|
| Linia de centura a Bucurestiului | |
|
+78yeu1 Capsuneanu Radu161 mishu88 laur 133 ciprian71 19jimmy84 Traveller alliens lifetec NIKU24 Luca tgv LanceR mielutu zburator brutusel IonutChircu email2bav dan tm Andrey_tm Balto adascalu spiderpc ANDU2100HP DPS DUAL baiazid George WAYNEN alexmorph3us razvan - trenuri doctor cfr Radu cstefan dan_dinca cfr500 Shinkasen sogard_2003 Rarau elm nenuandrei Mircea Condilescu Mihai-Aurel ionutz85 mihaiuc Dr2005 traian Nk11 Adrian78 dave nokia2010 stefan_br TonyGFR Razvan Tudor 040EC100 Boracik Vitosa popovici AlexD tuborgtnp Nesebar 63-1143-5 srazvi Andrei riciu tudor_toma82 cristi CFR sorinucu RazvanCFR TVlad cont dezactivat . cata SULZERUL 0733 IonutCFR2009 ldh80 didi stakee mardaryroby COSTACHE MIHAIL 82 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 08 Mai 2014, 00:27 | |
| Stiu, dar de furat nu s-au furat, se pare ca au fost demontate preventiv niste elemente. Catenara e in mare parte intreaga, liniile la fel. Cu putin efort s-ar putea rezolva intr-o luna. Partea de nord a centurii - de care vorbim aici - a fost scoasa de sub circulatie prin 2008 cred, cind s-a construit podul hobanat de la Otopeni. S-a demontat atunci catenara in zona constructiei. Intre timp (acum cel putin 3 ani) podul a fost dat in functiune, catenara pusa la loc, semafoarele pornite (in statia Otopeni), asteptam cu emotie sa apara din nou trenurile...Cind colo, surpriza! S-au apucat de "lucrari" pe alte portiuni decit cele afectate de constructia podului! Timp de 2-3 ani cit a fost podul in lucru nu au facut absolut nimic si exact dupa ce s-ar fi putut relua circulatia i-a gasit harnicia. Bineinteles, nu au terminat nici astazi. De doi ani am sesizat anomalia asta si ma tot uit sa vad ce se intimpla. Nimic. Dar stiti ce e aia nimic?! Un fir de iarba nu se misca, o piatra, un cm... In tot timpul asta sute si mii de litri de benzina sint consumate aiurea stind pe loc la bariera, mii de minute din viata pierdute, poluare, etc. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 08 Mai 2014, 00:40 | |
| Cam peste tot pe unde au fost câte 2 variante de a merge din A în B s-a păstrat una singură, excepţie fiind Constanţa, unde varianta prin Medeea încă se ţine, chiar dacă majoritatea trenurilor de marfă se duc direct prin gara mare.
În plus, Guvernul are tot interesul să se consume cât mai multă benzină. Iar linia prin Băneasa este într-o stare mult mai bună decât cea prin Otopeni (unde catenara chiar e furată, lipseşte cam pe toată distanţa Otopeni - Ram. Pasărea). _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9707 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 08 Mai 2014, 01:33 | |
| Are si ea un scop, intorc trenurile sezoniere. La dus de la Timisoara la Mangalia se intoarce la Bucuresti si apoi la Constanta, inapoi imi pare ca se intoarce numai in Bucuresti. Si cineva imi zicea ca intorceau sezonierul la Timisoara pe triunghiul cu racordul spre Timisoara Sud. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Joi 08 Mai 2014, 08:50 | |
| Eu ti-am zis ca venea Mangalia si trebuia intoarsa si ca sa nu mai manevreze o intorceau pe triunghiul de la Modos.
Pe de alta parte e o mare prostie sa nu folosesti liniile avute, asta in masura in care CFR s-a ocupat sa desfiinteze tot felul de linii si racordari, iar acuma nu are pe unde sa trimita trenurile.
La ce au pus TMV prin baltile alea in care era o linie directa de la Chiajna la Mogosoaia pe sub L 300-500 daca ei trimit trenurile aproape prin centrul Bucurestiului? La ce au facut pasaj la Otopeni peste centura daca ei nu mai folosesc centura? trebuiau sa faca pasajul peste L 800 aici unde stau masinile la bariera.
|
| | | Nk11
Numarul mesajelor : 290 Varsta : 28 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5382 Data de inscriere : 28/12/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Vin 08 Aug 2014, 20:08 | |
| Ce o să spun eu pe aici e oarecum semi-offtopic dar în final are legătură cu linia de centură. Se vorbea în trecut despre posibilitatea utilizării liniei de centură pentru traficul de pasageri. Din ce nu am mai auzit, se pare că ideea e cam abandonată. Eu stau în Calea 13 Septembrie și aveam treabă la complexul comercial din Băneasa. Am încercat să folosesc trenul ca mijloc de transport și iată rezultatele: 14:25 - acasă 14:33 - am ajuns în stație la tramvaiul 1 (intersecție Calea 13 Septembrie / Șoseaua Progresului) 14:35 - am plecat cu tramvaiul 1 14:50 - stație Pasaj Basarab 14:55 - București Nord - casa de bilete 14:58 - am luat biletul (nu a fost coadă, dar doamna de la casa de bilete s-a enervat repede pentru că nu a înțeles din prima că vreau un bilet la București Băneasa) 15:00 - am urcat în tren 15:15 - a plecat trenul din București Nord (REGIO 13105) 15:23 - trenul a ajuns la București Băneasa 15:30 - stația de autobuz Gara Băneasa15:33 - am urcat în autobuzul 335 15:46 - stația Băneasa Shopping City 15:50 - am intrat în Băneasa Shopping City Timp total: 1 oră și 25 de minute, oarecum acceptabil, dar neatractiv pentru călătorul de rând Bun, punctele pozitive: 1. București Nord - București Băneasa în 8 minute (7 km) 2. Preț ok la bilet redus (1,75 copii/elevi/studenți/pensionari) 3. Aer condiționat într-unul dintre vagoane - 36-16 001 Punctele negative: 1. trebuie să-ți cumperi bilet din București Nord, acest lucru înseamnă ori pierdere de timp dacă vi prea devreme sau, dacă vi prea târziu și prinzi coadă, poți pierde trenul (sau nu-ți mai iei bilet) 2. în Gara de Nord, trenul REGIO 13105 era singurul în dreptul căruia nu scria stația de destinație. 3. trenul era format din 20-55 fără aer condiționat, aflate într-o stare oarecum precară (cu WC-urile mirositoare) și 36-16 001, care se pare că aveam sunetul roților pătrate. 36-16 după cum știți este vagon și de clasa I și de clasa a II-a. Trenul apare doar cu clasa a II-a în mersul trenurilor. 4. gara București Băneasa e departe de orice punct de interes, și departe și de stația de autobuz. Pasajul din București Băneasa are acum grilaje la intrare și un câine care-l păzește în interior. 5. am fost singurul călător între București Nord și București Băneasa, iar în tren erau undeva sub 15 oameni. 6. trenul 13105 e cam WTF. defapt el urmează să fie pe relația București Obor - Fetești ca alt REGIO. Ce nu înțeleg eu este de ce nu este direct București Nord - Fetești cu același nume. 7. biletele nu le-a controlat nimeni între Nord și Băneasa 8. 3,5 lei biletul întreg este cam ridicat (comparativ cu RATB / metrou) Ce vreau eu să spun este că trenurile astea urbane n-ar avea nicio șansă în următorii mulți ani în București, și în niciun caz operate de CFR Călători. În primul rând că nu avem trenuri cu aspect urban și nici linii sau gări atractive pe lângă/în oraș. Deci, aia e. În fine, în final am ajuns și la Aeroportul Otopeni de unde voiam să iau trenul, am ratat microbuzul la 10 minute (până m-am prins eu cum e pe acolo), iar următorul microbuz era peste... 3 ore și 24 de minute. Și asta a fost, înapoi la 780 ) Program București Nord - București Băneasa R 13101 (BN 04:33 - BB 04:41) R 13105 (BN 15:15 - BB 15:23) Program București Băneasa - București Nord R 13103 (BB 09:49 - BN 09:58) R 13107 (BB 21:15 - BN 21:26) //clasa a II-a pentru toate trenurile pe Infofer, pe teren și clasa I |
| | | Nk11
Numarul mesajelor : 290 Varsta : 28 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5382 Data de inscriere : 28/12/2010
| | | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Vin 08 Aug 2014, 21:30 | |
| Daca stai in 13 Sept. inseamna ca stai aproape de mine, chiar au avut rost toate aceste trambalari cand puteai merge cu 226 pana la Piata Romana si de acolo il iei pe 131 ? |
| | | Nk11
Numarul mesajelor : 290 Varsta : 28 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5382 Data de inscriere : 28/12/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Vin 08 Aug 2014, 23:49 | |
| Nu, în mod clar, nu. Eram curios cum s-ar prezenta un Regio Urban. Și cred că mai îmi doream să merg și cu alte vagoane sincer să fiu, decât cu clasicele care servesc de obicei pe IR. Și mai voiam să subliniez faptul că n-are nicio șansă linia de centură să fie deschisă pentru traficul de pasageri, atâta timp cât pe Nord - Băneasa lucrurile stau prost. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Sam 09 Aug 2014, 00:03 | |
