Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Linia de centura a Bucurestiului

In jos 
+78
yeu1
Capsuneanu
Radu161
mishu88
laur 133
ciprian71
19jimmy84
Traveller
alliens
lifetec
NIKU24
Luca tgv
LanceR
mielutu zburator
brutusel
IonutChircu
email2bav
dan tm
Andrey_tm
Balto
adascalu
spiderpc
ANDU2100HP
DPS
DUAL
baiazid
George
WAYNEN
alexmorph3us
razvan - trenuri
doctor cfr
Radu
cstefan
dan_dinca
cfr500
Shinkasen
sogard_2003
Rarau
elm
nenuandrei
Mircea Condilescu
Mihai-Aurel
ionutz85
mihaiuc
Dr2005
traian
Nk11
Adrian78
dave
nokia2010
stefan_br
TonyGFR
Razvan Tudor
040EC100
Boracik
Vitosa
popovici
AlexD
tuborgtnp
Nesebar
63-1143-5
srazvi
Andrei
riciu
tudor_toma82
cristi CFR
sorinucu
RazvanCFR
TVlad
cont dezactivat .
cata
SULZERUL 0733
IonutCFR2009
ldh80
didi
stakee
mardaryroby
COSTACHE MIHAIL
82 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 28 ... 34  Urmatorul
AutorMesaj
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12457
Data de inscriere : 09/07/2009

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 15:59

16 statii pe 32 km ? Cam exagerat totusi... Pe de alta parte e bine si pentru ceferisti, ca vor avea cu ce sa ajunga la munca.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4751
Data de inscriere : 19/07/2016

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 16:20

Va fi o incercare esuata, vorbim de un desiro care va pendula intre GDN si Progresul.Pe cine sa serveasca?Eu stau foarte aproape de asa zisul santier si nu ma vad urcand in desiro sa merg la GDN.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4751
Data de inscriere : 19/07/2016

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 16:28

Am tramvaiul 7 si 25, 4 statii de tramvai pana la Gara Progresul.Gara respectiva nu va avea nici o data succes la calatori daca va fi un capat de linie.Gara progresul poate fi cel mult o gara de tranzit intre o noua magistrala de tren interurban.Am mai amintit candva pe acest forum un plan de revitalizare aliniei 902.Am botezato 902A.Este nevoie de o linie ce va pleca din Mihai bravu,Calugareni, Adunatii Copaceni, Jilava pe fostul amplasament al liniei de tramvai 29 si cu intrare in Bucuresti pe fosta linie uzinala pana in zona Autagarii Filaret.De acolo ori subteran pana la statia Eroii Revolutiei sau subteran spre statia Tineretului cu continuitate spre nordul capitalei pe M2.Este greu de acceptat un astfel de proiect, stiu.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 19:27

E clar că acest tren nu e gândit pentru ca cineva să meargă cap-coadă cu el. Iar Gara Progresu va fi capăt de linie doar din lipsă de altceva, trenul va căra aer între Măgurele şi Progresu, dar nu poţi să termini traseul în Măgurele.

Acest tren ar trebui să deservească localităţile cu ieşire la centură, pe care să le conecteze cu M2 (la Berceni) şi M3 (Bucureşti Vest). Amenajarea unei linii de transfer tren-M la Bucureşti Vest e foarte simplă (acolo e linia de întoarcere a Metrorex, se poate uşor trage un peron la ea), iar la Berceni ar fi 100m de mers pe jos, deci destul de puţin.
Ideal ar fi să se amenajeze parcări Park&Ride în zona haltelor (mai ales la Domneşti, Măgurele, Berceni, Bucureşti Vest), pentru a putea lăsa maşina acolo şi a continua cu trenul sau metroul. Dar până atunci...

Ideea unui tren Bucureşti Progresu - Filaret e fantezistă, nimeni nu o să facă aşa ceva. Costurile sunt imense, durata de execuţie la fel. În schimb, metroul va ajunge până la Gara Progresu în vreo 10 ani.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4751
Data de inscriere : 19/07/2016

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 19:47

Extrem de optimist Dr2005,in 10 ani metro la Gara Progresul.Cu ce am gresit sa vad santier pe viata.Nu e suficient balamucul din Dr Taberii si Bucurestii Noi?Ce spun eu cu acea linie este pe actuala linie CFU ce se afla intre Gara Progresul si Cotroceni.Iar pe aceasta linie se afla baraci din carton construite de oamenii strazi, boschetari, o mizerie cumplita.Acum ma intreb, nu ma pricep CFR nu este propietara si pi linia CFU?Se poate construii in etape, intai linia de suprafata interurbana pana la Filaret si pe urma mai vedem.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11401
Data de inscriere : 17/02/2011

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 21:23

cine citeste acest topic, poate ajunge la concluzia ca gara Progresul e cel mai important loc din Bucuresti,unde trebuie sa coexiste
tren,metrou,tramvai si tot ce de mai poate
judecand la rece,linia de centura,in general,nu foloseste la nimic
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 22:14


-Calea ferata de centura a Bucurestiului trebuie pastrata (si reabilitata si modernizata)!
Atunci cand va exista un plan urbanistic general bine intocmit (si mai ales respectat cu strictete) a municipiului Bucuresti, ca si zone industriale ar trebui rezervate spatiile libere intinse situate in imediata apropiere a caii ferate de centura, pentru ca cei care in viitor vor dori sa investeasca in unitati industriale sa poata aveea acces facil la cale ferata industriala!

Daca ar exista un asemenea plan urbanistic general al Bucurestiului, pentru unitati industriale ar trebui rezervate urmatoarele zone (unde exista sau poate exista acces facil la cale ferata industriala):

1. Perimetrul cuprins intre strada Bratarii (care ar trebui prelungita si unita cu strada Drum Intre Tarlale), strada Drum Intre Tarlale, strada Industriilor, Bdul. 1 Decembrie 1918, cu relocarea caselor situate la sud de strada Industriilor

2. Zona industriala Policolor (de la intersectia A Bucuresti-Constanta cu strada Libertatii, pana unde incep blocurile din cartierul Titan-Balta Alba, iar in sud pana la calea ferata industriala a CET Sud-Vitan)

3. Platforma IMGB, pana la bdul. Metalurgiei

4. Zona industriala Progresul-Jilava, limitata de strada Luica in nord, strada Pogoanelor la vest, strada Actiunii si DN5.

5. Perimetrul cuprins intre Bdul. Iuliu Maniu (Pacii), strada Valea Cascadelor, Bdul. Timisoara (Emil Bodnaras) si centura (ar trebui unit Bdul. Timisoara cu Soseaua de centura), cunoscuta in trecut sub numele de platforma Industriilor-IREMOAS

Aceste 5 zone ar trebui pastrate exclusiv ca si zone industriale, iar in aceste zone ar trebui ca autorizatiile de constructii sa se dea numai pentru cei care ar dori sa infiinteze unitati de productie industriala.

Si acesta este si cel mai important argument pentru pastrarea, dezvoltarea si modernizarea caii ferate de centura a Bucurestiului!

Fara un plan urbanistic general, bine intocmit si mai ales respectat la sange (si prin care sa se prevada si sa fie clar delimitate care sunt sau se vor dezvolta in perspectiva zonele functionale), Bucurestiul nu se va putea dezvolta , si se va construi in continuuare haotic.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24333
Data de inscriere : 05/10/2010

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 22:17

LanceR a scris:
cine citeste acest topic, poate ajunge la concluzia ca gara Progresul e cel mai important loc din Bucuresti,unde trebuie sa coexiste
tren,metrou,tramvai si tot ce de mai poate
judecand la rece,linia de centura,in general,nu foloseste la nimic

Trebuia păstrată centura de sud electrificata si dublată se descongestiona circulația trenurilor de marfă de la Chiajna Chitila spre M800 folosită combinat cu trenuri suburbane
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 22:19

In privinta situatiei si a proprietarului cailor ferate uzinale din interiorul Bucurestiului, cred ca dupa 1960 (cand s-a desfiintat gara Filaret si anumite portiuni de linie din interiorul Bucurestiului , iar alte portiuni au fost transformate in linii industriale), acestea au trecut din proprietatea MTTc (Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor)- Departamentul Transporturilor Feroviare- Directia generata a CFR, in proprietatea intreprinderilor respective (care atunci erau subordonate unei "Centrale Industriale", din cadrul unui minister- al constructiilor de masini, al industriei chimice, etc).

Dupa 1990 cand aceste intreprinderi s-au privatizat, evident ca si caile ferate industriale respective din interiorul Bucurestiului au trecut in proprietatea celor care au cumparat fabrica respectiva.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 23:05

ldh80 a scris:
1. Perimetrul cuprins intre strada Bratarii (care ar trebui prelungita si unita cu strada Drum Intre Tarlale), strada Drum Intre Tarlale, strada Industriilor, Bdul. 1 Decembrie 1918, cu relocarea caselor situate la sud de strada Industriilor
Nici măcar Ceauşescu nu a demolat case pentru fabrici...

ldh80 a scris:
2. Zona industriala Policolor (de la intersectia A Bucuresti-Constanta cu strada Libertatii, pana unde incep blocurile din cartierul Titan-Balta Alba, iar in sud pana la calea ferata industriala a CET Sud-Vitan)
Care zonă industrială? Acolo mai funcţionează doar Policolor şi Stirom + Sicomedul de peste drum. Stirom are racordul lui de CF, folosit. În rest, în zonă sunt hipermarketuri, ansambluri rezidenţiale, probabil în 10 ani şi cele 2 fabrici de pe stânga Bd. Th. Pallady se vor reloca şi zona va deveni o extensie a Cart. Titan / Balta Albă. Doar fosta plaformă Faur-Republica mai are şanse, ca parc industrial, deja sunt mai multe firme private acolo, iar o hală va deveni sală de spectacole a Primăriei Sector 3.

ldh80 a scris:
3. Platforma IMGB, pana la bdul. Metalurgiei
Înţeleg că, poate, pozele de pe Google Earth sunt vechi, dar nu prea mai există mare lucru din IMGB. Şi în zona aia au răsărit blocuri şi sigur vor continua să răsară, datorită distanţei mici faţă de M2. Nu mai zic că partea cu IMGB aparţine de Bucureşti, pe când partea opusă ţine de Popeşti-Leordeni. Evident, oamenii preferă Bucureştiul.

ldh80 a scris:
4. Zona industriala Progresul-Jilava, limitata de strada Luica in nord, strada Pogoanelor la vest, strada Actiunii si DN5.
Să zicem că asta se califică drept zonă industrială, dar momentan o parte din ea e câmp. Zona a fost ocolită de dezvoltările imobiliare (ca şi Ferentari, are nişte ghetouri confort 3).

ldh80 a scris:
5. Perimetrul cuprins intre Bdul. Iuliu Maniu (Pacii), strada Valea Cascadelor, Bdul. Timisoara (Emil Bodnaras) si centura (ar trebui unit Bdul. Timisoara cu Soseaua de centura), cunoscuta in trecut sub numele de platforma Industriilor-IREMOAS
Nu a existat niciodată denumirea de ,,platforma Industriilor-IREMOAS". Industriilor se numea staţia de metrou (că Str. Industriilor e în colţul opus al Bucureştiului), iar IREMOAS e actualul URBIS, deci fabrica de ţevărie şi încuietori. Între Bd. Iuliu Maniu şi Bd. Preciziei s-au tot construit blocuri, cămine studenţeşti private şi alte blocuri pe lângă ele, viitorul zonei ca ,,industrială" e inexistent. Fabrica Coca-Cola s-a închis (în spatele ei deja s-au construit case), URBIS am impresia că se pregăteşte de mutare... mai rămâne CESAROM, CET Militari (a nu se confunda cu CET VEST), Prefabricate Vest şi vreo câteva firme mici. La S de Bd. Timişoara e cartierul Brâncuşi, care se extinde rapid, în câţiva ani ajunge spre CET Vest. Iar noul metrou spre Dr. Taberei sigur o să facă zona mai atractivă. Deja şi târgul de vechituri a dispărut (de fapt, s-a mutat pe locul fostei fabrici CiCo/Pepsi, lângă autogara Filaret, dar vânzătorii de ocazie tot se întind pe trotuarele din zonă).

În schimb, există suficient spaţiu de-a lungul Centurii, numai bun pentru dezvoltări industriale. Cu acces la CF de Centură, cu acces la DNCB, teoretic cu acces uşor la A1, A2 şi A3.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeLun 24 Oct 2016, 23:09

ldh80 a scris:
In privinta situatiei si a proprietarului cailor ferate uzinale din interiorul Bucurestiului, cred ca dupa 1960 (cand s-a desfiintat gara Filaret si anumite portiuni de linie din interiorul Bucurestiului , iar alte portiuni au fost transformate in linii industriale), acestea au trecut din proprietatea MTTc (Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor)- Departamentul Transporturilor Feroviare- Directia generata a CFR, in proprietatea intreprinderilor respective (care atunci erau subordonate unei "Centrale Industriale", din cadrul unui minister- al constructiilor de masini, al industriei chimice, etc).

Dupa 1990 cand aceste intreprinderi s-au privatizat, evident ca si caile ferate industriale respective din interiorul Bucurestiului au trecut in proprietatea celor care au cumparat fabrica respectiva.

Linia aia nu a fost niciodată industrială. A fost linie principală, rămăşiţă a fostei linii Filaret - Bucureşti Nord. Ce a mai rămas acum din ea - Buc. Vest - Bucureşti Cotroceni şi, teoretic, până la Piaţa Danny Huwe/Răzoare şi Buc. Progresu până la intersecţia cu Str. Anghel Alexandru - sunt grupe de linii ale celor două staţii. Până la Cotroceni vine păcura pentru CET Grozăveşti o dată sau de două ori pe an, iar până în Str. Anghel Alexandru se descărcau materiale de construcţii acum câţiva ani.
Restul liniei a fost la CFR S.A., probabil o parte trecut la SAAF. După aia fabricile privatizate şi demolate şi-au tras gardul peste linie... nu ştiu cât de legal.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeMar 25 Oct 2016, 08:05


La nivelul anului 1989, calea ferata din interiorul Bucurestiului, cuprinsa intre statia Bucuresti-Progresul- uzina Autobuzul- CFU Vulcan-Razoare- statia Bucuresti Cotroceni (Militari) era considerata linie curenta sau era considerata linie industriala ? Eu inclinam spre a doua varianta, deoarece din aceasta linie se ramificau atunci numeroase racorduri industriale, iar in locurile unde se ramificau aceste racorduri industriale, nu cred ca exista vreun fel de semnalizare!

In ce an a trecut ultimul tren de marfa (sau locomotiva izolata) pe intreg traseul de la Bucuresti Progresul- via uzina Autobuzul- via CFU Vulcan- via Razoare- la Bucuresti Cotroceni (Militari) ?

In ce an au fost demontate portiuni din aceasta linie ? (Astazi chiar prin absurd sa vrea cineva sa trimita un tren sau o locomotiva izolata de la statia Bucuresti-Progresul la Bucuresti-Cotroceni-(militari) via Razoare, nu mai poate)


In privinta zonelor industriale din Bucuresti, greseala a fost a Primariei Bucuresti, ca a dat autorizatii de constructie in cele 5 zone amintite, pentru orice altceva decat unitati de productie industriala!

Oricum, Bucurestiul are nevoie de un plan urbanistic general, care sa delimiteze clar zonele functionale a orasului, iar intradevar, spatii pentru zone industriale pot fi rezervate si in zona centurii!
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11401
Data de inscriere : 17/02/2011

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeMar 25 Oct 2016, 08:32

din pacate,industria a fost desfiintata aproape total in Bucuresti.In locul fabricilor au aparut malluri(vezi AFI pe locul UMEB sau Mega Mall
pe locul Electroaparataj).Cel putin,pe locul platformei numita generic Electronica se inalta acum o padure de mastodonti de sticla , in frunte cu City Tower. Cele mai mari platforme erau 23 August(fost Malaxa) si IMGB.Mai erau ceva fabrici prin Vest(Militari-Industriilor)
Sus In jos
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
Rarau


Numarul mesajelor : 742
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5454
Data de inscriere : 23/01/2012

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeMar 25 Oct 2016, 10:40

CET Militari (a nu se confunda cu CET VEST)

Ce inseamna Cet Militari ? cumva Vest Energo ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitimeMar 25 Oct 2016, 11:56

Da.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Empty
MesajSubiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului   Linia de centura a Bucurestiului - Pagina 22 Icon_minitime

Sus In jos
 
Linia de centura a Bucurestiului
Sus 
Pagina 22 din 34Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 28 ... 34  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Sudul Bucurestiului
» Berceni (Centura Bucuresti)
» Popesti-Leordeni (Centura Bucuresti)
» M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani
» Voluntari (calea ferata de centura)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-
Mergi direct la: