Incep cu cea mai importanta lucrare de arta a sectiei si anume viaductul de la Vlasinesti.
Zona alunecarilor de teren din Vlasinesti care au condamnat aceasta ruta... Zona afectata are undeva pe la 350m. De la viaduct si pana aici linia e in teren in totalitate, lipsec prinderi si alte elemente marunte cei drept.
O trecere la nivel cu un drum agricol la intrare in Saveni (Coordonate GE - 47°56'41.34"N + 26°51'35.84"E) Vegetatia a inghitit cu totul linia in zona punand-o intr-un fel la adapost de furturi de elemente marunte.
Vedere spre Vlasinesti
Vedere spre Saveni
Mai departe trecerea la nivel cu DJ Saveni - Dorohoi de pe raza orasului Saveni. Prima poza e spre Vlasinesti iar urmatoarele 2 spre statia Saveni. De la zona afectata de alunecarile de teren pana la intrarea in statia Saveni unde macazele lipsesc linia e complecta asa cum se vede si in poze.
Poze cu statia Saveni nu aduc si aici, sunt destul in topicul dedicat de aici.
Mai departe cateva poze de la iesirea din Saveni spre Draguseni. (Locatia de unde sunt realizate in GE 47°58'13.11"N + 26°50'49.06"E)
Vedere spre statia Saveni
Vedere spre Draguseni
Merg ma departe spre Draguseni
O poza cu zoom in directia Draguseni iar in plan secund se vede podul CFR de pe raza localitati Podriga.
Linia spre Draguseni
Si o poza din zona podului CFR de pe raza localitati Podriga. (Locatia podului in GE 47°59'19.79"N + 26°50'17.12"E). Linia e continua de la podul CFR de la iesirea din Saveni pana aici. Aici lipseste o bucata de ~50m pana la pod si inca vreo 70m dupa el.
Datorita alunecarilor capatul spre Saveni al podului e "in aer" iar pentru acoperirea golului lugimea podului ar trebuii cel putin dublata.
Merg si pana la ultima "statie" de pe traseu si anume Draguseni
Terasamentul construit si utilizat ca drum agricol comunal
Capatul actual al liniei
Fata de pozele realizate in 2009 aici au disparut elementele metalice ce urma sa fie un pod precum si vreo ~300 m linie asa cum se poate vedea in pozele din GE
Elemente pod pozate in 2009 disparute undeva prin 2012
Si 5 poze din 2009 pentru comparatie cu imaginile de mai sus.
marius_catalin84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 579 Reputatie : 6192 Data de inscriere : 23/08/2009
Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Mar 30 Oct 2018, 18:13
Ar fi bine ca cei de la Infra sa scoata tot ce se mai poate recupera pentru a se folosi in alta parte,fiindca aceasta sectie nu mai are nici un viitor
sorinucu
Numarul mesajelor : 319 Localizare : Baia Mare Reputatie : 5816 Data de inscriere : 26/01/2010
De la Saveni linia urma a merge spre nord, prin Draguseni (pana unde a apucat sa fie construita), Mileanca, posibil Darabani (cel mai nordic oras din Romania), Radauti-Prut.
De la Radauti-Prut linia urma a merge spre:
-in sud spre Miorcani (unde era o exploatare de nisip cu anumite calitati, nisip utilizat de fabrica "Stipo" Dorohoi, in productia de elemente de sticla pentru corpurile de iluminat;
-in nord, urmand a traversa raul Prut si a face legatura cu reteaua feroviara din actuala Republica Moldova (pe atunci din URSS), la statia Lipcani.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
In scurtul timp cat au circulat trenuri pe linia Dangeni- Saveni, in statia Saveni au ajuns vreodata un tren de marfa ?
Daca nu gresesc statia Saveni a avut numai 3 linii si era probabil "punct de sectionare in linie curenta", deservita de un 'revizor de ace" pe tura (la Saveni nu cred ca a existat instalatie SBW si semnalizare mecanica).
Nu inteleg de ce au facut asa de mare cladirea statiei Saveni, in conditiile in care- chiar daca s-ar mai fi circulat pe aceasta linie si azi- Saveniu-ul, ca oras mic ( a atins in anul 1992 numarul maxim de locuitori- 8.475 locuitori) nu putea genera un trafic de calatori foarte mare. Nu stiu daca in Saveni a existat vreo intreprindere care sa fi utilizat transportul feroviar de marfa.
La 5 iulie 1991 este inaugurata calea ferata Dangeni- Saveni, ultima linie de cale ferata, de ecartament normal, inaugurata pana in prezent in Romania.
Si ca o curiozitate, tot in 1991, este inaugurata reteaua de tramvaie din Botosani- ultima retea de tramvaie inaugurata in Romania, pana in prezent.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6583 Reputatie : 12453 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Sam 07 Mar 2020, 14:06
A fost odata linia Dangeni - Saveni, in „Mersul Trenurilor 1991-1992” ...
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8339 Data de inscriere : 27/08/2008
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 864 Data de inscriere : 22/07/2022
Subiect: Am fost la o plimbare pana la Vlasinesti la viaduct Dum 19 Mar 2023, 12:57
Drumul catre viaduct este destul de prost, trebuie sa o iei pe niste ultie uitate de lume,prin niste cartiere extrem de dubioase ale satului. O chestie interesanta este ca poti intra inauntrul viaductului si sa ajungi pe pilonii de sustinere.
4lacivica
Numarul mesajelor : 11 Reputatie : 864 Data de inscriere : 22/07/2022
Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Dum 19 Mar 2023, 13:00