|
| 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest | |
|
+67Katalyn Ciprian NIKU24 alex1987 mariushal Capsuneanu @ndrey allred Wadan bostanescu 2 mishu88 NicuS ravers75 baiazid Katalin4653 ANDU2100HP Luna Kriszti219 EuroNight Radu srazvi George33 nenuandrei manuela iuli.hard kristi kkk razvan - trenuri 060-EA078 Laur Dr2005 AndiCFR Teodor mihai-calin Stere Serban lovekomotive Nesebar mihaiuc AlexD alliens bostanesku gigel DUAL IonutChircu rizelgeorgel2004 nokia2010 Nk11 redeme riciu tuborgtnp popovici Razvan Tudor Cobra cortexedge TVlad IonutCFR2009 ATM Adrian78 Vitosa decward bostanescu gigel cont dezactivat . Semaca DPS mardaryroby Ionutz COSTACHE MIHAIL Vlad KQQ 71 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 11:14 | |
| - 060-EA078 a scris:
- Da, asta asa este ! Bine...sincer in Romania nu cred ca va exista asa ceva niciodata. Imi aduc aminte cand au inceput treaba pe Constanta, toate prompteristele ieftine de la TV anuntau su surle si trambite "linie de mare viteza" intre Bucuresti si Constanta. M-am uitat acum la mers si am constatat ca timpii de parcurs intre Bucuresti si Fetesti s-au redus fata de anul 1987 cu 5 minute Cam atat. Deci s-au cheltuit 1 miliard de euro ca sa revenim la ce era in '87. Treaba asta se putea face si cu un RK obisnuit la linie, facut de ISAF, care poate costa doar 100-150 mil eur...Dar cand vrei sa jumulesti bani folosind pretexte inepte, poti ajunge oriunde !
Iar realitatea asta ma confirma is cu ce s-a intamplat pe Buc-Campina. Cine a prins linia clasica stie bine ca nu vorbesc desteptii. Nu s-a schimbat nimic...toata "modernizarea" a insemnat in realitate revenirea la ceva ce linia era capabila si inainte...cel putin ca viteza comerciala ! Sa o luam pe rand... Linia Bucuresti-Constanta (bucata Bucuresti Banesa - Fetesti) chiar este prevazuta ca linie de mare viteza deoarece este prinsa in proiectul HSR (Szeged) - Timisoara - Deva - Sibiu - Brasov - Bucuresti Nord - Constanta si va suporta upgrade la 200 km/h in special pe partea de semnalizare . Doar portiunea dintre Fetesti si Constanta va fi linie noua de mare viteza incluzand poduri noi peste Dunare si fiind propusa cativa kilometrii la nord fata de linia actuala urmand sa treaca cumva mai aproape de Aeroportul Kogalniceanu (probabil va avea pe viitor legatura) si de statiunea Mamaia... Ce-ti spun eu nu sunt basme sau povesti ci este propunerea de curand a Romaniei prin Ministerul Transporturilor privind legarea la viitoarea retea de transport feroviar de mare viteza a Europei , reteaua de care vorbesc fiind deja partial in constructie pe teritoriul Austriei si se va extinde via Budapesta spre Ungaria , Croatia , Slovacia , Romania , Serbia s.a.m.d. Foarte probabil pe teritoriul Romaniei se vor dezvolta linii de 200-300 km/h dar se va circula cu viteze maxime intre 200-250 km/h... Intr-adevar , o scadere de timpi per total de la 2h10' la cca 2 h avand in vedere viteza maxima actuala de 140 km/h pare putin insa trebuie sa ne gandim si ce s-ar fi intamplat daca nu s-ar fi inceput acesta reabilitare oare nu ajungeam sa facem 3h30' pana la Constanta sau chiar mai mult ? Plus de asta , linia este inclusa in coridorul 4 iar coridorul 4 inseamna Europa deci nu noi hotaram ce sa facem cu linia ci ni se impune , toate tarile UE sunt obligate sa ridice vitezele de circulatie , sa schimbe linia si semnalizarea ... Bucuresti-Campina pe o perioada lunga a fost gandita pentru marfa si trenuri locale sau interegio care duc maximum 140 km/h (daca s-ar circula cu 160 pe cei aproape 60 km acum am avea rentabilitate zero) de aceea nu-si bate nimeni capul pentru cateva minute in plus sau in minus , se are deja in vedere partial quadruplare cu linie noua de 160-200km/h pana la Brasov cu tuneluri si nebunii pentru trenuri intercity sau de mare viteza (sectiunile Bucuresti - Ploiesti si Azuga-Brasov) dar si upgrade de 160km/h (intre Ploiesti si Azuga) . Ca un fapt interesant si de luat in seama , intre Azuga si Predeal linia actuala se va transforma in linie turistica dar si pentru trenuri locale si de marfa... |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 12:40 | |
| [quote="popovici"] - 060-EA078 a scris:
- Foarte probabil pe teritoriul Romaniei se vor dezvolta linii de 200-300 km/h dar se va circula cu viteze maxime intre 200-250 km/h...
Intr-adevar , o scadere de timpi per total de la 2h10' la cca 2 h avand in vedere viteza maxima actuala de 140 km/h pare putin insa trebuie sa ne gandim si ce s-ar fi intamplat daca nu s-ar fi inceput acesta reabilitare oare nu ajungeam sa facem 3h30' pana la Constanta sau chiar mai mult ? Plus de asta , linia este inclusa in coridorul 4 iar coridorul 4 inseamna Europa deci nu noi hotaram ce sa facem cu linia ci ni se impune , toate tarile UE sunt obligate sa ridice vitezele de circulatie , sa schimbe linia si semnalizarea ... Erau sanse de 90 % se treaca prin tara noastra o astfel de linie, dar au refuzat cei de la Minister. |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5655 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 12:56 | |
| Suna frumos ceea ce se scrie aici si as fi si eu bucuros sa se intample. Imi permit insa sa nu cred asemenea povesti, dat fiind ca realitatea din teren arata altfel. Sa fim seriosi : nu s-a putut pastra linia care era la parametrii initiali, iar cea modernizata va ajunge exact la fel Am mai auzit de chestiile astea cu tuneluri si altele asemenea. Ar fi interesant, dar repet, nu cred ca se va face prea curand.
Totusi am o intrebare : linie de mare viteza pe Constanta ca sa transporte ce? Ce mare zona turistica este Constanta sau litoralul pentru a justifica asa ceva, ca jumatate din statiuni arata ca dupa bombardament iar cealalta jumatate prefer cu banii aia sa o tai la bulgari, greci sau turci ! Iei trenul de mare viteza ca sa te duci in statiune Costinesti ? Tre' sa fi picat in cap..fara suparare... Eu cred ca trenurile actuale in conditii decente, la un 160 sunt arhi suficiente pentru ce e acum litoralul ca zona turistica. Daca vrei tren de mare viteza, intai trebuie ca zona pe care o deserveste sa aibe o atractie ridicata ! Dar ca sa lege Bucurestiul de nimic...sunt doar bani aruncati aiurea ca sa ne umflam in pene, cand cu banii aia puteai scuti o gramada de costuri de exploatare terminand spre exemplu Valcele-Rm Valcea sau electrificand Cluj-Oradea, sau, sau sau....Linie de mare viteza pentru Constanta e ca si cum ma urc in TGV sa merg la Barlad...e aiurea...asta e parerea mea! Apoi care este fluxul de calatori pe Buc-Ct ? Construiesti o linie de mare viteza ca sa circule pe ea 4 perechi de trenuri umplute pe sfert sau doua pe zi umplute trei sferturi ? Oricum o dai suna aiurea...Cine se gandeste sa construiasca asa ceva are probleme nasoale...ori cu furatul ori cu capul.
Singurul interes real in momentul de fata in zona Constantei este portul. Acesta justifica investitii in reteaua de transport feroviar datorita traficului de marfa ridicat.Pentru trafic de marfa ridicat, o linie precum actuala este arhi suficienta zic eu.
|
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 13:16 | |
| M800 a fost reabilitat pentru traficul de marfa, traficul de calatori e in planul 2 deoarece doar 3 luni pe an putem spune ca sunt cu adevarat calatori pe ruta asta. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 13:49 | |
| @Tudor , ce spui tu acolo este povestea aia veche cu ungurul , romanul si austriacul care s-au invitat dar nu s-au intalnit . Si bine au facut deoarece rutele feroviare de mare viteza din Europa de Est se stabilesc ACUM cand vorbim ! Mai pe intelesul tuturor , daca pana acum UE nu finanta asa ceva (HSR) de acum incolo finanteaza...Daca Austria si-a creeat deja o baza a HSR fara ajutor UE bravo lor dar hai sa nu ne comparam cu ei ca n-avem cu ce...
@060-EA078 Eu am vrut sa subliniez doar ca mare parte din linia Bucuresti-Constanta va face parte dintr-un viitor HSR deci nu s-au bagat bani degeaba ! De asemenea , te pripesti cand vorbesti de rentabilitatea rutei HSR in Romania atata vreme cat te referi la prezent si nu peste 30 de ani cand va fi gata si poate nici atunci integral ... In ceea ce priveste prezentul eu mi-am exprimat de mai multe ori pe forum punctul meu de vedere foarte clar si am subliniat faptul ca in Romania 140-160km/h este de ajuns acum cand vorbim si chiar peste 10-15 ani cand ar trebui doar sa ridicam la 200 pe unde se poate...Peste 10-15 an ar trebui sa incepem sa construim insa HSR deoarece lucrarile sunt grele si impun termene mult mai lungi decat coridorul 4...
In alta ordine de idei , nu poti sa scoti Constanta de pe o asemenea harta HSR , Constanta este o metropola care se dezvolta si se va dezvolta continuu (500000 locuitori) , nivelul de trai este ridicat iar potentialul turistic imens ... Faptul ca ai trenuri din ora in ora vara pline ochi spune multe , trebuie sa ai viziune si sa vezi si in timp cum va fi peste 15-20 de ani cand si veniturile vor fi altele... Nu poti sa compari Constanta cu Barladul sau alta localitate obscura , esti cel putin rau intentionat daca faci acest lucru... Eu zic ca traseul HSR a fost extrem de bine ales din punct de vedere geografic dar si intermodal , se completeaza cu coridorul 4 si atinge orase mari importante (Timisoara, Deva , Sibiu , Brasov , Bucuresti , Ploiesti , Constanta ).
@alex D Nu esti atent la nuanta discutiei , eu vorbesc exclusiv de ruta HSR viitoare si de faptul ca este un avantaj sa ai deja ruta Bucuresti-Fetesti care nu implica cheltuieli foarte mari pentru upgrade de pana la 200km/h ! Adica , mai pe romaneste ,,Traiasca linia dreapta !" In ceea ce priveste cele 3-4 luni pe an de profit pe M800 sa stii si tu ca nu durata este importanta ci incasarile , deci daca in 3 luni ies incasari cat la alte rute intr-un an sau mai bine decat atat e o.k. , contabilitatea si bilantul se fac anual...Gandeste-te numai cu cate saptamani inainte trebuie sa rezervi la cuseta/dormitor !
Ce rol are in prezent M800 sau scopul initial pentru care a fost reabilitata cade pe planul 2 avand in vedere noile stiri (foarte bune!) privitoare la dezvoltarea infrastructurii de mare viteza in Europa... Pe acesta portiune se va merge pe viitor si cu marfa si cu HSR asa cum se intampla in Turcia de exemplu , doar partea dobrogeana de la Fetesti va cuprinde linie noua pe traseu nou foarte probabil avand in vedere traficul de marfa mai intens dar si dezvoltarea regionala si metropolitana (trenuri urbane si suburbane) in special intre Constanta si Medgidia...
.
Ultima editare efectuata de catre popovici in Mar 24 Ian 2012, 14:49, editata de 1 ori |
| | | manuela
Numarul mesajelor : 603 Reputatie : 5410 Data de inscriere : 03/11/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 14:08 | |
| regionalizarea viitoare a romaniei in 8 judete timisoara,brasov,iasi,craiova,cluj,ploiesti ,constanta,bucuresti va presupune si dezvoltarea retelei feroviare in jurul acestora precum si intre acestea. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 14:09 | |
| In alta dezordine de idei sngura linie de viteza 200-220km/h care s-ar impune ar fi Brasov-Fagaras-Sibiu-Ilia-Timisoara si iesire spre Budapesta si Belgrad prin Jimbolia si o linie noua Sighisoara-Tg Mures inclusiv si aeroportul-Cluj Napoca!! |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 14:34 | |
| La noi in tara mai mult decat in tarile vecine constructia liniilor de mare viteza va fii intarziata multi ani din cateva motive :
- lipsa fondurilor; - opunerea prin multe metode a transportatoriilor rutieri (mai ales de calatori); - lenevia constructorilor si a personalului feroviar.
Uniunea Europeana poate face mari presiuni. |
| | | nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6390 Data de inscriere : 16/09/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 14:41 | |
| Dar daca sar aduce oameni din alte tari poate ca atunci ar fii mai bine |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 14:46 | |
| - adrian78 a scris:
- In alta dezordine de idei sngura linie de viteza 200-220km/h care s-ar impune ar fi Brasov-Fagaras-Sibiu-Ilia-Timisoara
Din pacate Brasov - Sibiu nu se compara cu Bucuresti - Brasov , este foarte probabil sa se apuce de cea din urma datorita faptului ca linia se va apropia de saturatie peste 10 ani si atunci trebuie sa faci linie noua pana la Ploiesti (200km/h), sa completezi mai sus cu linie noua corectand traseul actual iar de la Azuga la Brasov trebuie tunel nou tot de 200... Marfa cel putin pe M1000 trebuie neaparat separata de IC-uri si alte trenuri de viteza ! Este evident si faptul ca dezvoltarea exploziva a Vaii Prahovei dar si legarea HSR de aeroportul Otopeni cere expres HSR cu prioritate in acesta zona . Dupa aia sa se apuce de Brasov - Sibiu ca sa mearga trenul ceas de la Bucuresti la Sibiu ! Constanta-Bucuresti nu e graba , probabil ca va fi ultima din ruta care se va face (eventual doar upgrade ieftin la 200 pana la Fetesti) dar asta si datorita faptului ca este linie de viteza si acum (120 viteza medie) comparabil de exemplu cu Bucuresti-Campina (90 viteza medie) iar constructia unor noi poduri dunarene ar ridica foarte mult costurile ... |
| | | George33
Numarul mesajelor : 82 Reputatie : 5353 Data de inscriere : 20/06/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Mar 24 Ian 2012, 21:12 | |
| Daca ramanem in registrul fanteziilor, in tara care an de an nu aloca aproape niciun ban pentru intretinerea si reabilitarea infrastructurii feroviare:
(APROPO, STIE CINEVA CE BANI EXISTA LA CFR INFRASTRUCTURA PENTRU REPARATII DE LINII IN 2012, NU MA REFER LA CORIDORUL IV?!)
Sunt surprins ca se discuta despre HSR Bucuresti - Brasov, dupa mine ar fi o greseala mare sa se dubleze linia actuala, care pentru o perioada lunga este arhisuficienta, daca: a) se face tot pana la Brasov; b) e intretinuta ca lumea ca sa permita vitezele maxime pentru care a fost proiectata si reabilitata, indeosebi pe Bucuresti - Campina; c) se impune operatorilor feroviari, indeosebi CFR Calatori, chiar sa circule cu viteza maxima permisa, ar trebui sa se ajunga la 2 ore pana la Bv, ceea ce e foarte bine si nu trebuie mai mult.
Mai fireasca mi s-ar parea o linie HSR Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Alba - Iulia (direct, nu prin Vintu) - Cluj, care ar lega multe puncte de interes real - avioanele Bucuresti - Cluj sunt arhipline, dar tot faci 5 ore cu tot cu mersul la si de la aeroport, deci un HSR ar fi perfect - si ulterior prelungita prin Oradea pana in Ungaria.
Dublarea C IV e o prostie. Sigur, deliram...va rog dati-mi un raspuns la intrebarea de mai sus, daca stiti!
|
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8386 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 05 Mar 2012, 12:40 | |
| Ca tot nu v-am mai postat de mult un BAR haideti sa v-a improspatez memoria: 009 by Mariusic1, on Flickr 010 by Mariusic1, on Flickr 011 by Mariusic1, on Flickr Sunt cam putine |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 05 Mar 2012, 18:28 | |
| Multumim pentru BAR ! Majoritatea celor de 70 pe 50 de metri sunt generate de joantele de la semnale de intrare, la fel si cea din Buftea, de 80...totusi e bine ca s-a remediat problema dintre Crivina si Prahova, care afecta o distanta destul de mare si ambele fire...poate vor repara si joantele alea, odata cu venirea primaverii.
Multumesc inca o data pentru postare, Marius ! |
| | | bostanescu gigel Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 423 Varsta : 101 Localizare : Giulesti-Bucuresti Reputatie : 5461 Data de inscriere : 20/02/2011
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 05 Mar 2012, 18:56 | |
| de vreo 1luna se circula cu VS intre Crivina si Brazi.Acum 1 saptamana am facut 36minute cu IR Constanta-Bucuresti-Brasov (intarziat).Se pierde mult timp la Crivina cu restrictia aia de 30,dar pe firu 2 (spre Bucuresti)nu este cu 30.Am auzit de la niste ceferisti ca vor sa schimbe sina in curba aia stransa de la Bobolia cand intra pe pod,acolo trenul are trepidatii mari din cauza uzuri mari a sinei |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest Lun 05 Mar 2012, 19:16 | |
| O schimba cu alta care se va uza la fel, in timp. Geometria curbei va ramane neschimbata. Asa s-a proiectat (de fapt s-a pastrat geometria initiala, probabil alta solutie nu era, avand in vedere halta si podul) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest | |
| |
| | | | 1000. Bucureşti Nord-Ploiesti Sud - Ploieşti Vest | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |