|
| Bucureşti Obor | |
|
+35IonutFanRailway ciprian71 truscamihai dan tm M.I.C.I. TVlad gamezplayi Luna Adrian78 Dr2005 ATM Mircea Hirjau nokia2010 ldh80 IonutChircu Vitosa Silver Boracik TONIghtwish SULZERUL 0733 raoul Ionutz Zoly87 didi IonutCFR2009 Felix 19jimmy84 Alex Avram vrabieionut zenox4500 MariusM Vlad Lde 2100 gicu COSTACHE MIHAIL 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 17:30 | |
| Proba frânei şi continuitatea o faci în 5 minute cu mecanicul şi cu şeful de tren, nu îţi trebuie partidă completă şi post de revizie.
Iar dacă Obor ar avea momente cu trafic atât de intens, s-ar putea aduce personal cu o maşină de la Griviţa sau Basarab, deci nu ar sta naşii să revizuiască trenuri cu 20 de vagoane.
Gara Obor e oarecum pe moarte, e ţinută mai mult din motive istorice. M800 şi Gara de Nord pot prelua toate trenurile de acolo dacă s-ar dori asta. Amintesc că Gara Obor nu e deservită nici de metrou, nici de tramvai, ci doar de 2 linii de troleibuz şi 2 de autobuz, acestea din urmă învârtindu-se prin cartier. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 19:38 | |
| Nu este metrou aproape? parca este o statie de metrou numita Obor? |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 19:57 | |
| - dan tm a scris:
- Nu este metrou aproape? parca este o statie de metrou numita Obor?
Nu este deloc aproape. Statia de metyrou se afla in cartierul Colentina iar gara in cartierul Pantelimon. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13013 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 20:59 | |
| Inseamna ca si metroul numeste garile ca si CFR. Ciulnita de exemplu.
Ma gindesc ca si Oborul are rolul ei ca si gara, adica aduce oamenii direct intr-o anumita zona a orasului. Asa nu se mai trambaleaza cu transportul in comun de la Gara de Nord in zona garii Obor unde lucreaza. pe acelasi principiu a functionat si gara Bucuresti Progresu. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 21:17 | |
| Din câte știu cu metroul nu există nici un plan a Metrorex de realizare a vreunei magistrale de metrou care să ajungă la gara Obor! Există planificată o magistrală de metrou (care se va realiza probabil în viitorul îndepărtat ), magistrala de metrou planificată Rahova- Colentina, care oricum va trece relativ departe de gara Obor. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 21:25 | |
| În schimb există o linie de tramvaie care trece chiar prin fața gării Obor, linie de tramvaie din păcate neutilizată.Aceea linie de tramvaie ar putea fi folosită eficient, că să legi zona gării Obor de alte puncte din București. Un alt motiv pentru care trenurile regio care circula pe M800 trebuie să ajungă în gara Obor ar fi acela că cei care locuiesc în localitatile din apropierea Bucureștiului, pe unde trece M800, să le vină ușor să ajungă în București cu trenul și să-și facă cumpărăturile și aprovizionarea de la complexele comerciale din apropierea gării Obor- de exemplul piața Obor! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 19 Mar 2020, 00:11 | |
| - dan tm a scris:
- Nu este metrou aproape? parca este o statie de metrou numita Obor?
Sunt 2 km între gară şi staţia de metrou. Linia de tramvai nu mai e folosită în mod curent din 2001, dar e drept că au mai fost devieri provizorii pe acolo. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Sam 28 Mar 2020, 14:30 | |
| Scopul real de trambalare al acelor vagoane de la Obor la Grivița (la Basarab era/e o excepție vara -> sezonierul 1924/1923 grupa București - Mangalia dar ăla era/e tren ce nu avea/are legătură cu Oborul) era de a duce locomotiva la depoul București Călători pentru revizia acesteia, eventual să o schimbe la program, cât și pentru a nu mai plăti TUI pentru trasă de locomotivă izolată cum se întâmpla cu ceva ani în urmă, în schimb prin această manevră CFR C ieșea în avantaj primind subvenție (compensație) pentru trasă comercială (rang R), că de circulat cu ele înafară de rar 2-3 nostalgici în a circula cu trenul și ăia "cu nașul" nu mai găseai pe nimeni prin tren. Și așa aveau orarul prost și mai și făceau mult timp pe drum. Și am formulat era pentru că din decembrie 2019 nu se mai întâmplă așa, acele trenuri Obor - Buc Nord desființânduse. Reînființarea acestei revizii de vagoane Obor chiar nu își are rostul în contextul în care la distanță de 22,2 km ai două mari revizii de vagoane (Grivița și Basarab) iar actualele trenuri de rang R ce străbat M800 de ani buni sunt deservite de către revizia de vagoane Constanța direct sau prin punctul de lucru de la Fetești care acesta tot de Constanța aparține și tot de acolo e "alimentat" cu vagoane. Cred că cel care a adus subiectul in discutie habar nu are ce costuri implică (re)înființarea unor puncte de lucru declarate demult timp inutile pe bună dreptate, cifrele au vorbit/vorbesc. Și mai cred că el habar nu are nici ce puncte de lucru deservesc zonele țării, cu alte cuvinte și mai pe înțelesul său ce puncte de lucru asigură personalul de tren și materialul rulant, că nu neapărat dacă locomotiva e de București asta poate însemna că și personalul de tren poate să fie bucureștean. Și apropo de cazul Obor aici nu e ca în cazul reviziei Baia Mare despre care s-a mai discutat pe acest forum doar că puțin cam pe lângă subiect, care pe perioada cât timp a fost închisă trebuia tren 1641/1642 trambalat la Satu Mare (59 km distanță) pentru revizia pe canal plus curățenie și anual pierderile erau cifrate la vreo 250000 lei.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 05 Sept 2022, 11:08 | |
| In ce an a ajuns ultimul tren de marfa in statia Bucuresti-Obor ?
In trecut aceasta statie deservea (prin linii industriale): unitati situate la nord de Soseaua Electronicii ("Vinalcool", depozit de materiale de constructii, etc), fosta fabrica "Aversa", fosta fabrica "Prodplast", halele Obor, o unitate militara (situata la capatul vestic al Bdul. Garii Obor).
De asemenea, prin linia industriala ce traversa strada Fantanica si mergea paralel cu Aleea Hobita, deservea si un depozit frigorific de carne ("Optimeat") si "Mobilux".
In apropierea garii Obor se mai aflau si alte doua intreprinderi ("Electronica Industriala" si "Intreprinderea de mecanica fina").
Revizia de vagoane calatori Bucuresti-Obor a fost desfiintata in 2012. Probabil exista si remiza de locomotive a CFR-calatori.
Poate in viitor va fi refacuta si linia Bucuresti Obor- Pantelimon (pentru o VS de 100 km/h ar fi suficient), statia Bucuresti-Obor sa fie dotata cu o instalatie de centralizare electronica iar cladirea statiei (care este monument istoric si de arhitectura) , peroanele, spatiile pentru calatori, zona adiacenta garii Obor sa fie renovate, restaurate si modernizate. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20631 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25575 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 05 Sept 2022, 18:38 | |
| - ldh80 a scris:
- Poate in viitor va fi refacuta si linia Bucuresti Obor- Pantelimon (pentru o VS de 100 km/h ar fi suficient), statia Bucuresti-Obor sa fie dotata cu o instalatie de centralizare electronica iar cladirea statiei (care este monument istoric si de arhitectura) , peroanele, spatiile pentru calatori, zona adiacenta garii Obor sa fie renovate, restaurate si modernizate.
Staţia în sine probabil va rămâne Hm cu maxim 3 linii active (sau staţie de rangul cel mai mic) cu peron şi una pentru marfă - eventual mutate cumva mai la V pentru ca trecerea la nivel să nu mai fie pe teritoriul staţiei şi să fie peste linie simplă - şi racord tren-tramvai, linia de călători va continua până într-o Hm înfundată în spatele Pieţei Obor (ca să fie mai aproape de zonele de interes - gen piaţa Obor - şi de metrou), pe terenul fostei revizii de vagoane ar trebui să fie viitorul Muzeu CFR, împreună cu mare parte din clădirea actuală a staţiei Obor (cu excepţia spaţiilor pentru instalaţia CE şi casa de bilete), iar zona din faţa staţiei va fi ,,regenerată" de Primăria Sector 2, să nu mai fie jegul de acum. Remiza de locomotive sau o parte din ea e închiriată unui OTF privat care garează nişte LDH-uri acolo, semn că mai ajunge şi marfă ocazional prin zonă. În mare astea ar fi planurile. Cum şi cât la sută din ele se vor pune în practică, om trăi şi om vedea. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 29 Iun 2023, 11:35 | |
| Are cineva o schita a statiei Bucuresti-Obor, cu toate liniile care existau in 1990, inclusiv cu toate liniile industriale ce erau racordate la aceasta statie ? |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Sam 18 Noi 2023, 18:13 | |
| Astazi, 18.11.2023 am plecat la o scurta calatorie cu 2 tovarasi pe relatia Bucuresti Nord - Bucuresti Obor cu R13197. Locomotiva trenului: Compozitia trenului: doua vagoane seria 26-16 Trenul oprind in Bucuresti - Baneasa, tot aici au urcat primi calatori. Mergem cu viteza pe M800 pana la Pantelimon Pantelimon Vest (Dragonu Rosu) Iesire din ramificatie, macazul probabil este controlat de statia Pantelimon Odata ajuns in gara Obor nu am ezitat sa fac poze: Peisajul este unul dezolant, peroanele sunt acoperite de buruieni cat si sinele. Sper pe viitor sa fie intiativa si sa o conecteze de Gara de Nord printr-un tunel feroviar. Cladirea statie, care este intr-o conditie decenta: Experienta de calatorie in acest tren nu a fost prea buna din pricina calatorilor "altfel decat noi", unul din ei a deschis usa fortat prin maneta de urgenta doar sa fumeze o tigara si mai tragea cateva injuraturi ce facea asta. La sosire in statie in Buc. Obor o aglomeratie de oameni cu sacosi de toate tipurile au asaltat trenul, tovarasi mei fiind nevoiti sa o luam pe cealalta parte a trenului. In rest am stat de vorba cu domnul controlor si am aflat ca da, sunt calatori pe aceasta linie (sau asa am inteles eu). Aveam impresia ca eu cu tovarasi mei eram singurii platitori de bilet, restul alegand sa mearga fraudulos. |
| | | CRT
Numarul mesajelor : 53 Reputatie : 4710 Data de inscriere : 26/02/2012
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Dum 19 Noi 2023, 18:52 | |
| Trebuia sa mergeti pana la Fetesti, ati fi avut parte de o experienta "full option" In aceste personale de Fetesti: Nu se cumpara bilet Se fumeaza peste tot Se consuma alcool Se sparg seminte, cojile fiind scuipate direct pe jos Se trage semnalul de alarma pe sistemul "aici am treaba, aici vreau sa cobor" (exemplu Ciulnita unde baetii opresc trenul direct in Dragalina ca sa nu mai mearga pe jos cateva sute de metri de la gara) Si lista poate continua. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 849 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Dum 19 Noi 2023, 22:07 | |
| - CRT a scris:
- Trebuia sa mergeti pana la Fetesti, ati fi avut parte de o experienta "full option"
In aceste personale de Fetesti: Nu se cumpara bilet Se fumeaza peste tot Se consuma alcool Se sparg seminte, cojile fiind scuipate direct pe jos Se trage semnalul de alarma pe sistemul "aici am treaba, aici vreau sa cobor" (exemplu Ciulnita unde baetii opresc trenul direct in Dragalina ca sa nu mai mearga pe jos cateva sute de metri de la gara) Si lista poate continua. Este pacat ca se intampla toate astea ,m-as fi asteptat sa fi existat paza in tren (jandarmeria) si sa faca ordine si liniste. In legatura cu calatoria am ales " trial option " si cum am zis, experienta nu a fost una tocmai placuta, noroc ca trenurile sunt viata si pasiunea mea. M-am intrebat oare daca controlorului ii este frica sa ii dea afara pe cei care au ales sa calatoreasca fraudulos. Pana la urma daca nu luam atitudine la toate astea care se intampla nu doar in trenul asta, ci si pe majoritatea trenurilor de navetisti nu o sa ajungem undeva... |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1423 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4074 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 20 Noi 2023, 11:58 | |
| Controlorul singur nu poate fizic sa se ia de calatorii fraudulosi, ci cel mult sa anunte jandarmeria care sa actioneze in consecinta.
La fel era si pe Oltenita pe vremuri (ba chiar mai rau, ca nu se vindeau bilete la casa CU ANII), pana a venit TFC-ul cu agenti de paza in tren, moment in care blatismul a disparut.
Sa nu ne mire de ce a mai ramas un singur tren care pleaca de la gara Obor (ca lui R13197 nu-i poti spune tren musai, e doar modalitatea de a transfera trenul de Obor-Fetesti dintr-o gara intr-alta, ajungi mai repede cu metroul sau cu trolebuzul).
LE: de la noul mers se mai adauga inca 3 trenuri din Gara Obor, la 13:20 unul chiar pana la Constanta, probabil ca sa nu dea motive sa inchida gara cu totul si probabil pentru a mai stimula traficul de calatori pe ruta asta. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bucureşti Obor | |
| |
| | | | Bucureşti Obor | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |