|
| Ce va nemultumeste la CFR Calatori? | |
|
+22AeroX @ndrey ets2oltromânia IonutCFR2009 Nesebar Adrian78 Luna mihaitzateo adytm mielutu zburator Razvan Tudor Andrey_tm DUAL mariushal decward lapsanszkitamas Adirmvl Dr2005 Teodor Spartan1948 Alex Avram Jhonyla 26 participanți | |
Ce va nemultumeste la CFR Calatori? | Tarife | | 52% | [ 16 ] | Conditiile de calatorie | | 6% | [ 2 ] | Mersul de tren | | 39% | [ 12 ] | Personalul CFR Calatori | | 3% | [ 1 ] |
| Total voturi : 31 | | Sondaj inchis |
| Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Ce va nemultumeste la CFR Calatori? Dum 21 Ian 2018, 22:13 | |
| Si cu dar si fara acea replica si gandire cfr oricum tot din rau in mai rau merge. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Ce va nemultumeste la CFR Calatori? Lun 22 Ian 2018, 00:55 | |
| - cristi ar a scris:
- Cineva de pe aici are aceeasi replica la orice nemultumire: nu iti convine nu mergi cu trenul, alegi altceva. Halal gandire de tip CFR. Cu asemenea gandire vom merge din rau in mai rau.
Traim in democratie, nu mai suntem in anii 80 (cum unii inca se mai cred) unde CFR era un fel de ajutor pentru populatie sa se deplaseze ieftin prin tara. Atunci nu exista alternativa, pe distante lungi aveai doar CFR si atat, acum ai alternative, nu iti convine una mergi cu alta, nu e confort la stanga, gasesti la dreapta, e scump la dreapta, gasesti ieftin la stanga si tot asa. In momentul de fata atat se poate la CFR, atat se ofera, atat este. Nu se aduc vagoane noi peste noapte si nu creste viteza de la 50 la 140 peste noapte ca plange x si y pe aici. Astea sunt conditiile ca ne place sau nu. In ziua de azi daca iei un tren la puricat ce gasesti? Studenti in mare majoritate care nu platesc nimic, pensionari, elevi, handicapati, revolutionari(mai au si la clasa 1 gratuit), si alte facilitati, apoi cu bilet intreg prea putini. Nu cred ca in Germania sunt atatea facilitati, gratuitati pe scurt mocangeala iar pretul unui bilet acolo are sume considerabile adica incasarile DB pe o zi chiar sunt serioase, deci au si de udne sa investeasca in confort, pe cand la noi ce sa investesti, pretul e cum e, toata lumea vrea ieftin si gratuit, incasari cam pauza. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Ce va nemultumeste la CFR Calatori? Lun 22 Ian 2018, 09:39 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Trenurile astea nu circula dupa cum vrea x sau y, in primul rand linia daca e libera, apoi personalul de drum, mecanici si sef tren, conductor, disponibilitatea oamenilor, daca pleaca cu un tren trebuie sa se intoarca cu altul, se pun si ele in asa fel in cat sa asiguri ceva odihna la cap sectie daca e traseul lung dar nici sa puna 20 de ore cap sectie ca nu convine companiei sa plateasca ore degeaba la angajat doar ca sta acolo.
Asta numai la noi şi, poate, pe la bulgari şi ruşi se practică. În rest, programul se face după cerinţele pieţei, nu când are chef CFR Călători sau CFR S.A.. Iar prin afară nu o să vezi că vine MAV, OeBB, DB, CD sau SNCB să facă închidere de linie la 9 dimineaţa că e prea zgârcit să plătească ore de noapte personalului de întreţinere. - ets2oltromania a scris:
- Din punctul meu de vedere principalele probleme ale cailor ferate din tara sunt:tarifele(mi se pare aberant sa imi ceri 52 de lei Slatina Bucuresti la sageata in conditiile in care salariul romanilor este unul din cele mai mici din Uniunea Europeana plus ca sageata nu ofera conditii de 50 de lei, pretul corect ar fi undeva la vreo 30 de lei maxim)
Dimpotrivă, preţul corect ar fi vreo 80 lei, pentru că ăsta e costul real al călătoriei cu trenul pe ruta aia. Doar că, acum, diferenţa între 50 lei şi preţul real o dă statul, tocmai pentru că salariile în România sunt de rahat. Curios lucru, unii români la fel de săraci preferă să meargă cu maşina de la Slatina la Bucureşti... şi benzina se apropie de 5,50 lei/litru. Dar, na, aşa e când domeniul rutier e sat fără câini şi poţi s-o arzi cu 150 prin localitate fără să te amendeze nimeni. - Karpaty a scris:
- Privatul e privat, marca banul si aia e, in schimb la CFR i se impune sa respecte toti pasii. Asta e realitatea si nu e nimeni in ceruri, la CFR daca se dovedeste ca nu a respectat toti pasii imediat vine si il sanctioneaza, atat asteapta sa greseasca ceva. Firmele private sunt ale anumitor oameni si acolo trebuie sa mearga profitul, ce e asa greu de inteles?
Societăţile de stat sunt supuse controlului Curţii de Conturi, cele private nu. La stat dacă te prinde că nu ai respectat vreun regulament, imediat te arde bine, de după aia sufli şi-n iaurt. Privaţilor li se acceptă multe mânării, mai ales că nu le verifică nimeni contabilitatea (şi vorbesc la modul general, nu doar în transportul feroviar). De ce credeţi voi că mai toate firmele private încheie anul cu profituri mici sau pierdere, dar patronii merg cu Audi Q7 sau BMW X5? - marius664 a scris:
- Si ar trebui tarifele adaptate si la concurenta auto, un bilet Slatina-Bucuresti de autobuz e vreo 40 de lei parca, distanta e la fel, poate si CFR ar trebui sa faca biletul tot 40 de lei.
Nu e bună comparaţia asta. Ai idee ce costuri are un autobuz? Îţi spun eu, plăteşte o vinietă de 2500 lei pe an, plăteşte motorina (vreo 25 litri la 100 km dacă e autobuz mare), salariul şoferului şi cam atât. Şoferul îşi ia un atestat la 5 ani şi o cartelă de tahograf. La 6 luni se face ITP-ul care costă vreo 300 lei. În fiecare an se face RCA, probabil vreo 3-4000 lei de autobuz. Hai să vedem la tren: avem salariul mecanicului, al şefului de tren (să zicem că e un singur Desiro, deci nu avem conductori pe celelalte automotoare), avem TUI de aprox. 9 lei/tren*km, tot personalul se autorizează anual (şi nu e deloc ieftin), mai punem o taxă de remizare la Craiova (că nu are CFR Călători depou acolo), o taxă pentru manevra prin Nord şi mersul la BC, taxă pentru oprire în staţii (da, există şi asta), salariile casierilor din staţiile de pe traseu. Un Desiro are un grafic de revizie destul de încărcat, iar toate reviziile costă. La 8 ani faci un R8 care costă vreo 5-600.000 euro (adică cât vreo 3 autobuze decente sau vreo 10 - 15 autobuze la mâna a doua, cum are majoritatea operatorilor de transport rutier de la noi). Uite de asta nu are cum să fie trenul mai ieftin decât transportul auto. Bine, autorităţile pot face ceva aici - se poate verifica mai bine transportul rutier (atât cel în comun, cât şi autoturismele). Dacă ar fi şi la noi ca în afară, să nu poţi să depăşeşti viteza nici măcar cu 1km/h că imediat te ia radarul fix care bate 1 km, să nu poţi să mergi 1mm fără vinietă, fără RCA sau fără ITP şi să coste parcarea (altfel săltată maşina în secunda 2), poate s-ar mai îndrepta lumea şi spre tren. Dar cum, în România, când vorbeşti de preţul drumului cu maşina te gândeşti doar la câtă benzină/motorină/GPL bagi... _________________ :TTT:
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Ce va nemultumeste la CFR Calatori? Lun 22 Ian 2018, 15:24 | |
| Care salarii de casieri din statii? Au mai ramas cateva casierii deschise in rest IDM-ul face si pe casierul, daca are chef, daca nu te trimite in tren la nasicul sa negociezi pretul calatoriei ca doar traim in Romania si e o paine de mancat pentru toata lumea... |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Ce va nemultumeste la CFR Calatori? Lun 22 Ian 2018, 17:21 | |
| In UK inchiderile de linie se fac in week-end-uri in special in zilele de duminica cand e marfa mai putina. Si inchiderile se fac complet pe ambele fire ai se pune autocare in locul trenurilor. Am prins pana acum 5 inchideri 2 la Londra si 3 in orasul unde locuiesc.
Cand vreodata vor munci cei de la CFR SA duminica cand ei nici macar de L-V nu lucreaza, mimeaza ca lucreaza si asta o stiti cu toti. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Ce va nemultumeste la CFR Calatori? Lun 22 Ian 2018, 17:53 | |
| - Dr2005 a scris:
Nu e bună comparaţia asta. Ai idee ce costuri are un autobuz? Îţi spun eu, plăteşte o vinietă de 2500 lei pe an, plăteşte motorina (vreo 25 litri la 100 km dacă e autobuz mare), salariul şoferului şi cam atât. Şoferul îşi ia un atestat la 5 ani şi o cartelă de tahograf. La 6 luni se face ITP-ul care costă vreo 300 lei. În fiecare an se face RCA, probabil vreo 3-4000 lei de autobuz. Hai să vedem la tren: avem salariul mecanicului, al şefului de tren (să zicem că e un singur Desiro, deci nu avem conductori pe celelalte automotoare), avem TUI de aprox. 9 lei/tren*km, tot personalul se autorizează anual (şi nu e deloc ieftin), mai punem o taxă de remizare la Craiova (că nu are CFR Călători depou acolo), o taxă pentru manevra prin Nord şi mersul la BC, taxă pentru oprire în staţii (da, există şi asta), salariile casierilor din staţiile de pe traseu. Un Desiro are un grafic de revizie destul de încărcat, iar toate reviziile costă. La 8 ani faci un R8 care costă vreo 5-600.000 euro (adică cât vreo 3 autobuze decente sau vreo 10 - 15 autobuze la mâna a doua, cum are majoritatea operatorilor de transport rutier de la noi). Uite de asta nu are cum să fie trenul mai ieftin decât transportul auto. Bine, autorităţile pot face ceva aici - se poate verifica mai bine transportul rutier (atât cel în comun, cât şi autoturismele). Dacă ar fi şi la noi ca în afară, să nu poţi să depăşeşti viteza nici măcar cu 1km/h că imediat te ia radarul fix care bate 1 km, să nu poţi să mergi 1mm fără vinietă, fără RCA sau fără ITP şi să coste parcarea (altfel săltată maşina în secunda 2), poate s-ar mai îndrepta lumea şi spre tren. Dar cum, în România, când vorbeşti de preţul drumului cu maşina te gândeşti doar la câtă benzină/motorină/GPL bagi... Mecanicul si salariul caserei nu se plateste doar din cursa de Slatina-Bucuresti, la fel cum nici mecanicul nu presteaza doar pentru aceasta ruta.Reviziile si autorizatiile care se fac se fac pentru un an de zile valabile pe toate sectiile.Ziceam ca pentru orasele mari unde exista concurenta auto se pot aplica tarife promotionale pentru atragerea calatorilor, cred ca e mai bine sa vinzi 100 de bilete cu 40 de lei decat 20 cu 60.E matematica simpla nu? Bine din Costesti sau Parvu unde ai 2 calatori se pot pastra actualele tarife, dar pentru atragerea calatorilor din orasele mai mari se pot face tarife promotionale.Ala cu Slatina si 40 de lei era un exemplu, dar se poate aplica pentru oricare dintre orasele mari unde se pierd calatori in detrimentul autobuzelor. Si acum sa revenim la costul real al unei calatorii.Un bilet luat astazi pe ruta Slatina-Bucuresti pentru 20.02 costa 40,3 lei.De ce nu se poate mentine acelasi pret pana in ziua plecarii trenului? Daca exista un grup care cumpara cele 176 de locuri cu 40 de lei, reiese ca se poate face profit si cu acest tarif, pretul real platit de calator pentru aceasta distanta fiind la fel ca la autobuz, pentru ca ma indoiesc ca se va suplimenta pentru platitorii de bilete "intregi" luate in ziua plecarii pentru a se mai acoperi din "paguba" |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Ce va nemultumeste la CFR Calatori? | |
| |
| | | | Ce va nemultumeste la CFR Calatori? | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |