|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+96cristi_tgv Bebe comradetymo TVlad sp59 dan tm Dr2005 Adrian78 ldh80 Laurentiu Ciobanu alexmorph3us alexspn cardinal Jeorje Cipri Andrei Neculai Alastair mircea.predoni Luca tgv aris86 t1972 vatmanul vlad237 CRT 19jimmy84 Dragoș gheorghita Warrington dan_dinca Davee91 Czirjak Arpad bubu AeroX Adi Carstea ciprian71 ets2oltromânia riciu alliens Cris_Cr laur 133 bobi Radu cristy79 cristi ar LanceR billy752-istu neluadi laurentzu mariuscfrbucuresti gardianlinux StefanD_ Adirmvl AndreiStefan 92Dragos decward EA025 IonutChircu Alex Avram Adisoft1991s Luna COSTACHE MIHAIL AndreiSV nokia2010 alex1987 AndiCFR Razvan Tudor DUAL gvd lifetec NIKU24 razvan - trenuri bercenicity mielutu zburator user dezactivat... mureseanu_976 marius664 Norbi Katalyn ALEXCFR florin.lifticariu Capsuneanu DPS brutusel Vitosa Nk11 baiazid Jurnal Feroviar IonutCFR2009 Vlad Dionis NicuS Feroviar_18 cfr500 Nesebar feroviar Mihay Andrey_tm 100 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 06 Feb 2023, 22:00 | |
| Cred ca e mai logic sa modernizeze linia a treia din Costinesti pentru a o continua ca fir 1 spre Mangalia. La nevoie se poate prelungi mai simplu si catre Tuzla intr-un viitor luminos. Pe partea aceea vestica e mai simplu, spre est fiind o strada din Costinesti iar spre Tuzla paralel cu linia e o retea de canalizare si mai nou o magistrala de gaz ce ar transporta productia noilor sonde marine.
Ar mai avea sens linia 1 oare? Si daca da, nu ar fi utila si o a patra linie? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 06 Feb 2023, 23:46 | |
| - Vitosa a scris:
- @Dr2005 n-ai înțeles.
Stația Costinești expediază două trenuri unul după altul, la un sector două trei în funcție de circulația reală a trenurilor. Și uite vin cu un exemplu elocvent, trenul Astrei format din automotor circulă conform livret. Din spate vine trenul CFR C Arad - Mangalia IR 1922 întârziat. Și intervine neprevăzutul, pe la km 37 crapă automotorul Astrei (sunt 43 km până la Mangalia). Mecanicul Astrei încearcă să îi dea de cap dar fierul nu vrea când vrea omul. Cere locomotivă de ajutor. Operatorul RC Palas - Mangalia caută soluții. Nu are mecanic la Mangalia disponibil să vină cu locomotivă de ajutor așa că decide să retragă trenul 1922 la stația Costinești apoi să îi dea drumul pe fir banalizat. Despre asta este vorba. Iar faze de genul vor exista, indiferent că trenul rămas defect va fi de la Astra, sau de la CFR C, sau de la ceilalți OTF privați. Ok, am înțeles că nu mai e nevoie de macaz acolo. Că dacă l-ar pune ar însemna să pună și instalație CE. Când ştii că ai răgălii din astea la traseu, dai următorul tren pe firul din stânga dacă poţi şi aia e. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 07 Feb 2023, 07:55 | |
| @Dr2005 Îl dai de la început pe stânga doar dacă nu îți vine tren de contra (planificat conform livret). Dar atenție că și CFR Călători are niște răgălii de locomotive. Deci nu poți să anticipezi că trenul din față e sortit să îți rămână defect.
@TVlad așa să fie domnule cum spui tu. Eu nu mă opun. Și nu, nu este nevoie și de o a patra linie. Dar dacă linia 2 Costinești devine firul 2 Mangalia - Costinești iar linia 3 firul 1, linia 1 tot rămâne pe locație (ca linie abătută cum este și în prezent). De ce zisesem eu că e posibil ca linia 1 să devină firul 2, în practică avem chiar pe M800 stații a căror linia 1 e directa la firul aferent (1 sau 2).
@Adrian78, vise. Ăștia nu au pus la Ramificația Pajura macaz de viteză sporită (din firul 2 în firul 1). Să vezi vara cum e cu tren cu 12-15 vagoane, până se îndreaptă trenul deja cu locomotiva ești în curba de la halta Carpați, și dă-i demaraj să sporești la 70, țiuie roțile locomotivei, uzează și roata dar și linia. |
| | | comradetymo
Numarul mesajelor : 21 Reputatie : 704 Data de inscriere : 13/01/2023
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 08 Feb 2023, 22:41 | |
| - Dr2005 a scris:
- Între Costineşti şi Mangalia va fi linie dublă, staţia Neptun nu va mai avea ce să încrucişeze. Şi nici nu deserveşte nimic, are doar rol tehnic şi atât.
Dacă vorbim de opriri noi, probabil la Olimp s-ar putea face o HC, mă gândesc că şi la Saturn ar merge, deşi e prea aproape de Mangalia şi nu sunt nici treceri de pietoni în zonă. Degeaba faci stație in Saturn având in vedere că Stația din Mangalia e mai aproape de Saturn decât de centrul orașului,fără a mai lua in calcul Portul Turistic pe unde turiștii cazați în Mangalia își fac veacul. |
| | | alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5714 Data de inscriere : 13/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 11:39 | |
| https://clubferoviar.ro/racordul-cfr-dragonul-rosu/ |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 12:14 | |
| Mi se pare incredibil sa rebrusezi trenuri cand ai deja bucla facuta in teren. Doar la noi puteau exista imbecili care sa o inchida. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 14:04 | |
| Corect! "Pe șantier se lucrează susținut, după cum am constatat la fața locului. Foarte mult au durat lucrările pregătitoare, pentru că liniile de cale ferată, nefolosite de decenii, erau năpădite de vegetație, după cum spune șeful de șantier Vicențiu Ionescu. Ba chiar între traverse crescuseră și copaci, care au fost defrișați." O observatie fara vreo legatura cu calea ferata: numai o suprafata sau o padure poate fi defrisata. Cind se face referire la un singur copac sau chiar mai multi, se spune ca se taie nu ca se defriseaza. E o greseala tot mai frecventa si tot mai agasanta. Racordul era chiar dublu? |
| | | alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5714 Data de inscriere : 13/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 15:09 | |
| - TVlad a scris:
- Corect!
"Pe șantier se lucrează susținut, după cum am constatat la fața locului. Foarte mult au durat lucrările pregătitoare, pentru că liniile de cale ferată, nefolosite de decenii, erau năpădite de vegetație, după cum spune șeful de șantier Vicențiu Ionescu. Ba chiar între traverse crescuseră și copaci, care au fost defrișați."
O observatie fara vreo legatura cu calea ferata: numai o suprafata sau o padure poate fi defrisata. Cind se face referire la un singur copac sau chiar mai multi, se spune ca se taie nu ca se defriseaza. E o greseala tot mai frecventa si tot mai agasanta.
Racordul era chiar dublu?
Am impresia ca cealalta linie era folosita pentru descarcarea marfurilor de catre cei din Dragonul. Stiu ca mai erau si niste depozite mai la stanga de unde e facuta filmarea in Google Earth de pe vremea cand era complexul comercial Europa acolo. Mi-aduc aminte ca am prins si o perioada cand erau aduse trenuri de marfa ale CFR-ului la Gara Obor pe vremea cand inca mai era revizia de vagoane functionala. Aici unde am incercuit se vede cel mai bine: |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 15:21 | |
| Acolo? Cu toate ca se desprindeau niste linii catre acel depozit, a doua linie se distinge in imagine si mergea paralel cu cea electrificata pe toata lungimea, pina in magistrala.
Ultima editare efectuata de catre TVlad in Vin 03 Mar 2023, 15:31, editata de 3 ori |
| | | alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5714 Data de inscriere : 13/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 15:23 | |
| |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 15:24 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Mi se pare incredibil sa rebrusezi trenuri cand ai deja bucla facuta in teren. Doar la noi puteau exista imbecili care sa o inchida.
Necesitatea racordului a dispărut acum vreo 20 de ani, iar CFR Călători nu avea nevoie de el, pentru că avea revizie de vagoane la Obor. Abia târziu a apărut tentativa de tren Bucureşti Nord - Obor, la solicitarea celor de la Dragonul Roşu (se zvonea pe vremea aia că Nadia Comăneci făcuse demersurile), care era o ramă Z6100, deci dura 1 minut să rebruseze la Pantelimon. Nici trenul ăla nu ar fi folosit racordul dacă era funcţional, pentru că peronul haltei Pantelimon Sud e pe linia spre Pantelimon, nu pe racord. Situaţia cu rebrusarea a apărut când a închis CFR Călători revizia de vagoane Obor şi a apărut necesitatea ducerii vagoanelor undeva pentru salubrizare şi alimentare cu apă. Aşa au apărut actualele trenuri Bucureşti Obor - Bucureşti Nord, care sunt doar nişte garnituri goale incluse în mers pentru a lua compensaţie. Călătorii din ele sunt doar ceferişti care ies din tură de la Griviţa şi locuiesc prin sate unde nu opreşte IR-ul. _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 15:36 | |
| Gara de Est (Bucuresti Obor), de vreo 10 ani e mentinuta artificial doar sa-si mai ia unii si altii (IDMei, revizori de vagoane, acari si barieristi) salariile si sa le mearga pensia... Cu 6 trenuri regio/zi, nu are nicio justificare existenta ei... Dar, asta e... doar linia Faurei-Urziceni produce pierderi la CFR SA... restul nu se vad in sistem. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 15:37 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Mi se pare incredibil sa rebrusezi trenuri cand ai deja bucla facuta in teren. Doar la noi puteau exista imbecili care sa o inchida.
poate ar trebui inviat topicul de racorduri si sa trecem acolo cite sint desfiintate si cite sint nefolosite. Poate CFR SA cistiga din rebrusarile astea. |
| | | alexmorph3us
Numarul mesajelor : 459 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5714 Data de inscriere : 13/07/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 15:58 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Gara de Est (Bucuresti Obor), de vreo 10 ani e mentinuta artificial doar sa-si mai ia unii si altii (IDMei, revizori de vagoane, acari si barieristi) salariile si sa le mearga pensia... Cu 6 trenuri regio/zi, nu are nicio justificare existenta ei... Dar, asta e... doar linia Faurei-Urziceni produce pierderi la CFR SA... restul nu se vad in sistem.
Din contra, eu as reabilita gara asta mai ales acum cu redeschiderea acestui racord astfel incat sa avem o parte din trenurile regionale mutate aici, in special cele suburbane, metropolitane etc si Gara de Nord sa ramana pentru trenurile de lung parcurs si internationale. In felul acesta ar prelua o parte din traficul Garii de Nord mai ales in eventualitatea in care aceasta va trebui sa treaca printr-un amplu proces de modernizare despre care se tot vorbeste de ani buni si Gara Obor s-ar dovedi utila in acest caz zic eu pentru ca odata redeschis acest racord de la Pantelimon trenurile ar putea sa circule mai departe spre Baneasa si mai apoi folosind racordul de la Pajura sa o ia spre Chitila si mai departe sa deserveasca naveta spre Ploiesti sau Pitesti sau sa o ia spre Bucuresti Noi si Chiajna si sa deserveasca naveta din acele parti. Totodata cred eu ca si trenul spre aeroport ar avea mai mult sens sa aiba plecare din Gara Obor. Deci din punctul meu de vedere as vedea potential de crestere pentru aceasta gara in conditiile in care in Europa de Vest se pune mult accent pe acest tip de transport. Totul e sa existe vointa din partea decidentilor politic pentru asa ceva. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Mar 2023, 16:42 | |
| Pentru o metrolopola cu 2 milioane de persoane, intr-o tara cu 16-19 milioane de cetateni, o singura gara (Bucuresti Nord) NU este suficienta. Ce capitala de tara europeana medie mai are are o singura gara principala? In afara de Grecia, Portugalia, Norvegia, Finlanda, Irlanda unde numarul de calatori nu este major. Bucuresti Nord si Basarab sunt aglomerate.
Cum se pot majora substantial traficul feroviar de calatori, veniturile astfel?
Se poate dezvolta Bucuresti Obor sau alta noua mai la nord spre periferie. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |