pentru 160 ( cred ca am si pastrat unul pe undeva - daca-l gasesc il voi publica !). Bizar sau nu, singurul motiv care a impiedicat asa ceva a fost...frica ! Deoarece era total ceva nou aceasta viteza atunci, foarte multi si-au pus problema ca in cazul unui accident, problemele, efectele si raspunderea vor fi foarte mari ! Si nimeni n-a vrut sa-si asume raspunderea si sa semneze ca sa se dea drumul la 160. Mai mult decat atat, chiar in acea perioada a avut loc un accident urat pe o linie din Turcia la viteze mari, cu ceva morti. Linia de Campina a fost inca de pe atunci executata si reconstruita respectand parametrii pentru 200. Tot ce nu permite practic aceasta viteza este sistemul de semnalizare, prin lungimea de bloc precum si inexistenta sistemului de balizaj ETCS.
Cu alte cuvinte, tehnic vorbind, linia poate mult mai mult decat eternul 120 si rarul 140 cu care ne-am obisnuit. Si sunt kilometri buni pe unde s-ar putea circula la viteze mult mai mari! Eu am prins vremurile cand se circula la 140 pe liniile clasice de Craiova si Constanta, iar cine stie ma poate confirma...Bucuresti-Constanta era o VARZA de linie la capitolul rulaj, si totusi n-au fost probleme. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Sam 14 Ian 2012, 01:43 | |
| Ştiu foarte bine ce înseamnă marea viteză şi ce condiţii impune. Ceea ce am spus e că o linie de 200 km/h (deci dacă linia e făcută pentru V.max de 200 km/h clar trenurile vor circula cu maxim 199,9 km/h) nu e linie de mare viteză. Nu am cerut teoria marilor viteze, aia deja mi s-a făcut la cursurile de Tehnica marilor viteze, Fenomene de contact, Tracţiune electrică la mari viteze ş.a.m.d.. _________________ :TTT:
|
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Sam 14 Ian 2012, 01:49 | |
| Da, asta asa este ! Bine...sincer in Romania nu cred ca va exista asa ceva niciodata. Imi aduc aminte cand au inceput treaba pe Constanta, toate prompteristele ieftine de la TV anuntau su surle si trambite "linie de mare viteza" intre Bucuresti si Constanta. M-am uitat acum la mers si am constatat ca timpii de parcurs intre Bucuresti si Fetesti s-au redus fata de anul 1987 cu 5 minute Cam atat. Deci s-au cheltuit 1 miliard de euro ca sa revenim la ce era in '87. Treaba asta se putea face si cu un RK obisnuit la linie, facut de ISAF, care poate costa doar 100-150 mil eur...Dar cand vrei sa jumulesti bani folosind pretexte inepte, poti ajunge oriunde ! Iar realitatea asta ma confirma is cu ce s-a intamplat pe Buc-Campina. Cine a prins linia clasica stie bine ca nu vorbesc desteptii. Nu s-a schimbat nimic...toata "modernizarea" a insemnat in realitate revenirea la ceva ce linia era capabila si inainte...cel putin ca viteza comerciala ! |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6051 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Sam 14 Ian 2012, 14:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ceea ce am spus e că o linie de 200 km/h (deci dacă linia e făcută pentru V.max de 200 km/h clar trenurile vor circula cu maxim 199,9 km/h) nu e linie de mare viteza
Pai si ai spus din nou...gresit ! Expresia ,,viteze de pana la 160km/h sau pana la 200 km/h '' de care cu siguranta ai auzit sau ai vazut vreun afis lipit pe geamul vreunei gari nu inseamna 159.9 km/h sau 199.9 km/h ci include chiar viteza maxima precizata... Astfel , daca linia a fost upgradata pentru viteze de pana la 200 km/h trenurile pot circula in conditii de siguranta chiar cu aceasta viteza . Ma repet , conform UIC liniile de mare viteza pot proveni si din linii care au fost upgradate pentru a permite circulatia trenurilor cu 200 km/h . Daca ar fi cum zici tu s-ar batea cap in cap chiar cu definitia data HSR de catre Uniunea Europeana care nu spune nimic de 199.9 km/h ! |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5522 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 16 Ian 2012, 17:27 | |
| 1. UIC refuza sa ofere o definitie clara pentru HSR, task-force-ul HSR dand urmatoarea explicatie:
http://www.uic.org/spip.php?article971
2. Uniunea Europeana da cea mai clara definitie a HSR prin 96/48/EC (modificata si rasmodificata).
Definitia spune clar:
1. Daca e linie upgradata dintr-o linie conventionala, o viteza maxima permisibila pe linie de 200 km/h este considerat HSR. 2. Trenurile pe linia respectiva trebuie sa aiba permisiunea sa circule cu 200 km/h pe respectiva linie.
O linie adusa la 200 km/h pe care VS=200 km/h ESTE o linie HSR, conform 96/48/EC! Nu inteleg de unde 199.9 si alte asemenea aberatii, dat fiind ca nu cred ca exista vreo administratie feroviara care sa impuna viteze maxime fractionare si alte desteptii asemanatoare. O linie noua construita pentru 200-250 km/h este altceva, intra intr-o zona gri, dar aici vorbim de upgrade-ul unei linii existente (cvadruplarea se considera upgrade in temeiul legii curente).
Bineinteles ca mecanicii vor circula in tolerantele admise de regulamentele nationale in functie (care inseamna de la -9..+9 km/h pana la -1.25..0.5 km/h, in functie de administratia nationala) - dar asta difera de la administratie la administratie, si cu operarea per-se dar asta n-are nicio legatura cu definitia HSR.
P.S. Din cate stiu, liniile upgradate prin fonduri ISPA au un subpunct in contract care prevede mentenanta anuala obligatorie (platita de CFR Infrastructura) pentru 20 de ani. Firmele executante se obligau, daca nu ma insel, la oferirea acestui serviciu la un cost fix pentru 15 ani dupa expirarea perioadei de garantie. |
| | | iuli.hard
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 30 Localizare : Onesti Reputatie : 5535 Data de inscriere : 31/08/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 16 Ian 2012, 22:35 | |
| Care erau vitezele pe tronsonul Bucuresti N-Chitila-Buftea-Brazi-Ploiesti Triaj inainte de a fi modernizat ? |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5658 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 17 Ian 2012, 00:31 | |
| - iuli.hard a scris:
- Care erau vitezele pe tronsonul Bucuresti N-Chitila-Buftea-Brazi-Ploiesti Triaj inainte de a fi modernizat ?
Parametrii initiali s-au dorit a fi in felul urmator : - 140 km/h intre Bucuresti Nord si Chitila; - 160 km/h pe tronsonul Chitila - Brazi; - 120 km/h intre Brazi si PM Ramificatia Ploiesti Triaj; - 90 km/h intre PM Ramificatia Ploiesti Triaj si Ploiesti Vest; - 160 km/h Ploiesti Vest - Floresti Prahova; - 110 km/h Floresti Prahova - Campina. |
| | | bostanescu gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 423 Varsta : 101 Localizare : Giulesti-Bucuresti Reputatie : 5464 Data de inscriere : 20/02/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 23 Ian 2012, 18:24 | |
| sa scos restrictia Crivina-Brazi pe firul 2,se circula cu 120.In Crivina a ramas la 30.Nu stiu daca pe firul 1 sa reparat linia,cand m am dus spre Ploiesti din Crivina a bagat trenu pe firu 2 |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8389 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 23 Ian 2012, 20:09 | |
| intre Peris si Crivina sunt 3 restrictii in Crivina una in gara intre Crivina si Brazi este una |
| | | bostanescu gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 423 Varsta : 101 Localizare : Giulesti-Bucuresti Reputatie : 5464 Data de inscriere : 20/02/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 23 Ian 2012, 21:03 | |
| important este ca sau apucat de treaba si nu se mai merge cu 70 intre Crivina si Brazi.La intrarea in Brazi este restrictia,in rest se circula bine km 40 cu km 50 pe firul 2.Iar ca offtopic macazele intre Sinaia-Busteni-Azuga erau inzapezite ieri,se pare ca instalatia de incalzit a cedat.Lucrau niste ceferisti la ele duminica dimineata pe ninsoare.Asa da "modernizare si reabilitare"tronson Campina-Predeal......... |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8389 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 23 Ian 2012, 21:06 | |
| 38+900-40+500 cu 70 firul 1 50+100-50+150 cu 70 firul 1 si 2 Maine voi posta intreg BARUL |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7575 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 23 Ian 2012, 22:25 | |
| - MariusD a scris:
- 38+900-40+500 cu 70 firul 1
50+100-50+150 cu 70 firul 1 si 2 Maine voi posta intreg BARUL Multumim mult, Marius ! Chiar sunt curios daca s-a facut ceva la firul 1 intre Crivina si Prahova. Pt cei interesati, am postat la sectiunea "Filmari" cateva trenuri de iarna in Chitila. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest | |
| |
| | | | 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |