| Semnale luminoase | |
|
+65Cipri Andrei Neculai c o r v i n laurentzu gheorghita alinx3330 alex.barac.5 CristyanC ets2oltromânia johnsmoke TonyGFR lokomo69 cristi ar AleXxX daniel_c mielutu zburator Dionis IonutChircu Petre_IFTE dan tm tcm TVlad Dutzu Vitosa yeu1 alex_trs Lafont AndiCFR Simply18 Cont.dezactivat DPS Adirmvl cfr500 Bobby_TM Katalin4653 @ndrey marcelbanu cont dezactivat . redeme Czirjak Arpad cristi CFR NicuS Cont dezactivat George Sergiu rmn electrica912 Adrian78 Nesebar AndreiStefan Razvan Tudor 19jimmy84 ANDU2100HP Raduku09 Dr2005 Jhonyla DUAL ionutz72 ldh80 puscasflaviu Andrey_tm Balto Teodor Vlad Semafor Costin.H COSTACHE MIHAIL 69 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 09:06 | |
| Pai nu pot fi primite dar acolo in Arad nu opresc, trec spre peron ca si in cazul de la Timisoara, de aceea intreb de ce la Arad semnalul de manevra nu e pitic?
|
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 09:10 | |
| Pentru ca nu e semnal de manevra.
Trenurile intra la acea linie pana in semnal, opresc, apoi pe baza indicatiei de manevra merg mai departe spre peron. |
|
| |
Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6157 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 09:13 | |
| - Vlad a scris:
- Exact. Pentru asta e semnalul de iesire cu 2 indicatii. Pentru a facilita primirea trenurilor la acea linie.
Trenurile nu pot fi primite la o linie de manevra (dotata cu semnale de manevra) cu indicatia de chemare la semnalul de intrare poti fi primite si trenuri la linii de garare care au doar semnale de manevra. Semnalele astea cu doua indicatii (rosu si alb), eu nu le-as denumi semnale de parcurs, fiindca nu pot fi depasite cu indicatie permisiva pt circulatie. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 09:17 | |
| Bineinteles ca se poate cu chemare, insa eu ma refeream la faptul ca nu poate fi primit un tren la linie de manevra cu semnal pe liber si de aceea se folosesc aceste semnale cu 2 indicatii.
Si eu cred ca mai bine se chemau "de parcurs" decat "de iesire". |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 11:41 | |
| Pun aici o poza gasita pe net cu statia Timisoara Nord. La linia 1Peron capatul inspre pasarela este trenul de Tirgu Jiu. La urma trenului daca mariti poza se vede semnalul pitic de manevra care acopera pe la calcii macazurile de acces din linia 1Resita si 2Resita.
Se mai observa si estacada semnalului de plecare.
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=8347&with_photo_id=49232187&order=date_desc&user=5405564
Asadar un tren care soseste de la Arad poate intra la peronul 1 din fata garii trecind de semnalul pitic de manevra? Atunci de ce in Arad nu este semnal pitic? Alaturat sint 2 semnale de manevra pe catarg 1R si 2R ca sa poata fi primite trenuri la peron. Ele opresc la peron.
|
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 11:53 | |
| In primul rand sa nu facem confuzie intre semnal de manevra si semnal principal. Sunt doua categorii total diferite.
Semnalul de manevra - nu are paleta alba cu dunga rosie, poate fi si pitic, nu se ia in considerare decat la miscarile de manevra. Semnalul principal - are paleta alba cu dunga rosie, nu poate fi pitic, se ia in considerare si la miscarile de manevra si la cele de circulatie.
Acel pitic din poza e semnal de manevra deci nu se ia in considerare de catre un tren ce este primit in gara cu semnal pe liber. Deci cand intra un tren de la Arad la linia 1, dupa semnalul de intrare, urmatorul semnal pe care il va respecta mecanicul este cel de iesire spre Lugoj (in capatul celalalt al statiei, nu se vede in poza) Daca intra dinspre Arad la celelalte 2 linii dotate cu semnal de iesire cu 2 indicatii atunci mecanicul va respecta indicatia data de acesta fiindca e semnal principal (si nu de manevra), va opri fara sa-l depaseasca fiindca e pe rosu. |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 13:02 | |
| Eu am inteles, am intrebat de ce in Timisoara acolo este pitic de manevra iar in Arad nu? doar nici in Arad nu opresc trenurile acolo ci trec sa opreasca la peron, asta am vrut sa spun. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 13:11 | |
| Cel mai probabil pentru a se putea primi tren pe acea bucata de linie atunci cand linia din prelungirea ei (adica cea cu peron din dreptul cladirii de calatori) este ocupata, lucru care nu ar fi fost posibil cu semnal de manevra.
La Timisoara Nord nu se poate primi tren la linia 1 pe portiunea unde e trenul de Tg. Jiu daca prelungirea ei (cea din fata cladirii) este ocupata.
|
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 13:14 | |
| Asadar nu e o practica unitara.
Da stiu ca la Timisoara nu se primesc trenuri cu linia di fata garii ocupata, in schimb se expediaza trenuri din fata garii cu linia ocupata de trenul de Tirgu Jiu.
Ma rog, acum nu sint trenuri dar eram in gara o data cind a plecat la amiaza sageata de Oradea din fata garii si a iesit pe la 2Resita. |
|
| |
Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5089 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 26 Mar 2013, 17:38 | |
| - adrian78 a scris:
- Mai este si la Coslariu si in cateva sectii de pe M401 intre Salva si Ilva Mica
Gara Arad
Dupe cum se observa si in poza, liniile sunt neelectrificate (erau trei continuarea liniilor 3 si 4 si inca una care se vede si in poza) cel putin inainte de reabilitatre nu se expediau trenuri pe ele, se remizau garnituri doar: De la linia 4, trenul de Brad, de exemplu, iesea de la peron pana la linia 1 sau 2 apoi isi continua deplasarea. La fel si linia 3. De la liniile 5,6 si 7 se iesea direct, distanta pana la semnalul de iesire era mare, acesta se afla aproape de intrarea in triaj. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mier 27 Mar 2013, 07:25 | |
| Multumim pentru explicatii - dan tm a scris:
Da stiu ca la Timisoara nu se primesc trenuri cu linia di fata garii ocupata, in schimb se expediaza trenuri din fata garii cu linia ocupata de trenul de Tirgu Jiu.
Si de asemenea, am uitat sa mentionez, ca invers se poate, adica se pot primi trenuri dinspre Lugoj la linia din fata garii daca linia unde e trenul de Targu Jiu e ocupata, deoarece cele 2 portiuni de linie sunt delimitate de semnalul de parcurs aflat pe consola (X 1 P parca ii zice). |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mier 27 Mar 2013, 08:33 | |
| Da stiu,am si scris ca se expediaza trenuri deci pot si sa fie primite. Este semnal de parcurs chiar in revizia de vagoane X1LP daca nu ma insel (linia 1Lugoj) deci se poate primi si chiar expedia tren si din revizia de vagoane in continuare pe 1P si 2P Aici un tren de Jimbolia pleaca exact din fata salii mari a garii linia 1P are liber la semnalul de pe estacada sau consola ce este si in fundal se vede liberul de la semnalul de la linia unde in pozele de pina acum este trenul de Tirgu JIU. Se observa ,,lipsa fir de contact in abatere" deci 1Resita +2Resita |
|
| |
19jimmy84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3168 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8564 Data de inscriere : 05/06/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mier 27 Mar 2013, 18:26 | |
| |
|
| |
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Vin 05 Apr 2013, 14:29 | |
| Sa ne intoarcem la Arad. in poza se vad semnalele de manevra care au generat dicutiile(sint cele cu spatele. Se vede ca acolo nu sint primite trenuri care sa opreasca sint doar de manevra. Puteau fi semnale pitice cum e in Timisoara Nord la linia 1? folosita aici pentru exemplificare? |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Vin 05 Apr 2013, 14:54 | |
| In primul rand acele semnale nu sunt de manevra. In al doilea rand, da, puteau fi de manevra pitice ca in Timisoara Nord. Probabil cel care a facut proiectul pentru centralizarea statiei Arad a considerat necesara instalarea acelor semnale acolo pentru primirea trenurilo pe acea bucata cand la peron este tren. Sa zicem ca liniile de la peron sunt ocupate. Daca iti vine o drezina de la interventie sau o izolata (diesel) o primesti acolo. Evident acele linii nu au fost facute pentru primire de trenuri de calatori. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnale luminoase | |
| |
|
| |
| Semnale luminoase | |
|