| Discutii libere pe seama liniei M800 | |
|
+67vatmanul marius.andrei cristi_tgv alex.barac.5 kristi kkk mariushal ATM ANDU2100HP Razvan Tudor mtk alexmorph3us ldh80 stefan_br Balto cstefan Mihai531 Teodor KOSTYK Norbi brutusel TVlad Rarau alliens laur 133 bostanescu 2 marius_catalin84 cont dezactivat . Caspar sytrus liviulav33 ravers75 Katalin4653 gardianlinux Vitosa lifetec Radu.B phnegativ bogdan.perejuc Sergiu rmn allred IonutCFR2009 Capsuneanu Alex Avram dan_dinca Silver Vlad AndiCFR Adrian78 Adirmvl NicuS cosmin br Andrey_tm riciu Sorinus DUAL DPS myster2008 Nesebar revenge Amiralul baiazid razvan - trenuri AndreiStefan cfr500 COSTACHE MIHAIL Dr2005 AlexD 71 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 2:30 am | |
| Ma ce naiba ii dau ziaristii astia cu stiri catastrofice, ca doar podurile astea nu-i Cassandra Crossing sa pice la primul tren...sau mai stii?
De curiozitate, cum repari un pod asa mare? ca nu poti sa-l faci bucati, sa-l insiri pe mal si dupa aia sa-l reansamblezi. Se apuca sa sudeze fisurile alea la locul faptei?
Si...atunci, podurile se-nchid pe durata reparatiei (si se redeschide podul lui Saligny) sau o sa se circule incetisor pe ele? |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 4:23 am | |
| Depinde de defectiunea podului .. Cum adica sa sudezi fisura ? fisurile apar datorita obselii metalului .. incalzirea lor ar dauna mai rau,ca ai face acea bucata de metal incalzita sa cedeze casant.Toata lumea se fereste de suduri pentru ca : -sudorii trebuie sa fie calificati,iar sudurile de calitate se fac in medii controlate(bai de sudura speciale) -sudura incalezeste metalul care se raceste apoi neunifor,si ii si modifica strucutra cristalina in asa numita ZIT(zona influentata termic) .. Deci, daca metalul respectiv intra in curgere langa sudura datorita grauntilor mari va ceda casant(ca si fonta)+se micosreaza capacitatea la efort. A nu se confunda sudura de care vorbesti cu sudatul sinelor,care e o un pic alta mancare de peste. Daca vrei facem bucatarie pe asta ) .. insa nu e recomandat. |
|
| |
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 7:34 am | |
| ...pai atunci cum il repara? pentru ca daca e sa inlocuiasca bucata de fier fisurata, inseamna s-o demonteze, deci automat n-ar mai trebui sa treaca tren pe el...desigur, e mai rau daca fisurile alea mentionate n-ar fi in fier, ci in beton. Ma rog, nu ma pricep eu prea bine, probabil c-or exista metode, de vreme ce exista proiecte de reconsolidari de case vechi de sute de ani, o exista probabil si o varianta de reconsolidare a podurilor, eram doar curios sa stiu cum se face... |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 8:49 am | |
| Podurile dunarene sint cu sistemul vechi de imbinare cu nituri?
Am remarcat la noile poduri ca se foloseste sudura in anumite puncte si suruburi cu piulite in altele.
http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=46.165372&lon=21.341887&z=16&m=b&permpoly=7443436&show=/7443436/ro/Podul-Ro%C5%9Fu/photo/1389879
Podul Timiseni
https://2img.net/h/i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Infrastructure/Picture007.jpg
http://www.forumtrenuri.com/t187p165-automotoare-regiotrans-1
O sa incerc sa merg zilele astea la pod sa fac ceva poze.(cit mai se tirie aparatul) |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 9:47 am | |
| Unde au folosit sudura Dane?!Ca alea sunt poduri transformate din metalic in structura mixta otel beton.La modernizarea M300 au procedat aprox la fel.... Daca te referi la sudura guseelor talpii inferioare,aia a fost facuta in conditii controlate inainte de asamblarea podului.. si asta nu cred ca s-a facut la fata locului .. Fisura se inlocuieste strict prin inlaturarea piesei fisurate... De exemplu pe M300 la Alba Iulia pentru realizarea noului pod au dat jos tablierul complet . Am inteles ca ar promova ideea unui pod nou dublu cu structura mixta sau platelaj ortrotop.. N-am mai fost de mult timp pe acolo si sunt si eu curios ce au mai facut |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 10:22 am | |
| Nu ma pricep dar am vazut sudura, inseamna ca s-a facut in conditii controlate asa cum spui tu, grinzile asa au venit, gata sudate, doar s-au sablat si s-au asamblat cu suruburi la fata locului.
Insa podul vechi era nituit complet, fara sudura, de aceea m-am mirat cind am vazut sudura la noul pod. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 11:59 am | |
| Pai in mod normal si sablarea se face tot la ateliere specializate .. Pe m300 cand au refacut podetele le-au sablat la fata locului .. Insa pe vremuri nu isi permiteau asemenea lucruri.. Cat despre sudura ,acum a progresat tehnologia.. Dar eu stiu de la colegii CFDP isti ca nu o folosesc. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 1:26 pm | |
| Sa fac niste corecturi .. Elementele vin din atelier gata pregatite.. la fata locului doar monteaza! Se manipuleaza cu atentie,pentru ca sunt tratate cu niste grunduri speciale si apoi deabia cu vopsea protectoare...
Un coleg spune ca se evită sudura la poduri(in special) datorita şocurilor care apar in exploatare.. Acestea fac ca in timp sa poata aparea fisuri si astfel ajungem iar la ruperea aia casantă de care toti proiectantii se feresc. Se admit suduri pe elemente solicitate la intindere.. Elementele solicitate la compresiune se vor verifica la flambaj(asta e ca la mine .Ca si eu imi verific stalpii/grinzile metalici/e zabrelati la flambaj)... |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 7:47 pm | |
| Grinzile au venit gata pregatite, cu suduri si profilele de imbinare cu suruburi.Linga amplasamentul final s-a montat o linie de tren si un cort de prelata. Pe un carucior special grinzile au fost sablate doar la profilele de imbinare apoi s-au montat pe pozitie. In final podul s-a ripat pe pozitie cu cricuri hidraulice, apoi cu chei dinamometrice - citez inginerul din santier- ,,ii dam sageata".
Am eu ceva poze de pe atunci o sa le caut si poate fac un articol.
Ar fi bine sa faca un administrator un subiect despre poduri.Ca daca venim cu poze de prin tara aici la 800 facem un talmes balmes. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 17, 2014 9:06 pm | |
| Nu stiu toate aceste aspecte,ca nu am studiat CFDP'ul ) .. Insa cateva imi sunt cunoscute si le-am prezentat .. Ar fi bun reportaj ca ai prezenta unul dintre procesele de punere in executie a unui pod .. In mod normal aceste poduri sunt facute in functie de situatia din teren.Se pot preasambla si cu macaraua in pozitie peste lonjeroane,daca pot fi transportate.. Nu ma apuc sa fac o detaliere ca nu le stiu pe toate... |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Joi Ian 23, 2014 9:48 pm | |
| Ce e acela un CFDP? Multumesc. |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Joi Ian 23, 2014 9:58 pm | |
| Cai ferate, drumuri si poduri. E o specializare de la Fac. de constructii. |
|
| |
Capsuneanu
Numarul mesajelor : 225 Reputatie : 4788 Data de inscriere : 28/05/2012
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 24, 2014 11:12 pm | |
| Cu ploaia asta inghetata si vantul puternic, banuiesc ca maine de dimineata se pleaca cu diesel-ul spre Constanta. |
|
| |
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 24, 2014 11:18 pm | |
| Iese 65-1248 din BC, asta numai asa are noroc, la trenuri speciale sau cod rosu de ninsoare. |
|
| |
allred V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2058 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6602 Data de inscriere : 02/08/2012
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Vin Ian 24, 2014 11:35 pm | |
| Le-a prins codul portocaliu pe 1588 si 1589 de au facut doua ore pe Ciulnita-Bucuresti si invers? |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 | |
| |
|
| |
| Discutii libere pe seama liniei M800 | |
|