|
| Revista presei (partea I) | |
|
+101eu nenuandrei iDorin bostanesku gigel George33 rich1974 razvan - trenuri orestte 040EC100 buldozer2 Balto andreiutzu traian cardinal laur 133 Mihay Luna Polpot DUAL bondarel popovici Nk11 Marius Semaca VeV cristyadaX DPS AlexD The Legend brandiburu redeme Jhonyla bostanescu gigel Mircea Hirjau ATM TonyGFR Vitosa andrei florin cont inactiv puscasu razwy mihaiuc Ciprian Razvan Tudor marius_catalin84 decward sorinucu ravers75 IonutChircu rares03 user dezactivat... iuli.hard alinx3330 Cobra cont dezactivat . Adrian78 RazvanCFR Costin.H mardaryroby kaan SULZERUL 0733 Codrut1985 mi.tudor halmarius jionutz TVlad mariuskl Boracik frank81 pannonia express Laur 19jimmy84 Razvan DonVILLy didinul mureseanu_976 myster2008 bogdan srl Caravelle_Zg ion1982 alex.alexus.tm ionutz72 stinky cortexedge IonutCFR2009 Lde 2100 Traveller Nesebar didi membru inactiv cristi CFR Vlad Amiralul stegaru MariusM lovekomotive vrabieionut srazvi cristi ar Ionutz COSTACHE MIHAIL 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Dum 17 Apr 2011, 21:30 | |
| Sper ca odata si odata sa se sparga buba asta numita CFR, sa crape odata si sa dea Dumnezeu sa fie luati de altii si sa-l puna din nou pe picioare ca altfel nu se poate. Daca statul roman nu e in stare sa faca profit sa vina chinezii si sa faca aia. |
| | | cristyadaX
Numarul mesajelor : 371 Varsta : 31 Reputatie : 5391 Data de inscriere : 20/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Dum 17 Apr 2011, 21:40 | |
| Ti se rupe inima cand vezi in ce hal a ajuns CFR-ul si ce se face cu el...prea multe interese....daca si bulgaria a ajuns sa treaca peste noi cu proiecte de milioane de euro inseamna ca la noi chiar e prea multa hotie...rusine |
| | | VeV
Numarul mesajelor : 150 Varsta : 26 Localizare : Bacau Reputatie : 5461 Data de inscriere : 05/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Dum 17 Apr 2011, 21:41 | |
| Mă gândesc, ei la ce se aşteptau? Dacă ţara e într-o situaţie proastă, căile ferate de ce ar fi altfel? Asta e un fel de manipulare fină, adică, ziceau că trenul până la Tulcea face 6 ore, dar, în schimb maxi-taxi-ul care e plin de oameni, e mai rapid bla bla bla.
Cineva numea maxitaxiurile "coşciuge" pe roţi. Foarte bine! Câte accidente grave au loc în România anual, la care iau parte aceste mijloace de transport? Deobicei, când un microbuz ia parte la un accident, lumea îşi pierde viaţa.. dar multă lume! Ei bine, nu îmi amintesc să se fi zis de rău de microbuze. Acum să fim serioşi, cei de la trustul Antena cred că erau într-o pană mare de idei.
De fiecare dată când se vorbeşte de CFR, se vorbeşte de rău! Nu se vorbeşte deloc de porţiunea modernizată dintre Bucureşti şi Constanţa, sau dintre Bucureşti şi Braşov, la care se lucrează cu adevărate rezultate. Dar nu, se ia o locomotivă diesel, se merge pe o linie neelectrificată, într-o zonă rurală cu niste gunoaie pe calea ferată, se pune o melodie lăutărească, şi replica "cu trenul în România e ca şi cu, căruţa".
Pe mine unul mă enerveaza la culme! Adică, suntem conştienţi de faptul că s-a furat mult după revoluţie, iar acum s-a ajuns la fundul sacului, nu? Şi de ce ne compară cu germanii? Ne comparăm noi cu ei? Nici vorbă! Ce este acum în Germania este rezultatul politicii biciului, cum s-ar zice. Ei sunt învăţaţi să fie curaţi deoarece erau obligaţi şi se luau măsuri altminteri. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Dum 17 Apr 2011, 21:41 | |
| Sa retinem ce au zis in reportaj ! Prin 90-93, CFR era in primele 5 companii europene la calitatea transportului feroviar. Azi suntem ultimii !
Si Tulcea-Bucuresti se face in 6h40m, pentru 334 km (incredibil !!!), sa vedem dupa reabilitare cat va face...
Ultima editare efectuata de catre Dragos in Dum 17 Apr 2011, 21:48, editata de 1 ori |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6452 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Dum 17 Apr 2011, 21:42 | |
| - Dragos a scris:
- ...
Toata stima pentru dl mecanic Ghita Costel care a aparut in reportaj pe electrica, ... Pe care reporterii i-au dat, la un moment dat, functia de conductor...Bleah, nu se invata astia cum e cu functiile la cfr. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: REVISTA PRESEI Dum 17 Apr 2011, 22:03 | |
| Se tot loveste in situatia de la CFR : gunoaie pe calea ferata, sina degradata, viteza redusa, material rulant depasit, etc, DAR de ce nu loveste in ministrii care au fost in ultimii ani la conducerea CFR-ului care l-au pus pe butuci ba chiar si-au facut firma de transport pe calea ferata, de ce nu sunt trasi la raspundere? sa raspunda public si penal toti de dupa 1990, vinovatii sa fie trasi pe roata sau arsi pe rug la Universitate (Bucuresti) in fata poporului |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Dum 17 Apr 2011, 22:17 | |
| Un lucru bun este ca nu au facut reclama la microbuze, dar au spus ca pasagerii sunt obligati sa circule cu aceste jeguri odioase. Mecanicul din locomotiva a spus ca nu suntem in stare nici sa intretinem ce s-a realizat in perioada comunismului. Apoi traficul de calatori a scazut considerabil fata de acum 20 de ani! Cu mai mult de 50%! Parca a mai spus ca doar 30% din transportul de marfa este asigurat de trenuri! Apoi a aratat ceea ce am vazut eu in urma cu doi ani cand am fost in Tulcea. In gara sufla vantul iar in autogara era aglomeratie la maxim! Apoi in reportaj s-a mai spus ca se cauta intentionat falimentarea cefereului ! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: REVISTA PRESEI Dum 17 Apr 2011, 22:28 | |
| Asta cu falimentarea ptr ca in spatele firmelor de transport sunt fosti ministrii, la fel ca in spatele multor afaceri din alte domenii, motivul: costurile ridicate de intretinere a ceea ce sa construit pe timpul raposatului |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 18 Apr 2011, 15:24 | |
| Peste tot in lume transportul feroviar de calatori este subventionat, pentru ca este nepoluant. La noi este incurajata dezvoltarea transportului de persoane cu microbuze... urmarindu-se astfel eliminarea subventiei de la calea ferata si distrugerea acesteia. De ce sa nu fim noi diferiti fata de restul? Mai ales cand la mijloc sunt interesele... |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 18 Apr 2011, 15:36 | |
| Si cat crezi ca o sa ramana interesele astea mai presus de interesul national? Parerea mea e ca nu mai are mult si se sparge buba asta care ne mananca zilele. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 18 Apr 2011, 16:14 | |
| - AlexD a scris:
- Si cat crezi ca o sa ramana interesele astea mai presus de interesul national? Parerea mea e ca nu mai are mult si se sparge buba asta care ne mananca zilele.
Oare ? chiar asa sa nu mai dureze mult ? asteptam sa fie mai bine din '89 si tot speram , uite asa au trecut zeci de ani cu speranta ca la anul va fi mai bine dar defapt am tot cazut . Tot ce se face se face numai pentru ca x are interese altfel nu se face nimic pentru populatia de rand , oricum noi degeaba vorbim ca ei tot ce vor fac . Daca nu sta nimeni cu pusca la spatele nostru sa ne oblige a face ceva nu vom realiza nimic . Asta este tristul adevar , nu vom ajunge la nivelul Germaniei , Frantei nici in 20 de ani . Aia stiu sa dezvolte tara , noi stim sa dezvoltam buzunarele puterii |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 18 Apr 2011, 16:50 | |
| Cel mai slab articol/reportaj pe care l-am vazut in ultima vreme. Planul de mare viteza a fost DOAR o fantasmagorie scornita de guvernul Gyurcsany din Ungaria, nimic mai mult, oricum ar vrea vreun reporter al Antenei 1 sa o dea la intors.
UE NU finanteaza constructii de linii mare viteza in Europa de Est prin POS-T in ciclul de finantare 2007-2013 (ce se poate solicita la finantare este FOARTE strict negociat de comisie, si a spus-o FOARTE clar ca noile state membre nu primesc finantare HSR - de altfel nici macar upgrade-ul CIV pe tot tronsonul, feroviar sau rutier, nu este prins in setul de finantare 2007-2013 - la feroviar lipseste posibilitatea accesarii de bani pe segmentul Predeal - Brasov - Sighisoara, la rutier pe segmentul Sibiu - Pitesti). Nici polonezii, care au ceva linii decente si planuri de HSR (inclusiv CMK, pe care in anii '80 se mergea cu 180 km/h, si pe care in 1998 s-a mers cu 250 km/h!) nu primesc bani pana in 2013 decat pentru niste pendolino-uri. UE finanteaza EXCLUSIV (si a spus chestia asta de vreo 20 de ori, dar se pare ca in Romania nu prea se aude) pachetul standard feroviar in Estul Europei: linii simple sau duble, in trafic mixt pasageri plus marfa, electrificate, pe amplasamente existente, cu rectificari de geometrie pentru ca linia sa fie apta in teren plan de 160 km/h. Atat si nimic mai mult, cu ordinea finantarii: Coridoare pan-europene (pe POS-T) + Regio mare (pe Regio, dar ma indoiesc ca exista vreo aglomerare urbana in Ro care sa poata ia bani pe feroviar de la UE, dar asta-i alta poveste), linii esentiale internationale, linii esentiale interne. Asta e politica UE indiferent ca vb de Polonia, Ungaria sau Romania. Si e logic. Partea romaneasca a unui HSR, de exemplu, ar costa undeva la 4-5 mld. Euro (Bucuresti - Nadlac), cam cat finantarea UE pentru intregul segment feroviar in 2 cicluri de finantare (adica 12 ani).
Ungaria, mai precis guvernul socialist care a bagat tara (Ungaria) in criza, avea in intentie un astfel de proiect HSR, si incerca sa convinga Austria, Serbia si Romania sa intre in bilaterale. Finantarea era clar ca va veni EXCLUSIV din mijloace bugetare (plus imprumuturi), fara contributie UE. Tariceanu chiar a semnat un prim memorandum pe undeva prin 2008. Proiectul insa, pana la sfarsit, a inghetat. Nici una din cele 2 tari (Ungaria sau Romania) nu au de unde sa scoata 8 miliarde de Euro pentru o asemenea constructie - 8 miliarde fiind tot bugetul Romaniei pe infrastructura pe 4 ani!
Dupa 2013, mai vorbim, dar nu cred ca nici macar Polonia, care are planuri serioase in aceasta directie nu va putea lua cine-stie-ce bani UE pentru HSR, mai ales ca mai are destule linii de trafic international pe care se circula incet si cu limitari.
Daca vreti sa vorbim de ce CFR-ul o duce cum o duce, hai sa vorbim, dar hai sa o facem cum trebuie, nu in stil Catavencu, ca in reportajul A1!
P.S. Scuzati-ma, dar conform carui studiu de pe fata pamantului CFR era intre primii X la calitatea transportului feroviar in Europa? Sectorul a fost subfinantat inclusiv in perioada comunista, mai ales pe partea de calatori. In anii '80-'90, cam asta e imaginea pe care o asociez cu CFR si apoi SNCFR - vagoane vechi, aglomerate si murdare, lipsite de confort (nu ca OSShD-Y-urile ar putea vreodata sa fie confortabile - ia bagati 8 oameni de statura medie intr-un compartiment, puneti-i sa mearga 100 km si apoi sa va relateze experienta), frig in tren iarna, caldura mare vara. Si asta la trenuri de rang superior, ca la trenuri de naveta... jegul de pe lume (ca si astazi, de altfel). La punctualitate CFR-ul n-a stralucit niciodata - chiar daca azi e mai rau, nici atunci nu era cine-stie-ce - in anii '80 am mers mult cu trenul, si tin minte ca nu era tren pe Craiova - Bucuresti sa nu intarzie la sosire macar 15-20 minute - intre 1992-1999 a fost ceva mai bine, ce-i drept. La infrastructura... numai pomenind conceptul de semnal mecanic in birou aduce intrebari. In SE nu mai sunt nici macar pe instructie, inca din anii '80. Chiar si in Bulgaria, semnalele mecanice sunt mai sunt prezente doar pe linii secundare cu trafic minuscul. Noi inca mai avem semnale model MAV, care cine-stie de cand sunt.
Ultima editare efectuata de catre mihaiuc in Lun 18 Apr 2011, 19:48, editata de 1 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: REVISTA PRESEI Lun 18 Apr 2011, 19:35 | |
| - Dragos a scris:
- Sa retinem ce au zis in reportaj ! Prin 90-93, CFR era in primele 5 companii europene la calitatea transportului feroviar. Azi suntem ultimii !
Si Tulcea-Bucuresti se face in 6h40m, pentru 334 km (incredibil !!!), sa vedem dupa reabilitare cat va face... Tulcea-Bucuresti dupa terminarea definitiva a lucrarilor Fetesti-Fundulea undeva in, jur de 4h50min plus cateva min stationare in medgidia ptr schimbare post conducere mecanic, sigur va fi tot cu desiro, argumentez prin: in 2005 ic 587 format din desiro avea urmatorul orar buc pl 6.37 medgidia sos 8.51 oprea 1 min fetesti si cernavoda viteza baneasa-fetesti si saligny est-medgidia 120 km/h (ic 581 buc 7.12 c-ta 9.40 oprea 1 min ciulnita viteza 140) iar medgidia-tulcea folosim neavand incotro anul in curs 2011 tren A 1981 medgidia 8.47 tulcea 11.23
Ultima editare efectuata de catre maryus74 in Lun 18 Apr 2011, 21:57, editata de 2 ori |
| | | brandiburu
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 40 Reputatie : 5019 Data de inscriere : 11/04/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 18 Apr 2011, 19:59 | |
| - mihaiuc a scris:
- Cel mai slab articol/reportaj pe care l-am vazut in ultima vreme. Planul de mare viteza a fost DOAR o fantasmagorie scornita de guvernul Gyurcsany din Ungaria, nimic mai mult, oricum ar vrea vreun reporter al Antenei 1 sa o dea la intors.
UE finanteaza EXCLUSIV (si a spus chestia asta de vreo 20 de ori, dar se pare ca in Romania nu prea se aude) pachetul standard feroviar in Estul Europei: linii simple sau duble, in trafic mixt pasageri plus marfa, electrificate, pe amplasamente existente, cu rectificari de geometrie pentru ca linia sa fie apta in teren plan de 160 km/h.
Si de ce nu avem macar atat? Prin Buzau sau Focsani nu-mi aduc aminte sa fie munti de urcat, in special daca merg cu vreun Rapid sau IC Bucuresti Nord - Suceava. Bine hai, nu 160km/h dar sa o tina barem la vreo 100-120km/h si ar fi super, nu ca acum ca te opresti prin camp sau mergi de parca stai pe cate un pod. Poate nu vreau sa ma intereseze ca au fost inundatii (care au fost acum ceva ani, nu au fost ieri sau anul trecut), poate nu vreau sa ma intereseze ca e criza sau asa mai departe. Eu stiu ca pe CFR nu il intereseaza cand dau cate 2 mil si ceva pe 2 bilete pana la socrii (Suceava-Pitesti), corect? Tocmai de asta ultima data am preferat masina. Costul carburantului - 2,5 milioane si mi-a mai ramas aproape jumatate de rezervor. Conditii? Priceless. Imi pare foarte rau ca am ajuns in acest ultim hal. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 18 Apr 2011, 21:51 | |
| - brandiburu a scris:
Si de ce nu avem macar atat? Prin Buzau sau Focsani nu-mi aduc aminte sa fie munti de urcat, in special daca merg cu vreun Rapid sau IC Bucuresti Nord - Suceava. Bine hai, nu 160km/h dar sa o tina barem la vreo 100-120km/h si ar fi super, nu ca acum ca te opresti prin camp sau mergi de parca stai pe cate un pod. Poate nu vreau sa ma intereseze ca au fost inundatii (care au fost acum ceva ani, nu au fost ieri sau anul trecut), poate nu vreau sa ma intereseze ca e criza sau asa mai departe. Eu stiu ca pe CFR nu il intereseaza cand dau cate 2 mil si ceva pe 2 bilete pana la socrii (Suceava-Pitesti), corect? Tocmai de asta ultima data am preferat masina. Costul carburantului - 2,5 milioane si mi-a mai ramas aproape jumatate de rezervor. Conditii? Priceless. Imi pare foarte rau ca am ajuns in acest ultim hal. Pentru ca UE finanteaza EXCLUSIV ce s-a negociat cu comisia, nimic mai mult. UE se ocupa doar ca axele prioritare pentru UE sa fie aduse la 160, in conditiile pe care le-am descris mai sus. Ceea ce in cazul Romaniei, pe feroviar, inseamna fix urmatoarele: CIV ramura estica, CIV ramura sudica. Atat. CIX (Giurgiu - Bucuresti - Suceava - Vicsani) NU este considerat prioritar pentru UE, neputandu-se solicita (fara o renegociere) fonduri de la Comisie pentru treaba asta. Proiectele mari de infrastructura (peste 25 mil. euro) trebuie, de altfel, aprobate de Comisia Europeana pentru a se putea efectua plati. Deci, pentru Bucuresti-Suceava ori fonduri de la buget, ori fonduri proprii or din imprumuturi contractate de CFR. P.S. Oricat ati spune voi ca UE incurajaza transportul feroviar, Comisia Europeana a fost MULT mai dornica sa finanteze, in Est, segmentul rutier. Citeam ieri ca banii rambursati in exercitiul 2004-2007 statelor nou aderate pe feroviar a fost 4.9% fata de banii rambursati pe rutier. Pe fix 0 proiecte mari. O reabilitare in Ungaria, una in Cehia, ceva in Slovacia. Adica frectie la picior de lemn. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) | |
| |
| | | | Revista presei (partea I) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |