| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+96cristi_tgv Bebe comradetymo TVlad sp59 dan tm Dr2005 Adrian78 ldh80 Laurentiu Ciobanu alexmorph3us alexspn cardinal Jeorje Cipri Andrei Neculai Alastair mircea.predoni Luca tgv aris86 t1972 vatmanul vlad237 CRT 19jimmy84 Dragoș gheorghita Warrington dan_dinca Davee91 Czirjak Arpad bubu AeroX Adi Carstea ciprian71 ets2oltromânia riciu alliens Cris_Cr laur 133 bobi Radu cristy79 cristi ar LanceR billy752-istu neluadi laurentzu mariuscfrbucuresti gardianlinux StefanD_ Adirmvl AndreiStefan 92Dragos decward EA025 IonutChircu Alex Avram Adisoft1991s Luna COSTACHE MIHAIL AndreiSV nokia2010 alex1987 AndiCFR Razvan Tudor DUAL gvd lifetec NIKU24 razvan - trenuri bercenicity mielutu zburator user dezactivat... mureseanu_976 marius664 Norbi Katalyn ALEXCFR florin.lifticariu Capsuneanu DPS brutusel Vitosa Nk11 baiazid Jurnal Feroviar IonutCFR2009 Vlad Dionis NicuS Feroviar_18 cfr500 Nesebar feroviar Mihay Andrey_tm 100 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25509 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 25 Noi 2023, 11:40 | |
| Sistemele de siguranţă clasa B (cum e INDUSI/PZB) pe reţeaua TEN-T Core trebuie demontate şi desfiinţate până în anul 2040.
Din toate liniile modernizate, relee sunt doar pe Bucureşti - Constanţa. La Copşa Mică e centralizare electronică. Iar la ERTMS nici nu îţi mai trebuie IDM peste tot, pui unul în dispecerat şi îţi ţine şi 100 km de linie. _________________ :TTT:
|
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12196 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 25 Noi 2023, 13:16 | |
| Asta cu induși/PZB am înțeles!
Eu mă refeream la sistemul cu circuite de cale și secțiuni izolate, că elemente de control al stării de liber/ocupat al liniei curente și al liniilor din stații! Din câte mi-am dat seama, din poza cu monitorul instalației CE a stației Copșa Mică, acolo încă există acest sistem cu circuite de cale și secțiuni izolate iar între stații și semnale de trecere BLA (daca vă uitați cu atenție la aceea poza se vad și semnalele de trecere BLA)! Daca in "sala releelor" din statia Copșa Mică nu mai exista relee electromagnetice de cale atunci, în locul lor trebuie sa existe alt echipament electronic care sa preia informațiile transmise de circuitele de cale și să le transmită mai departe instalației CE! Aici ne-ar putea lamuri cel mai bine un electromecanic SCB care lucrează în zona respectivă și are acces în "sala releelor" din statia Copșa Mică, sa ne spună exact ce echipamente sunt montate acolo!
Acest termen de 2040 se referă și la eliminarea sistemului cu circuite de cale , secțiuni izolate și semnale de trecere BLA, de pe liniile din rețeaua TEN-T ?
Acuma aici cred că cei mai avizați sa spună o părere profesionala (care sistem este mai bun și mai sigur- cel clasic cu circuite de cale, secțiuni izolate in cale și semnale de trecere BLA între stații sau cel cu balize ERTMS/ETCS 3) sunt cei care lucrează și întrețin direct aceste instalații și anume electromecanicii SCB din cadrul CFR SA! |
|
| |
brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5176 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 12 Dec 2023, 09:42 | |
| ce aveti de zis la articolu asta?
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-26708014-poate-romania-aiba-trenuri-pasageri-care-pot-rula-200.htm?fbclid=IwAR3k-cTFbvLL5i4CYFNATGLRWBeylShLNa5DWcNZXiPyQ__ADN7oHVmIGvs_aem_ATcA1on8ig5OSBfGBkd9VvHTp62WPAQQLgzoZiq1Zy-39xaglQeF_ZgXkZWFzFH1-Kg#lpo4s3zteqvq5r4cssc
|
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4008 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 12 Dec 2023, 10:05 | |
| Da, n-are rost sa ne apucam sa construim linii de 200 cand cu aceiasi bani putem face linii de 160 in zonele usoare, 120 in zonele ceva mai dificile si 80-100 in zonele montane. Daca va fi nevoie in viitor, se pot face linii de mare viteza in paralel cu liniile existente.
Sa bagam iar bani in Bucuresti-Constanta e un nonsens. |
|
| |
brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5176 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 12 Dec 2023, 10:18 | |
| pe m800 dragonu rosu-fetesti ar putea fii de 200 km/h. castigu de timp ar fii doar de vreo 9 minute 200 versus 160. pentru 9 minute nu are rost atata investitie. |
|
| |
riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6631 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 12 Dec 2023, 13:03 | |
| De acord. De fapt daca viteza comerciala ar fi de 90 km la ora in Ro, ar fi arhisuficient. Si ar rezulta aproape 6 ore Bucuresti Timisoara (533 km), ceea ce ar fi foarte ok. Sau 4 ore jumate, Bucuresti Iasi (400 si ceva km) ceea ce iasi ar fi suficient. Repet si iar repet, degeaba merge trenul cu 160 km la ora daca are 5 locuri in care trebuie sa reduca la 30 km la ora. Media conteaza si o medie de 90 km/h ar fi ideala pentru distantele din Ro! |
|
| |
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2142 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6722 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 12 Dec 2023, 13:30 | |
| Zici ca au fugit deja calatorii de pe M800 ca n-au mers cu 160 curat. Restrictii oricum mai apar, depinde de cat de repede sunt remediate. Dar ai linii principale pe care mergi vreme de 30-40 minute cu 30 km/h. Vezi pe Valea Oltului. E mocanita cum se merge de cativa ani intre Turnu Rosu si Caineni.
Nimeni n-ar crede ca de la Ramnicu Valcea la Piatra Olt se poate si 120 km/h (dar si acolo cu intreruperi). Pentru ca doar cu R-E-urile din Desiro se mai merge. Dar pasionatii adevarati nu merg ei cu Desiro.
Asa la 160 km/h pe M800 nu cred ca se irita calatorii ca poate incetineste trenul 30 de secunde. |
|
| |
riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6631 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 13 Dec 2023, 17:27 | |
| Nu te iriti ca incetineste, dar cand te uiti la medie cum o dai cum n-o dai anul asta faci Bucuresti Constanta 2 ore si 10 min. Initial se scoatea 1 ora 50. Inca putin si se va ajunge la 2 si 30 cum era inainte de modernizare. Acum gandeste cum ar fi pe Bucuresti Cluj sa faci un crestineste 5 ore jumate in loc de 9 ore 39 min.... la o viteza comerciala de 90km la ora. Daca ne uitam la un IC observam ca aceeasi distanta o face in 8 ore 40 pentru ca are opriri doar la Ploiesti, Brasov, Teius si destinatie. Deci orice reducere de viteza de la una mare la 30 km la ora de pilda, face diferenta. Deci daca nu te uiti cum incetineste, te vei uita la timpul parcurs care creste serios. Caz concret cel de mai sus. Acum daca nu ar fi zecile sau sutele de limitari de viteza, s-ar putea ajunge si pe Cluj la un 7 ore macar.... numai zic de 5 ore jumate pentru o viteza comerciala de 90km /ora. |
|
| |
DAS 2011
Numarul mesajelor : 384 Reputatie : 5180 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 13 Dec 2023, 20:12 | |
| Corecta dorinta cu viteza comerciala de 90 km/h. Dar pe tronsoanele care traverseaza muntii este imposibil, trebuie reconfigurate traseele, vezi cati ani si cate miliarde de euro trebuiesc pe Brasov - Sighisoara. Si mai este si Predeal - Brasov...Daca ne va mai da UE bani, cu mult noroc poate peste 15 ani sa avem 3 traversari - M100, M300 si 502. Pe Bucuresti - Constanta care este pe campie si cu foarte mult aliniament, nu stiu ce ne impiedica ( poate semnalizarea, poate lipsa pasajelor superioare, poate reglementarile CFR ) sa copiem Polonia si aducem 4 trenuri Pendolino care sa mearga cu viteze superioare vitezei de 160 km /h. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24241 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 13 Dec 2023, 20:57 | |
| Și Bucuresti-Brazi ar trebui upgradata la 160 km/h că are și ETCS dar din ce am înțeles ETCS funcționează normal până la.120km/h împreună cu instalația Indusi Pe M300 de la Campina la.Predeal sunt decente vitezele 100-80-90-85km/h văd că acolo sunt multe opriri și la Dacia i-au pus opriri la Campina Azuga Bușteni |
|
| |
brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5176 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 14 Dec 2023, 21:57 | |
| - riciu a scris:
- Nu te iriti ca incetineste, dar cand te uiti la medie cum o dai cum n-o dai anul asta faci Bucuresti Constanta 2 ore si 10 min. Initial se scoatea 1 ora 50. Inca putin si se va ajunge la 2 si 30 cum era inainte de modernizare.
Acum gandeste cum ar fi pe Bucuresti Cluj sa faci un crestineste 5 ore jumate in loc de 9 ore 39 min.... la o viteza comerciala de 90km la ora. Daca ne uitam la un IC observam ca aceeasi distanta o face in 8 ore 40 pentru ca are opriri doar la Ploiesti, Brasov, Teius si destinatie. Deci orice reducere de viteza de la una mare la 30 km la ora de pilda, face diferenta. Deci daca nu te uiti cum incetineste, te vei uita la timpul parcurs care creste serios. Caz concret cel de mai sus. Acum daca nu ar fi zecile sau sutele de limitari de viteza, s-ar putea ajunge si pe Cluj la un 7 ore macar.... numai zic de 5 ore jumate pentru o viteza comerciala de 90km /ora. ai absolut dreptate. in curand cel fara opriri va face 2:30. am calatorit adineauri cu cel fara opriri constanta-bucuresti. din pacate la revedere 160. niciodata gps-ul nu a sarit mai mult de 155. am prins 155 pe un tronson scurt doar. in rest gps-ul sarea intre 140-150. totusi azi am facut 2:01. acum 2 saptamani s-a scos 1:58. nu m-as mira daca viteza maxima va fii de 140 in viitoru apropiat pe m800. am observat ca la branesti trenu trece cu 80-90 pe ambele sensuri. a inceput aliniamentu sa cedeze deja de nu se mai merge cu 160? |
|
| |
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 314 Localizare : București Reputatie : 812 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 14 Dec 2023, 22:23 | |
| Pe mine ma ingrozeste cum s-au aruncat banii pe aceste coridoreli. M300 care modernizarea sa care a inceput in 2007 (si asta a fost acuma aproape 20 de ani !!!!!)si parca in 2012 a fost terminata. Si deja incepe sa fie scadenta la reparatii, de la ultima calatorie pe care a avut-o m-ai pe aceasta magistrala ales intre Campina si Bucuresti se tot balansa trenul care probabil este sina care are imperfectiuni (sa ma corecteze va rog cineva ca nu stiu cum se zice in termeni profesionisti) Si cu M800 am m-ai multe asteptari, nu doar 160km/h (si m-ai rau este ca se circula doar la cale libera din cauza semnalizarii care nu suporta peste 140km/h) , avand ca in vedere relieful este predominant campie si podis pot ajunge usor la 220km/h - 250km/h. Ma enerveaza rau ca s-au aruncat atatia banii ca sa circulam aproape la fel ca in anii 80. La fel si cu alte proiecte similare, aruncam banii in proiecte costisitoare.
|
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24241 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 14 Dec 2023, 22:51 | |
| Zi mersi că ne-a dat UE bani pentru corodoreala.ca altfel.circulam.cu 50 km/h pe acolo și cu 5-10km/h in abătute și reparau ăștia 10 km de linie pe an că ei nu aloca bani pentru mentenanța liniilor dapai pentru modernizări și reparații Nu se circulă la cale.libera că nu suntem în Grecia sa circulam cu semnalizarea oprită la cale.libera la 160km/h Instalația PZB de pe unele.locomotive are varianta de soft doar de 145km/h |
|
| |
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4008 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 15 Dec 2023, 09:21 | |
| Cel mai nasol din toata afacerea asta e ca modernizarea dureaza ani buni, ani buni de mers cu 50-60 timp in care iti intind nervii la maxim. Iar la final nu obtii mare lucru.
La M800 are nevoie de mentenanta serioasa la cata marfa o tranziteaza, de aici si problemele. |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25509 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 15 Dec 2023, 09:49 | |
| Mentenanţa e necesară şi la materialul rulant... e plin de marfare cu roţi de orice formă în afară de cea rotundă şi de locomotive fără nisip şi fără sistem antipatinare. Nu degeaba ungurii nu ne mai acceptă vagoanele seria E decât după ce autoritatea lor de siguranţă vine şi le face RT la intrarea pe reţeaua maghiară. _________________ :TTT:
|
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
|
| |
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|