|
| Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) | |
|
+54alex1987 billy752-istu Theijs mureseanu_976 adytm bubu NicuS traian marius_catalin84 COSTACHE MIHAIL Mihay mariuscfrbucuresti Luna ldh.ro Jhonyla Teodor riciu gabrielcr florin.lifticariu cristy79 DUAL qew00 Katalyn Norbi cristi CFR alex.alexus.tm lifetec ATM baiazid Sabik Adrian78 alliens decward marius664 alex.barac.5 florin29sv Razvan Tudor user dezactivat... Dr2005 bobi razvan - trenuri dan tm j o a n t a mielutu zburator Adirmvl Vitosa cfr500 92Dragos Nesebar cardinal AndiCFR ALEXCFR IonutCFR2009 Andrey_tm 58 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Vin 21 Aug 2015, 15:52 | |
| - Karpaty a scris:
- Sa ai in ziua de azi un tren care merge din A in B fara oprire nu se justifica din pricina faptului ca ar circula mai mult gol. De exemplu in cursul saptamanii la 1581 in 3 vagoane gradul de ocupare nu depaseste 50% si asta pe o linie modernizata unde trenul zboara dar pe o linie unde ar merge cu maxim 50 km/h. De asta se prefera sa se opreasca in mai multe statii ca mai aduna 2-3 calatori si asa in 3 vagoane gradul de ocupare nu depaseste 80%, de exemplu Traianus nu da pe spate, ce se mai urca din Herculane niste batrani de la tratament dar si asa tot gasesti locuri libere in el cu gramada.
Sa nu uitam ca linia modernizata M800 are la concurenta si autostrada Soarelui. Daca drumul e brici si oamenii au masina personala motorizata, prefera drumul pe autostrada decat cel cu trenul. Dupa finalizarea autostrazii Bucuresti - Brasov e posibil sa scada drastic numarul de calatori la tren si pe aceasta relatie, dar totusi exista avantajul portiunii de traseu comun in relatia Bucuresti - Arad, Sibiu, Cluj, Satu Mare samd, deci un oarecare interes tot ramane, sau se adopta solutia trenurilor cu opriri foarte putine pana la Brasov daca numarul de calatori scade foarte mult. In alte relatii deja nu putem compara desi sunt destule portiuni de drum european in tara care arata destul de bine si se poate rula cu viteza de 110-120 km/h, dar tot vin localitatile unde trebuie redusa viteza la 50. De aceea poate ca un drum Bucuresti-Timisoara ar putea fi mai atractiv cu trenul decat cu masina personala, cu conditia sa opreasca cat mai putin prin statii. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Vin 21 Aug 2015, 16:48 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Dupa finalizarea autostrazii Bucuresti - Brasov e posibil sa scada drastic numarul de calatori la tren si pe aceasta relatie, dar totusi exista avantajul portiunii de traseu comun in relatia Bucuresti - Arad, Sibiu, Cluj, Satu Mare samd, deci un oarecare interes tot ramane, sau se adopta solutia trenurilor cu opriri foarte putine pana la Brasov daca numarul de calatori scade foarte mult.
Majoritatea călătorilor de pe Bucureşti - Braşov îi generează staţiunile, nu Braşovul. Iar autostradă până la Braşov nu va fi în veci, aşa-numita ,,autostradă Comarnic - Braşov" va fi, de fapt, Comarnic - Predeal - Codlea. În plus, accesul ei în Bucureşti va fi în Pipera, zonă şi aşa aglomerată, deci tot DN1 va rămâne baza pentru traficul auto. În condiţiile astea, trenul va rămâne mult timp o alternativă viabilă de deplasare spre munte. - Citat :
- In alte relatii deja nu putem compara desi sunt destule portiuni de drum european in tara care arata destul de bine si se poate rula cu viteza de 110-120 km/h, dar tot vin localitatile unde trebuie redusa viteza la 50. De aceea poate ca un drum Bucuresti-Timisoara ar putea fi mai atractiv cu trenul decat cu masina personala, cu conditia sa opreasca cat mai putin prin statii.
De exemplu Valea Jiului... e drum ca în palmă, iar restricţiile de 50 ... 70 km/h nu le respectă nimeni. Cu radare din 10 în 10 km, să vedeţi cum ar merge lumea cu trenul. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Vin 21 Aug 2015, 17:42 | |
| - alex.barac.5 a scris:
- Astazi 473-2 a oprit in Ucea si a stationat 6 minute acolo. Pe IRIS nu scrie nimic de niciun ONI, nici nu s-a incrucisat cu vreun tren la ora aia, si eu nu stiu sa aiba stationare in Ucea planificata. Ma poate lamuri cineva ce s-a intamplat acolo?
A stat chiar 8 minute, cruce cu 74. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Vin 21 Aug 2015, 18:37 | |
| - În plus, accesul ei în Bucureşti va fi în Pipera, zonă şi aşa aglomerată, a scris:
Asaa, Doctore, rasuceste cutitu-n rana, numai eu stiu ce haos e de cand au inchis Pipera s-o modernizeze Insa, cand s-o termina executia lucrarilor (teoretic - in Septembrie, practic - dracu' stie cand), Pipera o sa aiba 2 benzi pe sens pana la centura cica, deci deja traficul ar trebui sa fie mult mai bine gestionat. Pe deasupra, autostrada efectiva n-ar incepe de la centura, ci din Colentina (str Gherghitei, parca pe-acolo e proiectul). Ceva cam de genul A2, care oficial incepe din Dristor, dar toata lumea intra pe ea de la Vitan. Deja asta ar modifica zdravan fluxul de acces, facand mai atractiva autostrada. Iar pentru 15 km in plus cat o sa mearga oamenii de la Codlea la Brasov (sau poate doar 10, de la Codlea direct in Poiana) cred c-or sa fie totusi destui care o sa aleaga autostrada - numai pentru a evita cozile celebre din Sinaia, Busteni... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Vin 21 Aug 2015, 19:52 | |
| Şos. Pipera are deja două benzi pe sens. Tu probabil te referi la Bd. Pipera din oraşul Voluntari... ideea e că autostrada o să se verse în Şos. Petricani, în intersecţia cu Şos. Fabrica de Glucoză. Şi chiar dacă ar intra în Şos. Colentina... şi aceea e full, iar dacă vii din Drumul Taberei, de exemplu, tot mai simplu va fi să mergi pe DN1 şi să intri pe autostradă de la Brazi... şi să ieşi la Predeal. _________________ :TTT:
|
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Vin 21 Aug 2015, 22:18 | |
| Am trecut pe STR. Petricani exact unde se afla Pepiniera Toboc. Unde stiam ca intreaga suprafata a pepinierei era plina cu pomi, copaci, pomisori, arbusti, etc . Acum uitandu-ma cu atentie, dupa primul rand de pomi care se afla langa gard , in spate, adica in interiorul pepinierei. totul este ras de pe fata pamantului! Nu se mai afla nici un pom! Oare aici se va face sosea pentru legatura cu autostrada sau se vor face vile?? |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Sam 22 Aug 2015, 00:22 | |
| Desi este greu de acceptat va scadea destul TRAFICUL FEROVIAR DE PERSOANE dupa finalizarea autostrazi intre Bucuresti si Brasov si drumurilor + podurilor de legatura si autostrazilor intre Brasov si Sibiu, Brasov - Targu Mures - Cluj - Ungaria. Conteaza foarte mult si PRETURILE CARBURANTILOR care scad continuu. Dar CFR CALATORI poate moderniza mai rapid magistralele 200, 300, sa mareasca viteza de circulatie sa faca fata CONCURENTEI AUTO.
Autostrazile dupa cum putem observa se construiesc mai repede decat modernizarea cailor ferate. Putem COMPARA numarul kilometrilor. |
| | | marius_catalin84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 579 Reputatie : 6193 Data de inscriere : 23/08/2009
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Sam 22 Aug 2015, 22:00 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Desi este greu de acceptat va scadea destul TRAFICUL FEROVIAR DE PERSOANE dupa finalizarea autostrazi intre Bucuresti si Brasov si drumurilor + podurilor de legatura si autostrazilor intre Brasov si Sibiu, Brasov - Targu Mures - Cluj - Ungaria. Conteaza foarte mult si PRETURILE CARBURANTILOR care scad continuu.
Dar CFR CALATORI poate moderniza mai rapid magistralele 200, 300, sa mareasca viteza de circulatie sa faca fata CONCURENTEI AUTO.
Autostrazile dupa cum putem observa se construiesc mai repede decat modernizarea cailor ferate. Putem COMPARA numarul kilometrilor. Se construiesc mai repede,insa cu multe defecte pe anumite tronsoane(a se vedea celebra alunecare de teren de pe A3 Sibiu-Orastie);e foarte usor sa acoperi cu asfalt lucrarile necorespunzatoare,pe cand pe calea ferata totul e la vedere |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Dum 23 Aug 2015, 00:26 | |
| - Dar CFR CALATORI poate moderniza mai rapid magistralele 200, 300, sa mareasca viteza de circulatie sa faca fata CONCURENTEI AUTO. a scris:
"rapid" este un termen foarte vag cand vorbim de cai ferate...cu atat mai mult cand vorbim de CFR. Macar de-ar intretine liniile la parametrii constructivi si tot ar fi ceva. N-am pretentii de 160 si sina sudata peste tot, dar sa nu uitam ca in anii 2000 inca se mergea cu 120 pe Bucuresti-Suceava. Acum, de la Ploiesti la Bacau se taraie cu 80 la ora...cat o mai fi si aia... Oricum, magareata n cazul asta pica pe CFR Infrastructura -CFR calatori are el metehnele lui (loco, vagoane, dezorganizare) dar nu poate fi invinovatit de starea liniilor. |
| | | traian
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 40 Localizare : Eforie Sud Reputatie : 5135 Data de inscriere : 23/06/2011
| Subiect: CFR -acelasi orar de pe vremea comunistilor! Dum 23 Aug 2015, 09:19 | |
| Ati observat ca, in mare, CFR are acelasi mers al trenurilor ca pe vremea comunistilor (sau ca acum 25 de ani)? De ex. trenul de Resita-Timisoara care pleaca seara din Bucuresti la 21:45 sau cel de Sighet de la 18, dar si altele...Mie mi se pare aiurea, si ca si de aici au ierdut f. multi calatori, ca n-au stiut sa adapteze orarul cf. cu cerintele sec. XXI. Zic de trenurile de lung parcurs acum, ca au cam aceeasi ruta si ore de plecare/sosire. Adica pana mea, multe se schimba intr-un sfert de secol, iar o companie care se vrea pe profit dar si sa-si mentina nr. de calatori (macar sa nu-i scada cu 90% asa cum s-a intamplat CFR-ului), ar trebui sa se adapteze, nu? Sunt anumite rute care nu mai sunt chiar asa de circulate ca pe vremuri, cand exista industrie, fabrici, navetisti, tarani care veneau la oras, studenti, "sarmari", etc. Si totusi sunt mentinute in circulatie! In schimb, pe rutele unde e cu adevarat nevoie, mai ales vara, ai dracu' daca baga trenurile care trebuie, sau nr. de vagoane! Am impresia ca astia din birouri care fac mersul trenurilor doar dau copy-paste de la un an la altul, fara sa iasa din birouri sa vada realitatea! Sa aiba niste studii de piata, de trafic, anuale, un excel ca lumea, sa vada la ce trenuri sunt vandute cele mai multe bilete, unde se inghesuie lumea si unde nu, etc. Credeti ca vor mai face asa ceva daca n-au facut pana acum, sau asa bate soarta orarul asta si peste 20-30 de ani? (daca va mai exista CFR Calatori pana atunci) |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Dum 23 Aug 2015, 10:46 | |
| Aici e o discutie foarte complexa. Unele trenuri de traditie (de obicei IR de lung parcurs) au trasele de mers inradacinate in mintile cetatenilor. Schimbarea lor duce la confuzie si intr-un final la pierderea unor din musterii. Ai zis bine de trenul de la Sighet - dar ce alta trasa i-ar putea face? tot la Sighet, alt tren de traditie, ex. 4110/4121, care pleaca mereu la 1.00 noaptea ca s-ajung la 7 dimineata la Cluj. Ii schimbi mersul, pierzi tot poporul care are nevoie s-ajunga dimineata-n Cluj. Si alta varianta nu exista. Deloc. Adica, ba da, exista: microbuz sau masina personala. Uite cateva exemple de trase sucite in timp, care n-au avu deloc succes: -748/745 (Galati-Timisoara) - traditional tren de zi, in MT1994/1995 l-au facut tren de noapte. in MT urmator, l-au sucit urgent pe trasa initiala si-au creat E71/74 (ramura pentru celebrul E36/39). -442/841 (actualmente 1941, sarpele) a circulat in MT1992-1994 pe trasa lui 368/849-ajungea in Mangalia pe la 14.00 si pleca inapoi pe la 20.00. In 1994 au revenit la trasa clasica, n-a mers suceala.
La regio, e alta poveste. E drept ca unele-s puse parca in ciuda (probabil si rotirea vagoanelor are o influenta aici) dar sunt unele care, de bine de rau, sunt gandite ok. O vizita dimineata pe la 7 in gara Basarab te-nfioara, la cati insi fac naveta (cu sau fara nas) cu trenurile alea...pai alea ar trebui sa isi scoata banii cu varf si-ndesat - DACA s-ar vinde bilete/abonamente pe ele. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Dum 23 Aug 2015, 11:14 | |
| Trenurile cu traditie care au mai ramas circula in fiecare pe acelasi mers/trasa, nu ai cum sa bagi Sighetul la alta ora decat seara, ca de la 15 vagoane cu 80 locuri a ajuns azi la doar 4 vagoane cu 60 locuri asta e alta poveste.
Ca tot se vorbea de trenul de 03:00 noaptea din Buc.Nord spre Mangalia ca e IR ca de ce sa vi cu noaptea in cap la ora aia pentru conditi de Regio. Trenul asta are clienti, vara e cald noaptea nu e ca iarna, vagoanele etajate de capacitate mare ca sa duca un numar de peste 1.000 calatori la mare, tarife de Regio si mers de IR cum sa nu te duci la 3 dimineata. Pai se compara noptile calde de vara cu noptile de iarna cand e cu minus in fata ? |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Dum 23 Aug 2015, 12:43 | |
| Se merita sa vii noaptea la 3:00 tocmai pentru ca are preturi de Regio. Daca ar fi tarifat IR ar bate vantul prin el si ori ar fi anulat ori ar ajunge ca traditionalele IR de la CFR cu 3 vagoane si alea 50%.
Sa stiti ca si eu am ramas socat in Gara Basarab sambata dimineata la 7.30 cata omenire era, erau cozi uriase la casele de bilete, tocmai tragea la peron Regio de Slatina cu o compunere foarte OK (cred ca avea vreo 6 vagoane) si era peronul plin de lume pt el. Pana si R 3003 a plecat aproape plin, s-a mai golit pana in Ploiesti dar de acolo au urcat foarte multa lume, mai ales turisti cu rucsacele in spate si cativa biciclisti.
E mai usor sa dai copy-paste in loc sa gandesti un Mers care sa atraga lumea la tren si daca ai tine cont de 10% din sugestiile primite in fiecare an de la calatori. Dar ei il pun pe NU in fata, aia nu se poate, aia nu se poate etc - totul pentru ca le e lene sa gandeasca. E vorba de incompetenta, rea-vointa, interese mafiote etc. Mi-e si groaza cum va arata noul Mers 2015/2016... |
| | | traian
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 40 Localizare : Eforie Sud Reputatie : 5135 Data de inscriere : 23/06/2011
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Dum 23 Aug 2015, 12:45 | |
| Pot sa va mai dau exemplu trenurile regio pt. navetisti Mangalia-CT, de ex. soseste la Constanta la 9:30, cine dracu' intra la serviciu la ora aia, cand programul de munca incepe la 8:00-9:00? Asta ca sa nu mai punem la socoteala ca pana in centrul orasului de la gara, mai faci cel putin juma' de ora...La fel, din CT pleaca spre Mangalia ultimul tren la 20:03, cand autobuzul pleaca ultimul la 20:30, ba chiar si dupa 21 le gasesti pe alea dinspre Bucuresti... Primul tren din CT pleaca dimineata pe la 6:30 spre Mangalia cine si de ce ar pleca la ora aia spre Mangalia, cand fluxul de navetisti e invers, la ora aia? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) Dum 23 Aug 2015, 15:48 | |
| Sunt mai multe tipuri de navetisti
Cei la 3 schimburi, cei care lucreaza in ture de 12 ore, in cursul anului scolar li se mai adauga elevi deci trenul ala care pleaca la 20 spre Mangalia e mai degraba pentru cei care ies din tura de zi 7-19 iar trenul ala care ajunge la 9 in Constanta sunt pentru cei cu treaba in oras/cumparaturi/taxe. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) | |
| |
| | | | Mersul Trenurilor 2014/2015 (2) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |