|
| Linia de centura a Bucurestiului | |
|
+78yeu1 Capsuneanu Radu161 mishu88 laur 133 ciprian71 19jimmy84 Traveller alliens lifetec NIKU24 Luca tgv LanceR mielutu zburator brutusel IonutChircu email2bav dan tm Andrey_tm Balto adascalu spiderpc ANDU2100HP DPS DUAL baiazid George WAYNEN alexmorph3us razvan - trenuri doctor cfr Radu cstefan dan_dinca cfr500 Shinkasen sogard_2003 Rarau elm nenuandrei Mircea Condilescu Mihai-Aurel ionutz85 mihaiuc Dr2005 traian Nk11 Adrian78 dave nokia2010 stefan_br TonyGFR Razvan Tudor 040EC100 Boracik Vitosa popovici AlexD tuborgtnp Nesebar 63-1143-5 srazvi Andrei riciu tudor_toma82 cristi CFR sorinucu RazvanCFR TVlad cont dezactivat . cata SULZERUL 0733 IonutCFR2009 ldh80 didi stakee mardaryroby COSTACHE MIHAIL 82 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Calea ferata de centura a Bucurestiului Vin 24 Mai 2013, 12:05 | |
| Cand s-a circulat ultima data cu tractiune electrica pana la Titan Grupa Marfuri (cu tren de marfa evident) ? Ce m-a mirat- cum de nu s-a construit in zona intersectiei cf de centura cu M800 un racord care sa permita si accesul direct dinspre Titan Marfuri spre Constanta, mai ales ca inainte de 1990 din Titan Marfuri se formau trenuri cu marfuri pentru export prin port Constanta ? Astfel un tren-naveta de la Titan Marfuri la port Constanta nu ar mai fi trebuit sa rebruseze in Pantelimon ori Constantin David/Voluntari!
In vremurile bune statia Titan aveea probabil cca 14 angajati la miscare-comercial pe tura: doi impegati de miscare (unul la grupa calatori, altul la grupa marfa), 6 acari, partida de manevra (la ce trafic de marfa era acolo trebuie sa fi fost cel putin 4-5 manevranti pe tura), un casier. Din acestia astazi cati mai sunt ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 19 Mar 2014, 14:13 | |
| Cateva date despre aceasta liniei.
- Statii
-Mogosoaia km 0 (statia are 8 linii si instalatie CED. Deservea urmatoarele unitati- Depozite BDP, Depozite Lackner & Schvartz, Depozite Romtrans, Bere-Bauturi. Linia industriala care astazi deserveste Bere-Bauturi era pana la începutul anilor 70 traseul initial al cai ferate de centura, intre statiile Mogosoaia si Chitila) -Otopeni km 6, 4 (statia are 5 linii si instalatie CED) -Constantin David/Voluntari km 19 (statia are 7 linii si instalatie CED. Deserveste un siloz de cereale) Intre statiile Mogosoaia si Constantin David/Voluntari, linia era dublata si electrificata, echipata cu BLA. Din pacate astazi (din ce an ?) electrificarea dar si sistemul de semnalizare BLA au fost fie furate, fie distruse!
-Ram. Constantin David/Ram. Voluntari km 21,6 (macazele de aici si semnalele sunt mecanice, deservite de un post de acar ?) -Ram. Loulis km 23,8 (desrveste fabrica de paine cu accelasi nume. Macazele si semnalele de aici sunt mecanice, deservite de un post de acar ?) -Ram. 1 Titan km 26 (deservita de un post de acar) -Titan Grupa Marfuri km 27,5 (statia avea 17 linii si o instalatie tip SBW, cu semnalizare mecanica. Deservea cele doua mari platforme industriale din estul Bucurestiului- platforma 23 August/Republica si platforma Policolor, dar si FCME, Isovolta, si CET Sud Vitan. Avea probabil si revizie pentru vagoanele de marfa) Intre statiile Constantin David/Voluntari si Titan Grupa Marfuri linia era simpla electrificata. Prin 2006 linia de contact este furata! Se circula in sistem de cale libera.
-Ram. Abator km 31 (de aici pleca o linie industriala ce mergea paralel cu Dambovita si deservea fostul abator, si o alta pentru Centru Massa Logistic. In perspectiva tot de aici urma a fi racordat viitorul port Glina. Deservita de un post de acar) -Statia Popesti-Leordeni km 36, 3 (statia avea 5 linii, instalatie SBW si deservea Danubiana, un depozit pentru situatii de urgenta, alte fabrici, Viscofil, Guzuchim si depoul Metrorex IMGB) -Statia Berceni km 40,7 (statia avea 6 linii, instalatie tip SBW, si deservea platforma IMGB, Admeb si un centru Remar) -Statia Jilava km 43,7 (statia are 6 linii, instalatie CED si deserveste Bumbacaria Jilava si un depozit Petrom)
Intre statiile Titan Grupa Marfuri si Jilava linia este simpla, circulandu-se in sistem de cale libera.
-Ram. 1 Jilava (km 45,1. De aici se ramifica linia pentru Arteca) -Ram. 3 Jilava (km 46,5. De aici urma sa se ramifice linia pentru portul Bucuresti/1 Decembrie) -Ram. Magurele (km 51. De aici se ramifica linia penstru institutul de fizica nucleara de la magurele) -Statia Varteju (km 53. Statia avea 10 linii, instalatie CED si deservea fosta centrala termica Bragadiru, un complex zootehnic si Somic Bragadiru) -Ram. Cotroceni (km 59. De aici se ramifica linia spre statia Cotroceni-Militari) -Statia Bucuresti-Vest/Ciorogarla (km 60. Statia are 9 linii, instalatie CED si deserveste platforma Industriilor/IREMOAS) -Ram. 1 Chiajna (km 63) -Statia Chiajna km 65 (are 6 linii si instalatie CED)
Intre statiile Jilava si Chiajna linia este dublata, echipata cu BLA.
-Ram. Post Rudeni (km 68)
Intre statia Chiajna si Ram. Post Rudeni linia este dublata si electrificata, echipata cu BLA.
-Ram. Post Colentina (km 69)
Intre Ram. Post Rudeni si ram. Post Colentina linia era simpla electrificata, echipata cu BLA. Astazi nu numai electrificarea si sistemul BLA au fost furate, ci si chiar portiuni din sina! Când s-a circulat ultima data pe acolo ?
-Statia Mogosoaia (km 70).
Intre Ram. Post Colentina si statia Mogosoaia linia era simpla electrificata, echipata cu BLA. Astazi electrificarea a fost fie furata fie dezafectata si pe acest segment, probabil la fel si sistemul BLA.
Datele au fost preluate cu ajutorul wikimapia. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 19 Mar 2014, 18:24 | |
| ,,Ramificaţia Abator" deserveşte CET Sud, care CET Sud avea, cândva, şi antestaţie cu 3 linii (acum ocupată ilegal de ţigani). Ţinând cont că secţia avea semnalizare mecanică (în 2008 mai lucra postul de barieră de la Str. Nicolae Teclu! În 2010 nu mai funcţiona postul de la barieră şi dispăruse şi semnalul mecanic), e posibil ca şi antestaţia să fi avut astfel de semnalizare: http://transport-in-comun.ro/trenuri/infra/buc_sud-cet_sud.html
Staţia Vârteju deservea şi o unitate militară, aflată în fostul fort din zonă. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 19 Mar 2014, 19:13 | |
| Din ce am vazut pe wikimapia, linia industriala pentru CET-Sud Vitan se ramifica din Titan Grupa marfuri, merge paralel cu linia curenta, subtraverseaza Autostrada Soarelui si apoi soseaua Libertatii. Din acest punct, linia curenta face o curba la stanga, trece apoi podul peste Dambovita si ajunge la Ram. Abator. Pe cand linia industriala spre CET-Sud Vitan dupa ce subtraverseaza strada Libertatii se indreapta spre vest. Ram. Abator e pe partea dreapta a Dambovitei, pe cand CET-Sud e pe partea stanga a Dambovitei. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 19 Mar 2014, 20:18 | |
| La Glina, după podul peste Dâmboviţa, a fost cândva o staţie, se mai văd clădirile în paragină. _________________ :TTT:
|
| | | adascalu
Numarul mesajelor : 87 Varsta : 23 Localizare : Cernavodă , judetul Constanta , România Reputatie : 3999 Data de inscriere : 22/03/2014
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 09 Apr 2014, 22:07 | |
| - Dr2005 a scris:
- La Glina, după podul peste Dâmboviţa, a fost cândva o staţie, se mai văd clădirile în paragină.
poti sa imi dai un link la google maps? |
| | | Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6773 Data de inscriere : 05/12/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 09 Apr 2014, 22:46 | |
| No, ca iti dau eu !
https://maps.google.ro/ |
| | | adascalu
Numarul mesajelor : 87 Varsta : 23 Localizare : Cernavodă , judetul Constanta , România Reputatie : 3999 Data de inscriere : 22/03/2014
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 15 Apr 2014, 14:32 | |
| - Paul CFR a scris:
- No, ca iti dau eu !
https://maps.google.ro/ imi da o eroare |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 15 Apr 2014, 14:47 | |
| Asta sigur iti va merge: https://www.google.ro/maps |
| | | adascalu
Numarul mesajelor : 87 Varsta : 23 Localizare : Cernavodă , judetul Constanta , România Reputatie : 3999 Data de inscriere : 22/03/2014
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 15 Apr 2014, 15:33 | |
| asta merge dar imi trebuie link street view cu cladirile de care zicea Dr2005 |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 15 Apr 2014, 15:59 | |
| Acolo era Post Macaze Abator. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 15 Apr 2014, 23:25 | |
| Din ce am vazut pe wikimapia acel "Post macaze Abator" deserveste : Centrul Logistic Massa, un fel de rampa pentru materiale de constructii situata langa Protan SA. De asemenea, nu stiu pana cand a fost folosita si a existat calea ferata ce mergea paralel cu splaiul sudic al Dambovitei, trecea pe langa serele Popesti-Leordeni, apoi langa actualul targ de masini Vitan, apoi pe langa a ceea ce trebuia sa fie lacul Vacaresti si ajungea la fostul abator comunal din zona podului Mihai Bravu! De asemenea, pe splaiul nordic al Dambovitei, pe partea opusa statiei de epurare Gina, se observa un fel de alveola a Dambovitei, unde urma sa fie amenajat un port Bucuresti-Glina. Tinand cont de pesajul redus a Dambovitei, urma a fi probabil un fel de "port turistic" pentru ambarcatiuni usoare. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mier 07 Mai 2014, 23:44 | |
| Observasem zilele trecute cit de des se pune bariera la trecerea de nivel de pe soseaua Petricani. Se fac cozi mari si mai ales in orele de virf e un chin sa mergi spre Pipera sau Bucuresti. Magistrala 800 are un trafic mare insa cred ca numai o parte din el e musai sa treaca pe aceasta portiune. Ce parere aveti, nu-i asa ca Ploiestiul si Craiova (sau Pitesti, de ce nu?) genereaza peste 50% din trafic? Daca acesta ar fi deviat pe centura, s-ar elibera mult din congestia rutiera formata nu numai pe sos. Petricani dar si pe sos. Andronache (notate cu 1 si 2 pe imaginile de mai jos). In plus, odata cu modernizarea centurii rutiere a Bucurestiului s-au construit pasaje rutiere in locul fostelor treceri la nivel astfel ca fluiditatea circulatiei nu ar fi deloc afectata (cu exceptia DN1A, la Buciumeni). Ca distanta, am calculat ca spre directia Ploiesti ar fi numai 2km in plus pe centura (traseul verde). Spre Craiova diferenta e de 14km dar daca s-ar reface si re-electrifica portiunea Mogosoaia - Chitila (traseul galben), s-ar cistiga peste 6km: Cred ca ideea e buna si o sa incerc sa o popularizez. Cred ca o sa prinda, mai ales la "persoanele influente" exasperate de statul in masina in drum spre domiciliul din Pipera. Sint sigur ca nu le-a trecut prin cap ce simplu se poate rezolva. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 08 Mai 2014, 00:13 | |
| Buna idee, dar de ce a renuntat CFR la respectivele trasee?
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9707 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 08 Mai 2014, 00:17 | |
| Din cate stiu centura de nord este inchisa, parca s-a furat catenara si alte piese. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului | |
| |
| | | | Linia de centura a Bucurestiului | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |