Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Întrebări şi răspunsuri

In jos 
+95
nelucozac
teoiasi
neluadi
Vlad
StefanD_
Norbi
Sabik
Traveller
TonyGFR
DB Robert
Bobby_TM
ALEXCFR
florin94
cristi ar
alliens
mariuscfrbucuresti
Ryan Anderson
Ghioca Bogdan
theblackstigx
raulberian
celmaifidel
LascuB_1980
Spartan1948
rich1974
CristyanC
marius_catalin84
get.
johnsmoke
tzifrea
miguel1975
alex_trs
ldh80
bubu
bobi
rizelgeorgel2004
AeroX
cardinal
riciu
Razvan Tudor
lapsanszkitamas
DAS 2011
Luna
AndiCFR
TonyCFR
KQQ
TudorVD
Luca tgv
Vale
razvan - trenuri
COSTACHE MIHAIL
DPS
spiderpc
vatmanul
Dionis
apmatei
DUAL
marius664
alex.barac.5
92Dragos
AndreiSV
LanceR
Adirmvl
enstendhal
EA025
Elful
mihaitzateo
Laur
Andrey_tm
frank81
Adrian78
@ndrey
mureseanu_976
vanchorusebulgaria
Jhonyla
cfr500
user dezactivat...
lifetec
daniel_c
cristy79
kristi kkk
alinutz23
qew00
NicuS
florin.lifticariu
alex.alexus.tm
IonutCFR2009
dan tm
didinul
Vitosa
mielutu zburator
Jurnal Feroviar
Katalyn
Teodor
Dr2005
Nesebar
99 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 33 ... 63, 64, 65, 66, 67  Urmatorul
AutorMesaj
teoiasi




Numarul mesajelor : 84
Reputatie : 3209
Data de inscriere : 05/05/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeMier 25 Mai 2016, 15:45

Ce inseamna ora de varf ?(nu ma refer la film )
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeMier 25 Mai 2016, 17:22

Toate vagoanele depind de sursa de curent a locomotivei. Strict pentru iluminat si afisajele electronice se folosesc bateriile, care pot fi incarcate din dinamuri sau din sursa de curent a locomotivei.
Cu alte cuvinte, cand un vagon sta in remiza pe baterii este functional doar iluminatul, si nimic mai mult.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeMier 25 Mai 2016, 22:01

Iar la vagoanele de pana in 1990 (19-40, 20-40, 19-57, 20-57, 19-47, 20-47, 11-47, 21-47, 26-26, 26-47 si Rame TE) , energia electrica (care atunci putea fi livrata numai de locomotive electrice pentru vagoane), era utilizata de acele vagoane strict numai pentru incalzirea electrica a lor ?
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeMier 25 Mai 2016, 22:16

Nu.. in functie de serie, unele aveau si iluminatul legat la conducta locomotivei(si se puteau incarca bateriile atat de pe dinam cat si de la sursa locomotive, luminatul functiona la fel.. Dar a fost un tip de vagon de dormit care avea prize atat pe baterii cat si pe conducta. ori 70-50 ori 75-71. Acestea nu erau in cabine, erau la toalete si 1 in cabina insotitorului daca imi aduc aminte bine.Dar da .. poti spune ca energia electrica post anii '90 era in mare parte pentru incalzire.
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 679
Varsta : 41
Localizare : Timisoara
Reputatie : 5249
Data de inscriere : 05/10/2012

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 00:27

Acum 2 -3 ani cand am venit cu 1833 la TM, in vagonul in care eram corpurile de iluminat erau prevazute cu becuri si neoane, iar neoanele se stingeau cand locomotiva nu "furniza" curent catre tren... Practic pe baterie mergea doar iluminatul de "avarie"...
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 08:32

Problema este ca pana in 1998-1999 (când au aparut in parcul CFR primele locomotive diesel prevazute cu posibilitatea furnizarii energiei electrice pentru vagoanele de calatori), numai locomotivele electrice aveau prevazute din constructie priza pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor de calatori.

Dieselele de dinainte de 1998-1999 (clasele 60/62 nemodernizate, 64 veche, 67, 68, 70, 71, 80 nu puteau furniza energie electrica pentru vagoane)

Exceptia o constituia locomotivele clasa 60/62 nemodernizata, care aveau o priza electrica deasupra tampoanelor, dar era putea fi folosita exclusiv pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor WIT (de incalzire cu aburi). Din cate stiu tensiunea furniza de aceea priza, exclusiv pentru vagoanele WIT, era de 170 V (daca nu gresesc).
Sus In jos
bubu




Numarul mesajelor : 319
Varsta : 53
Localizare : constanta
Reputatie : 5811
Data de inscriere : 11/11/2009

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 10:10

DUAL a scris:
Nu.. in functie de serie, unele aveau si iluminatul legat la conducta locomotivei(si se puteau incarca bateriile atat de pe dinam cat si de la sursa locomotive, luminatul functiona la fel.. Dar a fost un tip de vagon de dormit care avea prize atat pe baterii cat si pe conducta. ori 70-50 ori 75-71. Acestea nu erau in cabine, erau la toalete si 1 in cabina insotitorului daca imi aduc aminte bine.Dar da .. poti spune ca energia electrica post anii '90 era in mare parte pentru incalzire.
Oooo curent electric prin conducta!!!! Si presiunea aerului prin fisa I.T.!!!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 11:35

Toate vagoanele prevăzute cu convertizor static alimentau toate serviciile vagonului de la ,,conducta" electrică. Cele fără convertizor aveau doar baterii şi dinam sau alternator. Când vagonul stătea, iluminatul se făcea doar de la baterii, când mergea era alimentat de la dinam/alternator, care încărca şi bateriile. De exemplu, la TE nu aveai convertizor static, de aia era beznă în ele când stăteau pe loc, abia luminau becurile, că şi bateriile erau duse.

Încălzirea electrică era, evident, asigurată de locomotivă sau de WG. Oricum, toate vagoanele produse/livrate după 1961 la SNCFR erau prevăzute (şi) cu încălzire electrică şi cu încălzire cu abur, deci nu erau probleme la trenurile remorcate cu locomotivă electrică. Probleme erau doar dacă scăpa câte un Dimitrov sau Hecht iarna pe tren cu locomotivă electrică, dar cred că aveau grijă cei din revizii să nu se întâmple asta prea des.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 14:50

Cred ca dupa 1964 de fapt- primele vagoane prevazute cu posibilitatea de a fi incalzite electric , livrate de uzina de la Arad si intrate in parcul CFR (denumirea de SNCFR ca si regie autonoma a fost adoptata dupa 1990), au fost cele ale seriilor 19-40 si 20-40. Primul tren de calatori incalzit electric din Romania a circulat cred in iarma anilor 1966/1967, fiind compus din aceste vagoane si tractat cu locomotiva 060-EA, probabil pe distanta Brasov-Predeal.

Insa pana in 1998-1999 doar locomotivele electrice puteau furniza energie electrica pentru vagoanele de calatori.

Mai existau si acele vagoane WG (vagon-generator), care insa erau rar utilizate la trenurile de calatori (in toate pozele vechi cu trenuri CFR nu am gasit vreun vagon WG atasat la vreun tren de calatori). Cu siguranta trenul prezidential aveea (si are) un astfel de vagon-generator.

Din motive ramase necunoscute, inainte de 1990 (si de fapt pana in 1998-1999) nu s-a reusit realizarea unei locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice care sa fie prevazuta cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori.
Ceva incercari in acest sens ar fi fost cu locomotivele diesel-electrice clasa 66/67 (cu motoare diesel Alco), dar (din motive discutabile) aceste incercari ori nu au dat rezultate favorabile, ori nu s-au generalizat.
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 15:04

Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?

IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )

Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 15:14

ldh80 a scris:
Cred ca dupa 1964 de fapt- primele vagoane prevazute cu posibilitatea de a fi incalzite electric , livrate de uzina de la Arad si intrate in parcul CFR (denumirea de SNCFR ca si regie autonoma a fost adoptata dupa 1990), au fost cele ale seriilor 19-40 si 20-40. Primul tren de calatori incalzit electric din Romania a circulat cred in iarma anilor 1966/1967, fiind compus din aceste vagoane si tractat cu locomotiva 060-EA, probabil pe distanta Brasov-Predeal.
Vagoanele alea compuneau şi trenuri internaţionale, deci instalaţiile de încălzire electrică trebuiau să fie funcţionale choar şi anterior anului 1966.

Citat :
Mai existau si acele vagoane WG (vagon-generator), care insa erau rar utilizate la trenurile de calatori (in toate pozele vechi cu trenuri CFR nu am gasit vreun vagon WG atasat la vreun tren de calatori). Cu siguranta trenul prezidential aveea (si are) un astfel de vagon-generator.
Nu ai cum să găseşti multe poze vechi, că WG-uri au fost doar două şi au apărut foarte târziu, când deja apăreau DA-urile cu instalaţie de încălzire. Cum motoarele de pe ele erau similare celor de pe AM1000, de pe un WG a fost luat motorul pentru a fi montat pe un automotor.
Trenul prezidenţial e altceva, are şi altfel de instalaţii, la alte tensiuni (parcă 680 V, o să caut când ajung acasă), deci nici dacă în tragi cu EA nu poţi să îl alimentezi electric fără generator.

Citat :
Din motive ramase necunoscute, inainte de 1990 (si de fapt pana in 1998-1999) nu s-a reusit realizarea unei locomotive diesel-electrice sau diesel-hidraulice care sa fie prevazuta cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori.
Nu a fost nicio încercare, mai ales că vagoanele existente aveau şi încălzire cu abur, iar numărul de WIT-uri şi LDH-uri cu generator de abur era suficient.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11399
Data de inscriere : 17/02/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 15:19

Katalyn a scris:
Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?

IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )

Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.

prin Gara de Nord nu trece?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 15:25

Va multumesc pentru aceste lamuriri!

Dar daca deja aparusera locomotivele LDE cu instalatie de incalzire electrica a trenurilor de calatori, care a mai fost logica construirii acelor doua vagoane-generator WG ?
Daca-mi puteti oferi mai multe detalii despre aceste vagoane WG (in ce an au fost construite, cat si cum au fost utilizate, de ce companie apartinea- Infrastructura, Calatori sau Marfa-, starea lor actuala, detaliile tehnice a lor) , m-as bucura!
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 15:33

LanceR a scris:
Katalyn a scris:
Ce o fi cu trenul asta programt sa circule azi, operator Regiotrans Brasov ?

IR 18202 Brasov ( 15:15 ) - Predeal ( 15:51-15:53 ) - PL.Vest ( 17:04-17:06 ) - Buc.Baneasa ( 17:54-17:57 ) - Fetesti ( 19:33-19:35 ) - Constanta ( 20:55 )

Luna trecuta s-a filmat un film intr-o rama Regiotrans.

prin Gara de Nord nu trece?

Nu trece, e un BB cu o rama posibil RIO 08.
Sus In jos
TonyCFR

TonyCFR


Numarul mesajelor : 419
Varsta : 24
Localizare : Alba Iulia
Reputatie : 4039
Data de inscriere : 25/02/2015

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitimeJoi 26 Mai 2016, 18:36

Salut, am o intrebare! Se pare ca multe locomotive au numerotare noua, dar scris altundeva impreuna cu 'RO-SNTFC'. Este un motiv pentru schimbarea asta? Sunt curios. Multumesc! (Exemplu, Locomotive EA 008 in loc sa fie 41-0008-3, e 91 53 0 410008-3 RO-SNTFC.)
Sus In jos
Continut sponsorizat





Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 64 Icon_minitime

Sus In jos
 
Întrebări şi răspunsuri
Sus 
Pagina 64 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 33 ... 63, 64, 65, 66, 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri
» Revista presei
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: