|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+96cristi_tgv Bebe comradetymo TVlad sp59 dan tm Dr2005 Adrian78 ldh80 Laurentiu Ciobanu alexmorph3us alexspn cardinal Jeorje Cipri Andrei Neculai Alastair mircea.predoni Luca tgv aris86 t1972 vatmanul vlad237 CRT 19jimmy84 Dragoș gheorghita Warrington dan_dinca Davee91 Czirjak Arpad bubu AeroX Adi Carstea ciprian71 ets2oltromânia riciu alliens Cris_Cr laur 133 bobi Radu cristy79 cristi ar LanceR billy752-istu neluadi laurentzu mariuscfrbucuresti gardianlinux StefanD_ Adirmvl AndreiStefan 92Dragos decward EA025 IonutChircu Alex Avram Adisoft1991s Luna COSTACHE MIHAIL AndreiSV nokia2010 alex1987 AndiCFR Razvan Tudor DUAL gvd lifetec NIKU24 razvan - trenuri bercenicity mielutu zburator user dezactivat... mureseanu_976 marius664 Norbi Katalyn ALEXCFR florin.lifticariu Capsuneanu DPS brutusel Vitosa Nk11 baiazid Jurnal Feroviar IonutCFR2009 Vlad Dionis NicuS Feroviar_18 cfr500 Nesebar feroviar Mihay Andrey_tm 100 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 16:47 | |
| - Dr2005 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- Mi se pare incredibil sa rebrusezi trenuri cand ai deja bucla facuta in teren. Doar la noi puteau exista imbecili care sa o inchida.
Necesitatea racordului a dispărut acum vreo 20 de ani, iar CFR Călători nu avea nevoie de el, pentru că avea revizie de vagoane la Obor. Abia târziu a apărut tentativa de tren Bucureşti Nord - Obor, la solicitarea celor de la Dragonul Roşu (se zvonea pe vremea aia că Nadia Comăneci făcuse demersurile), care era o ramă Z6100, deci dura 1 minut să rebruseze la Pantelimon. Nici trenul ăla nu ar fi folosit racordul dacă era funcţional, pentru că peronul haltei Pantelimon Sud e pe linia spre Pantelimon, nu pe racord. Situaţia cu rebrusarea a apărut când a închis CFR Călători revizia de vagoane Obor şi a apărut necesitatea ducerii vagoanelor undeva pentru salubrizare şi alimentare cu apă. Aşa au apărut actualele trenuri Bucureşti Obor - Bucureşti Nord, care sunt doar nişte garnituri goale incluse în mers pentru a lua compensaţie. Călătorii din ele sunt doar ceferişti care ies din tură de la Griviţa şi locuiesc prin sate unde nu opreşte IR-ul. Pai cei de la CFR-Calatori au facut o mare greseala cand au desfiintat revizia de vagoane Bucuresti-Obor! Nu era mai simplu ca pregatirea vagoanelor de calatori sa se faca la gara Obor, sa nu mai trebuiasca duse (pentru operatiuni banale- curatenie, alimentare cu apa, etc) tocmai la revizia Grivita , ceea ce inseamna consum in plus si inutil de energie electrica ?! Cati angajati aveea revizia de vagoane Bucuresti-Obor cand s-a desfiintat- prea multi oricum nu cred ca erau ?! Si dupa desfiintarea reviziei de vagoane Bucuresti-Obor acesti angajati au fost disponibilizati (trecuti in somaj) sau au fost redistribuiti la reviziile de vagoane Grivita si Basarab (ca daca au fost redistribuiti CFR-Calatori nu a facut nici o "economie" la bugetul de salarii- daca asta a fost motivatia "oficiala" a desfiintarii reviziei de vagoane Bucuresti-Obor) ? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 17:34 | |
| - dan tm a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- Mi se pare incredibil sa rebrusezi trenuri cand ai deja bucla facuta in teren. Doar la noi puteau exista imbecili care sa o inchida.
poate ar trebui inviat topicul de racorduri si sa trecem acolo cite sint desfiintate si cite sint nefolosite.
Poate CFR SA cistiga din rebrusarile astea. In general racordurile s-au construit in anii comunismului servind in principal trenurilor de marfa, care astfel evitau trecerea prin garile de calatori aglomerate gen noduri feroviare, deci evitau posibile accidentari datorate marfarelor aflate in tranzit. cum volumul de marfuri transportate pe calea ferata a scazut mult, si aceste racorduri au inceput sa fie date uitarii de CFR SA. Multe au si disparut fizic din teren (racordarea Cosambesti si Stefan Voda de langa Ciulnita, racordarea Aninoasa - Targoviste Nord, racordarea Fusea - Nucet, de langa Titu, racordarea Alexeni - Manasia de langa Urziceni, racordarea Slobozia Noua - Perieti, racordarea Urechesti - Sascut, de langa Adjud, racordarea Faurei cap X - Nisipurile, samd) |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 18:24 | |
| - Dr2005 a scris:
- Laurentiu Ciobanu a scris:
- Mi se pare incredibil sa rebrusezi trenuri cand ai deja bucla facuta in teren. Doar la noi puteau exista imbecili care sa o inchida.
Necesitatea racordului a dispărut acum vreo 20 de ani, iar CFR Călători nu avea nevoie de el, pentru că avea revizie de vagoane la Obor. Abia târziu a apărut tentativa de tren Bucureşti Nord - Obor, la solicitarea celor de la Dragonul Roşu (se zvonea pe vremea aia că Nadia Comăneci făcuse demersurile), care era o ramă Z6100, deci dura 1 minut să rebruseze la Pantelimon. Nici trenul ăla nu ar fi folosit racordul dacă era funcţional, pentru că peronul haltei Pantelimon Sud e pe linia spre Pantelimon, nu pe racord. Situaţia cu rebrusarea a apărut când a închis CFR Călători revizia de vagoane Obor şi a apărut necesitatea ducerii vagoanelor undeva pentru salubrizare şi alimentare cu apă. Aşa au apărut actualele trenuri Bucureşti Obor - Bucureşti Nord, care sunt doar nişte garnituri goale incluse în mers pentru a lua compensaţie. Călătorii din ele sunt doar ceferişti care ies din tură de la Griviţa şi locuiesc prin sate unde nu opreşte IR-ul. Eu știu că încă de pe vremea lui ceașcă dar și mult după 1989 racordul era folosit de garnitura trenului G8061 București Nord Gr A - București Obor care la Obor se atașa la P8061 Obor - Tulcea. Practic aducea de la Basarab 3-4 vagoane poștă și mesagerie (notate în livret cu literele T și F) și un vagon dormitor. Pleca seara din GdN pe la orele 22, la Obor le așeza la trenul de Tulcea. La Medgidia mai forma un tren, P sau C nu mai stiu exact, 8359 Medgidia - Tulcea compunere T, F, B, B). La 23.30 pleca 8061 București - Tulcea sosire în Tulcea pe la orele 6 - 7. O perioadă a mers cu numărul 8051. La întoarcere la fel, după sosirea la Obor vagoanele T F și WL-ul mergeau la Nord apoi le împingea la Basarab. Nu mai știu pe la cât sosea în GdN, parcă pe la orele 8.30 Racordul nu a mai fost folosit odată cu desființarea acelui tren de noapte București Obor - Tulcea, că revizia de vagoane a fost desființată prin 2012 parcă. Mi se pare că e și thread aici pe forum cu anul desființării reviziei de vagoane Obor. Cam de la reabilitarea M800 nu s-a mai pus accentul folosirii acelui racord. 1 minut ca să rebruseze? Dar tu ce crezi că mecanicul ăla era robot să fugă de la un cap la altul al ramei, activează postul și dă-i bice ramei? Poate ne arată MariusM sau IonuțCFR2009 captură de ecran cu ultimul an când a circulat G8061 sau G8051, și una cu staționarea de la Pantelimon când trenul de Dragonu era făcut cu ramă Z6100. @Laurențiu, ca nație la astea suntem buni. Desființăm sau le lăsăm să se degradeze singure. Vezi și atâtea clădiri stații CF aflate în paragină sau care au dispărut fizic.
Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Vin 03 Mar 2023, 20:09, editata de 2 ori |
| | | alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5715 Data de inscriere : 13/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 18:56 | |
| Am apucat sa merg si eu cu rama aceea frantuzeasca (cica erau cumparate la mana a doua) si timpul de stationare in gara Pantelimon era cam de 6-7 minute, deci pana in 10 minute. Tin minte ca erau situatii cand stationa si mai mult acolo din cauza ca era nu stiu ce trafic de marfa, ba vreun accelerat intarziat din sens opus. Impresia mea de atunci a fost ca nu prea le pasa de trenul ala ca sa ajunga la timp, ci mai mult il strecurau pe unde puteau. Avea in general un orar doar in timpul saptamanii de dimineata cam pana la orele 14:30-15:00 atunci cand se inchidea Dragonul Rosu si in final l-au anulat pentru ca nu era rentabil pentru ei. |
| | | alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5715 Data de inscriere : 13/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 19:20 | |
| Si ca o completare la cele de mai sus, calatori erau pe vremea aia, in mare parte se urcau la statia Dragonul (Pantelimon Sud) si mergeau in directia Gara de Nord ca de la Obor nu se inghesuia nimeni intrucat majoritatea erau navetistii de Sarulesti, Lehliu. Tin minte ca se uitau ca la felu' sapte cand vedeau aratarea aia in gara |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 22:07 | |
| - Vitosa a scris:
- 1 minut ca să rebruseze? Dar tu ce crezi că mecanicul ăla era robot să fugă de la un cap la altul al ramei, activează postul și dă-i bice ramei?
Nu mai ştiu cât avea pe livret, parcă vreo 5 minute. Când a fost acel Desiro ca tren special, cam un minut a fost necesar mecanicului să schimbe postul, că aveam întârziere Dar ăla era tren special. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 05 Mar 2023, 17:20 | |
| Să mai încurajăm și litoralul nostru https://adevarul.ro/stiri-locale/constanta/sudul-litoralului-se-pregateste-sa-devina-2247420.html |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 05 Mar 2023, 21:11 | |
| Se gandesc oare la o halta noua, PO la Olimp in dreptul hotelului Crisana? Sau sa le scriu eu? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 05 Mar 2023, 21:27 | |
| Scrie-le tu. Și mai zicea Dragoș că și la Saturn ar mai merge înființat un punct de oprire. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 06 Mar 2023, 14:19 | |
| - Vitosa a scris:
- Să mai încurajăm și litoralul nostru
https://adevarul.ro/stiri-locale/constanta/sudul-litoralului-se-pregateste-sa-devina-2247420.html De când cu lărgirea plajei la Mamaia, preţurile în S litoralului au explodat, sunt aproape de alea din Mamaia... Evident, la astfel de scoruri, hotelierii nu ţintesc publicul care merge cu trenul. Dar, na, va profita şi CFR Călători de situaţie. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 06 Mar 2023, 14:36 | |
| Dupa modernizarea liniei Constanta-Mangalia si daca operatorii vor pune trenuri cu plecare dupa orele 17-18 in sezonul estival, s-ar putea ca multi sa descopere ca nu-i prea convenabil sa faca o ora pana ies din Bucuresti, inca 2-3 ore pana la Constanta, inca o ora pana la statiunile din sud, basca duminica seara la intoarcere sa faca coispe ore ca sunt barierele la Cernavoda, ca mai e vreun accident pe A2, si sa prefere sa se duca cu trenul.
Ma rog, asta impune sa ai si un autocar care sa lege gara Mangalia de Vama Veche, nu ca acum cand ajunge trenul la ora 21 si ultimul microbuz e la 20:30, de esti fortat sa iei taxiul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 06 Mar 2023, 21:07 | |
| Le-am propus bulgarilor să facă linie Varna - Vama Veche şi noi să o legăm de 800... că altfel UE nu e de acord să introducem linia pe reţeaua TEN-T. Probabil nu se va face în veci, dar noi le-am făcut propunerea. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 16 Apr 2023, 19:34 | |
| Pana la cale ferata Vama Veche - Varna nu ar strica sa fie macar curse auto regulate la pret decent macar in sezon. Eu as fi mers 2-3 zile in vizita si in tara vecina daca nu ar costa transportul o avere. |
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6764 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 16 Apr 2023, 23:16 | |
| O avere transportul pana la Varna? In ce sens? Bine ca e mai ieftin in Vama Veche 3 zile ... Si e okay si varianta prin Giurgiu. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 17 Apr 2023, 00:23 | |
| Taxă de pod (sau de bac, după caz), vinietă de Bulgaria, parcare (la ăia nu e gratis ca la noi)... _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |