Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8445 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Vin 31 Ian 2014, 19:02
Karpaty, daca ar scoate anumite Sageti de pe unele rute, tare mi-e ca sar sindicatele, mecanicii pierzand multe ore. Sper sa nu ma insel.
alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 35 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7108 Data de inscriere : 28/03/2009
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Vin 31 Ian 2014, 19:17
Karpaty a scris:
Terminati mai cu rentabilitatea asta , una doua nu este rentabil , trenul circula sa aibe omul cu ce se deplasa si este sustinut de stat punct , ce atata rentabilitate , trenul nu este rentabil , consuma mult mai mult de cat poate produce de asta e tinut in spate de stat .
Oare si privatul gandeste la fel ? Sau Statul trebuie sa fie mai prost decat privatul ? Adica privatul sa mearga DOAR pe profit si Statul indiferent ?! Eu zic ca oricum sunt destule pierderi la compuneri gen LOC + 2 vagoane. Daca e sa o luam asa, oare atunci dece nu se baga trenuri cu un program de circulatie precum al mijloacelor de transport in comun (orasesneti) : un tren tot la 20 de minute pe fiecare relatie, ca sa fie toata lumea multumita si satisfacuta, daca si-asa nu conteaza profitul ?!
Nu zice nimeni ca CFR e o companie care trebuie sa fie 100 % pe profit, dar nici cum zici tu. Acolo unde este de ajuns 1 Desiro ( nu exista calatori pentru mai mult, ba chiar si acel AM circula doar jumatate ocupat de pasageri ), cum sa bage LOC + 3 sau 4 vagoane ? Vreo explicatie logica? ( in afara de confort sporit, care ar fii evident, dar macar sa fim multumiti ca circula. Exemplu : IR Cluj-Rm Valcea . Nu are cea mai fericita compunere , dar macar exista, chiar daca doar in anumite zile ). Si am putea continua cu exemple gen IR Tm-Cluj, IR Cluj-Oradea, IR TM-Sibiu, IR TM-Tg Mures ( care sunt compuse din 1 Desiro, echivalent a unei LOC+2 vagoane )
E clar ca CFR este pe minus, dar hai sa comparam un minus de 5 lei ( un exemplu ipotetic, cifra luata aleatoriu ) cu un minus de 500 lei. Diferenta mare, statul trebuie sa acopere pierderile. Si aceste pierderi ghici de unde se acopera ?!?! Din banii contribuabililor Si-asa platim impozite si taxe cu duiumul si eu sincer nu am de gand sa platesc impozite MAI MARI ca sa tin in spate companii falimentare.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Vin 31 Ian 2014, 19:31
Statul prin CFR trebuie sa asigure un mijloc de transport populatiei de asta il tine in spate iar firma privata tine trenuri in circulatie pentru profit , e normal ca intre cele 2 sa exista aceasta diferenta .
_________________
alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 35 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7108 Data de inscriere : 28/03/2009
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Vin 31 Ian 2014, 19:37
De acord cu ce spui tu. Dar trebuie sa urmaresti ca pierderile sa fie cat mai mici. Sa incerci sa pui in circulatie trenuri acolo unde este nevoie, cand este nevoie . Poate ca CFR nu este cel mai bun operator de cale ferata, nu ofera preturile necesare sau care ar fi optime, trenurile care poate ar trebui, dar asta nu inseamna ca trebuie sa instauram risipa sau pierderi fara numar.
Tu spui ca privatul trebuie sa faca profit, iar compania de stat indiferent. Ok, dar oare daca ar face si statul ceva profit, ar fii un lucru negativ? Nu ar fi normal sa urmareasca treaba asta ?
Tu esti umblat prin Europa cu trenul. Sa luam exemplul trenurilor Regio DB din jurul Berlinului care circula pline de calatori. Oare DB nu a bagat acele trenuri numeroase pentru a sprijinii calatorii, dar si pt profit? Crezi ca ei nu urmaresc deloc profitul ?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Vin 31 Ian 2014, 19:45
Dar nu am zis sa facem risipa , de exemplu pe 201 acele IR care circula mai mult goale trebuiau facute RE , sa atragi cumva calatorii iar unele din ele sa circule pe distante mai mari sa realizezi legaturi bune intre principalele orase ale tarii . De exemplu unul din multele trenuri Craiova-Sibiu trebuia prelungit la Tg Mures si eventual facut RE , Craiova-Brasov sa fie prelungit la Iasi asa cum era pe vremuri astfel se asigura legatura intre multe orase de pe traseul acestui tren iar exemplele pot continua , nu am zis sa puna 7 vagoane la un tren care circula cu 30 de calatori , acolo da sa ramana cu Desiro iar de exemplu 1520 sa fie cum era pe vremuri Sibiu-Valcea-Buc , aceeasi treaba pentru 1523 Bucuresti-Valcea-Sibiu , daca sunt calatori se pot pune 3-4 vagoane daca nu ramane cu 1 Desiro , dar aici trebuie cineva care sa se implice in aceste compuneri sa mearga pe traseu sa vada realitatea nu sa stea in birou sis a ia decizii din pix si foaie cum e in prezent .
_________________
cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Vin 31 Ian 2014, 19:48
Risipa si pierderi fara numar inseamna plimbarea ani de zile de sageti botezate pompos InterRegio, care merg goale sau cu maxim 10 calatori, pe rute gen Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Targoviste, Bucuresti-Pausa etc Pe aceste rute CFR nu va avea niciodata succes din cauza concurentei acerbe auto sau a distantelor rutiere mai mici (de ex spre Valea Oltului). Dupa ce ca distantele si timpii de mers sunt mai mari, putinii calatori care s-ar incumeta sa foloseasca trenul pe aceste rute sunt alungati de niste tarife aberante, iar aceste asa-zise IR sunt taraite goale ca sa isi faca mecanicii orele sau nu stiu exact din ce motiv. Asta inseamna risipa si pierderi si dispret fata de calatori. Aceste glume de trenuri trebuie ori anulate, ori facute RE. Pe specialisti nu ii intereseaza insa asta. Bine ca stiu sa faca tot soiul de calcule de rentabilitate, dar la aceste batai de joc nu se uita? Nu am vazut vreodata plecand din Gara de Nord aceste glume de trenuri cu mai mult de 5 calatori, inclusiv nasii.
alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 35 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7108 Data de inscriere : 28/03/2009
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Vin 31 Ian 2014, 19:55
Nu stiu ce sa zic ... Am aruncat o privire pe Mersul Trenurilor si am impresia ca la alcatuirea lui au ceva de spus si sefii de regionala intr-o anumita masura. Daca luam exemplul Regio-urilor sprintene ( Buc-Tg Jiu , Cluj-Baia Mare/Satu Mare, Sibiu-Mangalia etc ) vedem ca acestea apar doar pe o anumita regionala, pe cand pe altele apar tot felul de anomalii ( exemplu : Regio Arad-Oradea divizat in Arad-Ciumeghiu + Ciumeghiu-Oradea ) . Nu cred ca au vreo influenta in ideea de autoritate deplina, dar cred ca vin cu niste statistici ( gen: pareri de la calatori, statistici cu bilete vandute etc ) care ajuta la intocmirea Mersului. Pentru Cluj-Baia Mare / Satu Mare : nu cred ca aveau de unde sa vizeze aia de la de Bucuresti cum sta treaba cu concurenta dintre AUTO si FEROVIAR pe ruta asta si sa viseze ei peste noapte la niste RE care sa aduca calatorii inapoi la tren.
mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8095 Data de inscriere : 07/02/2009
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 01:39
Vorbiti de risipa in cazul unui 060-DA cu 3 vagoane ? Ia jucati-o pe asta
_________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8445 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 12:02
Hai Karpaty, acum vi pe la Vilcea ?
Poza nu-mi apartine, este a unui prieten, dar sper sa vin si eu azi cu poza mea. IR 1522 ieri. Potentialul acestui tren il reprezentau calatorii care trebuiau sa ajunga la Pausa h. pentru statiunea balno-climaterica. Daca vine pana la Vilcea, vine degeaba ...
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 12:41
Calatorii spre statiune nu vin in niciun caz cu trenul la rang IR si tarife aberante si sa faca 5 ore pe drum; distanta pe calea ferata este mult mai mare decat cea rutiera; am fost eu cu Dacosul am ajuns in 3 ore si ceva si luand biletul cu anticipatie am platit 100 de lei 2 persoane dus-intors (deci o medie 25 de lei). Asa-zisul IR al lui Dorobantzu nu are cum sa concureze cu asa ceva; autocarul in care am fost era plin de oameni unii in varsta care se duceau chiar acolo la Calimanesti. Trenul acela este plimbat aiurea la un rang fals cu preturi astronomice si evident ca nu merge mai nimeni cu el - or fi si fraieri dar nu asa multi cum isi inchipuie CFR. Eu propun ca sagetile atat de dragi lui Dorobantu de pe Bucuresti-Pitesti, Targoviste , Pausa etc sa fie facute direct ICE, ca sa stim o treaba
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8445 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 12:50
cristy79 a scris:
Calatorii spre statiune nu vin in niciun caz cu trenul la rang IR si tarife aberante si sa faca 5 ore pe drum
Si atunci de ce de cate ori am facut cursa asta, asta vara, peronul haltei Pausa era arhi-plin ? De ce si 1521 la randul lui cand venea de la Bucuresti avea un grad de ocupare peste 60 la suta ? Eu vorbesc din ce am vazut, poate in anotimpul acesta nu o fi la fel de profitabil, dar vara cel putin ( atunci am mers cel mai mult ) chiar este.
cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 13:02
Si eu iti vorbesc tot de lucruri vazute de mine - pleaca autocarele Dacos cate 2-3 pline ochi din Bucuresti pe aceasta ruta - autogara Militari e aproape de mine; i-ar fi stat rau CFR-ului sa aiba el acei calatori? Poate unii din ei ar fi facut abstractie de durata calatoriei mai mare si ar fi mers cu trenul in loc de autocar daca ar fi avut rang de Regio, dar nu, specialistii stiiu ei mai bine... E posibil sa fie uneori ocupata jumate sageata aia oribila, desi eu am fost in ultimii ani in zona in fiecare vara si am fost special sa o vad in Pausa h. - niciodata nu am vazut in ea mai mult de 10 calatori. Acei calatori multi pe care i-ai vazut tu nu prea cred ca mergeau pana la Bucuresti - poate erau din zona, nu cred ca oamenii normali ar da 70 de lei pana la Bucuresti sa mearga cu asa ceva (poate doar cei cu reduceri - desi tot aceleasi reduceri le gasesti si la autocar), sau cei care nu stiu ca exista si Dacosul.
In fond fiecare merge cu ce vrea - cine vrea sa dea o caruta de bani la Dorobantu e liber sa o faca.
Eu voiam sa atrag atentia ca CFR ar putea atrage noi calatori daca ar avea un pic de creier - ceea ce evident nu este cazul lor.
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8445 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 13:08
Si Dacos are calatori, nu am negat niciodata acest lucru, insa avea si acest IR. Majoritatea calatorilor au mers pana la Bucuresti, restul pana la Rosiori Nord in datiile in care am fost eu. Pana una alta, degeaba discutam noi ca oricum nu se va schimba nimic ...
cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5871 Data de inscriere : 27/02/2013
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 13:13
Aici ai mare dreptate
Le-am facut mai multe sesizari si mailuri (nu doar privind acest tren) si din raspunsurile lor am dedus ca pur si simplu nu ii intereseaza parerea calatorilor...
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8445 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014 Sam 01 Feb 2014, 14:13
IR 1521 / 1522 ( doar e aceasi garnitura ) astazi :
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Compunerea trenurilor din Romania - 2014