|
| Accidente si Incidente la CFR si in lume | |
|
+108johnsmoke DB Robert sytrus LanceR cortexedge mielutu zburator TonyCFR alex.alexus.tm gabrielcr alex1987 alliens truscamihai Razvan Tudor Katalyn 19jimmy84 George mihaitzateo mishu88 Kogayon nenuandrei TonyGFR adibaiacos2003 mariuscfrbucuresti dan tm allred DAS 2011 Elful phnegativ bubu Caspar Cont.dezactivat Raduku09 mtk ionutz72 63-1143-5 marius_catalin84 Florin C Desiro256 AlexD IonutChircu gtavicecity mariushal Shinkasen COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 Grigor vatmanul alinx3330 Norbi Bobby_TM The Legend Spartan1948 Gabry Gabriel ionutz85 marius664 c o r v i n M.I.C.I. redeme Simply18 DanyCfrPascani Adisoft1991s Jhonyla AndiCFR user dezactivat... DPS NicuS Costin.H ldh80 Amiralul TVlad lifetec Teodor mureseanu_976 AndreiCFRbv kristi kkk spiderpc @ndrey lapsanszkitamas unguru22 rich1974 Adirmvl Dutzu membru dezactivat , Ionutz Luna maris.constantin Adrian78 cfr500 orestte Warrior12 buldozer2 florin.lifticariu AMX 97-0548-4 cardinal Radu Tudor Balto Andrey_tm Re6/6 ANDU2100HP Vitosa Dr2005 DUAL cristi CFR daniel_c halmarius sorin_ncs Vlad Nesebar 112 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 647 Varsta : 38 Localizare : Oradea Reputatie : 5109 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Lun 14 Apr 2014, 12:41 | |
| Mi se pare o ciudatenie si chestia asta. Pai normal nu ar trebui sa ai frane la tren indiferent ca ai sau nu tensiune in catenara? Ce conteaza ca e deal sau vale, ce conteaza ca e sau nu curent? Cand vrei sa franezi trenul, trebuie sa ai posibiltatea sa o faci, indiferent de conditiile in care te afli. Daca pana in locul unde s-a oprit trenul mai era un obstacol, ce facea? Intra in el? |
| | | Simply18 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1085 Varsta : 30 Localizare : Bacau Reputatie : 5679 Data de inscriere : 25/06/2012
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Lun 14 Apr 2014, 14:04 | |
| Ma gandesc ca daca e intr-o vale , si cade tensiunea in catenara , spuneti-mi si mie cum franeaza? Imposibil sa nu aibe o frana de urgenta...manuala eventual... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 16/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Lun 14 Apr 2014, 14:30 | |
| Ca să frânezi trebuie să scoţi aer din conducta generală. Pentru asta nu ai nevoie de pantograf, robinetul KD-2 nu are nimic electric în el. Şi chiar şi fără compresor, aerul din rezervorul principal poate să îţi defrâneze trenul de vreo câteva ori. Abia când ai golit şi rezervorul principal, rămâi înfrânat dacă nu îţi mai cuplează compresorul. _________________ :TTT:
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 00:24 | |
| Doctore, eu ce am intrebat mai sus?
frina e indirecta, ramin fara tensiune si pot frina avind aer in rezervor. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6455 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 05:11 | |
| Daca la o locomotiva Diesel tip LDE sau LDH avem baterii de acumulatoare cu o capacitate mai mare ,necesara si pentru lansarea MD, care pot alimenta compresorul la necesitate, la LE atat EC cat si EA ,sursa de energie tip B.A. asigura alimentarea cu tensiune doar a unui compresor auxiliar ,monopiston de obicei ,care produce aer pana la presiunea de 7-8,5 Bar max, necesar pentru a ridica pantograful si pentru a conecta dsjunctorul locomotivei, dupa care se opreste auxiliarul si se trece pe sistemul de producere de baza (compresor/compresoare ); ce vreau sa spujn este faptul ca in timpul remorcarii cu LE a unui tren de marfa calatori , la dipsritia tensunii din linia de contact se opreste trenul si se dau semnale de strangere a franelor de mana necesare a fi stranse pentru a se face mentinerea pe loc a trenului deoarece in aceasta situatie frana automata a trenului este DEFECTA, si nu ai voie sa circuli fara tensiune in catenara! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20627 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25570 Data de inscriere : 16/08/2011
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 07:28 | |
| - @ndrey a scris:
- la dipsritia tensunii din linia de contact se opreste trenul si se dau semnale de strangere a franelor de mana necesare a fi stranse pentru a se face mentinerea pe loc a trenului deoarece in aceasta situatie frana automata a trenului este DEFECTA, si nu ai voie sa circuli fara tensiune in catenara!
Şi dacă treci prin zona neutră cu disjunctorul deconectat sau întâlneşti indicatorul ,,coboară pantograful" ce faci? Dai semnale la naş să strângă frânele de mână şi aştepţi maşină de ajutor? _________________ :TTT:
|
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5566 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 08:01 | |
| Dupa ce criterii te apuci sa compari lipsa de tensiune din fir cu zona neutra? Da, efectul e acelasi, dar pe o distanta si mai ales pentru un timp mult mai scurt... |
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 5151 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 09:20 | |
| IN CONCLUZIE...FARA TENSIUNE....O LOCOMOTIVA ELECTRICA POATE FRINA SAU NU ???????????? eu din cite stiu...cind frinezi scoti aer din conducta de frina a trenului...cind il defrinezi bagi aer si ai nevoie de compresor sa il produca.... Poate gresesc... |
| | | Spartan1948 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2108 Varsta : 32 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6910 Data de inscriere : 15/03/2012
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 10:04 | |
| Normai ca poate :shock: . Nu stiu prea multe despre locomotive, insa este logic ca o locomotiva sa poata frana si fara tensiune. Situatie practica: tren in viteza, cade tensiunea. Ce facem? Nu mai putem opri trenul ?!
Citez de pe wikipedia: "Frânarea electrică are ca principiu de bază comutarea modului de funcționare a motoarelor electrice de tracțiune (MET)din regim de consumator în cel de generator. Exista 2 tipuri de frânare electrică, ca și consumatorul existent: reostatic (rezistența de frânare ventilată pentru fiecare MET) și recuperativă (linia de contact-catenară). Fizic, la comutarea pe poziție de frânare, excitatiile MET se inseriază și acestea devin generatori de c.c. Consumatorul va fi reprezentat fie de rezistență, fie de catenară, dar în acest ultim caz, parametrii curentului debitat din MET vor fi aceeași cu cei din rețeaua aeriană, ceea ce a dus la multe inconveniente de ordin economic și de siguranță a transportului (secționarea catenarei prin arc electric, implicit distrugeri însemnate ale pantografului). Din aceste considerente, începând cu anii '70, s-a trecut la frâna reostatică, mult mai sigură, care este și azi din plin folosită. Nu se va depăși în frânare I = 960 A."
Sper ca s-a elucidat misterul. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5566 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 11:23 | |
| Ce ai povestit tu acolo e franarea electrica. In Romania (si cred ca oriunde altundeva) se foloseste in primul rand frana pneumatatica (automata -> scoti aer si franezi; cum a explicat pe scurt florin.lifticariu). Mai exista franarea mixta (automata + frane de mana) si combinata (automata + electrica). Frana automata e cea mai eficienta, iar singurul dezavantaj e ca daca ramai fara tensiune care sa alimenteze compresoarele de aer (risc care exista la fel de bine si la LE, LDE si LDH, singura diferenta fiind cauza - iar abia aici intervine firul de contact pentru electrice) nu mai poti produce aer cu care sa defranezi. Practic ramai cu trenul blocat. Din cauza asta se impune oprirea trenurilor care circula remorcate de LE atunci cand pica tensiunea: se conserva pe cat posibil aerul din conducta ca altel se blocheaza trenul in camp (si sar indienii pe el). |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6455 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 12:54 | |
| Problema survine nu la alimentarea C.G. de 5 bar ,pentru a defrana ,ci la mentinerea conductei de frana la presiunea comandata in regim de franare pentru a tine pe loc trenul franat automat. Trecerea prin zona neutra ,sau prin zona acoperita de Indicatorul coboara pantograful nu are legatura cu subiectul nostru . Spartan cea ce ai descris este departe oarecum de discutie, insa ca principiu descrie oarecum franarea electrica ,recuperativa si reostatica;franarea recuperativa este(era) pretentioasa atat petru sistemul de alimentare/debitare tensiune ,adica catenara si tot sistemul de tractiune electrica ,cat si pentru locomotivele in sine, cat despre pantograf sa se distruga in regium de franare electrica, nu as crede, pentru ca atat tensiunea cat si curentul sunt maxim la valoarea pe care in primul rand o absorb din retea, si de multe ori superioara ca valoare celei pe care LE o va debita in retea ,dar e alta discutie . Vehiculele de mare viteze gen ICE/TGV flosesc destul de mult franarea electrica din anumite ratiuni ,evidente sau nu . In principiu ,toate trenurile care ruleaza pe principiul de contact intre roata/sina ,au sistemul de baza franarea automata cu aer comprimat,indiferent de tip sau constructie ,fiind una din principiile UIC . |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 13:12 | |
| Nu cumva ne-am indepartat de subiect?
Cum n-a vazut mecanicul ca nu are curent? a anuntat ca nu poate frina, dar nu a anuntat ca n-are tensiune.
Fiind in coborire cele doua locomotive aflate fara tensiune, puteau reduce viteza trenului? trenul s-a oprit datorita configuratiei terenului ori s-a oprit ca urmare a actiunii frinei automate a celor doua locomotive folosind aerul din instalatie pina la epuizare?
La noi nu se foloseste frina electrica recuperativa asa incit trenurile care coboara sa produca energie pentru trenurile care urca.(teoretic vorbind, adica nu injecteaza energie in retea) |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6455 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 13:17 | |
| - dan tm a scris:
- Nu cumva ne-am indepartat de subiect?
Cum n-a vazut mecanicul ca nu are curent? a anuntat ca nu poate frina, dar nu a anuntat ca n-are tensiune.
Fiind in coborire cele doua locomotive aflate fara tensiune, puteau reduce viteza trenului? trenul s-a oprit datorita configuratiei terenului ori s-a oprit ca urmare a actiunii frinei automate a celor doua locomotive folosind aerul din instalatie pina la epuizare?
La noi nu se foloseste frina electrica recuperativa asa incit trenurile care coboara sa produca energie pentru trenurile care urca.(teoretic vorbind, adica nu injecteaza energie in retea) Probabil prin efectuarea unei franari de serviciu si atat . |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 13:42 | |
| Trebuie sa asteptam raportul. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5566 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume Mar 15 Apr 2014, 14:31 | |
| - dan tm a scris:
La noi nu se foloseste frina electrica recuperativa asa incit trenurile care coboara sa produca energie pentru trenurile care urca.(teoretic vorbind, adica nu injecteaza energie in retea) TRAXX-urile cel putin (care nu sunt chiar ale noastre, dar circula la noi) au frana recuperativa. Din jucariile DB-ului sunt curios daca sunt dotate cu asa ceva. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidente si Incidente la CFR si in lume | |
| |
| | | | Accidente si Incidente la CFR si in lume | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |