Asta stiu, dar as fi curios daca acolo tot ca la noi se intarzie mult si bine din orice.
Uite exemplu off-topic, insa intalnit personal trebuie sa merg din Petrosani la Deva si sa ajung acolo inainte de ora 11:30 altfel degeaba mai ajung, pot lua 2705 ce pleaca la 7:36 si ajunge la 10:39 conform mersului, dar ma pot baza pe el? Nu. Daca avea timpi largi chiar daca pleca si cu o ora mai devreme se putea baza omul pe el. Asa sunt nevoi sa merg cu 2701 care pleaca la 3:35 noaptea si daca nu intarzie mult sa stau si pe la McDonalds sau vreun bar ceva ori sa ma plimb inca cam 3 ore. Clar pierd mult mai multe ore datorita faptului ca nu ma pot baza pe tren si trebuie sa iau marje de timp considerabile. Alternativa e transportul auto.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Am patit-o personal odata si m-am invatat minte sa iau masuri de siguranta cand e vorba de ceva important, a venit intrziat 2700 cam 70-80 de minute, eu credeam ca o sa recupereze ceva pana in Deva, stiind ca deregula regio recupereaza intarzieri destul de usor, insa a mai adaugat am ajuns pe la 12:40.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Nu zilnic e drept, insa daca ai treaba importanta nu poti risca sa se intample fix in ziua aia, trebuie sa iti iei masuri de siguranta.
Asa se poate intampla si la avion. Seful meu din Austria a ramas o data in Iasi de vineri pana sambata pentru ca zborul a fost anulat, si nici macar nu era vorba despre o companie low cost. Sau la fel se poate intampla si cu masina sau autocarul. Se poate intampla un accident pe drum care sa tina soseaua blocata una, doua ore. Deci se poate intampla. Daca ai ceva f important de facut cum ar fi un examen de admitere la facultate clar te duci cu o zi mai devreme sau iti iei o marja considerabila de timp. Dar nu poti ca sa faci mersul doar de frica intarzierilor. In plus daca primul tren are intarziere, s-ar putea ca legatura sa aiba si ea intarziere sau ca al doilea tren sa astepte totusi pe primul. Daca ar fi vorba de un tren care intarzie zilnic as intelege sa ii pui timpi mai largi, dar daca e vorba de un tren care intarzie cel mult o data pe luna nu vad sensul pentru care sa ii pui timpi largi.
rayldegm
Numarul mesajelor : 39 Varsta : 28 Localizare : Reghin, Mures Reputatie : 2954 Data de inscriere : 29/11/2016
Pai si daca e facut cu Desiro, care nu mai necesita schimbarea locomotivei, de ce nu este facut mersul ca pentru un automotor ?
Pana nu vedem un livret pentru rangul Regio pe raza Regionalei Brasov nu avem de unde sa ne dam seama ce prevede compunerea acestor trenuri: tonaj x tone sau automotor (desiro in cazul de fata). Pentru ca este posibil sa fie si o situatie temporara de cand cu furturile de motorina mediatizate si prin presa, sau ar putea fi definitiva desi e mai putin probabil, pentru ca stim bine cum e la compania de Stat, ba nu e locomotiva, ba nu sunt vagoane, ba nu sunt desiro, sau daca sunt desiro ba fierb in zile toride, ba intampina alte probleme in zilele cu temperaturi mult sub zero grade, avarii la calculatorul de frana, etc, etc.
laurentzu a scris:
Cei de la RegioTrans de ce fac ca mersul de pilda pentru Harlau - Iasi sa prevada doar o oprire de 5 minute in Podu-Iloaiei.
In primul rand NU cei de la Regiotrans isi fac propriul mers de trenuri ci CFR SA face mersul trenurilor pentru toti operatorii feroviari. In al doilea rand Regiotrans inafara de automotoare nu au ce sa trimita pe sectia Iasi-Harlau, pe cand pentru Targu Mures-Deda-Saratel-Bistrita Nord operatorul CFR Calatori are si optiunea locomotive + vagoane.
laurentzu a scris:
Nu are legatura cu acest topic, dar tot asa nu inteleg de ce trenul 1831 (Galati - Iasi - Cluj-Napoca) sta in Iasi 28 de minute (anul trecut parca 30 sau 31), iar perechea sa 1832 sta in Iasi doar 12 minute.
Pentru ca CFR SA pastreaza niste intervale pentru mentenanta chiar la acele ore pentru care multi va puneti intrebarea de ce nu exista trenuri de calatori in intervalul 9-13. Asa si in cazul lui 1831, asteapta redeschiderea liniei plus ca sunt luate in calcul si niste incrucisari cu alte trenuri. Chiar intre Iasi si Ruginoasa au loc lucrari la infrastructura firului 1. Si ce-or mai fi dincolo de Pascani sau Suceava.
laurentzu a scris:
Daca pe acesta ruta se foloseste mereu Desiro, de ce sa ii fac mers de tren garnitura si sa nu ii fac mers de automotor?
Pentru ca acest "mereu" a aparut de vreo doua luni incoace si nu se stie ce va fi mai incolo. In fiecare zi, luna, pot interveni schimbari, pentru ca aceste automotoare mai crapa si ele sau intra intr-un proces de mentenanta. Pentru cine nu face parte din sistem e greu sa inteleaga multe aspecte intalnite pe calea ferata si dupa cum se vede userul dan tm pune punctul pe I, la CFR SA sunt marile probleme, celor de la CFR Calatori le putem imputa doar compunerile si cand mai crapa cate o locomotiva si ajunge mai greu cea de ajutor care in multe cazuri se intampla tot din cauza celor de la CFR SA.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Sam 04 Mar 2017, 03:19
Aglomeratia aia pe culoarul vagoanelor compartimentate nu a mai fost de cel putin 10 ani. Asa era pe vremuri si trenurile aveau 10 vagoane poate chiar mai mult si se mergea cu bilet fara loc, asa era in anii 90 cand eram eu copil.
_________________
rayldegm
Numarul mesajelor : 39 Varsta : 28 Localizare : Reghin, Mures Reputatie : 2954 Data de inscriere : 29/11/2016
Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Sam 04 Mar 2017, 11:38
Kapпaтй a scris:
Aglomeratia aia pe culoarul vagoanelor compartimentate nu a mai fost de cel putin 10 ani. Asa era pe vremuri si trenurile aveau 10 vagoane poate chiar mai mult si se mergea cu bilet fara loc, asa era in anii 90 cand eram eu copil.
Evident, dar atunci nu erau doar 2 vagoane... Oricum, vineri, trenul ala e full, cel putin pana la Reghin. Eu am mai prins asa aglomeratie, nu doar ieri
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4826 Data de inscriere : 07/08/2012
Subiect: . Lun 06 Mar 2017, 17:27
Liniştiţi-vă domnilor forumişti, nu vă impacientaţi! CFRCălători a băgat un automotor Desiro Siemens pe vechiul Mers. Nu vrea să-şi dea seama, că rebrusarea unui astfel de vehicul se poate realiza în doar... 1 minut. Astfel doar cu vechiul Mers e o pierdere de vreme, dar şi de călători (şi de bani). CFRCălători încă mai trăieşte undeva în depărtata Siberie, undeva în Evul Mediu. Nu s-au trezit încă, că Europa e o altă lume pe aici de vreo 10 ani. Durata călătoriei dintre Tg. Mureş – Bistriţa N s-ar putea înjumătăţi astfel, făcând concurenţă dubarilor. Nu se deranjează domnii care fac Mersul. Ei trăiesc bine acolo în birourile din Bucureşti. Cu cafeluţe, aer condiţionat, salar bunicel, şi cu un program de calculator vechi de vreo 27 de ani cu care fac Mersul (adică mai ajustează două-trei minute ici-colo, restul rămâne la fel ca anul trecut) şi n-are nicio treabă cu realitatea de pe teren, şi cu altele fel de fel... Nici cea mai mică problemă a lor nu e să-şi facă un Mers ca lumea. Sunt prea leneşi ca să recalculeze timpii. Le e prea comod şi aşa, de ce să se deranjeze? Deşi, dacă vă gândiţi bine, gările au destule linii goale, nefolosite, să primească trenuri pentru a face cruce. Vitezele de pe-aici s-au schimbat cât de cât, dar tot spre bine, iar traficul a rămas cam acelaşi, personalul la fel. Dacă le faci Mersul cu rebrusarea de 5 minute, aşa o fac. Dacă-i faci Mersul cu rebrusarea de 25 de minute, atunci o vor face în 25 de minute. Ba mai rău! Că dacă le dai 25 de minute pentru rebrusarea în Deda, atunci nu vor respecta Mersul înainte de Deda, timpii, zicând că întârzierile oricum o vor scoate cu cei 25 de minute rebrusare la Deda... Că de fapt ce se întâmplă în realitate? Rebrusează în 5 minute, în rest mai dorm 20 de minute împreună cu toţi călătorii care s-au obişnuit şi nu se mai enervează.
rayldegm
Numarul mesajelor : 39 Varsta : 28 Localizare : Reghin, Mures Reputatie : 2954 Data de inscriere : 29/11/2016
Si ce trafic smecher s-ar putea face cu Desiro-urile pe ruta Reghin - Tg Mures, respectiv Ludus - Tg Mures... Tren tip pendul cel putin din ora in ora...
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4826 Data de inscriere : 07/08/2012
Subiect: . Mar 07 Mar 2017, 16:41
Francezii o şi fac: de exemplu pe Coasta de Azur între Nisa - Cannes vin automotoare din 20 în 20 de minute, bine, acolo ai pe clasa 2 şi prize funcţionale de încărcat telefoane...
Se scurtează IR Târgu Mureş – Bucureşti Nord Grupa A şi perechea? Cel puţin aşa am observat. Acum are doar 3 vagoane. 5 doar vineri-sâmbăta-duminica. Oare o fi după numărul de călători, sau alta ar fi problema?
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Mar 07 Mar 2017, 22:30
Ciudat. In relatia Brasov - Targu Mures - Brasov 1645 doar in 26.02 si 05.03 a avut 3 vagoane iar 1646 doar in 27.02 si ieri. S-a mai intamplat asta si in alte zile?