|
| Linia de centura a Bucurestiului | |
|
+78yeu1 Capsuneanu Radu161 mishu88 laur 133 ciprian71 19jimmy84 Traveller alliens lifetec NIKU24 Luca tgv LanceR mielutu zburator brutusel IonutChircu email2bav dan tm Andrey_tm Balto adascalu spiderpc ANDU2100HP DPS DUAL baiazid George WAYNEN alexmorph3us razvan - trenuri doctor cfr Radu cstefan dan_dinca cfr500 Shinkasen sogard_2003 Rarau elm nenuandrei Mircea Condilescu Mihai-Aurel ionutz85 mihaiuc Dr2005 traian Nk11 Adrian78 dave nokia2010 stefan_br TonyGFR Razvan Tudor 040EC100 Boracik Vitosa popovici AlexD tuborgtnp Nesebar 63-1143-5 srazvi Andrei riciu tudor_toma82 cristi CFR sorinucu RazvanCFR TVlad cont dezactivat . cata SULZERUL 0733 IonutCFR2009 ldh80 didi stakee mardaryroby COSTACHE MIHAIL 82 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 31 Mai 2018, 22:59 | |
| In privinta caii ferate de centura a Bucurestiului, dezvoltarea si perspectivele sale viitoare trebuie gandite pentru doua scopuri principale pe care calea ferata de centura le-ar putea indeplini:
1. Tranzitul trenurilor de Marfa. Atat in Romania, cat si in spatiul European, un tren de Marfa de obicei circula cu maxim 100 sau 120 km/h.
2. Circulatia unor trenuri suburbane de calatori, care sa lege localitatile situate de-a lungul caii ferate de centura cu statia Bucuresti Nord. Acestea ar circula cu rang de trenuri regio si deci viteza lor nu ar depasi 100 km/h.
De aici rezulta ca intreaga cale ferata , daca s-ar pune problema reabilitarii, modernizarii sau reconstructiei ei, aceasta ar trebui realizata pentru o viteza stabilita de 100 sau 120 km/h, o viteza mai mare nefiind necesara pe calea ferata de centura (poate cu exceptia tronsonului Chiajna- Jilava, singurul tronson din calea ferata de centura care, dupa reconstructia podului de la Gradistea, va fi tranzitat de trenuri IR de lung parcurs international).
In privinta starii si mai ales a stabilitatii terasamentului, probleme deosebite nu exista, decat pe tronsonul Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia. Aici- din cate au spus unii colegi de forum- in locul unde calea ferata de centura trece pe sub linia Bucuresti Nord- Chitila, terasamentul caii ferate de centura ar fi fost inundat si este inutilizabil. Dar solutii tehnice pentru rezolvarea acestei problem exista cu siguranta.
Nu stiu cand a trecut ultimul tren pe tronsonul Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia. Dupa stalpii de beton care inca mai exista, acel tronson era electrificat.
Noul pasaj cf peste Soseaua Bucuresti- Targoviste va aveea tot 3 fire de cale ferata (un fir pentru M700, un fir pentru calea ferata de centura tronsonul Ram. Post Colentina- Mogosoaia si un fir pentru calea ferata industriala care se desprinde din statia Mogosoaia merge un timp parallel cu M700 si deserveste cateva intreprinderi - Depozite Romtrans, Vama Chitila, "Bere-Bauturi" ) ?
Reconstructia tronsonului Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia ar usura mult accesul dinspre M900 spre M700, evitand ocolul prin statia Chitila.
Intreaga cale ferata de centura ar trebui electrificata (atat pentru usurarea tranzitului trenurilor de Marfa, cat si pentru introducerea unor trenuri suburbane formate din rame electrice) si dublata (cu exceptia tronsonului Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia, unde, din cauza spatiului insufficient in teren, nu este posibila dublarea liniei).
Toate statiile si HM-urile existente pe calea ferata de centura (Mogosoaia, Otopeni, Voluntari/Constantin David, Ram. Voluntari, Ram. Fabrica de paine Loulis/Titan, Ram. 1 Titan, Titan Grupa Calatori (cunoscuta si ca Bucuresti Sud Grupa Calatori sau Gara Catelu), Titan Grupa Marfuri, Ram. Abator, Popesti-Leordeni, Berceni, Jilava, Ram. 1 Jilava, Ram. Magurele, Varteju, Bucuresti Vest/Ciorogarla, Ram. 1 Chiajna, Chiajna, Ram. Post Rudeni, Ram. Post Colentina) ar trebui echipate cu instalatii CE.
In privinta propunerii Gabrilei Vranceanu Firea (cu toate posibilele bune intentii a ei), de a trece calea ferata de centura si metroul din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Primariei Generale a municipiului Bucuresti, consider ca este o propunere gresita si nerealista!
La momentul actual, PMB nu are capacitatea tehnica si manageriala de a administra aceste doua obiective complexe, de importanta nationala.
Acest lucru se poate observa de starea precara (ca sa nu zic altfel) in care se afla RATB-ul! Nu cred ca-si doreste nimeni ca si metroul (singurul sistem de transport de calatori din Bucuresti care de bine de rau functioneaza acceptabil) sa ajunga in situatia RATB-ului!
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8416 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 11 Iun 2018, 10:55 | |
| Victorie! Ieri am prins un marfar in apropiere de Otopeni! Poza e facuta la repezeala de la volan dar totusi ceva se distinge. Era un marfar GFR tras de doua locomotive frantuzesti, cele verzi cu tabla ondulata, nu am rabdare acum sa caut ce tip sint. Se misca cu viteza melcului, daca avea 20km/h e mare lucru. Ce sa mai comentez, bine ca merge si asa... |
| | | Mircea Condilescu
Numarul mesajelor : 64 Varsta : 71 Reputatie : 5243 Data de inscriere : 25/09/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 14 Iun 2018, 09:21 | |
| - TVlad a scris:
- Victorie! Ieri am prins un marfar in apropiere de Otopeni!
Poza e facuta la repezeala de la volan dar totusi ceva se distinge. Era un marfar GFR tras de doua locomotive frantuzesti, cele verzi cu tabla ondulata, nu am rabdare acum sa caut ce tip sint. Se misca cu viteza melcului, daca avea 20km/h e mare lucru. Ce sa mai comentez, bine ca merge si asa...
Duminica,10 iunie in trecere pe sub A2, pe la ora 12.30 am prins si eu o garnitura de cisterne in Buc Sud Marfuri cu un LDH .... faceau manevra... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 03 Oct 2018, 08:47 | |
| Conform unui livret din anul 1989, publicat pe pagina 2 a acestui topic, VS pe centura era atunci de 70 km/h.
Asta datorita materialului rulant folosit (automotor Malaxa clasa 77) sau datorita liniei ?
Ce VS permitea calea ferata de centura in 1989 ?
Cand s-a circulat ultima data, cu tractiune electrica, pe tronsonul Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 03 Oct 2018, 09:29 | |
| lungimea caii ferata de centura, calculate cu ajutorul wikimapia:
-Mogosoaia- km 0
-Locul de unde incepe sa mearga parallel cu soseaua de centura: km 3,4
-Otopeni- km 6,4
-Voluntari (Constantin David)= km 19,1
-Ram. Constantin David (Ram. Voluntari)- km 21,7
-Ram. Fabrica de paine Titan (Loulis)- km 23,9
-Ram. 1 Titan - km 26,1
-Titan Grupa Marfuri (Bucuresti Sud Grupa Marfuri)- km 26,7
-Ram. Abator- km 30,9
-Popesti-Leordeni- km 36,5
-Berceni- km 40,9
-Jilava- km 44
-Ram. 1 Jilava- km 45,3
-Ram. 3 Jilava (locul de unde urma sa se ramifice linia spre portul Bucuresti- 30 Decembrie)- km 46,6
-Ram. Magurele- km 49,7
-Varteju- km 52,9
-Ram. Cotroceni- km 59,7
-Bucuresti Vest (Ciorogarla)- 60,4
-Ram. 2 Chiajna- km 62,8
-Chiajna- km 65,5
-Ram. Post Rudeni- km 67,9
-Ram. Post Colentina- km 69, 1
-Mogosoaia- km 74,3
Tronsoane din calea feratade centura desfiintate la inceputul anilor 1970 (tronsoane care faceau parte din traseul initial al cai ferate de centura):
-Chiajna- Chitila= cca 4 km Este vorba de linia veche, care trecea pe langa rampa de gunoi ecologica "Foradex", pe langa Romprest si traversa la nivel soseaua de centura. O scurta portiune din aceasta linie (la iesirea din statia Chitila) este folosita ca linie industrial, pt deservirea "Remat Holding".
-Chitila- fosta fabrica "Bere Bauturi"- Mogosoaia= cca 6 km
Aceasta cuprinde doua segmente:
-Un segment desfiintat la inceputul anilor 70, care se desprindea din statia Chitila, traversa comuna Chitila, intersecta Soseaua Banatului, apoi trecea prin zona unde acum se afla "Sectia Drumuri Nationale Bucuresti Nord', apoi , trecand prin zona de sub actualul "pasaj Chitila" al centurii rutiere, trecea apoi peste M700 si ajungea in incinta fostei fabric "Bere Bauturi".
-Un segment care a fost pastrat si dupa 1970 si folosit ca linie industriala. Acesta se continuua din incinta fabricii "Bere Bauturi", traversa pe "podul Rosu" Lacul Straulesti (inainte de pod seunea cu alte linii industriale, care deserveau: o remiza a CFR-Infrastructura, depozite Romtrans si o betoniera), apoi traversa la nivel soseaua de centura, dupa care mergea parallel cu M700, pt a ajunge in statia Mogosoaia. In prezent acest segment nu mai este utilizat, desi la reconstructia pasajului feroviar peste Soseaua Bucuresti- Targoviste s-a lasat loc tot pentru 3 fire de cale ferata (un fir pt calea ferata de centura dintre Ram. Post Colentina- Mogosoaia, un fir pt M700 si un fir pt aceasta fosta cale ferata industriala). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 15:58 | |
| Conform unor fotografii postate pe facebook de "Zofei Adrian Constantin", in zona haltei Parc Mogosoaia h., pe linia care face parte din calea ferata de centura (portiunea Ram. Post Colentina- Mogosoaia, portiune care merge un timp parallel cu M700), sunt garate vagoane cu piatra sparta seria FACCPPS, dorindu-se efectuarea unor lucrari de reparatii la portiunii din calea ferata de centura intre Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Statia Mogosoaia!
Ar fi un lucru foarte bun daca s-ar realiza- in acest fel un tren care ar veni dinspre Urziceni (pe M700) ar putea fi dirijat direct spre Chiajna si de acolo spre Videle (M900) sau spre Jilava (pe centura).
Ar fi si mai bun daca s-ar reface si electrificarea intre Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia- stalpii mai sunt in teren!
In general, in privinta caii ferate de centura , ca si perspective de viitor, nu cred ca propunerea mai veche a doamnei Gabriela Vranceanu Firea (de trecere in administrarea Primariei Generale a Bucurestiului a caii ferate de centura) este una viabila (nu cred ca PMB are capacitatea administrativa si mai ales tehnica de a administra obiective de importanta nationala precum calea ferata de centura sau metroul) este una viabila!
Ceea ce ar trebui sa faca PMB si modul in care ar putea fi pusa in valoare calea ferata de centura , ar fi sa faca demersuri la Ministerul Transporturilor de intocmire a unui proiect- eventual cu finantare europeana- de reconstructive si modernizare a caii ferate de centura, astfel:
-Reconstructia intregii cai ferate de centura (sau RK- depinde de viteza constructiva proiectata pentru calea ferata de centura), astfel incat sa poata fi asigurata o VS de 100 sau 120 km/h pe intreaga calea ferata de centura (Mogosoaia- Otopeni- Voluntari- Ram. Voluntari- Ram. Fabrica de paine Loulis- Ram. 1 Titan- Titan Grupa Marfuri- Ram. Abator- Popesti Leordeni- Berceni- Jilava- Ram. 1 Jilava- Ram. Magurele- Varteju- Bucuresti Vest- Chiajna- Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia).
VS de 100 sau 120 km/h ar fi absolut suficienta pentru trenurile care ar circula pe calea ferata de centura - trenuri suburbane si trenuri de Marfa.
*Cu exceptia portiunii Chiajna- Bucuresti Vest- Varteju- Jilava, unde, dupa reconstructia podului de la Gradistea, vor circula din nou trenuri internationale de lung-parcurs. Doar pe aceasta portiune- daca configuratia din teren a liniei permite pe actualul amplasament- ar fi bun de reconstruit linia pentru 160 km/h.
-Electrificarea si echiparea cu BLA a intregii cai ferate de centura pe traseul mentionat, fapt care ar implica si echiparea cu instalatii CED sau CE a statiilor si punctelor de ramificatii de pe centura care mai au inca instalatii tip SBW
-Dublarea caii ferate de centura intre: Voluntari- Ram. Voluntari- Ram. Fabrica de paine Loulis- Ram. 1 Titan- Titan Grupa Marfuri- Ram. Abator- Popesti Leordeni- Berceni- Jilava
*Intre Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia, datorita spatiului redus din teren, nu se poate dubla calea ferata de centura.
In acest fel pe calea ferata de centura ar putea circula trenuri suburbane, compuse din rame electrice , trenuri care sa indeplineasca doua roluri:
-Sa faciliteze transportul persoanelor care stau in localitatile limitrofe caii ferate de centura (Otopeni, Tunari, Voluntari, Pantelimon, Popesti-Leodeni, Jilava, Magurele, Bragadiru, etc) dinspre si spre statia Bucuresti-Nord
-Sa faciliteze transportul persoanelor intre localitatile limitrofe caii ferate de centura
Aceste trenuri suburbane ar putea fi operate de PMB prin intermediul STB (care sa cumpere rame electrice noi si sa-si faca un depou pentru ele langa centura), iar STB sa plateasca taxa de utilizare a infrastructurii feroviare catre CFR-SA. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:41 | |
| Cateva fotografii cu lucrarile in derulare de pe portiunea Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Statia Mogosoaia a caii ferate de centura, fotografii pe care le-am primit pe facebook de la domnul "Zofei Adrian Constantin"- drept pentru care I multumesc si pe aceasta cale! Lucrarile , conform celor mentionate de dumnealui, urmeaza a fi finalizate in septembrie. Se pare ca dupa terminarea acestor lucrari se doreste ca marfarele care vin dinspre M800 spre M900 sa fie dirijate pe traseul Ram. Pasarea- Voluntari- Otopeni- Mogosoaia- Ram. Post Colentina- Ram. Post Rudeni- Chiajna. Astfel probabil se doreste ca sa circule mai putine marfare intre Ram. Pasarea- Pantelimon- Bucuresti Baneasa- Ram. Pajura- Bucuresti Triaj- Bucurestii Noi- Chiajna. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:42 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:43 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:43 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:44 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:45 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:46 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:48 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 08 Mai 2019, 16:50 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului | |
| |
| | | | Linia de centura a Bucurestiului | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |