|
| 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu | |
|
+22cristi CFR t1972 Adrian78 ldh80 TVlad riciu Katalyn catalinu' Andrey_tm Adirmvl dan tm bogdan.perejuc iuli.hard mardaryroby VladH srazvi Norbi biokosmy Ionutz Nesebar Vlad myster2008 26 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Lun 09 Ian 2023, 19:46 | |
| Călătorul Feroviar
Dupa cateva luni dupa ce am explorat sectia de Intorsura Buzaului, am avut ocazia sa mergem si pe linia Sfantu Gheorghe - Bretcu. Fata de vecinul de la sud, aceasta a fost o sectie foarte obositoare, care nu prea avut ceva special de oferit din punct de vedere peisaje, norocul nostru fiind vremea si atmosfera care a venit cu un apus frumos pe care l-am admirat din tren. Viteza pe aceasta sectie e deplorabila, avand in medie o viteza de aproximativ 23-25km/h, in special pe bucata dintre Targu Secuiesc si Bretcu, unde deasemenea am avut automotorul aproape complet pentru noi, la Bretcu coborand 2 calatori (pe data de 26.12.2022). Legat de calatori, trenul a plecat aproape plin din Sfantu Gheorghe iar Covasna s-a golit aproape 2/3 din tren. Restul au coborat la urmatoarea statie mai importanta, Targul Secuiesc, la Bretcu mergand aproape gol. Sectia desi are VS de 50, are o gramada de restrictii de 30, 20, 15 unele lungi care chiar tin cativa km, iar un tren de la Sfantu Gheorghe la Bretcu face aproximativ 2h30. Automotorul s-a prezentat curat, cu scaune comode, dar din pacate caldura era numai in vagonul motor al automotorului. Am suprins mai jos, niste cadre cu peisajele de pe sectie. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Mar 10 Ian 2023, 11:16 | |
| Asa era si in anii de glorie - '87 - 2000: viteza melcului. Putin dupa iesirea din Sf. Gheorghe incepeau sa se vada hotelurile din Covasna si stiam ca mai e jumatate de ora de mers (30km). |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Mar 10 Ian 2023, 16:09 | |
| CFR infrastructura nu face altceva decat sa incasesze chirii, in rest nimic..nu sa investit nici un leu nicaieri..Se modernizeaza doar coridoarele europene in rest nimic nimic..Se spune ca nu este rentabil nu sint calatori sint cheltuieli mai cu operarea si gata...asa ca noi nostalgigii o sa mai vedem cu amaraciune cum incetul cu incetul vor disparea si aceste cateva linii care mai circula cativa privati care merg doar cu subventii de la stat. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Mar 10 Ian 2023, 17:08 | |
| Da, "coridoreala" vorba unui forumist de seama cunoscut sub pseudonimul "Frunzaverde". Miliarde si miliarde aruncate pe niste reconstructii inepte pe acelasi traseu pentru o imbunatatire de 10% in timp ce de restul retelei se alege praful. |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Mar 10 Ian 2023, 19:15 | |
| Asta e, strainii ne conduc..jucam cum ne cinta altii..soarta liniilor,,,,neinteroperabile,,,a fost pecetluita mai de mult, unele din ele au fost rase de mult altele mai agonizeaza putin, si apoi li se taie suflul,,,subventia,,, si gata..macar sa le demonteze sa foloseasca terenul in alte scopuri..au ramas sute de km,,,rugina,,, lasati in voia sorții, si nimic bun nu se intrevede la orizont..nici pe sectiile neinteroperabile cu calatori nu sa investit nici un leu in afara de mici carpeli, se face tot posibilul sa alunge si putinii calatori rămași fideli transportului cu trenul..nu acuz si nu defaimez pe nimeni. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Mar 10 Ian 2023, 19:27 | |
| M-ai terminați cu placa asta cu străinii ne conduc . Ungaria Slovacia Cehia Polonia și-au modernizat linii secundare deci nu le-a interzis UE Că suntem noi niste desculți și debeau luam cu forta fonduri din PNRR că sa modernizăm.niste linii și cu banii de la buget sa mai cârpim niste magistrale asta e alta poveste de peste. Nu am văzut nici un director de la.INFRA legat de ușă de la minister din motivul calea ferată e subfinantata și pana și Serbia aloca sure de mil de euro pe reparatii |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Mar 10 Ian 2023, 21:28 | |
| - Adrian78 a scris:
- Ungaria Slovacia Cehia Polonia și-au modernizat linii secundare deci nu le-a interzis UE
Exemple? _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Mar 10 Ian 2023, 21:54 | |
| Ce se face cu fonduri europene sau prin programe europene gen PNRR depinde intradevar de politica UE- de exemplul cu fonduri europene (chiar sa fie si AUR la putere) nu poti reconstrui/moderniza cai ferate secundare sau care nu fac parte din reteaua de coridoare pan-europene!
Insa cu fonduri de la bugetul de stat sau alte surse (imprumuturi bancare, de la FMI, Banca Mondiala, etc) guvernul poate moderniza/reconstrui orice cale ferata doreste! De exemplul daca ministrul transporturilor ar spune ca, guvernul vrea sa reconstruiasca/electrifice/modernizeze M600 cu fonduri de la bugetul de stat, nu cred ca ar fi vreo problema si nu cred ca ar aveea ceva impotriva UE! |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Mier 11 Ian 2023, 11:34 | |
| De afara sau primit indicatii pentru reducerea cheltuielilor, deci cum sau redus cheltuielie, automat prin inchiderea sectiilor secundare cu trafic redus de calatori..Pe regionale.Au venit dispozitii clare pentru fiecare regionala, Mai ales cele cu tractiune diesel unde sau constatat cheltuieli foarte mari cu operarea...consum mare de motorina...nu sa tinut cont de nimic, unele aveau potential turistic..Vama Moldovita..sa taiat drastic...de ce nu se reduc cheltuielile cu birocratia, sa se reduca din regionale caci transport marfa nu prea mai exista la calatori multe trenuri se mantin artificial...o locomotiva cu un vagon...asta pentru a avea un nr minim de trenuri in circulatie..si totul se regleaza din hartii..pun pariu ca multe scaune din birourile din regionale, acele posturi figureaza in teren..iar organigrama da bine..nu vreau sa acuz pe nimeni, dar este pacat sa vezi numai sectii abandonate ruginite cu cladiri care arata dupa bombardament..de ce nu le da in administrarea primariilor, sint primarii care pot lua sectia cu totul.doar cadrul legal lipseste.. |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Mier 11 Ian 2023, 11:40 | |
| Alt exemplu erau trenuri care aveau calatori, dar circilau diesel si le au anulat..stiu din sursa sigura, nu este nevoie de nici o contrazicere..a venit dispozitie gata..incepind cu data de se anuleaza, etc, etc..totul pentru reducearea cheltuielilor..in principal cu motorina..asa ca? Se observa ca pe sectiile cu tractiune diesel nu sa mai introdus aproape nici un tren?.au introdus curse cu malaxa 700 iar lumea sa orientat la altceva mai rapid, noroc cu elevii si pensionarii ca au gratuitati.. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Mier 11 Ian 2023, 15:58 | |
| La noi eficientizare inseamna taierea cheltuielilor la noi nu s-a auzit de eficientizarea materialului rulant de scaderea costurilor si cresterea incasarilor si asa le-a fost mai simplu sa taie fara noima fara sa vada de unde vin cheltuielile : ca se fura motorina ,ca mergea LDE-2 -3 vagoane in loc de automotoare și 2-3 vagoane pline dar se taiau 10 bilete
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 11 Ian 2023, 20:25, editata de 1 ori |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2978 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Mier 11 Ian 2023, 18:04 | |
| Aveti perfecta dreptate.. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Mier 11 Ian 2023, 22:58 | |
| - t1972 a scris:
- Au venit dispozitii clare pentru fiecare regionala, Mai ales cele cu tractiune diesel unde sau constatat cheltuieli foarte mari cu operarea...consum mare de motorina...nu sa tinut cont de nimic, unele aveau potential turistic..Vama Moldovita..sa taiat drastic...de ce nu se reduc cheltuielile cu birocratia, sa se reduca din regionale caci transport marfa nu prea mai exista la calatori multe trenuri se mantin artificial...
Asta e teoria conspiraţiei, dusă la extrem. La Moldoviţa a fost dezastru după inundaţiile din 2010... trebuie refăcuţi şi consolidaţi vreo 500m de mal, care pică la orice ploaie. Până acum nu s-au găsit bani pentru astfel de lucrări. Restul liniei e la locul ei şi aşteaptă vremuri mai bune. În privinţa operării, era necesară ţinerea unui automotor la Câmpulung Moldovenesc, care nu mai deservea nimic altceva şi care trebuia şi să ajungă la Suceava cumva ca să fie alimentat. Costa mai mult să ajungă automotorul la depou decât se obţineau din exploatarea liniei. _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Joi 12 Ian 2023, 03:20 | |
| _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu Joi 12 Ian 2023, 08:20 | |
| - cristi CFR a scris:
- Dr2005 Linia de Moldovita a fost inchisa prin HG am scris mai demult aici https://trenuletz.forumgratuit.ro/t1416-hotarare-de-guvern-pentru-aprobarea-inchiderii-unor-parti-din-infrastructura-feroviara-proprietate-publica-a-statului
Ştiu hotărârea aia. Şi ştiu şi că, ulterior, s-au aprobat destule HG-uri pentru re-intrarea în domeniul public a unor linii de acolo (Avrig-Mârşa, Dorneşti-Siret, firul II Constanţa-Siutghiol, anumite linii din port ş.a.), deci la momentul la care va deveni oportun se va proceda la fel şi cu linia Vama - Moldoviţa. - cristi CFR a scris:
- Costurile pentru transport la Suceava nu erau exagerate se platea marirea tonajului cu 1 vagon pe 2 psii la un tren regio doarece circula atasat la urma trenului si mecanicul care il insotea la Suceava, la fel se proceda si la Vatra Dornei pentru Dornisoara si din ce stiu se alimentau la Vatra Dornei si la Campulung, la Suceava mergeau la 7 zile pentru RI.
Se plătea un mecanic care stătea 3 ore degeaba... mecanicului probabil îi convenea, dar lui CFR Călători sigur nu. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu | |
| |
| | | | 404 : Sfantu Gheorghe - Covasna - Bretcu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |