Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 18 Iun 2024, 21:20
Referitor la locomotivele ce vor fi modernizate la softronic, alea da merită investiția, și vor fi forță. Păcat că softronic nu are patent pentru locomotive pe 4 osii. Dar nici ministerul transporturilor nu e interesată să îi "ajute". În schimb le face sula mare patronilor lui reloc și remarul cluj. Cât despre locomotivele ce se modernizează la reloc sau fac RR la reloc, mai bine deloc.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 18 Iun 2024, 22:52
Vitosa a scris:
@Dr2005, păi logic că otf privați nu se înghesuie să închirieze rame de la ARF. Tu ai văzut ce scoruri cere ARF pentru ramele alea ? Auzisem ceva de 750000 euro ceruți lui CFR Călători. Cum privatului nu îi va conveni să împartă profitul cu tine (ARF), că de aia nu participă la licitația de atribuire rame, clar ramele alea vor fi băgate pe gât lui CFR Călători, vaca pe care o mulg mulți terți.
O cere ARF "scoruri" mari pe rame, dar cheltuiala aia e eligibilă la subvenţie, deci ţi-o rambursează ARF. Apoi, ramele alea sunt cu mentenanţă inclusă, deci adio umflat costurile de întreţinere prin lucrul cu firme din acelaşi grup, care pot să-ţi factureze şi un milion de euro drept RR pentru o banală revopsire.
Vitosa a scris:
Dar nici ministerul transporturilor nu e interesată să îi "ajute".
Şi cam cum ar trebui să îi ajute? Bani de aport în natură la viitoarea Carpatica a locomotivelor noi nu prea sunt (se vor cumpăra cca. 150 locomotive de la CFR Marfă şi aia e). Iar la călători n-ai ce să faci cu 6 osii.
Înţeleg că Reloc va echipa locomotivele cu echipamente ABB, care nu-s chiar de colo. Acuma, cum le vor asambla... rămâne de văzut.
_________________ :TTT:
aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3452 Data de inscriere : 26/04/2016
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 18 Iun 2024, 23:01
Călin Mititică a înapoiat săgețile albastre către CFR Călători?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 20 Iun 2024, 15:20
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 3791 Data de inscriere : 24/07/2014
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 21 Iun 2024, 18:22
aris86 a scris:
Călin Mititică a înapoiat săgețile albastre către CFR Călători?
CFR Călători își ia adio de la cele șase automotoare sechestrate la Remarul 16 Februarie
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 21 Iun 2024, 21:58
Automotoarele alea sunt în litigiu de vreo 5 ani. Aşa se mişcă justiţia română... Pe de altă parte, după modelul aplicat la orice companie de stat, nu m-aş mira ca ele să fi fost trimise chele la reparat şi, apoi, CFR Călători să fi refuzat lucrările suplimentare.
_________________ :TTT:
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6668 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 25 Iun 2024, 10:55
Locomotiva din 1971 (licenta Suedia):
Constanta:
Constanta Bucuresti, plus 2 intreceri la final; se poate observa si traficul infernal de pe autostrada.
Lucrari in Fetesti:
Intrecere 1
Intrecere 2
alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5719 Data de inscriere : 13/07/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 04 Iul 2024, 18:10
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6668 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 02 Aug 2024, 21:34
Azi IC 581 a o plecat cu 35 min intarziere din Bucuresti. La Fetesti au schimbat locomotiva ca ... probleme... A ajuns cu 67 minute intarziere in Constanta. Si e biletul super scump!!!
andreiutzu
Numarul mesajelor : 168 Reputatie : 5122 Data de inscriere : 05/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 05 Aug 2024, 10:44
Vitosa a scris:
Referitor la locomotivele ce vor fi modernizate la softronic, alea da merită investiția, și vor fi forță. Păcat că softronic nu are patent pentru locomotive pe 4 osii. Dar nici ministerul transporturilor nu e interesată să îi "ajute". În schimb le face sula mare patronilor lui reloc și remarul cluj. Cât despre locomotivele ce se modernizează la reloc sau fac RR la reloc, mai bine deloc.
da' patentu de 6 osii de unde l-au avut? lor nu le-a facut ministerul sula mare? asta e piata libera,vor parte din ciolan, sa cumpere patent de 4 osii dar ca sa investesti in patent trebuie sa poti produce nu sa faci artizanat!
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 05 Aug 2024, 10:59
#SRCF #Constanța execută lucrări de întreținere pe #Magistrala 800, pe F2 în localitatea #Valu lui Traian
Pentru executarea lucrărilor întreținere pentru readucerea liniei în parametrii inițiali, firul 2 al #M800 a fost închis circulației în seara de 1 - 2 august a.c. și 2 - 3 august a.c. între orele 19.10 și 06.15. De asemenea a fost restricționat și accesul auto prin #pasajul de la intersecția cu strada Haltei.
Aici, din cauza infiltrațiilor apei și colmatarea pietrei sparte nu mai exista elasticitate și repartizarea sarcinilor, au apărut fisuri în traverse, dale s-au deteriorat și a fost introdusă o restricție de 70 km/h.
Angajații SRCF Constanța au executat următoarele lucrări:
• Demontare #dale elastice; • Scoaterea balastului dintre traversele din beton; • Înlocuirea la rând a traverselor din beton necorespunzătoare; • Rebalastarea căii; • Lucrări de fixare a nivelului și direcției căii prin buraj manual; • Consolidarea poziției căii prin buraj mecanizat cu utilaj #Plasser; • Completarea și compactarea pietrei sparte; • Montarea dalelor din cauciuc pentru reîntregirea trecerii la nivel cu calea ferată.
Scopul lucrărilor este de readucerea liniei în parametrii inițiali pentru viteza maximă constructivă (140 km/h). #SRCFConstanta #cfrinfra #feroviar #caleferata #valuluitraian
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 05 Aug 2024, 20:21
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 850 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 07 Aug 2024, 08:16
Ceva interesant preluat din memoriu SFF: https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/constanta-mangalia/1.Memoriu%20SFF%20rev1.pdf
"Terasamentele nou construite au manifestat instabilități în timp dovadă fiind lucrările de consolidări realizate și evenimentele produse: - taluzul de pe partea dreaptă a terasamentului de după ecluză este consolidat cu niște lucrări asemănătoare „horelor”; - terasamentul pe o lungime de 100 m imediat înainte de ecluză s-a prăbușit în anul 2004, liniile de cale ferată fiind închise aproape o lună." In zona statiei Agigea Ecluza, traseul caii ferate fiind modificat odata cu constructia acestui canal.
"Excepție face zona din apropierea Canalului Dunăre – Marea Neagră, pe intervalul de rambleu înalt, precum și în apropierea stației c.f. Agigea Ecluză, unde materialul de umplutură este constituit din fragmente de calcar (material granular sort 0,65 mm) cu liant prăfos-argilos. În această zonă terasamentul a fost complet refăcut în urmă cu aproximativ 20 ani."
Suna cunoscut? Ca si la alte linii construite in acea perioada manifestau defecte de acest gen, prabusirea terasamentului sau instabilitatea.
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 850 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 11 Aug 2024, 14:20
"Pe scurt linia de cale ferată va fi dublată și electrificată pe aproape toată distanță mai puțîn Eforie Nord - Eforie Sud unde va rămâne linie simplă electrificată" . Nu stiu cat de "oficiale" sunt aceste informatii preluate din articol. In memoriu nu se pomeneste decat de dublare pe intreaga distanta in scenariu 4, iar in scenariu 3 doar intre Costinesti si Mangalia.
Scenariul 3: Se propune dublarea liniei între Costineşti şi Mangalia cu desfiinţarea H.m.Neptun, astfel că linia Constanţa - Mangalia ar fi linie dublă pe o lungime de 26,4 km (9,6 km Constanta – Agigea Ecluză H.m. şi 16,8 km Costineşti – Mangalia) şi linie simplă de 16,5 km (între Agigea Ecluză şi Costineşţi).
Scenariul 4:În Scenariul 4 se propune electrificarea și dublarea liniei c.f. pe tronsonul Agigea Ecluză H.m. -Mangalia cu desființarea haltei de mișcare Neptun.
De asemenea, am mai gasit cateva informatii interesante din memoriu: "În urma analizei traseului s-a constatat că nu se pot realiza modificări semnificative pe tronsonul cuprins între Constanța ș Eforie Sud. Pe acest tronson există zone locuite și multe puncte obligate reprezentate prin lucrări de artă – poduri și intersecții denivelate cu alte căi de comunicație. Curbele situate între capătul Y al stației Constanța și Constanța Vii sunt situate într-o zonă locuită. Curbele situate între Constanța Vii și stația Agigea Nord sunt cuprinse între o zonă locuită și o stație de epurare. Pe zona curbă a traseului este și podul de încrucișare cu calea ferată de acces în portul Constanța. Curbele situate între capătul Y al stației Agigea Nord și podul peste ecluză nu au lungime suficientă disponibilă pentru a asigura o creștere a razei. Pe această zonă este o intersecție denivelată cu autostrada A4. Curbele situate între H.m. Agigea Ecluză și stația Eforie Nord sunt fie situate în zone locuite, fie sunt pe zonele de intersecție denivelată cu alte căi de comunicație (DN39). În zona stațiilor Agigea Nord și Agigea Sud curbele sunt situate în zone locuite. O analiză de traseu care să conducă la sporiri de viteză este posibilă numai între capătul Y al stației Eforie Sud și stația Mangalia."
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4075 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 12 Aug 2024, 12:48
Da, problemele pe Cta-Mangalia vin de la faptul ca e linie simpla, nu neaparat viteza pe sectie, fiind oricum o sectie cu multe opriri.
Acum o luna am stat 25 de minute cu 8804 in Neptun HM dupa 2 trenuri intarziate.
Practic nici dupa reabilitare nu stiu daca vom vedea vreun tren cu 120 din cauza opririlor multiple, mai ales ca se impun si noi puncte de oprire, de exemplu la Olimp, la momentul actual, statiunile din sud sunt deservite de doar 2 statii, Mangalia si Neptun Hc.
Neptun Hm nu isi va mai avea rostul, fiind in mijlocul nicaieriului, singurii ce ar putea beneficia de ea ar fi angajatii benzinariei Petrom de pe DN39.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia