|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+95nelucozac teoiasi neluadi Vlad StefanD_ Norbi Sabik Traveller TonyGFR DB Robert Bobby_TM ALEXCFR florin94 cristi ar alliens mariuscfrbucuresti Ryan Anderson Ghioca Bogdan theblackstigx raulberian celmaifidel LascuB_1980 Spartan1948 rich1974 CristyanC marius_catalin84 get. johnsmoke tzifrea miguel1975 alex_trs ldh80 bubu bobi rizelgeorgel2004 AeroX cardinal riciu Razvan Tudor lapsanszkitamas DAS 2011 Luna AndiCFR TonyCFR KQQ TudorVD Luca tgv Vale razvan - trenuri COSTACHE MIHAIL DPS spiderpc vatmanul Dionis apmatei DUAL marius664 alex.barac.5 92Dragos AndreiSV LanceR Adirmvl enstendhal EA025 Elful mihaitzateo Laur Andrey_tm frank81 Adrian78 @ndrey mureseanu_976 vanchorusebulgaria Jhonyla cfr500 user dezactivat... lifetec daniel_c cristy79 kristi kkk alinutz23 qew00 NicuS florin.lifticariu alex.alexus.tm IonutCFR2009 dan tm didinul Vitosa mielutu zburator Jurnal Feroviar Katalyn Teodor Dr2005 Nesebar 99 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
teoiasi
Numarul mesajelor : 84 Reputatie : 3209 Data de inscriere : 05/05/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 25 Mai 2016, 15:45 | |
| Ce inseamna ora de varf ?(nu ma refer la film )
|
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 25 Mai 2016, 17:22 | |
| Toate vagoanele depind de sursa de curent a locomotivei. Strict pentru iluminat si afisajele electronice se folosesc bateriile, care pot fi incarcate din dinamuri sau din sursa de curent a locomotivei. Cu alte cuvinte, cand un vagon sta in remiza pe baterii este functional doar iluminatul, si nimic mai mult. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 25 Mai 2016, 22:01 | |
| Iar la vagoanele de pana in 1990 (19-40, 20-40, 19-57, 20-57, 19-47, 20-47, 11-47, 21-47, 26-26, 26-47 si Rame TE) , energia electrica (care atunci putea fi livrata numai de locomotive electrice pentru vagoane), era utilizata de acele vagoane strict numai pentru incalzirea electrica a lor ? |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 25 Mai 2016, 22:16 | |
| Nu.. in functie de serie, unele aveau si iluminatul legat la conducta locomotivei(si se puteau incarca bateriile atat de pe dinam cat si de la sursa locomotive, luminatul functiona la fel.. Dar a fost un tip de vagon de dormit care avea prize atat pe baterii cat si pe conducta. ori 70-50 ori 75-71. Acestea nu erau in cabine, erau la toalete si 1 in cabina insotitorului daca imi aduc aminte bine.Dar da .. poti spune ca energia electrica post anii '90 era in mare parte pentru incalzire. |
| | | Bobby_TM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 679 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Reputatie : 5249 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 00:27 | |
| Acum 2 -3 ani cand am venit cu 1833 la TM, in vagonul in care eram corpurile de iluminat erau prevazute cu becuri si neoane, iar neoanele se stingeau cand locomotiva nu "furniza" curent catre tren... Practic pe baterie mergea doar iluminatul de "avarie"... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 08:32 | |
| Problema este ca pana in 1998-1999 (când au aparut in parcul CFR primele locomotive diesel prevazute cu posibilitatea furnizarii energiei electrice pentru vagoanele de calatori), numai locomotivele electrice aveau prevazute din constructie priza pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor de calatori.
Dieselele de dinainte de 1998-1999 (clasele 60/62 nemodernizate, 64 veche, 67, 68, 70, 71, 80 nu puteau furniza energie electrica pentru vagoane)
Exceptia o constituia locomotivele clasa 60/62 nemodernizata, care aveau o priza electrica deasupra tampoanelor, dar era putea fi folosita exclusiv pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor WIT (de incalzire cu aburi). Din cate stiu tensiunea furniza de aceea priza, exclusiv pentru vagoanele WIT, era de 170 V (daca nu gresesc). |
| | | bubu
Numarul mesajelor : 319 Varsta : 53 Localizare : constanta Reputatie : 5811 Data de inscriere : 11/11/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 10:10 | |
| - DUAL a scris:
- Nu.. in functie de serie, unele aveau si iluminatul legat la conducta locomotivei(si se puteau incarca bateriile atat de pe dinam cat si de la sursa locomotive, luminatul functiona la fel.. Dar a fost un tip de vagon de dormit care avea prize atat pe baterii cat si pe conducta. ori 70-50 ori 75-71. Acestea nu erau in cabine, erau la toalete si 1 in cabina insotitorului daca imi aduc aminte bine.Dar da .. poti spune ca energia electrica post anii '90 era in mare parte pentru incalzire.
Oooo curent electric prin conducta!!!! Si presiunea aerului prin fisa I.T.!!! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 11:35 | |
| Toate vagoanele prevăzute cu convertizor static alimentau toate serviciile vagonului de la ,,conducta" electrică. Cele fără convertizor aveau doar baterii şi dinam sau alternator. Când vagonul stătea, iluminatul se făcea doar de la baterii, când mergea era alimentat de la dinam/alternator, care încărca şi bateriile. De exemplu, la TE nu aveai convertizor static, de aia era beznă în ele când stăteau pe loc, abia luminau becurile, că şi bateriile erau duse.
Încălzirea electrică era, evident, asigurată de locomotivă sau de WG. Oricum, toate vagoanele produse/livrate după 1961 la SNCFR erau prevăzute (şi) cu încălzire electrică şi cu încălzire cu abur, deci nu erau probleme la trenurile remorcate cu locomotivă electrică. Probleme erau doar dacă scăpa câte un Dimitrov sau Hecht iarna pe tren cu locomotivă electrică, dar cred că aveau grijă cei din revizii să nu se întâmple asta prea des. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 14:50 | |
| Cred ca dupa 1964 de fapt- primele vagoane prevazute cu posibilitatea de a fi incalzite electric , livrate de uzina de la Arad si intrate in parcul CFR (denumirea de SNCFR ca si regie autonoma a fost adoptata dupa 1990), au fost cele ale seriilor 19-40 si 20-40. Primul tren de calatori incalzit electric din Romania a circulat cred in iarma anilor 1966/1967, fiind compus din aceste vagoane si tractat cu locomotiva 060-EA, probabil pe distanta Brasov-Predeal.
Insa pana in 1998-1999 doar locomotivele electrice puteau furniza energie electrica pentru vagoanele de calatori.
Mai existau si acele vagoane WG (vagon-generator), care insa erau rar utilizate la trenurile de calatori (in toate pozele vechi cu trenuri CFR nu am gasit vreun vagon WG atasat la vreun tren de calatori). Cu siguranta trenul prezidential aveea (si are) un astfel de vagon-generator.
Din motive ramase necunoscute, inainte de 1990 (si de fapt pana in 1998-1999) nu s-a reusit realizarea unei locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice care sa fie prevazuta cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori. Ceva incercari in acest sens ar fi fost cu locomotivele diesel-electrice clasa 66/67 (cu motoare diesel Alco), dar (din motive discutabile) aceste incercari ori nu au dat rezultate favorabile, ori nu s-au generalizat. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 15:04 | |
| Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?
IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )
Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 15:14 | |
| - ldh80 a scris:
- Cred ca dupa 1964 de fapt- primele vagoane prevazute cu posibilitatea de a fi incalzite electric , livrate de uzina de la Arad si intrate in parcul CFR (denumirea de SNCFR ca si regie autonoma a fost adoptata dupa 1990), au fost cele ale seriilor 19-40 si 20-40. Primul tren de calatori incalzit electric din Romania a circulat cred in iarma anilor 1966/1967, fiind compus din aceste vagoane si tractat cu locomotiva 060-EA, probabil pe distanta Brasov-Predeal.
Vagoanele alea compuneau şi trenuri internaţionale, deci instalaţiile de încălzire electrică trebuiau să fie funcţionale choar şi anterior anului 1966. - Citat :
- Mai existau si acele vagoane WG (vagon-generator), care insa erau rar utilizate la trenurile de calatori (in toate pozele vechi cu trenuri CFR nu am gasit vreun vagon WG atasat la vreun tren de calatori). Cu siguranta trenul prezidential aveea (si are) un astfel de vagon-generator.
Nu ai cum să găseşti multe poze vechi, că WG-uri au fost doar două şi au apărut foarte târziu, când deja apăreau DA-urile cu instalaţie de încălzire. Cum motoarele de pe ele erau similare celor de pe AM1000, de pe un WG a fost luat motorul pentru a fi montat pe un automotor. Trenul prezidenţial e altceva, are şi altfel de instalaţii, la alte tensiuni (parcă 680 V, o să caut când ajung acasă), deci nici dacă în tragi cu EA nu poţi să îl alimentezi electric fără generator. - Citat :
- Din motive ramase necunoscute, inainte de 1990 (si de fapt pana in 1998-1999) nu s-a reusit realizarea unei locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice care sa fie prevazuta cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori.
Nu a fost nicio încercare, mai ales că vagoanele existente aveau şi încălzire cu abur, iar numărul de WIT-uri şi LDH-uri cu generator de abur era suficient. _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 15:19 | |
| - Katalyn a scris:
- Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?
IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )
Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.
prin Gara de Nord nu trece? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 15:25 | |
| Va multumesc pentru aceste lamuriri!
Dar daca deja aparusera locomotivele LDE cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori, care a mai fost logica construirii acelor doua vagoane-generator WG ? Daca-mi puteti oferi mai multe detalii despre aceste vagoane WG (in ce an au fost construite, cat si cum au fost utilizate, de ce companie apartinea- Infrastructura, Calatori sau Marfa-, starea lor actuala, detaliile tehnice a lor) , m-as bucura! |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 15:33 | |
| - LanceR a scris:
- Katalyn a scris:
- Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?
IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )
Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.
prin Gara de Nord nu trece? Nu trece, e un BB cu o rama posibil RIO 08. |
| | | TonyCFR
Numarul mesajelor : 419 Varsta : 24 Localizare : Alba Iulia Reputatie : 4039 Data de inscriere : 25/02/2015
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 26 Mai 2016, 18:36 | |
| Salut, am o intrebare! Se pare ca multe locomotive au numerotare noua, dar scris altundeva impreuna cu 'RO-SNTFC'. Este un motiv pentru schimbarea asta? Sunt curios. Multumesc! (Exemplu, Locomotive EA 008 in loc sa fie 41-0008-3, e 91 53 0 410008-3 RO-SNTFC.) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |