Numarul mesajelor : 51 Reputatie : 4683 Data de inscriere : 26/02/2012
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 03 Iul 2023, 08:58
Si la Lehliu exista pasaj suprateran, dar care nu e functionat niciodata, lumea traverseaza printre linii
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 03 Iul 2023, 14:53
S-ar trece la fel si la Fundulea daca nu ar fi cazanierul ala abandonat acolo.
alexmorph3us
Numarul mesajelor : 458 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5692 Data de inscriere : 13/07/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 04 Aug 2023, 05:25
S-a deschis circulatia pe racordul direct ce face legatura intre Gara de Nord si Gara Obor! Sa speram ca vor introduce mai multe trenuri in viitorul apropiat: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=R8ySHw2zfi4
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 04 Aug 2023, 19:10
Nu prea mai are cine le deservi (mecanici, șefi tren), și nici material rulant nu e. Azi, încă o săgeată a fost avariată în Grivița (în 2022 a mai fost una). Un ldh ia tras-o bine de tot. Dar voi sperați. Trăiți cu speranța că dacă e Roșeanu la putere (și a mai fost și Dr2005), schimbă ăștia doi din temelii calea ferată
alexmorph3us
Numarul mesajelor : 458 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5692 Data de inscriere : 13/07/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 07 Aug 2023, 17:41
Vedem in decembrie.
riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6632 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 13 Aug 2023, 11:09
Excursie feroviara Bucuresti Nord Cosntanta si retur. Bucuresti ridicare coborare pantograf
Plecare Fetesti
Culoare faina a canalului Dunare Marea Neagra
Intrecere cu un marfar pe la Palas
In Constanta
Plecare din Constanta
Surprindere culori apus (foarte scurt, dar totusi...)
Intrare si miniintrecere cu o locomotiva in Bucuresti Nord.
riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6632 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 20 Aug 2023, 18:55
Bucuresti Nord - Bucuresti Est (Obor) (fara rebrusare in Pantelimon!)
brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5177 Data de inscriere : 27/06/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 13 Oct 2023, 17:58
Ce o sa fie hilar cand o sa se termine lucrurile astea se va circula cu timp de 1h50min in cel mai bun caz cum era inainte sa se apuce de reabilitare
inainte de pandemie am prins 1-2 ori timp de 1:50h.
pasu urmator acum e sa se reabiliteze si in gara de nord. nu e sustenabil ca trenu sa circule cu 5-10 km/h la intrare si iesire din gara de nord.
brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5177 Data de inscriere : 27/06/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 18 Oct 2023, 18:00
oameni buni.
ce mai stiti despre podurile de langa centrala nucleara si ecluza la cernavoda?
s-au reabilitat vreodata?
riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6632 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 18 Oct 2023, 22:15
Da, doar ca cel in curba, nu permite mai mult de 70 km la ora, tocmai pentru ca e in curba.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 21 Noi 2023, 19:52
Ministerul Transporturilor a stabilit valoarea estimată a lucrărilor pentru dublarea și electrificarea liniei Constanța-Mangalia. Aceasta este de 267,56 milioane de euro. Odată ce proiectul va fi adoptat de Guvern, CNCF CFR SA poate lansa licitația pentru proiectare și execuție.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat marți, în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța-Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes național.
Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c. Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoara pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă. Lucrările care se vor face pe traseu Lucrările prevăzute vizează:
– electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei – prin electrificarea liniei Agigea Ecluză-Mangalia în completarea tronsonului Constanţa-Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Cosntanţa-Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică;
– creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză;
– reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa-Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa;
– un mers cadenţat la 30 de minute al trenurilor de călatori pe distanţa Constanţa-Mangalia;
– creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum şi a altor facilităţilor oferite în staţii/puncte de oprire în conformitate cu normele STI;
– post de operare central CEL Eforie Nord – Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanţa + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanţa-Mangalia.
De asemenea, linia va fi dublată între Costinești și Mangalia.
Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.
Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel.
Dublarea și electrificarea liniei Constanța-Mangalia, în cifre Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 1.669.048 mii lei, din care lucrări de construcții montaj (inclusiv TVA) – 1.331.697 mii lei.
Valoarea totală a investiției include și exproprieri și relocări de utilități, așa că valoarea propriu-zisă a investiției este cea a lucrărilor de construții montaj, echivalentă a 267,56 milioane de euro.
Capacități:
– lungime cale ferată modernizată (linie simplă) – 16,50 km;
– lungime linie dublă – 28,20 km.
Durata de execuție a investiției: 24 de luni. https://clubferoviar.ro/cat-va-costa-dublarea-si-electrificarea-liniei-constanta-mangalia/?fbclid=IwAR1uernYoHY6dx7LHB2Lxjq_jotU2fDyl49qJx74Cisplj6BU1HziyGVuqk
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 21 Noi 2023, 22:07
Stiam (de acum cativa ani, cand nu era inflatia de acum) ca un km de linie simpla electrificata costa grosso-modo 5 milioane de euro. La 40 si ceva de km ar veni 200 de milioane de euro sa o faca linie simpla de la zero. Daca mai e si dublata pe 16.8 km, mai adaugam 84 de milioane de euro, adica 284 de milioane de euro la o prima strigare, cam mult peste cele 268 de milioane de euro calculate initial. Iar asta fara exproprieri si relocari de utilitati. Plus ca...sa fie gata in doar 24 de luni? Cred ca pot sa pariez 1000 de euro ca nu va fi gata asa repede.
PS: au luat in calcul si un PO suplimentar la Olimp? Ca parca e pacat sa deservesti sudul litoralului doar cu 2 gari, ca nici la Pescarus nu prea opresc trenurile.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 21 Noi 2023, 22:13
Adică post de IDM nu va rămâne în nici una dintre statiile și HM urile (nici măcar în statia Mangalia) dintre Constanta și Mangalia ?!
Păcat că nu se prevede și echiparea liniei dintre Eforie Nord și Mangalia și cu BLA banalizat, astfel încât trenurile sa poată circula la interval de sector de bloc automat , lucru care ar mări capacitatea secției!
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia