Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Joi 31 Oct 2013, 21:46
Alte cateva poze cu zona patinata de pe firul 1, Mostistea, restrictie de 70, BLA functional
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 10:08
DUAL a scris:
Nup.. stii ca eu respect parerea ta.Si nu iti pun cuvinte in gura .. Doamne iarta-ma ,nu vreau sa te influentez in nici un fel.Discutam pe argumente.
Ce-am zis a fost reply la replica postata de tine la pagina 65 si anume :
Citat :
"Iar Doctorul dupa ce am afirmat ca s-a finalizat si studiul de fezabilitate dovedind in acest sens cu documente ,vad ca nu a mai avut nimic de comentat."
Eu zic ca am citit bine .. Desi,recunosc ca am citit pe fuga replicile foarte lungi(ca altfel nu aveau cum sa fie) ,cred ca am inteles esenta discutiei. Uitandu-ma la linkul 2 , doar studii de prefezabilitate .. Pai daca harta aia ar avea o logica .. Nu se circula pe M800 (dreapta ca-n palma cu 200,Vmax=160) .. dar se va circula pe m300 via CJ-Oradea cu 200 pe traseul actual sinuos si ca dracu ?! Imi plac aburelile guvernantilor si stricatul de bani inutil...
Imi cer scuze, am scris in viteza ,,fezabilitate'' in loc de ,,prefezabilitate'', de fapt daca te uiti pe replicile mele din urma se vede de ce am gresit. Ma rog, pe M800 se poate circula cu 200km/h fara probleme daca se rectifica din curbe insa si podurile vechi care sunt limitate la 100 dar si potentialul traficului de marfa nu pot face niciodata din linia asta o HSR veritabila ci doar o carpeala.
Chiar ma uitam pe un document din 2001 care stipula ca dupa reabilitarile din 2006-2011 Bucuresti-Constanta non-stop se va face in 1h59' , sa zicem ca la 200km/h ajungem la 1h45' dar fata de 50' la 250-300km/h alternat mie mi se pare o mare diferenta. La 350km/h deja vorbim de doar 40', sa ne gandim ce impact economic ar avea pentru cele doua orase un astfel de timp de deplasare, va fi mai rapid sa ajungi de la Bucuresti la Constanta decat de la Otopeni la gara de Nord. Adica de doua ori mai repede pe HSR dedicat, care nu costa mai mult de 10mil E/km cu tot cu podurile noi dunarene.
In al doilea rand, viteza de 300km/h este data ca maxim iar studiile vor arata cam ce ni se potriveste peste 15-20 de ani sau chiar mai mult, o viteza de 250km/h, una de 300 km/h sau o alternare a celor doua viteze. Din punctul meu de vedere infrastructura ar trebui sa o facem pentru a putea asigura viteze de minim 300km/h pentru a nu fi nevoie sa mai facem o alta, chiar daca vitezele de operare la inceput vor fi sub potentialul liniei. Lucrarile dificile, tunelurile si podurile sa fie limitate la 250km/h iar linia dreapta si fara probleme de relief gen Bucuresti-Fetesti, Bucuresti-Campina, Deva-Timisoara (partial), Deva-Sibiu (partial), Timisoara-Arad-Curtici sa fie de 300 km/h sau mai mult (Bucuresti-Fetesti merge chiar la 350km/h). In tre 350km/h si 300km/h nu este o mare diferenta din punct de vedere la costului efectiv al constructiei, semnalizarea este aceiasi, linia este aceiasi, singura problema este costul de operare.
dan tm a scris:
Deja doar ma uit sa vad daca va certati pe aici.
Eu iau lucrurile asa cum sint, linia e facuta cu smenurile de rigoare, din alte motive se fura si e mentinuta asa cum e si gata.
daca eram eu in locul lor nu mai o reparam.
Abandonam linia 800 pina la Fetesti care se fura complet sau o demontam. Atunci pe terenul curatat faceam o linie HSR.
Pai dupa CFR Infra si potrivit noilor reglementari UIC M800 este chiar si acum HSR 200km/h, numai ca nu este inca activa ci pregatita, deoarece catenara, podurile dunarene si o parte din linie nu sunt realizate in acest sens. Un fel de HD ready. Si ca sa o faci HSR trebuie , exact cum spune si Dual, sa o upradezi, cu costuri minimale zic eu, evident.
Numai ca el, spre deosebire de mine, sustinea ca se putea upgrada pastrand aliniamentul actual la 250km/h si nu la un maxim 200km/h ceea ce tehnic este absolut imposibil intrucat traseul trebuia corectat in proportie de 80% , mai mult decat vrea UE sa o considerere vreodata ,,reabilitare''. Orice upgrade se face cu costuri minime si cu schimbari cat mai putine de aliniament, altfel se considera constructie noua.
Tu spui ca faceai direct HSR , probabil la minim 250km/h si nu o mai reabilitai pe asta la costuri mai mici la 160km/h. Da, numai ca :
1. cu ce fonduri faceam HSR care costa cel putin dublu ? HSR nu a fost pana acum bagat in seama de UE, doar acum in prezent toate semnele sunt favorabile pentru un orizont de timp de +10 ani, adica dupa ce mare parte din fostul coridor IV va fi finalizat(vorbesc si de sud aici).
2. sistemul de linie unica 250km/h a fost implementat in Austria si Germania, dar cu succes doar pentru acea perioada de timp (anii 90'-00'), pentru ca traficul in sistem mixt creeaza in prezent mari probleme in circulatia trenurilor de calatori.
3. nu cred ca ne puteam permite pana in prezent costuri de operare mai mari de 140km/h, de exemplu pentru 160km/h trebuie sa trimitem trenuri din doua in doua ore intre Constanta-Bucuresti-Brasov ceea ce se va intampla cu siguranta in 2017. Tot in 2017 vom putea circula cu 160 intre Romania si Ungaria partial, bineinteles. iar undeva la orizontul 2025 ne putem gandi la 200-250km/h pentru ca foarte probabil vom finaliza cel putin un tronson din linia de mare viteza
Ai dreptate 100% cu partea de sabotaj , asta este si punctul meu de vedere raportat la faptul ca desi avem infrastructura noua performantele sunt mai proaste decat cele vechi. Cata vreme mafia nu va fi controlata si de UE si cata vreme transportul national nu se va supune intocmai unei discipline controlate direct de Bruxelles, in Romania un nene cu patru clase va face legea.
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 10:37
baiazid a scris:
[...]La 350km/h deja vorbim de doar 40', [...]va fi mai rapid sa ajungi de la Bucuresti la Constanta decat de la Otopeni la gara de Nord
Adica vom "evolua" doar la capitolul HSR, dar la capitolul viteze / legaturi transport urban / extraurban bucurestean vom ramane la nivelul actual ?
Vom merge cu 350km/h pe Bucuresti - Constanta cu trenul dar distanta Bucuresti Nord - Aeroport Otopeni va fi strabatuta (cu auto sau altceva) tot in 40' ca acum ?
La 350 km/h deja ne apropiem de Maglev, poate ar trebui sa dezbatem si aceasta varianta, intre Bucuresti si Constanta (via Sarulesti), pentru ca, nu-i asa, visele nu ni le poate fura nimeni...
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 11:15
Dragos a scris:
baiazid a scris:
[...]La 350km/h deja vorbim de doar 40', [...]va fi mai rapid sa ajungi de la Bucuresti la Constanta decat de la Otopeni la gara de Nord
Adica vom "evolua" doar la capitolul HSR, la capitolul viteze / legaturi transport urban / extraurban bucurestean vom ramane la nivelul actual ?
Vom merge cu 350km/h pe Bucuresti - Constanta cu trenul dar distanta Bucuresti Nord - Aeroport Otopeni va fi strabatuta (cu auto sau altceva) tot in 40' ca acum ?
Nu am spus ca vom merge cu 350km/h, ci ca nu exista diferente mari din punct de vedere constructiv intre doua astfel de linii. Iar costurile de operare vor fi destul de mari pentru Romania si la 250km/h in 2025. Dar asta este doar o parere personala, pentru ca eu sustin HSR in Romania in sensul in care trebuie sa incepem sa construim linii de mare viteza pentru viitor, ca vom opera la inceput cu viteze inferioare maximului admis de linie asta nu e o rusine, si turcii si germanii, austriecii sau chinezii opereaza cu viteze sub capacitatea liniilor.
Important este sa incepem sa construim HSR si sa facem ordine in trafic astfel incat trenurile de calatori sa circule libere pe o linie dedicata lor. Apoi impactul asupra transportului feroviar si al economiei statului este intotdeauna unul pozitiv si care ajuta dezvoltarea altor domenii, apropierea polilor de crestere si a aglomerarilor urbane, un trafic international rapid si decent cu impact imediat in special pentru regiunea de vest, dezvoltarea turismului prin posibilitatea de a apropia puncte de interes (vezi Brasov de Sibiu care acum se face in 2h30' pe o distanta de doar 150 km).
In ceea ce priveste intrebarea, depinde cat de mult se vor misca lucrurile si in ce directie, pentru ca CFR a realizat niste studii de prefezabilitate acum cativa ani pentru proiectul linie noua de cale ferata Bucuresti Nord-Aeroportul Henry Coanda, care nu e de mare viteza dar banuiesc ca ar putea sa reduca timpii de deplasare de la circa 1h in prezent la 20' sau chiar sub.
In acest moment nu exista finantare pentru acesta linie care se doreste a fi realizata in PPP (parteneriat public-privat) deci exista un orizont de asteptare chiar mai putin predictibil de HSR Bucuresti-Constanta care deja are finantare UE prin TEN Core.Deci ar fi o sansa importanta pentru ca linia noua de metrou in nici un caz nu va obtine performante mai bune de 40'.
Plus de asta Aeroportul Henry Coanda va fi cu siguranta inclus pe ruta HSR la fel ca si cel din Timisoara, Brasov si Sibiu, dar prima sansa o are,acum cand vorbim si inainte de toate, linia Bucuresti-Constanta. Aici lucrurile sunt clare, exista finantare, costurile sunt suportabile iar dezvoltarea preconizata a portului Constanta dar si a zonei metropolitane Constanta genereaza o intentie imediata pentru a realiza o linie rapida dedicata trenurilor de persoane din care sa faca parte noi poduri dunarene, moderne si apte pentru viteze superioare demne pentru secolul acesta.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24346 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 11:23
Hai sa nu mai visam la 350km/h noi ar trebui sa upgradam magistralele la 160-200km/h cateva linii noi de 250km/h Brasov-Sibiu-din Alba sa mearga spre Cluj Deva-Timisoara-Arad cu iesire spre Nadlac Bucuresti-Giurgiu gara de Nord sa fie gara de tranzit sa se faca un tunel sa iasa la gara Obor magistrala 700 sa fie deviata pe o linie nou pe sub aeroportul Otopeni si sa ajunga in GdN
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 11:24
baiazid a scris:
Important este sa incepem sa construim HSR si sa facem ordine in trafic astfel incat trenurile de calatori sa circule libere pe o linie dedicata lor
Si mai important decat asta e sa punem la punct ce avem acum, care e cam totul putred si bolnav, pana la HSR...trenurile de calatori ar putea circula "libere" si la timpi decenti si pe actuala configuratie daca ar fi intretinuta cum trebuie, alaturi de marfare, daca tara asta ar fi cat de cat sanatoasa...dar cum nu prea e, trenurile de calatori circula nu "libere", ci "la cale libera"...
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 11:37
adrian78 a scris:
Hai sa nu mai visam la 350km/h noi ar trebui sa upgradam magistralele la 160-200km/h cateva linii noi de 250km/h Brasov-Sibiu-din Alba sa mearga spre Cluj Deva-Timisoara-Arad cu iesire spre Nadlac Bucuresti-Giurgiu gara de Nord sa fie gara de tranzit sa se faca un tunel sa iasa la gara Obor magistrala 700 sa fie deviata pe o linie nou pe sub aeroportul Otopeni si sa ajunga in GdN
Tunelele alea gen Obor fac parte din planurile HSR, nu se face niciun tunel feroviar pe sub Bucuresti inainte sa fie linia de mare viteza Bucuresti-Constanta finalizata. De fapt se vor face doar dupa ce va fi finalizata mare parte din ruta HSR Constanta-Curtici pentru ca altfel nu se merita investitia, asta este si raspunsul la intrebarea ,,de ce nu se misca nimic la gara Bucuresti'' ?
Si sa nu confundam constructia unei linii HSR prin prisma vitezei maxime cu operarea propriu-zisa. Pentru ca ,din punctul meu de vedere, daca putem sa construim direct HSR la 300-350km/h la diferente nesemnificate eu zic ,,hai sa il facem ACUM !" Ce mi-e 1mil-2mil E/km in plus daca UE finanteaza ?
Tu spui ,, ar trebui sa upgradam...'' cand defapt lucrurile sunt clare si batute in cuie de CE. Adica lucram acum la Curtici-Brasov si dupa 2014 incepem si Arad-Calafat, iar in 2020 construim HSR Bucuresti-Constanta. Pentru ca orice ne dorim noi ne cam lovim de finantari, iar dintre HSR Brasov-Sibiu (favorita si de mine ) si HSR Bucuresti-Constanta, UE a decis sa iti finanteze mai intai pe ultima . Adica ce-i doare pe ei, portul Constanta si marfa libere pe linie.
Dragos a scris:
Si mai important decat asta e sa punem la punct ce avem acum, care e cam totul putred si bolnav, pana la HSR...trenurile de calatori ar putea circula "libere" si la timpi decenti si pe actuala configuratie daca ar fi intretinuta cum trebuie, alaturi de marfare, daca tara asta ar fi cat de cat sanatoasa...dar cum nu prea e, trenurile de calatori circula nu "libere", ci "la cale libera"...
UE va avea finantare separata pentru HSR asa cum au avut coridoarele, iar dupa finalizarea fostului CIV prioritatea zero va fi realizarea retelei de mare viteza europeana, pentru ca pe UE o intereseaza ca toate tarile sale sa fie legate mult mai rapid intre ele, si nu cu 160km/h ca pana acum. Iar acest lucru face parte din materia Economie la capitolul prosperitate, altfel vorbim de statele federale ale Mexicului.
Iar pentru alte linii de care vorbesti tu (de importanta nationala) exista o politica separata chiar daca se obtine si finantare. Adica daca la linii clasice care nu se afla pe coridoare mai poti sa o dai cotita, atunci cand vorbim despre o prioritate de genul RETEA DE MARE VITEZA EUROPEANA exista niste termene clare in acest sens, imperiul vrea drumuri rapide si iti da si bani pentru asa ceva, deci se executa si nu se discuta.
Gandeste-te ca UE este un singur stat si ca HSR si fostul coridor IV este de fapt o autostrada iar restul liniilor sunt drumuri nationale, judetene si de care mai vrei tu. Eu zic ca toate sunt importante insa noi ce vom construim cu predilectie ?
Ultima editare efectuata de catre baiazid in Sam 02 Noi 2013, 11:55, editata de 1 ori
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24346 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 11:57
Mai important ar fi Timisoara-Brasov M800 traficul de marfa nu e ingreunat de traficul de calatori decat 3 luni pe an cand e sezonu estival in rest capacitatea redusa a portului e de vina si modul de circulatie se fura componente.. Mai bine UE ar finanta un port nou la nord de Constanta sau un terminal nou de containere si auto Singurul lucru care ar trebui sa il faca CFR SA este sa puna cateva trase de 100km/h pentru operatorii privati sunt multe trenuri care ar trebui sa aiba trase de 95km/h
Peste 3-4 ani se va circula pe autostrada Timisoara-Sibiu oare cina va fi nebun sa mai mearga cu sageata la Sibiu sa faca 7 ore?
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 12:08
UE vrea sa finanteze masiv HSR dupa ce se finalizeaza coridoarele, si asta in cazul Romaniei inseamna 2022 oficial. Deci logic ar fi ca pana in 2020 (cu intarzierile de rigoare n+3 ) sa beneficiem de finantarea 2014-2020 prin Core, si sa terminam ce am propus noi ca ar fi fezabil raportat si la cheltuiala pentru partea pe care o vom suporta si noi.
Adica sa finalizam tronsonul HSR Bucuresti-Constanta care este acceptabil ca pret de constructie comparativ cu o lucrare in zona de deal sau munte care nu beneficiaza de finantare. Iar o lucrare in zona de frontiera de genul Timisoara-Arad-Curtici ar fi mai putin fezabila avand in vedere existenta unei linii de 160km/h si apropierea de granita.
Apoi, dupa 2020 sa reusim sa obtinem finantare pentru alte tronsoane HSR si aici prioritar ar fi Bucuresti-Campina si Brasov-Sibiu-Deva.
cristi_tgv
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 43 Localizare : Banie Reputatie : 4279 Data de inscriere : 07/10/2013
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 13:05
Repun acest clip ca sa vada nenorocitii astia de hoti de prin CFR si Min Transporturilor ca nu fac decat sa minta *rost*i: la final Buhnici zice ca vom merge la mare cu 200 la ora abia prin 2013, eu am fost pe M 800 vara asta si nu mi s a parut a merge cu 200. Niste hoti si mincinosi nenorociti.
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 13:21
200 km/h pe Bucuresti - Constanta :shock: Eu stiam doar de 160 si nu in 2013.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 13:21
Da, o „bijuterie inginereasca” la Faurei. A inceput sa rugineasca datorita nefolosirii.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 13:30
Cristi .. daca nu furam atat,si nu se furau cabluri .. Poate anul asta mergeam cu 160 cel putin .. Dar in Romania ca nicaeri...
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24346 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 13:53
IonutCFR2009 a scris:
Da, o „bijuterie inginereasca” la Faurei. A inceput sa rugineasca datorita nefolosirii.
Ce sa mai testam pe el?
cristi_tgv
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 43 Localizare : Banie Reputatie : 4279 Data de inscriere : 07/10/2013
Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Sam 02 Noi 2013, 14:31