|
| 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|
+47cristian78 ciprian.fecioru.9 MariusM alliens Theo A. ciprian71 cardinal ECata teoiasi ets2oltromânia laurentzu LanceR baiazid TonyGFR DAS 2011 TER200 marius_catalin84 mielutu zburator Katalyn NIKU24 mishu88 deconectat bobi Vitosa @ndrey Adrian78 kristi kkk ldh80 Razvan Tudor liviulav33 Andrey_tm razvan - trenuri Dutzu NicuS cristi CFR dan tm mureseanu_976 j o a n t a Cont.dezactivat florin29sv IonutCFR2009 Adirmvl Dr2005 gabrielcr marius664 COSTACHE MIHAIL Nesebar 51 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 28 Iul 2023, 18:03 | |
| La CE se pun semnale.luminoase și repetitoare de manevra plus treceri cu BAT și inductor de 2000hz și camere de luat vederi la.pasaje . |
| | | cristian78
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 1194 Data de inscriere : 17/09/2021
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Dum 15 Oct 2023, 21:39 | |
| |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Lun 16 Oct 2023, 08:15 | |
| E gata renovarea cladirii sau tot in container este IDM? |
| | | cristian78
Numarul mesajelor : 28 Reputatie : 1194 Data de inscriere : 17/09/2021
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Lun 16 Oct 2023, 22:09 | |
| Nic macar nu au inceput reparatiile, IDM-ul tot in container sta. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 26 Oct 2023, 22:27 | |
| Din nou povesti, dar nu e mare lucru sa electrifici 44 km.
https://clubferoviar.ro/trenul-metropolitan-bucuresti-oltenita/?fbclid=IwAR1rWCY08DWM6eVUpSrhX-VziAAgf4PPyX0T7coygba2yDUJv-K_5nAn1uY
”Gara Obor ne-o imaginăm ca renăscută, serviciile feroviare către Constanța să pornească multe din Gara de Est”, a spus el. Roșeanu a menționat, în contextul trenurilor metropolitane, că se pregătește de depunere la Comisia Europeană a unei noi cereri de finanțare, care să includă, pe lângă modernizarea depourilor CFR Călători și CFR Marfă, și reabilitarea unor tronsoane feroviare de scurt parcurs.
În acest sens, el a menționat repunerea în funcțiune a liniei Căciulați-Snagov, care să fie și electrificată, dar și alte linii care să beneficieze de modernizare și electrificare, cum ar fi Verești-Botoșani sau Ciulnița-Slobozia. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 26 Oct 2023, 22:32 | |
| Daca nu cofinanțează și autoritățile.locale.tot degeaba.Se toată miliarde de euro de către entitățile.locale.si județene pe tor felul de nimicuri.De ce nu se implementează exemplu Polonez |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 26 Oct 2023, 22:51 | |
| Tot ce se achizitioneaza sau modernizeaza sunt locomotivele electrice si ramele electrice doar achizitia prin ARF. Ramele cu hidrogen sunt sub semnul intrebarii. Diesel nimic, pentru ca UE nu da bani pe vehicule care polueaza. Cu trenurile de marfa ce facem, ca pe aici circula mai mult cereale in ultimul timp? Locomotiva Dual mode (cu motor electric si Diesel) tot nu se cumpara. Privatii cumpara doar electrice noi in ultima vreme. Electificarea va fi iminenta. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 27 Oct 2023, 07:01 | |
| Altceva in afara de cereale ce mărfuri se mai transporta pe linia asta ? Mai este în Botoșani vreo unitate industriala (fabrică) care sa transporte marfă cu trenul ?
Pentru linia asta cred că un RK și aducerea vitezei stabilite la 100 km/h (cât era în 1990), că sa fie timpii de mers din 1990 și eventual echiparea stațiilor și HM urilor cu instalații de centralizare electronică ar fi cred suficiente!
Sunt mulți cetățeni care locuiesc în Botoșani care merg des la Suceava ? Suceava pare mai dezvoltată și mai atractiva decât Botoșani, are și aeroport, o activitate turistica mai dezvoltată, etc!
Poate și pentru locuitorii din Botoșani, care utilizează aeroportul Suceava (Salcea) ar fi utilă o cale ferată nouă, care sa lege magistrala 500 de aeroportul Suceava (Salcea)! |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 27 Oct 2023, 08:31 | |
| Este in plan licitatie pentru expertiza si DALI pentru raparatia liniei. Cu centralizarea elctronica nu se mai aude nimic. Reparatia, sistematizarea statiilor, centralizarea electornica sunt deocamdata prioritati. Electrificarea dupa, dar e necesara. Atata timp cat s-a electrificat linia spre Tg. Neamt. Peste 20-30 de ani cu ce transporti marfa ? Dieselurile o sa fie terminate si acum sunt, rar pe 511 ai curent si clima in vagon, ca si LDH82 e modernizata prost, DA vine foarte rar ca-s praf. Singura speranta ar fi electrificarea ca sa nu mai fie probleme. Botosani e al patrulea oras ca numar de locuitori din Moldova, logic ar trebui sa fie linia si electrificata. Ca sa atragi calatori e normal sa ai o viteza de 100 km/h. E firesc ca acum lumea merge la auto! Se mai transporta fier vechi dar nu am mai vazut demult. S-a lansat licitatie executie electrificare Darmanesti-Vicsani, e multa marfa, acum operatorii trebuie sa schimbe locomotiva electrica noua cu vechitura de Diesel. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 27 Oct 2023, 14:04 | |
| Linia Pascani- Targu Neamt a fost electrificata cu putin timp inainte de revolutie (poate chiar in cursul anului 1989), in mare parte datorita "celebrului" Alexandru Filioreanu!
Si pentru ca ati amintit o problema (chiar daca aici poate nu este topicul potrivit sa o discutam, dar nu am gasit alt topic- ar trebui sa existe un topic dedicat discutiilor generale despre vagoanele de calatori din Romania) legata de vagoanele de calatori, trebuie facute unele precizari, pentru a putea raspunde la intrebarea de ce locomotivele diesel "modernizate" (060-DA, EGM-urile, LDH-urile clasa 82) nu reusesc (uneori) sa asigure alimentarea corespunzatoarele cu energie electrica a unor trenuri de calatori!
Aici ar trebui vazut care este puterea maxima instalata a tuturor consumatorilor electrici (climatizare/aer conditionat, ventilatie, iluminat, sonorizare, afisaje video, etc) dintr-un vagon de calatori modernizat cu absolut toate dotarile in functiune, la capacitatea maxima si curentul maxim care poate fi absorbit de toti consumatorii electrici in functiune,din vagon! Apoi inmultit aceasta valoare cu 16 (ca nu cred ca exista tren de calatori in Romania, in prezent, care sa aibe mai mult de 16 vagoane).
Apoi vazut, pentru fiecare tip de locomotiva diesel modernizata in parte, care este valoarea maxima a curentului suportat de instalatiile de producere si de alimentare IT pentru vagoane, montate pe locomotivele diesel modernizate! Probabil daca valoarea curentului absorbit de instalatiile de pe vagoane depaseste valoarea curentului maxim admis suportata de instalatiile de producere IT de pe locomotive, atunci intra in actiune protectiile montate pe instalatiile IT de pe locomotivele diesel si acele protectii intrerup alimentarea cu energie electrica a vagoanelor, pentru protectia instalatiei de producere IT de pe locomotivele diesel!
Daca este asa atunci ar fi vorba de o eroare de proiectare (instalatii subdimensionate) de producere IT , montate pe locomotivele diesel modernizate!
La locomotivele LDH clasa 82 , daca nu gresesc, instalatia de producere IT pentru vagoane este antrenata de un motor diesel propriu!
La EGM-uri generatorul electric care produce IT pentru vagoane (dedicat in acest scop) este antrenat de motorul diesel al locomotivei.
Mai tragica ar fi situatia la locomotivele 060-DA "modernizate" unde, pentru alimentarea cu IT a vagoanelor de calatori, este folosit generatorul electric auxiliar al locomotivei, care este evident de acceiasi "varsta" cu locomotiva si probabil (datorita vechimii si lipsei de intretinere) face cu greu fata si la aceasta noua "sarcina"- de alimentare cu IT a vagoanelor! In plus cand au fost proiectate si construite locomotivele 060-DA nu a fost prevazuta (din proiectul locomotivei) si situatia ca generatorul electric auxiliar sa produca energie electrica si pentru alimentarea vagoanelor de calatori si probabil de aceea nici nu are puterea necesara pentru acest lucru! |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 27 Oct 2023, 15:22 | |
| DA-urile au fost proiectate strict pentru marfa, nu pentru calatori. Plus ca au o putere destul de mica. Pe vremuri ele nu asigurau nimic la calatori, incalzirea o facea vagonul WIT, prize nu existau. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 27 Oct 2023, 15:27 | |
| Stiu asta- incercam sa-mi dau seama de ce, atunci cand sunt tractate de locomotive diesel, apar probleme in alimentarea cu energie electrica a trenurilor de calatori cu multe vagoane!
Locomotivele "clasice" 060-DA (nemodernizate) aveau doar aceea priza (de 170 V parca) pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor WIT! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 27 Oct 2023, 16:20 | |
| - ldh80 a scris:
- Stiu asta- incercam sa-mi dau seama de ce, atunci cand sunt tractate de locomotive diesel, apar probleme in alimentarea cu energie electrica a trenurilor de calatori cu multe vagoane!
Locomotivele "clasice" 060-DA (nemodernizate) aveau doar aceea priza (de 170 V parca) pentru alimentarea cu energie electrica a vagoanelor WIT! Curentul pentru incalzirea tren e luat tot de pe generatorul principal Problema este ca generatorul ala principal nu produce arata de mult curent sa alimenteze cele 6 motoare de tractoune plus servicii auxiliare sa mai ramana si curent pentru IT care are o valoare mare 400A si probabil generatorul nu face fata IT este defecta sau nu o baga mecanicul..SI la GM au limitat puterea la GP ca sa nu mai dea defecte Problema majora e alta ca nu fac fata nici la trenuri cu doua vagoane |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 28 Oct 2023, 01:18 | |
| Oricum DA Sulzer e facuta dupa o licenta din anii `30 ai secolului trecut, dar acus ne apropiem de ani `30 ai secolului XXI. Ce facem?! Ichidem linia si gata. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 28 Oct 2023, 09:49 | |
| - cfr500 a scris:
- Oricum DA Sulzer e facuta dupa o licenta din anii `30 ai secolului trecut, dar acus ne apropiem de ani `30 ai secolului XXI.
Ce facem?! Ichidem linia si gata. Exista alternative destule locomotive DE moderne care pot fi închiriate dar cu actuala conducere a companiei sa zicem mersi daca mai circula și trenurile astea |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
| |
| | | | 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |