| 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni | |
|
+18Adrian78 marius_catalin84 Antoci Mirel Dumitru Adirmvl JohannDB Bobby_TM cristi CFR vatmanul @ndrey Andrei Huiala cfr500 Nesebar Vlad alinx3330 ldh80 mishu88 tudor_vl arianul 22 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
arianul
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5772 Data de inscriere : 26/03/2009
| Subiect: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Vin 22 Mai 2009, 22:07 | |
| Un articol interesant despre aceasta linie in monitorul de botosani : http://www.monitorulbt.ro/Actualitate/2009-05-22/Cale+ferata+abandonata Se pare ca ziaristii cand nu au ce sa scrie isi amintesc de aceasta linie ,dar ar fi bine sa se faca demersuri la CFR ,macar sa-i streseze un pic,sa stimuleze primariile din zona ,poate iese ceva pacat de aceste unice lucrari de arta. |
|
| |
tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Sam 30 Mai 2009, 13:10 | |
| In articolul "Romania’s Railway Development 1950-1989: Changing Priorities for Socialist Construction" (acelasi din care am tradus la Alunu - Seciuri si Deva - Brad) este un fragment si despre aceasta linie:
"[...] Un alt proiect neterminat din aceasta perioada a fost o linie secundara de la Dangeni (de pe linia Iasi - Dorohoi din 1896) care sa mearga paralel cu Prutul. Aceasta linie a fost inceputa in 1917 ca o linie ingusta intre Lipcani si nordul Basarabiei dar lucrarile au fost intrerupte la izbucnirea Revolutiei Ruse si au fost reluate abia in 1987 pentru a ajunge la depozitul de nisip de la Miocani, via Saveni, Darabani si Radauti Prut, in vederea aprovizionarii fabricii de sticla de la Dorohoi. Linia a fost redusa la o mica legatura cu orasul Saveni in 1990 si a fost deschisa anul urmator dar a fost blocata de o alunecare de teren la viaductul Vlasinesti. Nu au mai fost fonduri pentru pentru a remedia aceasta problema desi CFR-ul are in planificare redeschiderea ei in perioada 2007 - 2009." |
|
| |
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Mier 14 Apr 2010, 08:03 | |
| [...] Dângeni este sat şi centru de comună, totodată, în judeţul Botoşani. Aşezarea a fost întemeiată încă de pe vremea lui Ştefan cel Mare, iar ocupaţia principală a sătenilor este agricultura. Aici există tractoare şi multe alte utilaje agricole, iar cernoziomurile carbonatice foarte fertile abia aşteaptă să fie lucrate. De aici ar putea pleca zeci de vagoane cu grâne pentru pâinea noastră cea de toate zilele. Tot de aici ar putea pleca vite, ovine sau alte animale domestice pentru alimentarea hipermarketurilor dornice de produse cât mai de calitate. Aşa cum se vede şi în imagini, racordul pentru linia Dângeni – Săveni încă mai există. Spun „încă” deoarece o mare parte din linie a fost afectată de alunecări de teren sau a fost dezmembrată parţial de... cetăţenii României. Această cale ferată a fost dată în exploatare pe 5 iulie 1991. Găsim frumos scris în revista „Forum cultural”, anul II, nr. 4 din decembrie 2007, pagina 11, că: „ Una dintre liniile ferate care au stat în atenţia autorităţilor române încă dinainte de primul război mondial a fost cea de pe traseul Dângeni – Rădăuţi (Prut), a cărei construcţie […] a început în 1916, dar a fost abandonată imediat, din cauza începerii ostilităţilor militare, în august acelaşi an. De-abia după şapte decenii, proiectul a fost reluat şi executat parţial, pe traseul Dângeni – Săveni, traseu pe care, după o scurtă perioadă de funcţionare, astăzi nu se mai circulă.” Această linie cuprinde una dintre cele mai frumoase lucrări de artă din Moldova, viaductul de la Vlăsineşti (aprox. 400 de metri lungime). Podul stă să cadă din cauza incompetenţei celor de la CFR de a conserva şi de a găsi soluţii pentru reînvierea traficului de călători pe ruta Dângeni – Săveni. Un articol contemporan realizat obiectiv despre această cale ferată părăsită puteţi citi aici. Mai multe imagini şi detalii despre Gara din Săveni puteţi accesa vizionând clipul propus de pasionatul FeRoviaR, BobbyTM. De asemenea, acest subiect a avut interes de discuţie şi pe forumurile FeRoviaRe de profil, deci puteţi citi mai multe pe Train-Sim, pe Railwayfan şi pe Trenuletz. În dreapta imaginii se vede linia Săveni – DângeniDouă linii de cale ferate care au ajuns la o... ...ConfluenţăCe urmează? Semafoare mecanice de ieşire din Gara DângeniVedere spre Săveni, respectiv UngureniŞi intrăm în Dângeni! Liniile Gării DângeniUn peron părăsit... O linie părăsită... Gara Dângeni14:00Trecem neîntârziaţi prin Gara Dângeni şi, aşa cum aţi observat şi în imaginile anterioare, activitatea acestei gări s-a limitat la a deservi numai transportului de călători. Totuşi, merită amintit că este a patra gară de pe traseul liniei 608 care deţine acel design celest şi culoarea cărămizie de Ciurea. Gara DângeniVechi racorduri spre hale industriale părăsiteIeşim din Gara DângeniÎntâlnim unul dintre ultimele semafoare mecanice de pe linia 608Liniile din Dângeni încă ne imploră atenţie[...] |
|
| |
tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Dum 16 Mai 2010, 22:47 | |
| Doua stiri despre activitatea tipic romaneasca care se desfasoara pe liniile desfiintate si tinute in conservare:
http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Pe-urmele-hotilor-de-betoane-ale-CF-Dangeni--Vlasanesti-16-2085.html
http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Devalizatorii-CFR-Dangeni--Saveni-prinsi-in-flagrant-15-2082.html |
|
| |
arianul
Numarul mesajelor : 46 Varsta : 42 Localizare : botosani Reputatie : 5772 Data de inscriere : 26/03/2009
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Lun 17 Mai 2010, 18:08 | |
| http://www.monitorulbt.ro/Reportaj/2010-05-17/Cale+ferata+in+ruina |
|
| |
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6955 Data de inscriere : 12/02/2009
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Lun 17 Mai 2010, 22:51 | |
| Mulţumesc pentru linkuri! Am citit şi m-am minunat: cum unii oameni pot înţelege rostul căii ferate, cum unii oameni, deşi jurnalişti, o fac pe poliţiştii, iar unii oameni, care sunt poliţişti, o fac pe-a indiferenţii. Săveniul se încadrează în categoria celor xyz localităţi din România care au avut acces la calea ferată din cauză că în acele localităţi se mişca economia. Acum fabricile nu mai există, aproape totul se importă. DAR eu cred că 2 automotoare pe zi pot să circule dimineaţa şi seara între Dângeni şi Săveni. Tot omul plăteşte impozit. Ar trebui ca tot omul să poată să aibe acces la transportul subvenţionat de stat. Economia în România poate fi pe plus dacă s-ar gândi o agricultură eficientă!!! De aici şi vagoane cu grâne!
Suntem buni la taclale, dar suntem ambiţioşi când vine vorba de învăţat metode de supravieţuire. În câţiva ani poate vom avea o cale ferată funcţională şi între Săveni - Dângeni. |
|
| |
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8339 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Lun 17 Mai 2010, 23:27 | |
| Stim sa supravietuim, dar, din pacate, in mod ANIMALIC! |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 609 Mier 27 Apr 2011, 13:50 | |
| Inaugurata la 5 iulie 1991. Gara Saveni avea 3 linii. Inchisa in 1998. A fost ultima linie de cale ferata normala, construita in Romania. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 609 Lun 05 Dec 2011, 16:42 | |
| Stie cineva care era compunerea trenurilor Iasi-Dangeni-Saveni cand circulau si VS pe linia Dangeni-Saveni ? |
|
| |
alinx3330
Numarul mesajelor : 342 Varsta : 39 Localizare : Iasi Reputatie : 5491 Data de inscriere : 23/10/2010
| Subiect: sal Lun 05 Dec 2011, 22:08 | |
| depinde la ce perioada te referi cu privire la compunere stiu insa ca prin 92-95 mergeau cu o cupla de TE formata din 4 vagoane uneori mergeau si cu 2 cuple de TE. insa apoi au fost si perioade in care se mergea si cu vagoane simple neetajate. viteza era de 50 cu restrictie inainte de a ajunge in saveni de 30 din cauza unui teren care o cam lua la vale locul unde este si acum linia rupta |
|
| |
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8339 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Mar 06 Dec 2011, 11:08 | |
| Trafic și turnus trenuri Săveni 1994:
C 6485: Iași(6:50) - Dîngeni(9:20-9:22) - Vlăsinești hc(9:42) - Săveni(9:54) C 6490: Săveni(10:24) - Vlăsinești hc(10:38) - Dîngeni(10:57) C 6489: Dîngeni(11:30) - Vlăsinești hc(11:50) - Săveni(12:02) C 6488: Săveni(14:05) - Vlăsinești hc(14:19) - Dîngeni(14:38-14:41) - Iași(17:14) C 6487(*): Iași(21:50) - Dîngeni(0:20-0:23) - Vlăsinești hc(0:43) - Săveni(0:55) C 6486(*): Săveni(2:32) - Vlăsinești hc(2:46) - Dîngeni(3:05-3:07) - Iași(5:36)
* Pe distanța Dîngeni - Săveni - Dîngeni circulă facultativ!
Compunerea: B
1995:
C 6485: Iași(7:50) - Dîngeni(10:13-10:16) - Vlăsinești hc(10:36) - Săveni Hm(10:49) C 6486: Săveni Hm(14:02) - Vlăsinești hc(14:16) - Dîngeni(14:36-14:38) - Iași(17:06)
Compunerea: idem
1996:
C 6485: Iași(8:44) - Dîngeni(11:21-11:23) - Vlăsinești h(11:43) - Săveni Hm(11:56) C 6486: Săveni Hm(14:18) - Vlăsinești h(14:32) - Dîngeni(14:52-14:53) - Iași(17:25)
Compunerea: idem
1997:
C 6485: Iași(8:50) - Dîngeni(11:16-11:17) - Vlăsinești h(11:37) - Săveni Hm(11:50) C 6486: Săveni Hm(13:58) - Vlăsinești h(14:12) - Dîngeni(14:32-14:33) - Iași(17:07)
Compunerea: idem
1998:
C 6485: Iași(9:08) - Dîngeni(11:34-11:35) - Vlăsinești h(11:55) - Săveni Hm(12:08) C 6486: Săveni Hm(13:40) - Vlăsinești h(13:54) - Dîngeni(14:14-14:15) - Iași(16:43)
Compunerea: idem
1999:
C 6485: Iași(8:54) - Dîngeni(11:29-11:30) - Vlăsinești h(11:50) - Săveni Hm(12:03) C 6486: Săveni Hm(13:44) - Vlăsinești h(13:58) - Dîngeni(14:18-14:19) - Iași(16:41)
Compunerea: A și B |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Linia 609 Mar 06 Dec 2011, 15:29 | |
| Multumesc! Deci cei 16 km ai liniei Dangeni-Saveni se parcurgeau in 33 minute! |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Vin 27 Apr 2012, 14:48 | |
| Repere kilometrice ale liniei:
0+000 Gara Dangeni (km 92+873 linia 608) altitudine 81m 3+400 Viaduct (~250m lungime) 8+510 Cel mai inalt punct al liniei (165m) 11+200 Viaductul Vlasinesti 11+920 Halta Vlasinesti 14+925 Pasaj pe sub DN 28 Botosani - Saveni 16+295 Gara Saveni - altitudine 85 m 17+000 Inceputul traseului nefolosit 24+350 Gara Draguseni |
|
| |
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22392 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Mar 01 Mai 2012, 16:34 | |
| |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni Mier 02 Mai 2012, 08:43 | |
| Daca nu ma insel chiar ideea liniei Dingeni -Darabani avea ceva legatura cu exploatarea nisipurilor de la Miorcani. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni | |
| |
|
| |
| 609 : Dingeni - Saveni - Drăguşeni | |
|