|
| Discutii CENAFER | |
|
+22membru dezactivat , alexpopa NicuS Adirmvl razdaq kristi kkk Warrior12 Spartan1948 cristi CFR Teodor DPS cortexedge lapsanszkitamas AndreiStefan Dr2005 Adrian78 nsw IonutCFR2009 cont inactiv EuroNight AlexD Balto 26 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Spartan1948 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2108 Varsta : 32 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6908 Data de inscriere : 15/03/2012
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 01:56 | |
| Meseria de mecanic are avantaje si dezavantaje la fel ca oricare alta meserie ( avj. si dezavj. diferite,bineinteles). Nu vad de ce faci dita-mai tragedia,si ridici in slavi aceasta meserie. Cei care stau la 40-45C la turnat asfalt,de exemplu, ce ar spune? Iar daca tot o dai pe pasiune...pai,daca faci un lucru din pasiune,nu ar trebui sa te plangi de cerintele\dificultatile acelui lucru,pentru ca,se presupune ca il faci din placere. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9361 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 03:17 | |
| Totusi, de ce v-ati impacientat asa? Fiecare are dreptul la o parere.
Parerea mea e ca meseria de mecanic nu-i rocket science, o poate face oricine, nu tre' sa-ti scrie pe frunte "mecanic". Trenu' ala merge singur pe linie, cred ca mai solicitant e sa fii dirijor de trafic intr-un triaj mare, sau gara mare, decat mecanic. El doar conduce trenu' dupa semnalele pe care le-au gandit altii. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6224 Data de inscriere : 22/12/2012
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 04:42 | |
| Am mai spus-o si o repet: la situatia in care se prezinta CFR-ul,meseria asta nu merita nici-un scuipat.Habar nu aveti in ce stres se vine la munca.Cat despre spaga,ca numai asa se fac angajarile la CFR,va spun exact ce mi-a spus un mecanic recent: Doar idiot sa fii sa dai spaga pentru meseria asta.Daca va doriti atat de mult meseria,mai asteptati cativa ani buni pana sa va incercati norocul.Momentan CFR se autodistruge vazand cu ochii. |
| | | AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6224 Data de inscriere : 22/12/2012
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 04:50 | |
| Si ca sa va mai dau un exemplu care sa va taie din elan,uitati ce se intampla la Constanta: pentru ca niste capete "luminate" care gandesc cu,"capul de jos" in loc de cel de sus,s-au gandit sa anuleze toate trenurile Fetesti-Slobozia si retur iar trenurile de Slobozia-Ciulnita si retur sa le dea ploiestenilor,o parte din mecanicii de la Fetesti au ramas...fara job,intr-un fel de-a spune.Ce fac ei acuma?Practic au fost detasati la Constanta sa pazeasca locomotivele din gara.Da,asta fac.Desi sunt mecanici de locomotiva ei pazesc locomotivele in loc sa faca curse,tocmai pentru ca nu mai sunt trenuri.Mai sunteti atat de entuziasmati acuma?Asa a ajuns CFR-ul. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7655 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 10:40 | |
| "Despre vârstnici. Au trăit mult. Adeseori au fost păcăliţi şi adeseori au făcut greşeli. Şi viaţa, în ansamblu, e o treabă cam urâtă. Rezultatul este că nu sunt siguri de nimic şi fac toate lucrurile într-o măsură prea mică. Ei cred, dar niciodată nu ştiu şi poate tocmai din pricina acestei şovăieli adaugă întotdeauna cuvântul posibil sau poate. Mai mult decât atât, experienţa lor îi face neîncrezători şi îi determină să bănuiască numai răul. Îşi călăuzesc viaţa într-o măsură prea mare după consideraţii referitoare la ceea ce este util şi prea puţin după cele referitoare la ceea ce este nobil, căci utilul este ceea ce e bine în mod absolut. Nu au încredere în viitor. Parţial şi din cauza experienţei. Pentru că, majoritatea lucrurilor merg prost; sau, în orice caz, mai prost decât se puteau aştepta."-Aristotel(Despre generare si nimicire) Citatul lui Aristotel, scris acum aprox. 2350 e de foarte mare actualitate. Dati-mi voie sa fiu putin cinic si sa vad lucrurle in felul meu, mai batranesc, mai temperat. Voi cei care vreti sa fiti mecanici, n-aveti nici-o piedica din partea mea, dar acordati si celor ca mine sau altii dreptul sa se exprime. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 12:05 | |
| Initiatorul dicutiei spune ca asteapata pe canalul privat continuare discutiilor intr-un mod pertinent. Ce anume asteapta el ,,pertinent" daca nu este multumit de opiniile pro si contra exprimate public aici?
Eu nu sint vinator de calificative +1 de exemplu. warrior in mod sigur a vrut sa exprime intr-un mod concis faptul ca e de acord cu cele scrise de mine.
Eu la rindul meu am incercat sa explic legatura topicului cu parerile lui spartan.Adica acum stau batrini pe posturi pentru ca prea putini tineri vor sa se faca mecanici si pentru ca firmelor le convine sa ii tina la un program complicat si un salariu mic. Tinerii nu prea mai stiu sa scrie si sa citeasca nici macar sa munceasca.
fiecare are dreptul la o parere cum spune cortexedge. altfel nu ar mai fi discutie nu? ar fi o directiva sau un ordin care se executa.
O dam aici cotita ca vai saracii mecanici ce greu o duc, vai ca nu se primesc tinerii, vai ca ce ne facem ca s-au anulat trenuri.
Pai eu am stat o ora intr-o zi in apropierea locomotivei de manevra din Timisoara Nord si le-am incurcat planurile de tras motorina. Idem pe zonele cu diesel, sint mina in mina cu partizile de tren si asa mai departe. Doar cu noi fotografii in zona au tras motorina la Iam.
Se primesc la scolarizare doar din cadrul CFR, saracii unii se duc la scoala de IDM altii la scoala de mecanici, CINE ii trimite?
Si eu am invatat instructia de semnalizare dar nu am cunostinte care sa ma duca pe locomotiva. Totusi am circulat sus in cabina asa la intinmplare pe diferite rute.Ziua si noaptea pe trasee diferite mai lungi sau mai scurte.
Cum arata cei doi forumisti nu e un capat de tara sa fi mecanic de locomotiva. Sint cei din turn care le fac parcursurle, sint cei care merg pe jos revizorii de cale care poate mai tirziu vor dori sa fie tocami mecanici.
Sint alte domenii la fel de stresante daca lucrezi intr-un birou sau la fel de solicitante daca esti otelar, sondor, miner de exemplu.
Daca meseria e atit de grea cum se face ca mai sint mecanici? ce ii tine pe cei care nu mai conduc sa stea de paza la locomotive? de ce nu pleaca daca atit de mult au urit meseria si nu ar fi recomandat nimanui sa se faca mecanic? acum e momentul sa plece.
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 15:41 | |
| Am recitit prima postare a topicului - Paul CFR a scris:
- Deschid acest topic, cu speranta ca cineva, cunoaste sau a absolvit la CENAFER (Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară) deoarece sunt interesat sa ma inscriu (anul viitor) la CENAFER Iasi, pentru postul de mecanic de locomotiva.
Daca cunoasteti detalii despre examenul de admitere, acte necesare la inscriere, pareri, data inscrierilor, durata scolarizarii, numarul de posturi etc. va rog sa postati, poate sunt si altii interesati de subiect inafara de mine. De asemenea sunteti invitati sa comentati/discutati despre acest subiect aici. Asadar initiatorul topicului si altii nu au putut sa accepte ca dincolo de divinizarea acestei meserii pot sa apara si critici. dar de fapt cine va opreste sa va faceti mecanici de locomotiva? |
| | | lapsanszkitamas V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1218 Varsta : 29 Localizare : Orasul trandafirilor Reputatie : 5792 Data de inscriere : 21/07/2012
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 15:55 | |
| imi place ca pe forumul asta toti au dreptul la o parere cat timp e aceeasi cu cea a initiatorului/sustinatorului discutiei pe de alta parte meseria de mecanic e o meseria ca oricare alta, foarte frumoasa si dupa cum a spus si spartan cu avantaje si dezavantaje, dar aceasta nu inseamna ca TOTI trebuie sa sustinem aceasta meserie si sa o alegem toti. nu se poate. si ca idee, noi cei care avem o parere negativa despre aceasta meserie, v-o comunicam si voua fiindca vrem binele vostru. dupa cum am spus CFRul e o corabie care incet incet se scufunda, n-are sens sa dai 1000 de euro pe curs si inca spaga pt angajare ca sa iei un "bilet" la corabia care "se autodistruge". acuma daca voi aveti prea multi bani si prea mult timp, si nu aveti responsabilitati intradevar merita sa faceti acest curs si sa deveniti mecanici. pt noi ceilalti CENAFERul este o pierdere de bani si de timp. si despre chestia aia cu "pasionat", eu o iau ca o jignire. adica tu (nu dau nume, fiindca e deja a doua oara ca prind chestia asta) crezi ca eu sunt "pasionat" doar fiindca nu calatoresc cu mecanicii in cabina? te inseli!!! nu toti mecanicii is de treaba, nu toti te invita sa mergi cu ei! exista si unii care din diferite motive alerteaza autoritatile si iti fac probleme! mersi frumos pt jignire, daca sunt un "pasionat" atunci de ce am venit pe forumul asta? si inca ceva: pasionat nu este egal cu (viitor) lucrator in domeniul feroviar. poti fi pasionat feroviar si daca lucrezi in alt domeniu, cam asa cum sunt multi membri de pe acest forum si asa, ca sa se stie, si eu vroiam sa fac CENAFERul dar nu pt a deveni mecanic, ci din pasiune. inca vreau sa-l fac, dar nu pt a lucra in domeniu |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 16:13 | |
| ooo, primul aliniat m-a lasat fara replica.
Eu nu lucrez la CFR ci in administratia publica si asa cum spune lapsanszkitamas cu ce sint mai prejos ca pasionat feroviar daca nu am condus vreodata o locomotiva?
Pe vremuri pe forum intra un fost mecanic si ne impartasea din intimplarile lui din activitatea feroviara.
Nu a spus a fost bine a fost rau, a fost greu, am pazit automotorul, am pazit trenul, am dormit in dormitor nu acasa.
Ne-a impartasit crimpeie din activitatea lui. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 17:20 | |
| Bănuiesc că ştiţi că un mecanic care ia o persoană neautorizată în cabină riscă enorm, nu? Iar dacă o mai şi lasă să conducă şi e prins, a doua zi e şomer. Deci oricât de ,,de treabă" ar fi un mecanic, nimic nu îl obligă să îşi rişte pâinea ca să ia pe cineva în cabină. Nu putem şti cine citeşte pe aici, mâine poimâine vă puteţi trezi cu control... prin urmare nu e bine să începeţi să vă lăudaţi că aţi condus locomotive sau orice alt vehicul comercial pe care nu aveaţi dreptul legal (de ex. camion, autobuz, tramvai etc.). _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18750 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24327 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 20:38 | |
| Va rog sa nu mai postati lucruri care ar putea degenera daca ar fi citite de persoane nepotrivite.. In legatura ce meseria de mecanic are parti bune si parti rele acuma depinde cat de mare e pasiunea si dorinta de a exercita aceasta meserie.. |
| | | AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6224 Data de inscriere : 22/12/2012
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 12 Iul 2013, 23:00 | |
| De condus am condus o EA dar pe o distanta relativ scurta si asta cat timp eram in practica iar mecanicul era unul dintre cei mai buni de la Constanta.Si-n plus este si vecinul meu. Dar de-atunci nu am mai facut asa ceva.Plimbarile cu locomotiva sunt foarte rare la mine.Nu cred sa fi avut parte de una in ultimii doi ani.Dar parerea mea ramane ca in momentul asta functia de mecanic de locomotiva are mai mult minusuri decat plusuri.Poate or sa vina si vremuri mai bune.Poate. |
| | | razdaq
Numarul mesajelor : 3 Reputatie : 3953 Data de inscriere : 30/01/2014
| Subiect: Mecanic de locomotiva in Germania Vin 31 Ian 2014, 13:45 | |
| Pentru cei care se plang ca nu pot gasi de lucru in Romania ca mecanic de locomotiva. In Germania este o criza acuta de personal calificat cai ferate, in special mecanici de locomotiva. Conform site-ului CENAFER: ''de la 1 ianuarie 2007, transportul feroviar comunitar a intrat în interoperabilitate prin directivele: 2005/36/CE privind recunoașterea unitara a calificării în UE și 2007/59/CE privind certificarea mecanicilor de locomotiva''. Singura problema pentru a exercita functia in Germania este cunoasterea limbii germane la nivel B2(dupa standardele Common European Framework of Reference for Language). Trebuie sa recunosc ca nu e tocmai usor sa obtii certificarea B2. Dar pentru cine se incumeta, exista in Germania o firma care e gata sa plateasca cursul de limba Germana si obtinerea atestatului B2 si dupa aceasta, echivalarea certificatului de mecanic de locomotiva. Bineinteles pe intreaga perioada care va dura minim 6 luni, cursantul va fi platit. Singura conditie este ca dupa absolvirea cursurilor, absolventul sa semneze un contract de munca in cadrul acestei firme Germane. Salariile sunt foarte competitive. Am inceput acest demers in speranta ca voi putea ajuta atat pe cei in cautarea unui loc de munca bine platit, cat si firma care este in cautatere de personal calificat. Astept reactii, in vederea continuarii demersurilor... |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9361 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 31 Ian 2014, 14:46 | |
| Numele firmei? Care-i beneficiul respectivei firme in a plati si cursul si cursantul? De ce tocmai romani? _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii CENAFER Vin 31 Ian 2014, 15:02 | |
| Nu cred ca e vorba neaparat de romani.
Daca nu sint oameni dispusi sa mearga la ei platesc si cursul si cursantul. Oricum, in Germania, ca imigrant, beneficiezi de cursuri de germana. Ca de, nemtoaicele au zis ca ele sint egale, ca vor cariera, ca pot face ce vor cu trupurile lor, ca pe Dracu' cu craci. Si cum la ei economia chiar merge au nevoie de angajati. Si s-au adaptat: aduc oameni din afara Germaniei in care investesc. Probabil e acelasi lucru si cu mecanicii. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii CENAFER | |
| |
| | | | Discutii CENAFER | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |