Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Bucureşti Obor Vin 26 Iul 2013, 12:06
Gara nu are nimic în comun cu primăria... e dată în concesiune gratuită de către stat - prin MT - către CNCF ,,C.F.R." S.A. cf. HG 581/1998. Primăria nici să vrea nu poate interveni asupra gării şi a terenului.
_________________ :TTT:
M.I.C.I.
Numarul mesajelor : 541 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5322 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 09 Mar 2015, 14:02
O postare foarte interesanta din anii '30 cu Strandul Obor. In prima poza se observa si cladirea Garii Obor iar in a doua o parte din castelul de apa https://www.facebook.com/450687561699869/photos/a.452385078196784.1073741828.450687561699869/623335991101691/?type=1&theater
Google Maps https://www.google.ro/maps/@44.4487541,26.1388299,288m/data=!3m1!1e3?hl=ro
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 09 Mar 2015, 14:58
Ooo dar ce de linii industriale se racordau la Obor. La capatul statiei doua linii se uneau chiar in sosea apoi continuau pe strada pina acolo unde scrie parcul Pasarari sau nu inteleg eu bine?
Configuratia cladirii de linga halele Obor asa sugereaza.(Cladirea aceea mica pe care scrie halele Obor)
treceau linii si peste strada Fintinica in zona aia care pare tot industriala?
M.I.C.I.
Numarul mesajelor : 541 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5322 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 09 Mar 2015, 15:48
Linia trecea prin Parcul Pasarari si se oprea in Halele Obor dar ma refer la halele cele vechi (se vad un pic mai jos fata de halele noi si din cate observ, pe ambele cladiri si halele vechi si cele noi scrie Halele Obor). In halele vechi se aflau doua linii pentru descarcarea marfurilor.
Iar linia unde este Str. Fantanica, este fosta linie care pleca din Obor si ducea la Oltenita car etrecea prin oras, pe langa Electroaparataj, pe langa Stadionul National si se unea cu linia care s-a aflat pana de curand la Morarilor la fosta fabrica de paine Titan si ducea la Halta Titan Sud
truscamihai
Numarul mesajelor : 33 Reputatie : 5382 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: Bucureşti Obor Mar 10 Mar 2015, 00:32
Acum acele bazine apartin de o scoala, sunt abandonate ca nu au cu ce sa plateasca Factura Enel. Anii trecuti au fost folosite pentru cursuri de inot.
M.I.C.I.
Numarul mesajelor : 541 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5322 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: Bucureşti Obor Mar 10 Mar 2015, 09:12
Dar banuiesc ca in trecut strandul era amplasat pe o suprafata mult mai mare probabil si in locul acelui bloc construit in fata spre cladirea garii. Bazinele sunt ramase din acea vreme, sau sunt altele cele care se vad pe Google Maps?
truscamihai
Numarul mesajelor : 33 Reputatie : 5382 Data de inscriere : 08/04/2010
Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 11 Mar 2015, 18:38
Sunt aceleasi bazine, au ramas ascunde de acel gard.
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15508 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 12 Mar 2015, 20:12
Si eu care trec des prin zona si nu stiam deloc de ele si nici ca a existat acest strand ,,Obor''! Bazinele se pot vedea din drum, sau gardul este din zid?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 12 Mar 2015, 20:36
Halele Obor nu gazduiesc de fapt o piata agroalimentara? de ce a fost nevoie sa aiba doua linii de tren, atita marfa se aducea?
Vezi Costache ce noroc cu internetul?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 12 Mar 2015, 22:16
Halele Obor erau în apropierea fostei linii Obor - Gara de Nord... racordarea lor la calea ferată era destul de simplă, mai ales într-o perioadă în care halele de carne şi brânzeturi erau puţine, iar marfa se putea aduce în cantităţi mari, cu trenul (de la Hala Obor se aproviziona juma' de Bucureşti). În plus, în zonă erau multe fabrici, care se alimentau pe cale feroviară.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 12 Mar 2015, 22:43
Adica in vremea cind aveau cale ferata halele erau de fapt un depozit pentru Bucuresti.
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15508 Data de inscriere : 06/03/2009
Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 12 Mar 2015, 23:42
dan tm a scris:
Halele Obor nu gazduiesc de fapt o piata agroalimentara? de ce a fost nevoie sa aiba doua linii de tren, atita marfa se aducea?
Vezi Costache ce noroc cu internetul?
Halele Obor au fost inaugurate in anul 1938. Pe atunci ele se aflau la periferia Capitalei si vorba lui Dr2005, juma' de Bucuresti venea aici sa se aprovizioneze. In hale se gaseau de toate: legume, fructe, carne, peste, mezeluri, branzeturi, si alte produse alimentare cat si nealimentare. Pentru fiecare categorie se gaseau foarte multe tejghele, chiar daca la fiecare tejghea se gaseau aceleasi produse la acelasi pret, patronul fiind unul singur: statul. De exemplu peste se gasea intr-o hala mare in interiorul ,,Halelor Obor'' si se putea cumpara din mai mult de 10 locuri. la fel si carne. Astazi hala este ,,descompusa'' metaforic ca sa nu zic divizata in sute de magazine si magazinase, cu sute de patroni, fiecare vinde diferit . Aici erau doua linii de tren iar marfa pentru vanzare era adusa cu trenul . Imi amintesc si acum cum in momentul in care trenul trebuia sa traverseze Str. Ziduri Mosi, oprea iar din tren cobora un ceferist cu un steag si numai dupa ce se asigura ca toate masinile au oprit, atunci ..ordona'' mecanicului sa urneasca trenul din loc. Nu exista bariera ci doar semnul ,,Crucea Sf. Andrei''. Iar trenurle de cele mai multe ori circulau cu locomotive seria 96 era atunci, adica 88, erau galbene vopsite spre portocaliu.
Tot in incinta Halelor Obor exista si Fabrica de sucuri si racoritoare unde se produceau Ci-co, Lamaita, Fru-cola, Ro-cola, Quic-cola,Zmeurica, Zmeurata, era diferenta intre acestea doua. La etajele halelor se aflau birourile iar la subsol fabrica de sucuri. Si am impresia ca si acestea mai erau transportate pe linia ferata, nu numai cu camioane. Langa hale se afla si piata Obor, iar daca in hala se vindeau produsele statului, in piata taranii isi desfaceau produsele care erau un pic mai scumpe dar si mai de calitate decat in hala. Langa hala se afla si un loc de distractii, ii spuneau Mosii ceva de genul acesta, sau Targul Mosilor. Aici se aflau tiribombe, (leagane cu lanturi in care te invarteai pana ameteai)scrancioburi adica ceva ca niste leagane dar care te urca si te cobora ca roata din Herastrau dar erau din lemn si foarte mici. Era exact ca la balci, erau si circari, aici canta si Maria Tanase. Dar acum in acel loc se afla parcare pentru masini. Uite o poza cu Halele Obor la ,,inceput de drum'' sursa pozei http://www.macelariaradu.ro/wp-content/uploads/2010/09/Hala-Obor-1953-sepia-02.jpg si uite-o si pe Maria Tanase cantand in targ la Obor, se vede si hala in film incepand cu minutul 5:30.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Bucureşti Obor Mar 17 Mar 2020, 15:58
Cand a ajuns ultimul tren de marfa in gara Obor ?
Ar fi util de reinfiintat revizia vagoane calatori din gara Obor, pentru ca vagoanele trenurilor regio care circula pe M800 si pleaca din gara Obor sa nu mai trebuiasca sa fie duse pana la reviziile Bucuresti-Grivita sau Bucuresti-Basarab!
Si o parte din lacatusii de revizie care acum lucreaza la reviziile de vagoane de la Grivita si de la Basarab ar putea fi detasati la Obor- oricum pentru cele cateva trenuri regio care mai circula pe M800 si pleaca din gara Obor nu cred ca ar fi nevoie de foarte multi lacatusi de revizie care sa fie detasati la gara Obor si care sa faca pregatirea tehnica a trenurilor care pleaca din gara Obor!
Si poate in viitor si statia Bucuresti-Obor va fi echipata cu instalatie CED, mai ales ca se afla pe o linie electrificata si este oarecum "ciudat" sa vezi in interiorul Bucurestiului o statie CFR cu macazuri mecanice si aceea bariera mecanica de la pasajul cu Strada Baicului!
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13017 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 13:19
Fugi de-aici. Pentru ce e nevoie de revizie in Obor? Nu e nevoie domle de nici o revizie. Cum pleaca trenurile care ajung la capete de linie?
Trenurile care ajung la Orsova de exemplu sau ala care merge pina la Domasnea Cornea?
Sau facut tot felul de aberatii in instructii, de am ajuns sa vedem sefii de tren cu ciocanul in geanta. Mai rau chiar decit pe vremea lui Ceausescu. Pai pleca trenul sera Timisoara Nord -Ionel. Iarna LDH-ul venea izolat la Jimbolia sa ia apa, se intorcea la Ionel si dimineata era primul tren spre Timisoara Nord. Cine biiiip ii facea revizia acolo? acum imediat ciocanarii.
O porcarie fara seaman care tine vagoanele in nefolosire. Hai ca la statiile mici capete de linie nu ai ce sa faci, dar in alte gari poti imediat sa ai contract cu o firma de curatenie care sa curete trenul, sa lucreze la buzi si trenul sa se poata intoarce, sau poate pleca spre alta destinatie. Atita lacatusi, revizie, porcarii.
Vad pe harta ca statia Obor e aproape de un mol, trag naibii trenul acolo spe mol, fac contract cu firma de curatenie din mol.Domle am de curatat xtrenuri pe zi, aia aia si gata.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Bucureşti Obor Mier 18 Mar 2020, 13:46
Acuma nu mai stiu daca instructia mai prevede tot asa, dar stiu ca mai demult era asa: la formarea trenurilor de calatori din statiile unde nu exista revizie de vagoane sau post de revizie si implicit nici lacatusi de revizie, proba franei si proba de continuitate se efectuiaza de catre seful de tren, cu ciocanul si manometrul!
Asa era si la Husi cand circulau trenuri formate din vagoane: seful de tren facea proba cu ciocanul si manometrul!
Daca sunt trenuri compuse din vagoane este obligatoriu de facut proba franei si proba de continuitate, la formarea lor, inaintea expedierii din statia de formare.
Sigur- tot seful de tren ar putea face aceste operatiuni si la trenurile regio care pleaca din Bucuresti-Obor, insa ca sa nu mai trebuiasca sa trambalezi vagoanele trenurilor regio care circula pe M800 pana la reviziile de la Grivita si Basarab, de asta spuneam ca ar fi bun de reinfiintat sa zicem macar un post de revizie la Obor (mai ales daca acolo mai sunt linii cu canal de vizitare pentru vagoane) si transferati cativa din lacatusii de revizie care acuma lucreaza la Grivita sau la Basarab, transferati la Obor!