| Normal ca nu iti merge nimeni cu trenu pe linia de centura, nu in Romania si nu in Bucuresti, poate in alte tari da dar nu la noi unde toti sunt invatati in masina . Nu am sa uit niciodata cand au scumpit benzina au facut un sondaj la o benzinarie si toti cei ce au fost intrebati daca se gandesc sa renunte la masina pe viitor, au raspuns ca indiferent de cat creste benzina ei tot cu masina se vor deplasa ca asa le este comod, la care reporterul a zis, chiar daca creste cu inca 1 leu ? la care ei au zis DA categoric . Deci trenul in fata masinii nu are succes, cel putin nu in Romania . |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Sam 09 Aug 2014, 03:59 | |
| Linia de Centură e cam departe de orice obiectiv de interes... singura soluţie ar fi să se prelungească liniile RATB până la ea, dar şi atunci ar fi un mare semn de întrebare, pentru că e posibil ca din Ghencea la Granitul să ajungi mai repede prin piaţa Unirii, chit că 14 vine la 25 de minute şi mai trebuie să îl şi schimbi cu 655. _________________ :TTT:
|
| | | Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6126 Data de inscriere : 30/04/2009
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Dum 10 Aug 2014, 01:48 | |
| Linia de centura ar avea succes daca ar fi stati deschise cum ar fi spre exemplu Gara Controceni, si/sau pe alte linii industriale daca s-ar deschide, cum e la Costin Georgian e o zona in care se intalnesc sau isi au capatul cateva linii RATB. Bani, vointa, ideii bune de amplasare si interes sa fie ca s-ar face, pacat ca la momentul in care s-a decis sa se faca metrou era o mai buna optiune daca faceau tren suburban subteran pe fostele cai ferate, pana nu construiau ceva pe locatia respectiva, si acum se mai poate face, daca ar fi cele mentionate mai sus. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Dum 10 Aug 2014, 04:53 | |
| La Costin Georgian deja s-a facut un market in locul acelor linii mi se pare ca un Mega Image daca nu ma insel! |
| | | ionutz85 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 319 Varsta : 39 Localizare : Bucuresti/Suceava Reputatie : 5903 Data de inscriere : 27/08/2009
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Dum 10 Aug 2014, 20:48 | |
| - COSTACHE MIHAIL a scris:
- La Costin Georgian deja s-a facut un market in locul acelor linii mi se pare ca un Mega Image daca nu ma insel!
Da este mega image, oricum linia nu exista de multi ani, linia pe teren este pana la republica si 500m inspre costin georgian, greu vizibila prin balarii. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 14 Oct 2014, 00:06 | |
| Calea ferata de centura a Capitalei a fost construita in anii 1885-1899, cu ocazia realizarii sistemului de fortificatii militare.
De remarcat ca in zona Chiajna- Chitila- Mogosoaia traseul initial era altul decat cel actual.
Astfel, din statia Chiajna, traseul initial trecea pe langa groapa de gunoi "Foradex", pe langa actualul "Romprest", apoi traversa soseaua de centura, ajungand la actualul "Remat". De aici mai exista ca linie industriala, trece pe langa unitatea militara 022838 Chitila (din cate stiu singura unitate militara cu specific de "constructii cai ferate" din Romania), si intra in statia Chitila. Lungimea tronsonului era de cca 4 km.
Al doilea tronson initial se desprindea din statia Chitila, traversa comuna Chitila, apoi Soseaua Banatului, apoi soseaua de centura (in zona "Sectiei Drumuri nationale Bucuresti Nord"), dupa care supratraversa magistrala 700, si ajungea in incinta societatii "Sc Bere Bauturi SA". De aici linia mai exista ca linie industriala, traverseaza lacul Straulesti pe "podul rosu" (in aceasta zona se racordeaza alte doua linii industriale ce deservesc un depozit a "Romtrans" si o revizie a CFR-Infrastructura), apoi traverseaza din nou soseaua de centura. Din acest punct linia industriala se indreapta spre statia Mogosoaia, iar vechiul traseu al caii ferate de centura mergea paralel cu soseaua de centura, si se racorda cu traseul actual in zona Academiei de Informatii. Lungimea celui de-al doilea tronson initial era de 7 km.
La inceputul anilor 1970, in contextul lucrarilor de sistematizare, extindere si modernizare a triajului Bucuresti, se realizeaza actualul traseu al cai ferate de centura a Capitalei, intre statiile: Chiajna- Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia- Academia de Informatii. Se elimina astfel rebrusarea trenurilor in statia Chitila, si se realiza racordarea directa la triajul Bucuresti a tuturor magistralelor feroviare ce intra in Capitala.
In anii 70- 80 calea ferata de centura deservea in principal unitatile industriale din Capitala, prin statiile:
-Chiajna, cu 7 linii si instalatie CED;
-Mogosoaia, cu 8 linii si instalatie CED Deserveste: "Bere Bauturi", depozite "Romtrans", revizie a CFR-Infrastructura, o locatie marcata pe wikimapia ca "BDP" , un depozit a Petrom si "Lackner & Schvartz".
-Otopeni, cu 5 linii si instalatie CED
-Voluntari/Constantin David, cu 7 linii si instalatie CED Deserveste: o baza de receptie a cerealelor si un centru Remat.
-Ram. DEserveste fabrica de paine "Loulis/Titan".
-Ram. 1 Titan (permite acces dinspre Voluntari spre Oltenita)
-Titan Grupa Marfuri, cu 17 linii si instalatie SBW. Deservea doua mari platforme industriale: 23 August/Republica (cu uzinele: 23 August/Faur, Republica, ICME, Isovolta, Comat Electro) si Policolor/Titan (cu: SIN Sa, Anticoroziv, Policolor, Stirom, Chimopar, Romcarton, Depoul RATB Titan) si CET-Sud Vitan.
-Ram. Abator Deservea: fostul abator, o rampa pentru materiale de constructii, "Logistic massa".
-Popesti Leordeni, cu 5 linii si instalatie SBW. Deservea: "Danubiana SA", "Baduc", un depozit pentru situatii de urgenta, "Viscofil", "Guzuchim" si depoul Metrorex IMGB.
-Berceni, cu 6 linii si instalatie SBW. Deserveste: platforma IMGB/Vulcan (in anul 1966 incepe constructia uzinei IMGB), "Admeb" si un centru Remat.
-Jilava, cu 6 linii si instalatie CED Deserveste: Bumbacaria Jilava.
-Ram. 1 Jilava Deserveste: "Arteca" si un depozit Petrom
-Ram. 3 Jilava Urma a deservi portul fluvial Bucuresti- 30 Decembrie/1 Decembrie.
-Ram. magurele Deserveste Institutul de fizica nucleara.
-Varteju, cu 10 linii si instalatie CED Deserveste: fosta centrala termica Bragadiru, complex agricol si "Somic" Bragadiru.
-Bucuresti Vest/Ciorogarla, cu 9 linii si instalatie CED Deserveste platforma industriala IREMOAS/INdustriilor (cu: depozite CETA SA, Valrom, Victoria, Setum, CET Vest, prefabricate Vest, Coca-Cola, Cesarom, Urbis, depoul Metrorex Industriilor si depoul RATB Militari)
Pana in 1998 pe calea ferata de centura au circulat si trenuri automotoare "de serviciu".
In 1990 situatia dotarilor pe cf de centura era:
-Chiajna- Ram. Post Rudeni= linie dubla electrificata, echipata cu BLA
-Ram. Post Rudeni- Ram. Post Colentina- Mogosoaia= linie simpla electrificata, echipata cu BLA (astazi electrificarea ori a fost furata, ori demontata de CFR!)
-Mogosoaia- Otopeni- Constantin David/Voluntari= linie dubla electrificata, echipata cu BLA
-Constantin David/Voluntari- Titan Grupa Marfuri= linie simpla electrificata, se circula la "cale libera". (astazi electrificarea a fost furata! Cand a ajuns ultima locomotiva electrica in statia Titan /Bucuresti Sud ?)
-Titan Grupa Marfuri- Jilava= linie simpla, se circula la "cale libera".
-Jilava- Varteju- Bucuresti vest/Ciorogarla- Chiajna= linie dubla, echipata cu BLA. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului Mar 14 Oct 2014, 01:48 | |
| RATB nu a avut niciodată cale ferată la Depoul Titan... linia din spatele depoului deservea - şi deserveşte încă - CET Sud. Exista şi o ramificaţie spre o curte de lângă depou şi alta spre Chimopar.
E posibil, însă, ca RATB să fi avut racord la linia Obor - Herăstrău - Băneasa, care trecea chiar pe lângă URAC. Mă gândesc că acea linie trebuie să fi fost folosită în aducerea vagoanelor Ep în anii '50 şi a Tatrelor în anii '70. Că ce s-a adus mai recent (V3A-93M, V3A-H, Rathgeber, Duewag) mai mult ca sigur că s-a descărcat în curtea Faur, de unde există şi racord între calea ferată şi reţeaua de tramvai. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linia de centura a Bucurestiului | |
| |
| | | | Linia de centura a Bucurestiului | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |