Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Accidente si Incidente la CFR si in lume

In jos 
+108
johnsmoke
DB Robert
sytrus
LanceR
cortexedge
mielutu zburator
TonyCFR
alex.alexus.tm
gabrielcr
alex1987
alliens
truscamihai
Razvan Tudor
Katalyn
19jimmy84
George
mihaitzateo
mishu88
Kogayon
nenuandrei
TonyGFR
adibaiacos2003
mariuscfrbucuresti
dan tm
allred
DAS 2011
Elful
phnegativ
bubu
Caspar
Cont.dezactivat
Raduku09
mtk
ionutz72
63-1143-5
marius_catalin84
Florin C
Desiro256
AlexD
IonutChircu
gtavicecity
mariushal
Shinkasen
COSTACHE MIHAIL
IonutCFR2009
Grigor
vatmanul
alinx3330
Norbi
Bobby_TM
The Legend
Spartan1948
Gabry Gabriel
ionutz85
marius664
c o r v i n
M.I.C.I.
redeme
Simply18
DanyCfrPascani
Adisoft1991s
Jhonyla
AndiCFR
user dezactivat...
DPS
NicuS
Costin.H
ldh80
Amiralul
TVlad
lifetec
Teodor
mureseanu_976
AndreiCFRbv
kristi kkk
spiderpc
@ndrey
lapsanszkitamas
unguru22
rich1974
Adirmvl
Dutzu
membru dezactivat ,
Ionutz
Luna
maris.constantin
Adrian78
cfr500
orestte
Warrior12
buldozer2
florin.lifticariu
AMX 97-0548-4
cardinal
Radu Tudor
Balto
Andrey_tm
Re6/6
ANDU2100HP
Vitosa
Dr2005
DUAL
cristi CFR
daniel_c
halmarius
sorin_ncs
Vlad
Nesebar
112 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 45 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 647
Varsta : 38
Localizare : Oradea
Reputatie : 5109
Data de inscriere : 14/10/2012

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeLun 14 Apr 2014, 12:41

Mi se pare o ciudatenie si chestia asta. Pai normal nu ar trebui sa ai frane la tren indiferent ca ai sau nu tensiune in catenara? Ce conteaza ca e deal sau vale, ce conteaza ca e sau nu curent? Cand vrei sa franezi trenul, trebuie sa ai posibiltatea sa o faci, indiferent de conditiile in care te afli. Daca pana in locul unde s-a oprit trenul mai era un obstacol, ce facea? Intra in el?
Sus In jos
Simply18
V.I.P Member
V.I.P Member
Simply18


Numarul mesajelor : 1085
Varsta : 30
Localizare : Bacau
Reputatie : 5679
Data de inscriere : 25/06/2012

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeLun 14 Apr 2014, 14:04

Ma gandesc ca daca e intr-o vale , si cade tensiunea in catenara , spuneti-mi si mie cum franeaza? Imposibil sa nu aibe o frana de urgenta...manuala eventual...
Sus In jos
http://www.flickr.com/photos/t-dan-m/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 16/08/2011

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeLun 14 Apr 2014, 14:30

Ca să frânezi trebuie să scoţi aer din conducta generală. Pentru asta nu ai nevoie de pantograf, robinetul KD-2 nu are nimic electric în el. Şi chiar şi fără compresor, aerul din rezervorul principal poate să îţi defrâneze trenul de vreo câteva ori. Abia când ai golit şi rezervorul principal, rămâi înfrânat dacă nu îţi mai cuplează compresorul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vizitator
Vizitator




Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 00:24

Doctore, eu ce am intrebat mai sus?

frina e indirecta, ramin fara tensiune si pot frina avind aer in rezervor.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6455
Data de inscriere : 26/09/2009

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 05:11

Daca la o locomotiva Diesel tip LDE sau LDH avem baterii de acumulatoare cu o capacitate mai mare ,necesara si pentru lansarea MD, care pot alimenta compresorul la necesitate, la LE atat EC cat si EA ,sursa de energie tip B.A. asigura alimentarea cu tensiune doar a unui compresor auxiliar ,monopiston de obicei ,care produce aer pana la presiunea de 7-8,5 Bar max, necesar pentru a ridica pantograful si pentru a conecta dsjunctorul locomotivei, dupa care se opreste auxiliarul si se trece pe sistemul de producere de baza (compresor/compresoare ); ce vreau sa spujn este faptul ca in timpul remorcarii cu LE a unui tren de marfa calatori , la dipsritia tensunii din linia de contact se opreste trenul si se dau semnale de strangere a franelor de mana necesare a fi stranse pentru a se face mentinerea pe loc a trenului deoarece in aceasta situatie frana automata a trenului este DEFECTA, si nu ai voie sa circuli fara tensiune in catenara!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 16/08/2011

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 07:28

@ndrey a scris:
la dipsritia tensunii din linia de contact se opreste trenul si se dau semnale de strangere a franelor de mana necesare a fi stranse pentru a se face mentinerea pe loc a trenului deoarece in aceasta situatie frana automata a trenului este DEFECTA, si nu ai  voie  sa circuli fara tensiune in catenara!
Şi dacă treci prin zona neutră cu disjunctorul deconectat sau întâlneşti indicatorul ,,coboară pantograful" ce faci? Dai semnale la naş să strângă frânele de mână şi aştepţi maşină de ajutor?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5566
Data de inscriere : 23/07/2012

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 08:01

Dupa ce criterii te apuci sa compari lipsa de tensiune din fir cu zona neutra? Da, efectul e acelasi, dar pe o distanta si mai ales pentru un timp mult mai scurt...
Sus In jos
florin.lifticariu




Numarul mesajelor : 757
Reputatie : 5151
Data de inscriere : 09/11/2012

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 09:20

IN CONCLUZIE...FARA TENSIUNE....O LOCOMOTIVA ELECTRICA POATE FRINA SAU  NU ????????????
eu din cite stiu...cind frinezi scoti aer din conducta de frina a trenului...cind il defrinezi bagi aer si ai nevoie de compresor sa il produca....
Poate gresesc...
Sus In jos
Spartan1948
V.I.P Member
V.I.P Member
Spartan1948


Numarul mesajelor : 2108
Varsta : 32
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 6910
Data de inscriere : 15/03/2012

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 10:04

Normai ca poate  :shock: . Nu stiu prea multe despre locomotive, insa este logic ca o locomotiva sa poata frana si fara tensiune. Situatie practica: tren in viteza, cade tensiunea. Ce facem? Nu mai putem opri trenul ?!

Citez de pe wikipedia: "Frânarea electrică are ca principiu de bază comutarea modului de funcționare a motoarelor electrice de tracțiune (MET)din regim de consumator în cel de generator. Exista 2 tipuri de frânare electrică, ca și consumatorul existent: reostatic (rezistența de frânare ventilată pentru fiecare MET) și recuperativă (linia de contact-catenară). Fizic, la comutarea pe poziție de frânare, excitatiile MET se inseriază și acestea devin generatori de c.c. Consumatorul va fi reprezentat fie de rezistență, fie de catenară, dar în acest ultim caz, parametrii curentului debitat din MET vor fi aceeași cu cei din rețeaua aeriană, ceea ce a dus la multe inconveniente de ordin economic și de siguranță a transportului (secționarea catenarei prin arc electric, implicit distrugeri însemnate ale pantografului). Din aceste considerente, începând cu anii '70, s-a trecut la frâna reostatică, mult mai sigură, care este și azi din plin folosită. Nu se va depăși în frânare I = 960 A."

Sper ca s-a elucidat misterul.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5566
Data de inscriere : 23/07/2012

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 11:23

Ce ai povestit tu acolo e franarea electrica. In Romania (si cred ca oriunde altundeva) se foloseste in primul rand frana pneumatatica (automata -> scoti aer si franezi; cum a explicat pe scurt florin.lifticariu). Mai exista franarea mixta (automata + frane de mana) si combinata (automata + electrica).
Frana automata e cea mai eficienta, iar singurul dezavantaj e ca daca ramai fara tensiune care sa alimenteze compresoarele de aer (risc care exista la fel de bine si la LE, LDE si LDH, singura diferenta fiind cauza - iar abia aici intervine firul de contact pentru electrice) nu mai poti produce aer cu care sa defranezi. Practic ramai cu trenul blocat. Din cauza asta se impune oprirea trenurilor care circula remorcate de LE atunci cand pica tensiunea: se conserva pe cat posibil aerul din conducta ca altel se blocheaza trenul in camp (si sar indienii pe el).
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6455
Data de inscriere : 26/09/2009

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 12:54

Problema survine nu la alimentarea C.G. de 5 bar ,pentru a defrana ,ci la mentinerea conductei de frana la presiunea comandata in regim de franare pentru a tine pe loc trenul franat automat.
Trecerea prin zona neutra ,sau prin zona acoperita de Indicatorul coboara pantograful nu are legatura cu subiectul nostru .
Spartan cea ce ai descris este departe oarecum de discutie, insa ca principiu descrie oarecum franarea electrica ,recuperativa si reostatica;franarea recuperativa este(era) pretentioasa atat petru sistemul de alimentare/debitare tensiune ,adica catenara si tot sistemul de tractiune electrica ,cat si pentru locomotivele in sine, cat despre pantograf sa se distruga in regium de franare electrica, nu as crede, pentru ca atat tensiunea cat si curentul sunt maxim la valoarea pe care in primul rand o absorb din retea, si de multe ori superioara ca valoare celei pe care LE o va debita in retea ,dar e alta discutie .
Vehiculele de mare viteze gen ICE/TGV flosesc destul de mult franarea electrica din anumite ratiuni ,evidente sau nu .
In principiu ,toate trenurile care ruleaza pe principiul de contact intre roata/sina ,au sistemul de baza franarea automata cu aer comprimat,indiferent de tip sau constructie ,fiind una din principiile UIC .
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 13:12

Nu cumva ne-am indepartat de subiect?

Cum n-a vazut mecanicul ca nu are curent? a anuntat ca nu poate frina, dar nu a anuntat ca n-are tensiune.

Fiind in coborire cele doua locomotive aflate fara tensiune, puteau reduce viteza trenului?
trenul s-a oprit datorita configuratiei terenului ori s-a oprit ca urmare a actiunii frinei automate a celor doua locomotive folosind aerul din instalatie pina la epuizare?

La noi nu se foloseste frina electrica recuperativa asa incit trenurile care coboara sa produca energie pentru trenurile care urca.(teoretic vorbind, adica nu injecteaza energie in retea)
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6455
Data de inscriere : 26/09/2009

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 13:17

dan tm a scris:
Nu cumva ne-am indepartat de subiect?

Cum n-a vazut mecanicul ca nu are curent? a anuntat ca nu poate frina, dar nu a anuntat ca n-are tensiune.

Fiind in coborire cele doua locomotive aflate fara tensiune, puteau reduce viteza trenului?
trenul s-a oprit datorita configuratiei terenului ori s-a oprit ca urmare a actiunii frinei automate a celor doua locomotive folosind aerul din instalatie pina la epuizare?

La noi nu se foloseste frina electrica recuperativa asa incit trenurile care coboara sa produca energie pentru trenurile care urca.(teoretic vorbind, adica nu injecteaza energie in retea)
Probabil prin efectuarea unei franari de serviciu si atat .
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 13:42

Trebuie sa asteptam raportul.
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5566
Data de inscriere : 23/07/2012

Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitimeMar 15 Apr 2014, 14:31

dan tm a scris:

La noi nu se foloseste frina electrica recuperativa asa incit trenurile care coboara sa produca energie pentru trenurile care urca.(teoretic vorbind, adica nu injecteaza energie in retea)

TRAXX-urile cel putin (care nu sunt chiar ale noastre, dar circula la noi) au frana recuperativa. Din jucariile DB-ului sunt curios daca sunt dotate cu asa ceva.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume   Accidente si Incidente la CFR si in lume - Pagina 24 Icon_minitime

Sus In jos
 
Accidente si Incidente la CFR si in lume
Sus 
Pagina 24 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 45 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Accidente si Incidente in lume
» Accidente si Incidente CFR
» Accidente si Incidente la CFR si in lume
» Accidente si Incidente INTERNATIONAL
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: