|
| Bucureşti Obor | |
|
+35IonutFanRailway ciprian71 truscamihai dan tm M.I.C.I. TVlad gamezplayi Luna Adrian78 Dr2005 ATM Mircea Hirjau nokia2010 ldh80 IonutChircu Vitosa Silver Boracik TONIghtwish SULZERUL 0733 raoul Ionutz Zoly87 didi IonutCFR2009 Felix 19jimmy84 Alex Avram vrabieionut zenox4500 MariusM Vlad Lde 2100 gicu COSTACHE MIHAIL 39 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 20 Noi 2023, 12:17 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Controlorul singur nu poate fizic sa se ia de calatorii fraudulosi, ci cel mult sa anunte jandarmeria care sa actioneze in consecinta.
La fel era si pe Oltenita pe vremuri (ba chiar mai rau, ca nu se vindeau bilete la casa CU ANII), pana a venit TFC-ul cu agenti de paza in tren, moment in care blatismul a disparut.
Sa nu ne mire de ce a mai ramas un singur tren care pleaca de la gara Obor (ca lui R13197 nu-i poti spune tren musai, e doar modalitatea de a transfera trenul de Obor-Fetesti dintr-o gara intr-alta, ajungi mai repede cu metroul sau cu trolebuzul).
LE: de la noul mers se mai adauga inca 3 trenuri din Gara Obor, la 13:20 unul chiar pana la Constanta, probabil ca sa nu dea motive sa inchida gara cu totul si probabil pentru a mai stimula traficul de calatori pe ruta asta. Situația de pe Oltenita - Titan Sud o știam, CFR-ul o considera nerentabila din simplu fapt a nu facea profit, de ce nu facea profit? Deoarece nu exista pază în trenuri și controlori erau lipsiți de apărare. A venit TFC-ul a pus paza, și prin minune face profit. Cum am m-ai zis și pe alte topicuri, nu există inițiativă în a face ceva. Pe de altă parte, vina este și a călătorului care crede ca totul i se cuvine și are tupeul de a călători fără bilet și a se lua în gură cu controlorul. Gara Obor o consider o stație destul de importantă pe viitor, deoarece pe viitor, cum am zis și mai sus, ar putea avea o conexiune directă cu Gara de Nord și toate trenurile indiferent de rang ar putea opri acolo. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 20 Noi 2023, 12:33 | |
| Un tunel pe sub Bucuresti pana la GdN nu cred ca vom vedea in urmatorii 50 de ani, odata pentru ca trebuie sa cobori linia in subteran cu o panta de maxim 3%, ori pentru asta ai nevoie de macar 500 de metri ca sa cobori nivelul superior sina la macar 15 metri de nivelul solului, ca daca adaugi si inaltimea maxima a catenarei ajungi la macar 7-8 metri, ori trebuie sa iti mai ramana 7-8 metri pana la nivelul solului, iar apoi ramane problema cladirilor de deasupra ce pot fi afectate de tunelul de dedesubt. Iar astea sunt calculele mele de nespecialist, un specialist in infrastructura probabil va gasi si mai multe impedimente.
Prin urmare Gara Obor va ramane o linie infundata. Mai utila ar fi o linie de metrou care sa ajunga acolo, o eventuala magistrala Ferentari-Colentina care sa treaca pe la Obor-Gara Obor. |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 20 Noi 2023, 14:30 | |
| Ma bag si eu in seama, dar nu am o opinie de specialist. In contextul unui tunel de la Gara de Nord la Obor, nu vad de ce nu s-ar putea. Zic asta in contextul in care am ajuns in gara din Zurich si gasesc foarte multe paralele cu Gara de Nord. Tot statie infundata. Tot manunci mare de linii. Una mai moderna ca alta, si acoperite peroanele, dar tot pe acolo bate. Idea e ca (si se vede si pe harta) statia asta Zurich HB are linii care intra in subteran, in zona pasarelei Negrellisteg (locatie: https://maps.app.goo.gl/zcverCCyHykSMZTc7). O diferenta in Zurich fata de Bucuresti Nord este ca peroanele se desfasoara deasupra raului Sihl, deci linia (electrificata) trebuie sa coboare repede, or in Bucuresti Nord nu ai asemenea ... dificultati. Personal, daca ar fi sa se faca tunel, ca sa eviti si probleme de panta prea abrupta, ar putea incepe in Bucuresti Basarb si iese in Bucuresti Obor, chiar unde se termina linia, pentru ca pare distanta suficienta pana la gara cat sa fie o panta abordabila. Pe traseul dintre gari nu cunosc locatia tunelelor de metoru sau a altor constructii. Iar ca sa multumesti pe toata lumea, transformi Gara de Nord din gara de suprafata, intr-o gara pe 3 nivele: suprateran (cum e acum), subteran nivelul 1 cu liniile ferate spre Obor si subteran nivelul 2 cu acces la metrou. Pe acelasi principiu precum Gara Zurich, poate chiar si cea din Viena, unde gara e o constructie multi modala pe mai multe nivele, cu mall si tot tacamul, sa fie un loc placut de petrcere a timpului. In fine, ar fi un tunel lung, iar pentru asta... e nevoie de ceva bani poate doar cu fonduri europene. Daca e fezabil. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Lun 20 Noi 2023, 22:19 | |
| Ai 2 magistrale de metrou pe traseul unei ipotetice linii care sa uneasca in subteran cele 2 gari. Ma rog, daca saracia aia de Austria a putut, am fi putut si noi, doar ca noi suntem ocupati cu furatul. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Joi 23 Mai 2024, 20:09 | |
| Schita statiei Bucuresti-Obor, cu toate liniile care existau in 1990. Schita facuta cu ajutorul Google Maps. Statia are macazuri manuale (mecanice), semnale luminoase (semnal luminos de iesire de grup, pentru toate liniile) si o bariera manuala (mecanica) la pasajul cu strada Baicului. Pana in anul 2012 aveea si revizie de vagoane calatori. De asemenea are si remiza de locomotive si district (sau sectie) de intretinere linii. In 1990 deservea, prin cai ferate industriale: Halele Obor, Fabrica "Prodplast", Fabrica de pompe "Aversa", o unitate militara, Optimead (depozit frigorific de carne), Mobilux, o fabrica de ulei, Vinalcool, un depozit de materiale de constructii, etc (ultimile 3 obiective prin linii industriale care traversau Soseaua Electronicii). Ar fi util de prelungit Bdul. Garii Obor spre vest (in prezent acest bulevard se infunda in dreptul unei unitati militare) si unit cu strada care merge prin spatele "Veranda Mall", pentru o creea o legatura rutiera noua intre strada Baicului si strada Ziduri Mosi. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Vin 24 Mai 2024, 20:45 | |
| Da are Districtul de Linii, dar Remiza de locomotive s-a desființat odată cu Revizia de Vagoane. Și cu ocazia asta și dormitorul personalului feroviar. Terenul ăla nu mai durează mulți ani și va ajunge pe mâna unui rechin imobiliar. |
| | | CRT
Numarul mesajelor : 53 Reputatie : 4707 Data de inscriere : 26/02/2012
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Sam 25 Mai 2024, 18:19 | |
| Dormitorul ala era la un moment dat chiar sub forma unui vagon de dormit, se vede si pe google maps pe imaginile din 2009. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Sam 25 Mai 2024, 20:34 | |
| De curiozitate in ce an a ajuns sau a plecat ultimul tren de marfă in sau din statia București Obor ?
Liniile care aparțineau de fosta revizie de vagoane călători și de fosta remiză mai exista in teren ?
Chiar daca fosta remiză de locomotive a fost desființată în imaginile Google Maps - Street View se observă ceea ce par a fi vreo 4 locomotive LDH garate in statia București Obor!
Poate vreodată și statia București Obor va fi echipata cu instalație CE (și implicit bariera manuala de la pasajul cu strada Baicului va fi înlocuită cu o bariera automată) și clădirea stației va fi renovata și restaurată!
Pe tura statia mai are unul sau doi acari ? |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Sam 31 Aug 2024, 11:14 | |
| |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Dum 01 Sept 2024, 12:40 | |
| Care vremuri mai bune ? N-ai văzut ce a zis Dr2005 că pe amplasamentul fostei revizii de vagoane vor să înființeze un muzeu feroviar ? Un muzeu în aer liber să bată ploaia și soarele materialul rulant expus și să-l ducă spre rugină. Un muzeu de care vor uita repede. Vezi Dejul. Legea 244 degeaba a fost promulgată acum 6 ani. Da bine că arătăm cu degetul spre CENAFER și nu îi luăm pe ăia la pwla că nu își fac treaba cum trebuie. Ia demite directorul din funcție invocându-i acest motiv, să vezi ce bagi frica în următorul sau următorii directori care vor succeda la șefia cenafer. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Dum 01 Sept 2024, 12:46 | |
| - Vitosa a scris:
- Care vremuri mai bune ? N-ai văzut ce a zis Dr2005 că pe amplasamentul fostei revizii de vagoane vor să înființeze un muzeu feroviar ? Un muzeu în aer liber să bată ploaia și soarele materialul rulant expus și să-l ducă spre rugină. Un muzeu de care vor uita repede. Vezi Dejul.
Prin vremuri mai bune m-am referit la trafic feroviar de calatori. Un muzeu feroviar ar trebui sa isi desfasoare activitatea intr-o hala de dimensiuni mari, unde materialul rulant este protejat. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Dum 01 Sept 2024, 13:38 | |
| Mai multe trenuri înseamnă mai mulți mecanici, înseamnă material rulant. Apoi gara Obor nu mai întrunește dotările necesare pentru o revizie de vagoane. Și nici PTH3 la locomotivele electrice nu mai ai posibilitatea cum era pe vremuri. Automat MR (materialul rulant) trebuie să îl aduci la Grivița (vagoanele) și la depoul B.C (locomotivele). A că situația s-o schimba când vor veni ramele PESA (62 bucăți ptr rangul R) om mai vedea. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Dum 01 Sept 2024, 16:12 | |
| - Vitosa a scris:
- Care vremuri mai bune ? N-ai văzut ce a zis Dr2005 că pe amplasamentul fostei revizii de vagoane vor să înființeze un muzeu feroviar ? Un muzeu în aer liber să bată ploaia și soarele materialul rulant expus și să-l ducă spre rugină. Un muzeu de care vor uita repede. Vezi Dejul.
Legea 244 degeaba a fost promulgată acum 6 ani. Da bine că arătăm cu degetul spre CENAFER și nu îi luăm pe ăia la pwla că nu își fac treaba cum trebuie. Ia demite directorul din funcție invocându-i acest motiv, să vezi ce bagi frica în următorul sau următorii directori care vor succeda la șefia cenafer. "Muzeul" de la Dej este pe proprietatea CFR Marfă, proprietate care va fi vândută la licitaţie, la fel şi tot ce se află pe ea. CENAFER n-a plătit 1 leu chirie pe spaţii... de fapt, nici la CFR Călători nu a plătit. Sigur, nu s-a plâns nimeni de treaba asta, până ce un control al Curţii de Conturi la CFR Călători a găsit locomotiva Călugăreni în Depoul BC şi a cerut contractul de închiriere a spaţiului. Prin urmare, CFR Călători a fost obligat să dea în judecată CENAFER, care acum îi e dator cu 1000 lei pe zi + penalităţi pentru fiecare locomotivă ţinută pe un teren CFR Călători. Evident, suma asta nu va fi recuperată niciodată (CENAFER e finanţat integral de la bugetul de stat, practic ar fi un ajutor de stat mascat pentru CFR Călători dacă s-ar plăti sumele astea). Dar, na, conform legii, dacă un funcţionar sau conductăroul unei societăţi/instituţii nu respectă o decizie a Curţii de Conturi, eşti amendat cu salariul pe 5 luni + 50 lei/zi pentru fiecare zi de întârziere, iar dacă nu iniţiezi demersurile legale pentru recuperarea prejudiciului constatat de Curtea de Conturi, la amendă se adaugă şi până la un an de puşcărie. Cum niciun director general de la CFR C. nu a vrut să se ducă la mititica pentru nişte fiare... CENAFER nu are ca obiect de activitate muzeistica feroviară. Nici nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea Muzeelor. Iar materialul rulant oricum rugineşte în aer liber pe la Sibiu, Deja sau aruncat prin faţa vreunui gări ori prin sensuri giratorii. Măcar să fie totul la un loc sau în câteva locuri... că şi aici e o problemă, toată lumea vrea muzeu la el în oraş, simpla mutare a unei locomotive se lasă cu scandal, vezi aburoasa din Oraviţa adusă la expoziţie la Bucureşti în 2014, când toată presa locală de Caraş urla că "vin ăia de la Bucureşti şi ne fură locomotiva". Nu poţi să faci muzeu şi la Bucureşti şi la Iaşi şi la Dej şi la Petroşani şi la Timişoara şi la Cluj şi la Sibiu. Şi, ce nu înţeleg mulţi, terenurile de la CFR Marfă TREBUIE VÂNDUTE, nu pot fi preluate în contul datoriei, că încălcăm deciziile Comisiei Europene. Singurele posibilităţi sunt pe domeniul public al statului, domeniu din care CFR S.A. are în concesiune destul şi care se poate scoate uşor din concesiunea sa şi trece în concesiunea altei instituţii publice, cu condiţia ca instituţia să existe şi să fie în subordinea MTI. Pentru locomotivele istorice ale CFR Marfă, probabil vom găsi o soluţie de compensare în natură a datoriei, dar pentru asta trebuie întâi să existe instituţia numită "Muzeul CFR" (sau Muzeul Feroviar sau cum s-o numi), nu pot să mă duc la DG COMP cu cai verzi pe pereţi. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Dum 01 Sept 2024, 18:40 | |
| @Dr2005 Nentu Florin Nan e de altă părere:
În contextul declarațiilor de fapt, Muzeul CFR București nu are ce căuta sub tutela CENAFER sub care este momentan. Ideea e că nu prea rup nici unii hamul să înjghebăm ceva real. O audiență la ministru n-am văzut să solicite nici unul. Și nici nu-mi place chestia aia că fiecare vrea muzeu la el în oraș. Și-au exprimat dorința chiar cei care își doresc asa ceva. Nici nu ai putea să le strângi toate într-un singur loc. Să-mi spună cu cine le ar reabilita. Că nu-i vad pe nici unul să se murdărească sau să găsească oameni care să se ocupe de așa ceva. Moca, că pe bani nici nu are rost să discutăm. Cât despre noi la Dej am rămas singurii care mai facem câte ceva. Așa pe bani din donații și moca. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Bucureşti Obor Mar 03 Sept 2024, 21:28 | |
| Cu numai 10 trenuri (de calatori) care mai sosesc si pleaca in si din aceasta statie (plus ocazional vreo locomotiva izolata sau vreun utilaj de cale) cred ca IDM-ul si acarul din aceasta statie se cam plictisesc ! Pe timpul noptii serviciul de miscare este suspendat in aceasta statie ?
Ar fi interesant de vazut o poza cu aparatul de comanda SBW din biroul de miscare, luminoschema si aparatul de manevra SBW (de la cabina nr. 1)! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bucureşti Obor | |
| |
| | | | Bucureşti Obor | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |