Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7571 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Dum 08 Noi 2015, 21:42
Si daca i se face trecere cand inca este inaintea prevestitorului, ce indicatii intalneste ?
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3702 Data de inscriere : 12/05/2015
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Dum 08 Noi 2015, 21:44
Atunci:
Cazul 1) - Verde clipitor + 10 jos la Bl.Pr - 10 sus + verde la semnalul de intrare - 10 sus + verde clipitor la semnalul de iesire
Cazul 2) - idem 1) - idem 1) - 10 sus + verde la semnalul de iesire.
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7571 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Mar 10 Noi 2015, 22:02
O chestie interesanta mi se pare la intrarea in Floresti Prahova dinspre Buda, ceva de genul:
Verde clipitor = 3 sectoare libere in fata (BLA4i) iar galben clipitor prevesteste intrarea in abatere (statie fara TMV).
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3702 Data de inscriere : 12/05/2015
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Mier 11 Noi 2015, 13:42
WOW ce varza e acolo. Din poza ta reiese ca de la prevestitor inclusiv inspre stanga, nu mai ai nici TMV nici BLA 4i. La BLA 4i, prevestitorul arata verde clipitor nu galben clipitor. Atat prevestitorul cat si semnalul de intrare sunt pe 2 trepte de viteza cu BLA clasic. Semnalul de dinaintea prevestitorului este pe BLA 4i, si m-am blocat .
EDIT: Aici e o problema de relee cred. Verde clipitor in BLA 4i fara indicatie viteza = 2 sectoare libere (nu 3!).
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8441 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Mier 11 Noi 2015, 13:59
Mă gândesc astfel : pe semnalul de trecere al BLA-ului ce indică verde-clipitor sigur este montată și indicația cum că BLA4I a luat sfârșit. Logica mea este următoarea, îi dă verde-clipitor în ideea de-al preveni, mecanicul văzând verde-clipitor ia măsuri de frânare știind că următorul semnal, în mod normal, ar avea focul galben aprins. Ei bine, prevestitorul va avea galben-clipitor, iar de aici se știe ce urmează, 1000 Hz activ la prevestitor, 500 + 1000 Hz activi la semnalul de intrare. Cu acest scop mă gândesc că-i dă verde-clipitor. BLA4I se presupune că este amplasat pe secții unde viteza de circulație este una destul de mare ( mare pentru țara noastră, 120-160 km/h ), iar în felul acesta mecanicul este " prevenit " de faptul că mai în față va fi obligat să ia măsuri de frânare, iar în acest fel va putea începe frânarea din timp și-și va regla viteza în funcție de mai mulți factori ( vizibilitate, vreme, etc ) astfel încât să poată realiza vitezele de control V1 și V2 fără a da prea tare în frâne, creând și un discomfort pasagerilor. Aceasta este varianta teoretică, eu așa consider că se pune problema, trenul vine cu viteză, hai să-l avertizăm pe mecanic mai din timp să reducă viteza care are inductori activi în față. Oricum, de regulă se știu parcursurile, mecanicii respectivi remorcând de foarte multe ori trenurile respective, aceștia știu în mod normal la ce linie vor fi primiți, știu cam ce indicații vor întâlni, au repere în legătură cu drumul de frânare, deci nu e nimic spectaculos, dar repet, teoretic, așa consider eu că se pune problema.
Ca acel semnal să arate verde-clipitor, semnalul de intrare trebuie să fie pe oprire.
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7571 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Mier 11 Noi 2015, 18:57
Da, e greseala mea (de logica si redactare). Evident ca 2 sectoare libere la verde clipitor. Pe teren însă indicaţiile erau cele din figura. Voi mai studia problema sa ma lămuresc.
Va supun atentiei un alt caz, tren regio pleaca din Buftea si intra la abatuta in Chitila, intalnind urmatoarele semnale (dupa cel de iesire din Buftea / schita liniilor e aproximativa):
Imi scapa mie ceva ? Nu pricep de ce intrarea in ramificatie e cu verde clipitor...sa fie aceeasi cauza presupusa de Teodor ?
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6985 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Joi 12 Noi 2015, 00:37
Din schema ta ar reieși că Ram. Buciumeni este înainte de Chitila, ori P. Mac Ram. Buciumeni e la vreo 2 kilometri după Chitila spre Buftea.
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8441 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Joi 12 Noi 2015, 00:58
Înainte și trebuie să reiasă că este, deoarece așa e. Schema este orientată în sensul spre București ( după acel Y specificat în dreptul semnalelor deducem direcția ).
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3702 Data de inscriere : 12/05/2015
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Joi 12 Noi 2015, 16:42
DPS a scris:
Aici eu vad o solutie simpla. Tu ai pus acele semnale dupa cum le-ai intalnit tu pe teren in ordine succesiva. Ori acele indicatii nu pot exista simultan. Astfel cand ai plecat din Buftea spre Chitila, nu aveai intrarea facuta in Chitila si deci semnalul de intrare era pe rosu, iar Pr-ul pe galben => verde clipitor la semnalul de iesire din Buftea. Intre timp IDM-ul din Chitila ti-a facut intrarea si deci ai vazut Verde clipitor + 3 la Prevestitor, apoi 3 cu galben la semnalul de intrare.
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8441 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Joi 12 Noi 2015, 17:21
Așa e.
Teodor a scris:
Ca acel semnal să arate verde-clipitor, semnalul de intrare trebuie să fie pe oprire.
Se aplică aceeași idee ca și mai sus. Semnalele nu sunt făcute conform schemei, că atunci nu ar mai fi putut indica respectivul semnal verde-clipitor, cum a spus și Dionis. Dar ca idee, așteaptă să treacă de ramificație și apoi îi face semnalele, pentru a primi acel verde-clipitor la ramificație și a începe frânarea mai din timp, părerea mea. Este aceeași idee ca și la repetitoarele BLA-urilor. Dacă semnalul BLA are focul galben aprins, sau galben-clipitor, ori verde-clipitor ( BLA4I, bineînțeles ), repetitorul acestuia va da indicația de " liber cu viteză redusă ", deși în instrucție indicația acestora spune clar " liber cu viteză stabilită ", și aici se merge pe același principiu, mai bine reduce mecanicul mai din timp viteza. Asta ca un argument că într-adevăr se practică treaba cu " mai încet dar sigur ", și nu e vreo idee mai zurlie de-a mea.
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3702 Data de inscriere : 12/05/2015
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Vin 08 Ian 2016, 11:06
@ndrey a scris:
Semnalul in cauza este semnalul de iesire de la linia III ,iar panoul stins are o utilizare multipla astfel: 1 pentru iesire pe firul din stanga( se admite utilizarea unui panou suplimentar pentru aceasta indicatie,dar si utilizarea indicatiei pe acelasi panou cu cel de directie) , 2 indicatorul distanta pana la semnalul urmator mai mica de 700m,adica sageata alba cu varful in jos. Totodata aici se utilizeaza suplimentar acest panou cu dublu rol pentru simplul fapt ca linia oblica nu poate fi afisata in acelasi timp si cu directia de mers ,priviti atent imaginea si observati ca nu are cum sa mai fie langa V si linia oblica. Conform R 004 Semnalul in cauza are urmatoarea compunere -indicator numeric al vitezei reduse dupa semnal in zeci de km/h , cu cifre de culoare alba ; - unitate optica -galbena -verde -rosu -indicator numeric al vitezei reduse la semnalul urmator,cu cifre de culoare galbena,in zeci km/h sau o sageata alba cu varful in jos pentru "Lipsa distanata de franare". -indicator de linie( nu e cazul) ,directie ( este separat),lipsa distanata de franare,iesire pe linia din stanga a caii duble ,cazul nostru aici; -unitate optica alb lunar ( pentru manevra);poate fi folosit si pentru indicarea iesirii pe linia din stanga caii duble ca si in cazul semnalizarii cu doua trepte de viteza ( clasic). R004 : La semnalele care indica atat directia de mers cat si iesirea trenurilor pe linia din stanga caii duble este permisa afisarea acestora pe acelasi indicator sau pe indicatoare separate.Se admite ,de asemenea ca semnalizarea iesirii pe linia din stanag caii duble sa fie realizata folosind o unitate optica la fel ca la semnalizarea cu doua trepte de viteza ,conf art 29.
Imi cer scuze ca invii o discutie mai veche, dar cum nu s-a dat un raspuns corect pana acum as dori sa impartasesc tuturor adevarul despre cum sta situatia acolo si la toate semnalele de iesire din Bucuresti Nord Gr. A. Dupa multe cautari si informatii primite, sunt sigur de compunerea semnalelor respective.
Si anume avem 3 tipuri de compuneri: - VCPDDA - VCDDA - VCDDLA
unde: V = indicator de viteza la semnal; C = panou cu 3 focuri (galben, verde, rosu) P = indicator de prevestire viteza la semnalul urmator D = indicator de directie L = indicator de linie A = lampa alba de manevra
Toate semnalele din Bucuresti Nord Gr.A au cate 2 indicatoare de directie. De ce? Pentru ca pe un indicator se pot pune maxim 3-4 indicatii, nu mai mult. Iar din Bucuresti Nord Gr. A se pleaca in urmatoarele directii: - K = Chitila (pe dreapta sau pe stanga) - V = Videle (pe dreapta sau pe stanga) - C = Constanta - M = Mogosoaia - G = Grivita - B = Basarab
Toate aceste indicatii nu pot fi suportate de un indicator (decat in simulator :-P), si astfel ele sunt despartite pe 2 indicatoare probabil astfel: - \, K, V, C pe cel din dreapta - M, G, B pe cel din stanga.
Indicatoare de linie au doar semnalele ce deserversc liniile 11 si 12, 13 si 14.
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6451 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Sam 09 Ian 2016, 20:16
Pai explica si noua ce insemna ""DD" in exemplul tau ,si de ce crezi ca e corect ca sa fie doua indicatoare de directie ,si nici unul pentru iesire pe stanga si/sau lipsa distanta de franare,asa cum sugerezi ?; sau ma gandesc ca ai vrut sa scrii directie si lipsa distantade franare ,si ai omis asta in tabela de explicatii. Raspunsul pe care l-am oferit, acopera lejer toata plaja pe care ai "dat-o" ,si are si raspunsul gen " ghici ciuperca ei!? " ; Asa cum scrie si in raspunsul citat de tine, acele panouri pot avea dublu rol ,tocmai din acelasi motiv,nu pot afisa anumite combinatii deoarece in anumite conditii date pot creea confuzii sau indicatii dubioase/eronate,ceea ce nu e admis .
"Toate aceste indicatii nu pot fi suportate de un indicator , si astfel ele sunt despartite pe 2 indicatoare probabil astfel: - \, K, V, C pe cel din dreapta. - M, G, B pe cel din stanga." ;
poate doar combinatia de iesire pe stanga plus V nu ar fi chiar suportabila,desi eu retin sigur ca am vazut-o pe acelasi panou. mai exact putem afla ce poate scrie pe panoul ala al semnalului X3,daca stim posibilitatile de parcurs de iesire de la linia aia .
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3702 Data de inscriere : 12/05/2015
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Sam 09 Ian 2016, 21:19
@ndrey a scris:
Pai explica si noua ce insemna ""DD" in exemplul tau ,si de ce crezi ca e corect ca sa fie doua indicatoare de directie ,si nici unul pentru iesire pe stanga si/sau lipsa distanta de franare,asa cum sugerezi ?; sau ma gandesc ca ai vrut sa scrii directie si lipsa distantade franare ,si ai omis asta in tabela de explicatii.
Dionis a scris:
Toate semnalele din Bucuresti Nord Gr.A au cate 2 indicatoare de directie. De ce? Pentru ca pe un indicator se pot pune maxim 3-4 indicatii, nu mai mult.
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6451 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Dum 10 Ian 2016, 18:52
La rapunsul oferit, ma astept ca in viitor sa gasesc indicator de directie la baza semnalului,in loc de inductor! Pai cum iti poti inchipui ca alea amandoua sunt indicatoare de directie,cand scrie ca poate fi un indicator de directie, iar celalalt face o alta functie ! Faptul ca ele pot face functii combinate,nu insemna ca amandoua sunt indicatoare de acelasi fel, pe scurt sunt doar 2 "simple " panouri electrice, care pot face anumite functii,dar NU amandoua aceeasi functie in acelasi timp, ce aceea rezulta combinatia de posibilitati de afisare posibile pe fiecare din ele .
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3702 Data de inscriere : 12/05/2015
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV) Dum 10 Ian 2016, 20:01
Uite aici un video explicativ. Se poate ca in realitate C-ul sa fie pe stanga, si pentru Grivita sa se circule cu 20. Dar cum am spus e inca experimental.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)
Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)