Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii libere pe seama liniei M800

In jos 
+67
vatmanul
marius.andrei
cristi_tgv
alex.barac.5
kristi kkk
mariushal
ATM
ANDU2100HP
Razvan Tudor
mtk
alexmorph3us
ldh80
stefan_br
Balto
cstefan
Mihai531
Teodor
KOSTYK
Norbi
brutusel
TVlad
Rarau
alliens
laur 133
bostanescu 2
marius_catalin84
cont dezactivat .
Caspar
sytrus
liviulav33
ravers75
Katalin4653
gardianlinux
Vitosa
lifetec
Radu.B
phnegativ
bogdan.perejuc
Sergiu rmn
allred
IonutCFR2009
Capsuneanu
Alex Avram
dan_dinca
Silver
Vlad
AndiCFR
Adrian78
Adirmvl
NicuS
cosmin br
Andrey_tm
riciu
Sorinus
DUAL
DPS
myster2008
Nesebar
revenge
Amiralul
baiazid
razvan - trenuri
AndreiStefan
cfr500
COSTACHE MIHAIL
Dr2005
AlexD
71 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 27 ... 50, 51, 52 ... 59 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6638
Data de inscriere : 10/07/2010

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 2:30 am

Ma ce naiba ii dau ziaristii astia cu stiri catastrofice, ca doar podurile astea  nu-i Cassandra Crossing sa pice la primul tren...sau mai stii?

De curiozitate, cum repari un pod asa mare? ca nu poti sa-l faci bucati, sa-l insiri pe mal si dupa aia sa-l reansamblezi. Se apuca sa sudeze fisurile alea la locul faptei?

Si...atunci, podurile se-nchid pe durata reparatiei (si se redeschide podul lui Saligny) sau o sa se circule incetisor pe ele?
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 4:23 am

Depinde de defectiunea podului ..
Cum adica sa sudezi fisura Smile? fisurile apar datorita obselii metalului .. incalzirea lor ar dauna mai rau,ca ai face acea bucata de metal incalzita sa cedeze casant.Toata lumea se fereste de suduri pentru ca :
-sudorii trebuie sa fie calificati,iar sudurile de calitate se fac in medii controlate(bai de sudura speciale)
-sudura incalezeste metalul care se raceste apoi neunifor,si ii si modifica strucutra cristalina in asa numita ZIT(zona influentata termic) .. Deci, daca metalul respectiv intra in curgere langa sudura datorita grauntilor mari va ceda casant(ca si fonta)+se micosreaza capacitatea la efort. A nu se confunda sudura de care vorbesti cu sudatul sinelor,care e o un pic alta mancare de peste.
Daca vrei facem bucatarie pe asta Smile) .. insa nu e recomandat.
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6638
Data de inscriere : 10/07/2010

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 7:34 am

...pai atunci cum il repara? pentru ca daca e sa inlocuiasca bucata de fier fisurata, inseamna s-o demonteze, deci automat n-ar mai trebui sa treaca tren pe el...desigur, e mai rau daca fisurile alea mentionate n-ar fi in fier, ci in beton. Ma rog, nu ma pricep eu prea bine, probabil c-or exista metode, de vreme ce exista proiecte de reconsolidari de case vechi de sute de ani, o exista probabil si o varianta de reconsolidare a podurilor, eram doar curios sa stiu cum se face...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 8:49 am

Podurile dunarene sint cu sistemul vechi de imbinare cu nituri?

Am remarcat la noile poduri ca se foloseste sudura in anumite puncte si suruburi cu piulite in altele.

http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=46.165372&lon=21.341887&z=16&m=b&permpoly=7443436&show=/7443436/ro/Podul-Ro%C5%9Fu/photo/1389879

Podul Timiseni

https://2img.net/h/i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Infrastructure/Picture007.jpg

http://www.forumtrenuri.com/t187p165-automotoare-regiotrans-1

O sa incerc sa merg zilele astea la pod sa fac ceva poze.(cit mai se tirie aparatul)
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 9:47 am

Unde au folosit sudura Dane?!Ca alea sunt poduri transformate din metalic in structura mixta otel beton.La modernizarea M300 au procedat aprox la fel.... Daca te referi la sudura guseelor talpii inferioare,aia a fost facuta in conditii controlate inainte de asamblarea podului.. si asta nu cred ca s-a facut la fata locului ..
Fisura se inlocuieste strict prin inlaturarea piesei fisurate... De exemplu pe M300 la Alba Iulia pentru realizarea noului pod au dat jos tablierul complet Smile. Am inteles ca ar promova ideea unui pod nou dublu cu structura mixta sau platelaj ortrotop.. N-am mai fost de mult timp pe acolo si sunt si eu curios ce au mai facut Very Happy
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 10:22 am

Nu ma pricep dar am vazut sudura, inseamna ca s-a facut in conditii controlate asa cum spui tu, grinzile asa au venit, gata sudate, doar s-au sablat si s-au asamblat cu suruburi la fata locului.

Insa podul vechi era nituit complet, fara sudura, de aceea m-am mirat cind am vazut sudura la noul pod.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 11:59 am

Pai in mod normal si sablarea se face tot la ateliere specializate .. Pe m300 cand au refacut podetele le-au sablat la fata locului .. Insa pe vremuri nu isi permiteau asemenea lucruri..
Cat despre sudura ,acum a progresat tehnologia.. Dar eu stiu de la colegii CFDP isti ca nu o folosesc.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 1:26 pm

Sa fac niste corecturi .. Elementele vin din atelier gata pregatite.. la fata locului doar monteaza! Se manipuleaza cu atentie,pentru ca sunt tratate cu niste grunduri speciale si apoi deabia cu vopsea protectoare...

Un coleg spune ca se evită sudura la poduri(in special) datorita şocurilor care apar in exploatare.. Acestea fac ca in timp sa poata aparea fisuri si astfel ajungem iar la ruperea aia casantă de care toti proiectantii se feresc.
Se admit suduri pe elemente solicitate la intindere.. Elementele solicitate la compresiune se vor verifica la flambaj(asta e ca la mine .Ca si eu imi verific stalpii/grinzile metalici/e zabrelati la flambaj)...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 7:47 pm

Grinzile au venit gata pregatite, cu suduri si profilele de imbinare cu suruburi.Linga amplasamentul final s-a montat o linie de tren si un cort de prelata. Pe un carucior special grinzile au fost sablate doar la profilele de imbinare apoi s-au montat pe pozitie. In final podul s-a ripat pe pozitie cu cricuri hidraulice, apoi cu chei dinamometrice - citez inginerul din santier- ,,ii dam sageata".

Am eu ceva poze de pe atunci o sa le caut si poate fac un articol.

Ar fi bine sa faca un administrator un subiect despre poduri.Ca daca venim cu poze de prin tara aici la 800 facem un talmes balmes.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 17, 2014 9:06 pm

Nu stiu toate aceste aspecte,ca nu am studiat CFDP'ul Smile) .. Insa cateva imi sunt cunoscute si le-am prezentat Very Happy .. Ar fi bun reportaj ca ai prezenta unul dintre procesele de punere in executie a unui pod .. In mod normal aceste poduri sunt facute in functie de situatia din teren.Se pot preasambla si cu macaraua in pozitie peste lonjeroane,daca pot fi transportate.. Nu ma apuc sa fac o detaliere ca nu le stiu pe toate...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeJoi Ian 23, 2014 9:48 pm

Ce e acela un CFDP? Multumesc.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeJoi Ian 23, 2014 9:58 pm

Cai ferate, drumuri si poduri. E o specializare de la Fac. de constructii.
Sus In jos
Capsuneanu




Numarul mesajelor : 225
Reputatie : 4788
Data de inscriere : 28/05/2012

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 24, 2014 11:12 pm

Cu ploaia asta inghetata si vantul puternic, banuiesc ca maine de dimineata se pleaca cu diesel-ul spre Constanta.
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat
AlexD


Numarul mesajelor : 3607
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8689
Data de inscriere : 09/01/2011

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 24, 2014 11:18 pm

Iese 65-1248 din BC, asta numai asa are noroc, la trenuri speciale sau cod rosu de ninsoare.
Sus In jos
allred
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2058
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6602
Data de inscriere : 02/08/2012

Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitimeVin Ian 24, 2014 11:35 pm

Le-a prins codul portocaliu pe 1588 si 1589 de au facut doua ore pe Ciulnita-Bucuresti si invers?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800    Discutii libere pe seama liniei M800  - Pagina 51 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii libere pe seama liniei M800
Sus 
Pagina 51 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 27 ... 50, 51, 52 ... 59 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii libere pe seama liniei M800
» Discutii libere pe seama liniei 511
» 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» Lucrari de reabilitare pe M 800

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 800-
Mergi direct la: