|
| Linia de centura a Bucurestiului | |
|
+78yeu1 Capsuneanu Radu161 mishu88 laur 133 ciprian71 19jimmy84 Traveller alliens lifetec NIKU24 Luca tgv LanceR mielutu zburator brutusel IonutChircu email2bav dan tm Andrey_tm Balto adascalu spiderpc ANDU2100HP DPS DUAL baiazid George WAYNEN alexmorph3us razvan - trenuri doctor cfr Radu cstefan dan_dinca cfr500 Shinkasen sogard_2003 Rarau elm nenuandrei Mircea Condilescu Mihai-Aurel ionutz85 mihaiuc Dr2005 traian Nk11 Adrian78 dave nokia2010 stefan_br TonyGFR Razvan Tudor 040EC100 Boracik Vitosa popovici AlexD tuborgtnp Nesebar 63-1143-5 srazvi Andrei riciu tudor_toma82 cristi CFR sorinucu RazvanCFR TVlad cont dezactivat . cata SULZERUL 0733 IonutCFR2009 ldh80 didi stakee mardaryroby COSTACHE MIHAIL 82 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 15:59 | |
| 16 statii pe 32 km ? Cam exagerat totusi... Pe de alta parte e bine si pentru ceferisti, ca vor avea cu ce sa ajunga la munca. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 16:20 | |
| Va fi o incercare esuata, vorbim de un desiro care va pendula intre GDN si Progresul.Pe cine sa serveasca?Eu stau foarte aproape de asa zisul santier si nu ma vad urcand in desiro sa merg la GDN. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 16:28 | |
| Am tramvaiul 7 si 25, 4 statii de tramvai pana la Gara Progresul.Gara respectiva nu va avea nici o data succes la calatori daca va fi un capat de linie.Gara progresul poate fi cel mult o gara de tranzit intre o noua magistrala de tren interurban.Am mai amintit candva pe acest forum un plan de revitalizare aliniei 902.Am botezato 902A.Este nevoie de o linie ce va pleca din Mihai bravu,Calugareni, Adunatii Copaceni, Jilava pe fostul amplasament al liniei de tramvai 29 si cu intrare in Bucuresti pe fosta linie uzinala pana in zona Autagarii Filaret.De acolo ori subteran pana la statia Eroii Revolutiei sau subteran spre statia Tineretului cu continuitate spre nordul capitalei pe M2.Este greu de acceptat un astfel de proiect, stiu. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 19:27 | |
| E clar că acest tren nu e gândit pentru ca cineva să meargă cap-coadă cu el. Iar Gara Progresu va fi capăt de linie doar din lipsă de altceva, trenul va căra aer între Măgurele şi Progresu, dar nu poţi să termini traseul în Măgurele.
Acest tren ar trebui să deservească localităţile cu ieşire la centură, pe care să le conecteze cu M2 (la Berceni) şi M3 (Bucureşti Vest). Amenajarea unei linii de transfer tren-M la Bucureşti Vest e foarte simplă (acolo e linia de întoarcere a Metrorex, se poate uşor trage un peron la ea), iar la Berceni ar fi 100m de mers pe jos, deci destul de puţin. Ideal ar fi să se amenajeze parcări Park&Ride în zona haltelor (mai ales la Domneşti, Măgurele, Berceni, Bucureşti Vest), pentru a putea lăsa maşina acolo şi a continua cu trenul sau metroul. Dar până atunci...
Ideea unui tren Bucureşti Progresu - Filaret e fantezistă, nimeni nu o să facă aşa ceva. Costurile sunt imense, durata de execuţie la fel. În schimb, metroul va ajunge până la Gara Progresu în vreo 10 ani. _________________ :TTT:
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4751 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 19:47 | |
| Extrem de optimist Dr2005,in 10 ani metro la Gara Progresul.Cu ce am gresit sa vad santier pe viata.Nu e suficient balamucul din Dr Taberii si Bucurestii Noi?Ce spun eu cu acea linie este pe actuala linie CFU ce se afla intre Gara Progresul si Cotroceni.Iar pe aceasta linie se afla baraci din carton construite de oamenii strazi, boschetari, o mizerie cumplita.Acum ma intreb, nu ma pricep CFR nu este propietara si pi linia CFU?Se poate construii in etape, intai linia de suprafata interurbana pana la Filaret si pe urma mai vedem. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11401 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 21:23 | |
| cine citeste acest topic, poate ajunge la concluzia ca gara Progresul e cel mai important loc din Bucuresti,unde trebuie sa coexiste tren,metrou,tramvai si tot ce de mai poate judecand la rece,linia de centura,in general,nu foloseste la nimic |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 22:14 | |
| -Calea ferata de centura a Bucurestiului trebuie pastrata (si reabilitata si modernizata)! Atunci cand va exista un plan urbanistic general bine intocmit (si mai ales respectat cu strictete) a municipiului Bucuresti, ca si zone industriale ar trebui rezervate spatiile libere intinse situate in imediata apropiere a caii ferate de centura, pentru ca cei care in viitor vor dori sa investeasca in unitati industriale sa poata aveea acces facil la cale ferata industriala!
Daca ar exista un asemenea plan urbanistic general al Bucurestiului, pentru unitati industriale ar trebui rezervate urmatoarele zone (unde exista sau poate exista acces facil la cale ferata industriala):
1. Perimetrul cuprins intre strada Bratarii (care ar trebui prelungita si unita cu strada Drum Intre Tarlale), strada Drum Intre Tarlale, strada Industriilor, Bdul. 1 Decembrie 1918, cu relocarea caselor situate la sud de strada Industriilor
2. Zona industriala Policolor (de la intersectia A Bucuresti-Constanta cu strada Libertatii, pana unde incep blocurile din cartierul Titan-Balta Alba, iar in sud pana la calea ferata industriala a CET Sud-Vitan)
3. Platforma IMGB, pana la bdul. Metalurgiei
4. Zona industriala Progresul-Jilava, limitata de strada Luica in nord, strada Pogoanelor la vest, strada Actiunii si DN5.
5. Perimetrul cuprins intre Bdul. Iuliu Maniu (Pacii), strada Valea Cascadelor, Bdul. Timisoara (Emil Bodnaras) si centura (ar trebui unit Bdul. Timisoara cu Soseaua de centura), cunoscuta in trecut sub numele de platforma Industriilor-IREMOAS
Aceste 5 zone ar trebui pastrate exclusiv ca si zone industriale, iar in aceste zone ar trebui ca autorizatiile de constructii sa se dea numai pentru cei care ar dori sa infiinteze unitati de productie industriala.
Si acesta este si cel mai important argument pentru pastrarea, dezvoltarea si modernizarea caii ferate de centura a Bucurestiului!
Fara un plan urbanistic general, bine intocmit si mai ales respectat la sange (si prin care sa se prevada si sa fie clar delimitate care sunt sau se vor dezvolta in perspectiva zonele functionale), Bucurestiul nu se va putea dezvolta , si se va construi in continuuare haotic. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24333 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 22:17 | |
| - LanceR a scris:
- cine citeste acest topic, poate ajunge la concluzia ca gara Progresul e cel mai important loc din Bucuresti,unde trebuie sa coexiste
tren,metrou,tramvai si tot ce de mai poate judecand la rece,linia de centura,in general,nu foloseste la nimic Trebuia păstrată centura de sud electrificata si dublată se descongestiona circulația trenurilor de marfă de la Chiajna Chitila spre M800 folosită combinat cu trenuri suburbane |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 22:19 | |
| In privinta situatiei si a proprietarului cailor ferate uzinale din interiorul Bucurestiului, cred ca dupa 1960 (cand s-a desfiintat gara Filaret si anumite portiuni de linie din interiorul Bucurestiului , iar alte portiuni au fost transformate in linii industriale), acestea au trecut din proprietatea MTTc (Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor)- Departamentul Transporturilor Feroviare- Directia generata a CFR, in proprietatea intreprinderilor respective (care atunci erau subordonate unei "Centrale Industriale", din cadrul unui minister- al constructiilor de masini, al industriei chimice, etc).
Dupa 1990 cand aceste intreprinderi s-au privatizat, evident ca si caile ferate industriale respective din interiorul Bucurestiului au trecut in proprietatea celor care au cumparat fabrica respectiva. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 23:05 | |
| - ldh80 a scris:
- 1. Perimetrul cuprins intre strada Bratarii (care ar trebui prelungita si unita cu strada Drum Intre Tarlale), strada Drum Intre Tarlale, strada Industriilor, Bdul. 1 Decembrie 1918, cu relocarea caselor situate la sud de strada Industriilor
Nici măcar Ceauşescu nu a demolat case pentru fabrici... - ldh80 a scris:
- 2. Zona industriala Policolor (de la intersectia A Bucuresti-Constanta cu strada Libertatii, pana unde incep blocurile din cartierul Titan-Balta Alba, iar in sud pana la calea ferata industriala a CET Sud-Vitan)
Care zonă industrială? Acolo mai funcţionează doar Policolor şi Stirom + Sicomedul de peste drum. Stirom are racordul lui de CF, folosit. În rest, în zonă sunt hipermarketuri, ansambluri rezidenţiale, probabil în 10 ani şi cele 2 fabrici de pe stânga Bd. Th. Pallady se vor reloca şi zona va deveni o extensie a Cart. Titan / Balta Albă. Doar fosta plaformă Faur-Republica mai are şanse, ca parc industrial, deja sunt mai multe firme private acolo, iar o hală va deveni sală de spectacole a Primăriei Sector 3. - ldh80 a scris:
- 3. Platforma IMGB, pana la bdul. Metalurgiei
Înţeleg că, poate, pozele de pe Google Earth sunt vechi, dar nu prea mai există mare lucru din IMGB. Şi în zona aia au răsărit blocuri şi sigur vor continua să răsară, datorită distanţei mici faţă de M2. Nu mai zic că partea cu IMGB aparţine de Bucureşti, pe când partea opusă ţine de Popeşti-Leordeni. Evident, oamenii preferă Bucureştiul. - ldh80 a scris:
- 4. Zona industriala Progresul-Jilava, limitata de strada Luica in nord, strada Pogoanelor la vest, strada Actiunii si DN5.
Să zicem că asta se califică drept zonă industrială, dar momentan o parte din ea e câmp. Zona a fost ocolită de dezvoltările imobiliare (ca şi Ferentari, are nişte ghetouri confort 3). - ldh80 a scris:
- 5. Perimetrul cuprins intre Bdul. Iuliu Maniu (Pacii), strada Valea Cascadelor, Bdul. Timisoara (Emil Bodnaras) si centura (ar trebui unit Bdul. Timisoara cu Soseaua de centura), cunoscuta in trecut sub numele de platforma Industriilor-IREMOAS
Nu a existat niciodată denumirea de ,,platforma Industriilor-IREMOAS". Industriilor se numea staţia de metrou (că Str. Industriilor e în colţul opus al Bucureştiului), iar IREMOAS e actualul URBIS, deci fabrica de ţevărie şi încuietori. Între Bd. Iuliu Maniu şi Bd. Preciziei s-au tot construit blocuri, cămine studenţeşti private şi alte blocuri pe lângă ele, viitorul zonei ca ,,industrială" e inexistent. Fabrica Coca-Cola s-a închis (în spatele ei deja s-au construit case), URBIS am impresia că se pregăteşte de mutare... mai rămâne CESAROM, CET Militari (a nu se confunda cu CET VEST), Prefabricate Vest şi vreo câteva firme mici. La S de Bd. Timişoara e cartierul Brâncuşi, care se extinde rapid, în câţiva ani ajunge spre CET Vest. Iar noul metrou spre Dr. Taberei sigur o să facă zona mai atractivă. Deja şi târgul de vechituri a dispărut (de fapt, s-a mutat pe locul fostei fabrici CiCo/Pepsi, lângă autogara Filaret, dar vânzătorii de ocazie tot se întind pe trotuarele din zonă). În schimb, există suficient spaţiu de-a lungul Centurii, numai bun pentru dezvoltări industriale. Cu acces la CF de Centură, cu acces la DNCB, teoretic cu acces uşor la A1, A2 şi A3. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Lun 24 Oct 2016, 23:09 | |
| - ldh80 a scris:
- In privinta situatiei si a proprietarului cailor ferate uzinale din interiorul Bucurestiului, cred ca dupa 1960 (cand s-a desfiintat gara Filaret si anumite portiuni de linie din interiorul Bucurestiului , iar alte portiuni au fost transformate in linii industriale), acestea au trecut din proprietatea MTTc (Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor)- Departamentul Transporturilor Feroviare- Directia generata a CFR, in proprietatea intreprinderilor respective (care atunci erau subordonate unei "Centrale Industriale", din cadrul unui minister- al constructiilor de masini, al industriei chimice, etc).
Dupa 1990 cand aceste intreprinderi s-au privatizat, evident ca si caile ferate industriale respective din interiorul Bucurestiului au trecut in proprietatea celor care au cumparat fabrica respectiva. Linia aia nu a fost niciodată industrială. A fost linie principală, rămăşiţă a fostei linii Filaret - Bucureşti Nord. Ce a mai rămas acum din ea - Buc. Vest - Bucureşti Cotroceni şi, teoretic, până la Piaţa Danny Huwe/Răzoare şi Buc. Progresu până la intersecţia cu Str. Anghel Alexandru - sunt grupe de linii ale celor două staţii. Până la Cotroceni vine păcura pentru CET Grozăveşti o dată sau de două ori pe an, iar până în Str. Anghel Alexandru se descărcau materiale de construcţii acum câţiva ani. Restul liniei a fost la CFR S.A., probabil o parte trecut la SAAF. După aia fabricile privatizate şi demolate şi-au tras gardul peste linie... nu ştiu cât de legal. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 25 Oct 2016, 08:05 | |
| La nivelul anului 1989, calea ferata din interiorul Bucurestiului, cuprinsa intre statia Bucuresti-Progresul- uzina Autobuzul- CFU Vulcan-Razoare- statia Bucuresti Cotroceni (Militari) era considerata linie curenta sau era considerata linie industriala ? Eu inclinam spre a doua varianta, deoarece din aceasta linie se ramificau atunci numeroase racorduri industriale, iar in locurile unde se ramificau aceste racorduri industriale, nu cred ca exista vreun fel de semnalizare!
In ce an a trecut ultimul tren de marfa (sau locomotiva izolata) pe intreg traseul de la Bucuresti Progresul- via uzina Autobuzul- via CFU Vulcan- via Razoare- la Bucuresti Cotroceni (Militari) ?
In ce an au fost demontate portiuni din aceasta linie ? (Astazi chiar prin absurd sa vrea cineva sa trimita un tren sau o locomotiva izolata de la statia Bucuresti-Progresul la Bucuresti-Cotroceni-(militari) via Razoare, nu mai poate)
In privinta zonelor industriale din Bucuresti, greseala a fost a Primariei Bucuresti, ca a dat autorizatii de constructie in cele 5 zone amintite, pentru orice altceva decat unitati de productie industriala!
Oricum, Bucurestiul are nevoie de un plan urbanistic general, care sa delimiteze clar zonele functionale a orasului, iar intradevar, spatii pentru zone industriale pot fi rezervate si in zona centurii!
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11401 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 25 Oct 2016, 08:32 | |
| din pacate,industria a fost desfiintata aproape total in Bucuresti.In locul fabricilor au aparut malluri(vezi AFI pe locul UMEB sau Mega Mall pe locul Electroaparataj).Cel putin,pe locul platformei numita generic Electronica se inalta acum o padure de mastodonti de sticla , in frunte cu City Tower. Cele mai mari platforme erau 23 August(fost Malaxa) si IMGB.Mai erau ceva fabrici prin Vest(Militari-Industriilor) |
| | | Rarau V.I.P Member
Numarul mesajelor : 742 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5454 Data de inscriere : 23/01/2012
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 25 Oct 2016, 10:40 | |
| CET Militari (a nu se confunda cu CET VEST)
Ce inseamna Cet Militari ? cumva Vest Energo ?
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 25 Oct 2016, 11:56 | |
| Da. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului | |
| |
| | | | Linia de centura a Bucurestiului | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |